Eindelijk doorbreken monopolie?

Alles over TV en Internet via satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

In Nederland lijkt het te gebeuren (als het niet om een vroege aprilgrap gaat...), op 1 april zou een bedrijf de concurrentie aangaan met CanalDigitaal.
Eens benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Telenet had al concurrentie op zijn netwerk met Orange, en is dus geen monopolist meer.
Proximus en TV Vlaanderen nog niet.

bron : http://www.totaaltv.nl/nieuws/nieuwe-aa ... ldigitaal/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Belgie is Nederland niet, en TVV heeft mogelijk niet eens 10% van de klanten ivm CanalDigitaal. Totaal irrelevant dus voor ons!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boulder schreef:Telenet had al concurrentie op zijn netwerk met Orange, en is dus geen monopolist meer.
Proximus en TV Vlaanderen nog niet.[/url]
Concurrentie voor TVV lijkt me niet nodig: TVV raakt al nauwelijks aan genoeg klanten :).
Proximus heeft al veel langer dan Telenet concurrentie: er zijn een aantal DSL spelers, bv EDPnet.

Officieel is EDPnet en Orange concurrentie, maar in de praktijk hebben zowel Telenet als Proximus bijna gans "hun" markt in handen.
We hebben in BE een duopolie.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Belgie is Nederland niet, en TVV heeft mogelijk niet eens 10% van de klanten ivm CanalDigitaal. Totaal irrelevant dus voor ons!
Maar er zijn er die inschrijven op Canal Digitaal vanuit Vlaanderen.
heist_175 schreef:Proximus heeft al veel langer dan Telenet concurrentie: er zijn een aantal DSL spelers, bv EDPnet.
Het gaat hier over satelliet TV, op TV gebied is er enkel ProximusTV op het Proximus netwerk, wel een monopolie dus.
heist_175 schreef:Concurrentie voor TVV lijkt me niet nodig: TVV raakt al nauwelijks aan genoeg klanten .
Dan moeten ze toch iets verkeerds doen, want er zijn wel genoeg mensen die van Telenet naar Proximus gaan, en vice versa.
Dus misschien kan wat concurrentie hen wakker schudden, en hun houding "ze kunnen toch alleen maar bij ons terecht als ze via satelliet willen kijken" wat bijsturen?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

boulder schreef:Dus misschien kan wat concurrentie hen wakker schudden, en hun houding "ze kunnen toch alleen maar bij ons terecht als ze via satelliet willen kijken" wat bijsturen?
Sat is toch dood in Belgie... waarom zou je nog concurrentie willen ? Met onze markt zal het gewoon nooit concurrentieel zijn (tenzij voor mensen met speciale wensen wat zenders betreft maar anders zie ik nog in waarom je voor sat zou gaan).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Satelliet tv heeft inderdaad weinig of geen toekomst in België. Zowat 98℅ van het land kan aangesloten worden op kabel tv. Tel daar dan nog de alomtegenwoordige aanwezigheid van Proximus bij en je begrijpt dat TVV uitzendt voor de spreekwoordelijke vijf man en een paardenkop. Nederland is een compleet andere situatie waar er erg veel heel afgelegen gebieden zijn waar het totaal niet (financieel) interessant is om de bewoners op het kabel netwerk aan te sluiten. En die zijn dan verplicht om een schotelantenne tegen de gevel te hangen willen ze tv kunnen kijken. Mij verwondert het eigenlijk dat TVV nog bestaansrecht heeft anno 2017. In denk dat ze bij TVV mogen lachen als ze 200.000 klanten hebben.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Sat tv geen toekomst ?
Als men al eens een aanbod bij tvvl zou doen zoals in het Canaal nl pakket denk dat er al wat meer succes zou zijn.
In de huidige pakketten ontbreekt iets , wat dan bvb :sport , film kanalen enz.
Dan nog het schotelprobleem waar soms nogal fors wordt op gereageerd door onwetende buren, onwetende gemeenten en regeltjes.
Natuurlijk ieder zijn schoteltje ( de dealers verkopen dat liever als te beginnen over gso ontvangst)
Dit aankaarten in mede eigendommen nog zo een probleem.
Ja leve de monopolisten zeker.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

fendtje schreef:Sat tv geen toekomst ?
Lezen wat er staat. Ik schreef satelliet tv in België en niet in het algemeen. Bovendien is het zo dat Jan modaal écht niet zit te springen om een kleine 200 euro voor een installatie op tafel te leggen, maar bovenal zit die niet te wachten om een schotelantenne met de grootste moeite van de wereld uit te richten. Een kabel van Telenet of Proximus laten aansluiten is veel en veel makkelijker en is bovendien op een mum van tijd geklaard. Het beperkte(re) aanbod van kanalen neemt diezelfde Jan dan maar voor lief.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Jack Daniels schreef:Het beperkte(re) aanbod van kanalen neemt diezelfde Jan dan maar voor lief.
Je zou eens moeten weten hoeveel Vlamingen maar zelden naar een andere zender kijken dan die op de nummers 1 tot 9...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb me van de week eens bezig gehouden door de commentaren te lezen op "Telenet.Wij, vaste klanten, willen ook wel eens een cadeau" op facebook. Als je ziet hoeveel mensen recent overgestapt zijn naar Orange... Ook jarenlange klanten (ik zelf was al 20 jaar klant). Ik ben er zeker van dat Telenet het voelt kriebelen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Slafes schreef:Ik heb me van de week eens bezig gehouden door de commentaren te lezen op "Telenet.Wij, vaste klanten, willen ook wel eens een cadeau" op facebook. Als je ziet hoeveel mensen recent overgestapt zijn naar Orange... Ook jarenlange klanten (ik zelf was al 20 jaar klant). Ik ben er zeker van dat Telenet het voelt kriebelen.
Als jij 1000 commentaren ziet/leest, is dat veel. Voor het klantenbestand van Telenet is dat business-as-usual.
Ik zou me er niet op verkijken.

Waarom zou Telenet (of Proximus) ten gronde iets veranderen?
Elk jaar slikt gans uw klantenbestand €1 of €2 erbij, zogezegd wegens inflatie. Prima businessmodel, nee?
Om de zoveel jaar pas je uw aanbod aan door de prijs omhoog te jagen en allerlei onbenulligheden erbij te geven. Prima businessmodel, nee?
Hoeveel Prox klanten zouden ook toekomen met het Scarletaanbod?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Electrabel dacht ook zo... :)

Telenet zal wel nooit met dat cijfermateriaal naar buiten komen, maar als er stelselmatig meer klanten vertrekken dan ervoor zal dat wel degelijk beginnen kriebelen. Het zal wachten worden op Orange wanneer ze met nieuwe cijfers naar buiten komen van het aantal nieuwe klanten voor internet + tv.

Feit is dat voor kort er geen alternatief was op de kabel en nu wel.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Telenet rapporteert toch (ook) over de evolutie van hun klantenbestand?
Dus ja, cijfers zal je er wel van krijgen.

@Electrabel
In 2014 hadden ze nog 49% marktaandeel.
Het kan altijd beter natuurlijk :)

Ik verdedig Telenet of Belgacom niet, maar euforie over Orange lijkt me nog te vroeg?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, en als Telenet later -als ze vinden dat ze toch te veel klanten verliezen- toch ook een internet+tv aanbod aanbiedt, zal Orange zijn gsm-verplichting -om concurrentiële- redenen mogen laten vallen :beerchug:. Want Telenet heeft nog meer te bieden dan Orange hé. En dan gaan de meeste toch eieren voor hun geld kiezen. :-D
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds wanneer meldt Telenet hoeveel klanten opstappen? Zou tof zijn om die evolutie eens in grafiek te zien, maand per maand.

Ik spreek ook niet over euforie, want ik heb geen cijfers, alleen valt het op dat mensen in mijn omgeving die al jarenlang klant zijn toch vlotter de overstap maken. Mensen die toch al jaren klant zijn en nooit naar DSL wilden overstappen.

Wat Electrabel betreft, het cijferwerk eens herbekijken voor de huidige situatie... http://www.vreg.be/nl/marktaandelen-energieleveranciers

Van 2004 naar 2016 van 66% marktaandeel elektriciteit naar 41% en bij gas is het verschil ook opvallend.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Is Joyne echt een nieuw bedrijf of is het een marketingbureau die voor Canal Digitaal een onderzoek uitvoert die tegen 1 april (begin caravanseizoen) in een nieuw aanbod zou resulteren?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Slafes schreef:Als je ziet hoeveel mensen recent overgestapt zijn naar Orange... Ook jarenlange klanten (ik zelf was al 20 jaar klant). Ik ben er zeker van dat Telenet het voelt kriebelen.
Net zoals Proximus niet zal wenen over klanten die overstappen naar één van de OLO's, is een Telenet klant die overstapt naar Orange niet echt een verlies, maar blijft het een kabelklant die niet overstapt naar de echte concurrentie (= VDSL2).

Net zoals bij Proximus, zal er bij Telenet ook wel een "wholesale" afdeling zijn, die ook winst maakt ...

Maar we wijken af, deze topic ging in feite over concurrentie op de satelliet :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
digiboy40
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jan 2017, 19:04
Bedankt: 3 keer

Satelliet dood in Belgie?... integendeel!

Met amper 50 zendertjes op de kabel die waardeloos zijn ben je al snel uitgekeken! Ik heb reeds 30 jaar Satelliet Tv en ontvang op dit ogenblik zo'n 7000 tv zenders. IK bepaal zelf mijn zenders die ik ontvang en niet de kabelprovider! Als Tv Vlaanderen en Canal Digitaal abonnee ontvang ik via satelliet alle Vlaamse EN nederlandse commerciele kanalen in Belgie dus ook RTL4/5/6/7/8 Veronica, SBS6, Net 5 enz. Zenders die dus "verboden" zijn op de kabel (VTM mag geen concurrentie hebben door buitenlandse zenders......)

Een schotel plaatsen is een fluitje van een cent en gaat zo'n 30 jaar mee! Een schotel kost ook amper 40 euro (zonder ontvanger) of je werkt met een schotel en een losse Cam in je tv (geen ontvanger nodig!)

Ik heb reeds meer dan 20 jaar ervaring in satelliet tv en heb nu een schotel van 80cm diameter staan met 4 ontvangstkoppen voor Astra en Hotbird te ontvangen. Dan zit je al snel aan 7000 GRATIS zenders!

Wil je dus meer zenders en zelf kiezen wat je wil zien dan ben je best af met satelliet + veel betere beeldkwaliteit dan via de kabel! Rechtstreeks via satelliet heb je geen beeldkwaliteitsverlies door overgegraven kabels enz.

Kijk je enkel naar Vlaamse zenders dan heb je inderdaad genoeg aan de kabel.

* Satelliet Tv : astra 19/13/28/23° east, Hotbird 13°
* schotel: Technisat 80 cm
* Internet: Orange Flybox internet @ home
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

digiboy40 schreef:via satelliet heb je geen beeldkwaliteitsverlies
Tot het eens goed stormt :)?
Het heeft hier al vaker gestormd dan dat er een kabel is overgetrokken...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Satelliet ontvangst is eenvoudig: je hebt beeld of je hebt geen beeld. Er is niet zoiets als slecht beeld. Dus bij storm heb je beeld. Bij heel hevige regenval kan het al eens gebeuren dat je geen beeld hebt wegens geen ontvangst omdat er te veel waterdamp zit tussen schotel en satelliet. Jij hebt overduidelijk satelliet ontvangst Heist.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

digiboy40 schreef:ontvang op dit ogenblik zo'n 7000 tv zenders.
Allemaal leuk maar zoals nickz al schreef komt misschien 95% van de Vlamingen toe met de eerste 9 preselecties.

Sat kan best populair zijn in grote landen zoals Duitsland maar onze markt is gewoon te klein voor massa te krijgen... dus ja sat in Belgie is dood (tenzij voor de enkeling met een zeer speciale smaak).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Heist_175 schreef:Waarom zou Telenet (of Proximus) ten gronde iets veranderen?
Elk jaar slikt gans uw klantenbestand €1 of €2 erbij, zogezegd wegens inflatie. Prima businessmodel, nee?
Om de zoveel jaar pas je uw aanbod aan door de prijs omhoog te jagen en allerlei onbenulligheden erbij te geven.
Hmm, is het dan beter bij Proximus, of bij TV Vlaanderen?
Ik vrees van niet, en bij TV Vlaanderen gaan de prijzen omhoog, en je krijgt er steeds minder voor in de plaats.
TV Vlaanderen klanten hebben Vijf, Zes en een pak andere Vlaamse zenders nog altijd niet in HD, en hebben hun regionale zenders niet.
digiboy40 schreef:Met amper 50 zendertjes op de kabel die waardeloos zijn ben je al snel uitgekeken!
Totaal niet, omdat die 100+ (!) zenders wel zo'n beetje het beste zijn dat je kunt vinden.
digiboy40 schreef:Ik heb reeds 30 jaar Satelliet Tv en ontvang op dit ogenblik zo'n 7000 tv zenders.
Ik heb hier ook een schotel, en ik heb ook 4 koppen (13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E) op mijn schotel.
Toch kijk ik voornamelijk kabel.
En er zijn maar weinig mensen die meer dan 20 zenders intensief bekijken.
Het lijkt ook dat je plots veel meer keuze gaat hebben, maar veel van die 7000 zenders is brol, een "zender" waar je uitgenodigd wordt om dure SMS'en naar "geile Lüder" te sturen bijv.
Veel van die zogezeggde extra variëtiet is gewoon anderstalige versies van dezelfde zenders die we hier kennn.
National Geographic kun je makkelijk in veel verschillende talen vinden, en zo kom je rap aan veel zenders.
Maar heb je dan echt meer variëteit?
En die zenders zijn toch versleuteld, dus normaal gezien kun je niet eens ernaar kijken.
digiboy40 schreef:IK bepaal zelf mijn zenders die ik ontvang en niet de kabelprovider!
Hmm, dat bepaal jij helemaal niet.
Dat beslist dan wel niet de kabelmaatschappij, maar er zijn dagelijks zenders die verdwijnen, van satelliet veranderen, van gratis naar betalend omschakelen, enz.
Daar heb je zelf nu eens niets aan te zeggen.
digiboy40 schreef:Als Tv Vlaanderen en Canal Digitaal abonnee ontvang ik via satelliet alle Vlaamse EN nederlandse commerciele kanalen in Belgie dus ook RTL4/5/6/7/8 Veronica, SBS6, Net 5 enz.
Goh, dan is het dus TVV en CD die bepalen welke zenders jij te zien krijgt, en dat zijn nogal wispelturige providers.
Om de haverklap verdwijnen er zenders, en komen er totaal andere voor in de plaats.
En bij TV Vlaanderen mis je een pak zenders die je op de kabel wel hebt, of ze zijn in SD in plaats van HD, of ze zenden maar een deeltje van de dag uit bij TVV.
digiboy40 schreef:Een schotel plaatsen is een fluitje van een cent en gaat zo'n 30 jaar mee! Een schotel kost ook amper 40 euro (zonder ontvanger) of je werkt met een schotel en een losse Cam in je tv (geen ontvanger nodig!)
Is toch altijd duurder dan bij de kabel?
Daar kun je ook met een module in je TV kijken, en dan hoef je die 40€ ook niet uit te geven, want je hebt geen schotel nodig.
digiboy40 schreef:Ik heb reeds meer dan 20 jaar ervaring in satelliet tv en heb nu een schotel van 80cm diameter staan met 4 ontvangstkoppen voor Astra en Hotbird te ontvangen. Dan zit je al snel aan 7000 GRATIS zenders!
En hoeveel kijk je echt naar?
Wat ik interessant vind aan satelliet is dat ik het kan gebruiken om mijn talen wat te oefenen (Spaans en Portugees momenteel).
Maar voor de mainstream kanalen kijk ik toch veel meer kabel dan satelliet.
TVV heb ik al jaren afgedankt, en CD zie ik niet zitten.
Die Nederlandse commerciële zenders interesseren mij ook helemaal niet.
digiboy40 schreef:Wil je dus meer zenders en zelf kiezen wat je wil zien dan ben je best af met satelliet + veel betere beeldkwaliteit dan via de kabel! Rechtstreeks via satelliet heb je geen beeldkwaliteitsverlies door overgegraven kabels enz.
Nonsens, zoals hierboven gezegd : je kunt niet meer kiezen dan bij kabel, je bent gewoon van een andere partij afhankelijk.
Betere beeldkwaliteit hangt sterk van de zender af.
Zes op satelliet moet het onderspit denken van Zes HD op kabel.
Bij de gratis zenders ga je er vinden die beter zijn op sat (de Duitse en Britse), maar bij de Vlaamse mag je dat wel vergeten.
road rebel schreef:Is Joyne echt een nieuw bedrijf of is het een marketingbureau die voor Canal Digitaal een onderzoek uitvoert die tegen 1 april (begin caravanseizoen) in een nieuw aanbod zou resulteren?
Dat heb ik mij ook afgevraagd.
Het zou wel eens een reclamecampagne van CD kunnen zijn.
Mensen enthousiast maken, en dan zeggen : "die provider bestaat al, en dat zijn wij."
Zou mij niet verwonderen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heist_175 schreef:
digiboy40 schreef:via satelliet heb je geen beeldkwaliteitsverlies
Tot het eens goed stormt :)?
Het heeft hier al vaker gestormd dan dat er een kabel is overgetrokken...
als dat een keer gebeurt, dan kan ik zelf mijn schotel weer uitlijnen! Piece of cake...
En 7000 zenders!? Who cares... Ik heb genoeg aan BBC, ITV, channel 4, channel 5, Arte, Phoenix GRATIS zenders :-D
EN aangevuld door VRT en Medialaan gratis zenders!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb hier -dankzij- internet wel toegang tot 14.000 zenders*
(waarvan 12.000 met geoblock of betalend en versleuteld :-D )

Ik heb ook geen last van storm, regen of sneeuw. En ik heb niet eens een TV module of antenne nodig. Eat that SAT/kabel! :banana:

Even serieus, het gros van de bevolking wilt de eigen commerciële en publieke zenders stabiel ontvangen zonder al teveel poespas en liefst tegen zo weinig mogelijk geld. Period.

Het tijd van de premium TV zenders die floreerden 20jaar geleden en de hoofdreden waren om voor sat te kiezen hebben in 2017 weinig bestaansrecht meer: Er zijn legio legale bronnen DVD, BR, UHDBR, Download, VOD, Streamingdiensten. Aanbod is instant en wanneer je wilt, prijs is lager, kwaliteit is hoger dan broadcast.
digiboy40
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 jan 2017, 19:04
Bedankt: 3 keer

Tja ieder zijn keus natuurlijk maar ik mis enorm veel zenders op de kabel die ik WEL via satelliet ontvang.

Ik kijk vaak naar de commerciele Duitse zenders (zo'n 200!) waarvan de kabel er maar 2 uitzenden...
Ik kijk vaak naar de Nederlandse commerciele zenders waarvan de kabel er geen doorgeeft

Voor mij blijft het satelliet tv omdat ik de zenders wil bekijken die IK wil en niet de provider voor me gaat beslissen naar wat ik moet kijken!

PS Tv Vlaanderen heeft niets met algemene satellietontvangst te maken; Tv Vlaanderen biedt enkel de Vlaamse zenders aan via satelliet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder: volledig gelijk
idem road rebel.

Ik ben ook eind jaren 90 fanatiek schotelfan geweest. Draag het nog altijd een warm hart toe.
Maar TVV heeft het verk*** met te bezuinigen op transpondercapaciteit, veel minder zenders in HD aan te bieden, en bovenop nog eens van -startersprijs- 9 €/maand naar 12,90 €/maand, voor een pak minder premium zenders (je moet al 16,90 € betalen, en dan kom je nog aan minder Discovery HD zenders).

Als ik eens al mijn hardwarekosten zou optellen, LNB's, deftige schotel (Visiosat BIG), multiswitch, sattuners die om de paar jaar vervangen worden....
activatiekost tvv niet van de poes....om nog niet te spreken van de lamentabele helpdesk vanuit NL.

Wil je 4 tv's gebruiken....dan heb je 4 sattuners nodig + quatro/quad LNB's en 4 kabels naar binnen. Tegenwoordig zit overal DVB-C in, en dus kan je makkelijk extra tv's koppelen. Kost niets extra bij Telenet, en je hebt het volledige pakket. Bij TVV betaal je per extra kaart nog activatiekost en heb je enkel de Vlaamse zenders,....
sattv doe je uit hobby, niet omdat het financiëel interessant is :-(

Als mijn digicorder bij Orange nu kapotgaat, dan vraag ik gewoon een andere....

Idd. enkel Duitse publieke zenders zijn prima beeldkwaliteit + BBC. n-tv kan je nu ook wel op kabel zien. wel goede themazenders en radio's. Je had paar goede autoprogramma's. Helaas allemaal achter een betaalmuur gezet. :-(

Ik kan helaas nu al mijn opnames niet tijdig bekijken, laat staan als ik schoteltv erbij neem. Soit, vermoed dat mijn decoder defect is (of multiswitch). 1 jaar terug mooie samsung 4K gekocht zonder sattuner (bodemprijs), dus nu de sattuner kopen met de winst van 500 € vorig jaar en nieuwere technologie :-D
En als ik nog 1 koop is het met dvb-s2x tuner (opvolger van dvb-s2) 210 € octagon!!! 2 dvb-s2X en 1 dvb-c/t tuner!
http://www.areadvd.de/news/ses-ultra-hd ... auf-astra/
http://satvision.de/aktuelles-und-news/ ... hd-4k-4349
http://www.octagon-germany.eu/octagon-s ... k-openatv/
http://www.octagon-germany.eu/
http://www.4kfilme.de/octagon-sf4008-4k ... r-dvb-s2x/
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

digiboy40 schreef:Tja ieder zijn keus natuurlijk maar ik mis enorm veel zenders op de kabel die ik WEL via satelliet ontvang.

Ik kijk vaak naar de commerciele Duitse zenders (zo'n 200!) waarvan de kabel er maar 2 uitzenden...
Ik kijk vaak naar de Nederlandse commerciele zenders waarvan de kabel er geen doorgeeft

Voor mij blijft het satelliet tv omdat ik de zenders wil bekijken die IK wil en niet de provider voor me gaat beslissen naar wat ik moet kijken!

PS Tv Vlaanderen heeft niets met algemene satellietontvangst te maken; Tv Vlaanderen biedt enkel de Vlaamse zenders aan via satelliet.
Jij bent ervan overtuigd dat je met satelliet alle zenders kan bekijken die JIJ wilt, en dat je satelliet provider niet beslist naar wat je moet kijken? I mean : are you sure about this? Er zijn nog een pak TV zenders die je via Telenet of Proximus (of zelfs Telenet EN Proximus) kan bekijken maar die niet op de satelliet zitten hoor ...

Ik geef toe : ik heb ook gekeken naar satelliet. Maar dan merk ik ook de talloze berichten van zender x zit nu op satelliet y in plaats van satelliet z. Hopeloos gewoon om dat correct te blijven volgen denk ik dan. Elke x maand alle zenders gaan herprogrammeren en doen. En bij wat (hevige) regen of sneeuw is het al helemaal gedaan met TV zien. Jammer, want de richting waar ik de schotel heen moet mikken is honderden meters aan een stuk weiland met slechts hier en daar een boom en een huis (tot aan de horizon slechts 7 huizen te zien). Prachtige open ruimte dus voor maximaal ontvangst...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:En bij wat (hevige) regen of sneeuw is het al helemaal gedaan met TV zien.
Met een visiosat BIG bisat zou je toch genoeg regenreserve moeten hebben. :-D
http://television.cahors-ced.com/sommai ... t=1&id=313
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

't Is de bedoeling dat ik TV kan zien hé, niet dat het hier Lessive2 is :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

nochtans schone schotel hoor, volledig roestvrij (behalve het metaal :-D ) zo mega is die ook niet hoor.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tja, voor wie is TVV het interessantst?

De eerste, meest niche groep, is de persoon die graag eigen hardware gebruikt.
Een linux ontvangertje met de kaart in, dan verdelen naar de andere tvs in huis, en je kan beginnen.
Spijtig genoeg zijn ze die markt aan het afstoten, ze kunnen ze blijkbaar niet snel genoeg kwijt.

De tweede groep zijn de Belgen met een vakantiehuis in het buitenland.

De derde groep zijn de Belgen die wonen in het buitenland maar graag Belgische TV hebben.
Die zijn al van in het begin gekloot, want zonder Belgisch adres kan je geen TVV aanvragen.
Wss weer iets met rechten ofzo, maar daar heeft de klant geen boodschap aan.
Als die betaalt, dan maakt het toch niet uit waar ie woont?
Soit, weer een belangrijke groep die afgestoten wordt.

Verder is er niet veel interessants aan, het grootste deel van Belgie is bekabeld of kan tegenwoordig tv kijken via de telefoonlijn (en dan valt je tv niet uit bij onweer).
Als je daarbij ziet hoeveel mensen geen schotel mogen plaatsen, onder het mom van huurcontract of gemeentelijke verordening omwille van het zicht, dan weet je toch wel hoe laat het is?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

krisken schreef: Ik geef toe : ik heb ook gekeken naar satelliet. Maar dan merk ik ook de talloze berichten van zender x zit nu op satelliet y in plaats van satelliet z. Hopeloos gewoon om dat correct te blijven volgen denk ik dan. Elke x maand alle zenders gaan herprogrammeren en doen. En bij wat (hevige) regen of sneeuw is het al helemaal gedaan met TV zien.
Nog nooit gehoord van kanalen lijsten die je met een druk op de knop van het internet downloadt en in je (Linux) ontvanger plaatst? Zo ben je meteen weer up tot date. En wat die regenval betreft: als ik max. 5 keer per jaar uitval heb tijdens een stortbui (90 cm schotel) dan is het veel.
@ITnetadmin: je slaat de bal volledig mis wat je eerste groep betreft. Satelliet is in de eerste plaats voor mensen die een grondige afkeer hebben van het lamentabele aanbod via de kabel en later via Proximus. Dit lamentabele aanbod was voor mij dė reden om de kabel voorgoed vaarwel te zeggen. Nooit komt er iets anders binnen dan satelliet ontvangst voor wat tv betreft.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

satsurfer schreef:Maar TVV heeft het verk*** met te bezuinigen op transpondercapaciteit, veel minder zenders in HD aan te bieden, en bovenop nog eens van -startersprijs- 9 €/maand naar 12,90 €/maand, voor een pak minder premium zenders (je moet al 16,90 € betalen, en dan kom je nog aan minder Discovery HD zenders).
Transponders kosten centen... en voor die "vijf man en een paardenkop" kan je gewoon geen deftig product in de markt zetten.

Dus nogmaals, sat is dood in België tenzij voor iemand die graag naar die 6991 andere zenders kijkt dan de gemiddelde Vlaming.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en vroeger was sat bekend voor de meerwaardezoeker van educatieve natuurfilms, maar met het internet is dit ook bijkomstig en zelfs gratis bovenop.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Jack Daniels schreef:
krisken schreef: Ik geef toe : ik heb ook gekeken naar satelliet. Maar dan merk ik ook de talloze berichten van zender x zit nu op satelliet y in plaats van satelliet z. Hopeloos gewoon om dat correct te blijven volgen denk ik dan. Elke x maand alle zenders gaan herprogrammeren en doen. En bij wat (hevige) regen of sneeuw is het al helemaal gedaan met TV zien.
Nog nooit gehoord van kanalen lijsten die je met een druk op de knop van het internet downloadt en in je (Linux) ontvanger plaatst? Zo ben je meteen weer up tot date. En wat die regenval betreft: als ik max. 5 keer per jaar uitval heb tijdens een stortbui (90 cm schotel) dan is het veel.
Neen, ik heb daar nog nooit van gehoord daar ik verwacht dat het gewoon werkt en blijft werken en dat ik mij niet moet bezig houden moet dingen downloaden en al die prullerijen. Ik heb met mijn tijd wel betere zaken te doen. Besef toch gewoon dat je met dergelijke toestanden geen breed volk kan bereiken, en dat niemand zich hiermee wilt bezig houden. Ik zie het nog zo gebeuren dat ik hier thuis vertrek en dat ik s avonds een telefoon krijg van mn vriendin dat de tv niet werkt ... begin het dan maar eens uit te leggen ...

Met een wok van 90cm aan je muur is 5x uitval per jaar mij eigenlijk zelfs nog teveel...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

satsurfer schreef:en vroeger was sat bekend voor de meerwaardezoeker van educatieve natuurfilms, maar met het internet is dit ook bijkomstig en zelfs gratis bovenop.
Pfff. Voor dat soort films hadden we videotheken. Blijkbaar een onbekend fenomeen voor sommigen.
Enne als je televisie niet werkt moet je een andere kopen. Het een heeft namelijk niks met het ander te maken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

digiboy40 schreef:Tja ieder zijn keus natuurlijk maar ik mis enorm veel zenders op de kabel die ik WEL via satelliet ontvang.

Ik kijk vaak naar de commerciele Duitse zenders (zo'n 200!) waarvan de kabel er maar 2 uitzenden...
Elk zijn meug, ik heb ontvangst op Astra 1 (19.2°E), dus ik heb dus gratis gigantisch veel Duitse zenders, waarvan de openbare in zeer goede HD kwaliteit, en de Duitse zenders zenden heel veel interessante documentaires uit.
Maar dit gezegd zijnde, kijk ik er niet naar, toen ik nog veel meer TV keek dan nu keek ik voornamelijk naar de BBC zenders.
digiboy40 schreef:Ik kijk vaak naar de Nederlandse commerciele zenders waarvan de kabel er geen doorgeeft
Maar TV Vlaanderen geeft die ook niet door, dan moet je al bij Canal Digitaal intekenen, maar die geeft dan de Vlaamse commerciële zenders niet door.
Kun je weeral 2 abonnementen nemen...

En die Nederlandse zenders staan af en toe open, als CanalDigitaal weer eens problemen heeft / prutst met de codering.
Geloof het of geloof het niet, ze spreken mij totaal niet aan.
Zo kijk ik bijv. met enorm veel goesting naar "De Mol", maar nooit naar "Wie is de Mol?".
En waarom niet?
Ik voel mij veel minder verbonden met een groepje Nederlanders dan met een groepje Vlamingen.
Veel programma's zijn ook enorm gelijkaardig aan deze bij onze commerciële zenders, en ik houd niet van al die showprogramma's.
digiboy40 schreef:Voor mij blijft het satelliet tv omdat ik de zenders wil bekijken die IK wil en niet de provider voor me gaat beslissen naar wat ik moet kijken!
Dat is dus manifest onjuist!
Jij kunt niet bepalen of een zender op satelliet blijft, en of hij op die satelliet zit waar jij toegang toe hebt, en of hij versleuteld wordt uitgezonden of niet.
Je gebrek aan inspraak verhuist van een kabelleverancier naar 1.001 omroepen, en een satellietprovider (TV Vlaanderen / Canal Digitaal).
digiboy40 schreef:PS Tv Vlaanderen heeft niets met algemene satellietontvangst te maken; Tv Vlaanderen biedt enkel de Vlaamse zenders aan via satelliet.
So?
Als we het hebben over doorbreken van monopolie, dan gaat het toch daarover, en niet over de gratis zenders.
En voor die gratis zenders heb ik noch TV Vlaanderen, noch Canal Digitaal nodig...
Jack Daniels schreef:Dit lamentabele aanbod was voor mij dė reden om de kabel voorgoed vaarwel te zeggen. Nooit komt er iets anders binnen dan satelliet ontvangst voor wat tv betreft.
Vreemd dat ik dan met beiden in huis zoveel kabel kijk en zo weinig satelliet.
Ik vind kabel echt een "best of", en het verhaaltje van "ik heb wel 7.000 kanalen" is iets dat je 2 minuten kan boeien, daarna vraag je je af hoeveel van die kanalen je nu ook echt vaak bekijkt, en die je dan niet op de kabel hebt.
Voor mij zijn dat bijv. : BBC Four HD, Euronews HD, Euronews (omdat er op satelliet een Portugees geluidsspoor opzit), RTPi, Record TV HD, maar de meeste mensen kennen die kanalen niet eens, laat staan dat ze ze zouden missen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik kijk NOOIT naar het Vlaamse aanbod op satelliet wegens te belabberd. Ik kijk ALTIJD naar voornamelijk Nederlandse kanalen (filmkanalen voorop) of Engelse zenders (ook hier filmzenders voorop). Bovendien vind je bij TVV geen enkel filmkanaal in tegenstelling tot buitenlandse providers (Nederland, Spanje, Italië, Frankrijk...)
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

ITnetadmin schreef:Tja, voor wie is TVV het interessantst?
De eerste, [...]
De tweede groep [...]
De derde groep[...]
Je vergeet -misschien wel- de grootste groep en -volgens mij- de bestaansreden van TVV: de in Wallonië gevestigde Belgen. Naar schatting zouden er 1 miljoen (!) Vlamingen regelmatig in Wallonië verblijven of er permanent wonen (de bron is k*k, maar het geeft toch enigzinds een idee).

Alleen heb je nu ook Stievie EN ProximusTV. Wat TVV beperkt tot de plaatsen waar er noch kabel noch VDSL2 beschikbaar is; oftewel enkele Waalse lagedensiteits woonkernen en de brousse/pampa. Lijkt mij vrij zwak als businessmodel. :wink:

CD is een ander verhaal natuurlijk, die kunnen rekenen op de Nederlanders en hun sleurhutcultuur.

@Jack Daniels: jij kijkt vnl. filmzenders, en dat is prima. Voor mij was dat (en sport) de reden om voor sat te kiezen.
Sport: Formule 1 op 8 kanalen tegelijk, waarvan eentje met enkel de telemetrieDATA en eentje enkel onboardcamera (KIOSK van Canal+) was zalig.
Maar dat is er al jaren niet meer. 5kanalen tegelijk Olympische spelen dat was ook super. Maar ook dat is sterk ingeperkt.
Rechten en transponderruimte. En zoveel vrije tijd heb ik ook niet meer.
Films: kijk ik liever in HDsurround en in hoge kwaliteit. En ik start die wel op wanneer ik tijd heb. Techniek heeft niet stilgestaan maar sat Broadcast loopt nu behoorlijk achter. Netflix/ Amazon Prime Video en schijfjes kopen is veel goedkoper dan maandelijks geld uit te geven aan een premium filmzender.
Als CANAL+/CSAT gebruiker van het eerste uur is de abonnementskost (75€/maand) steeds minder te verantwoorden. En gezien de perscommunicaties ben ik zeker niet de enige die zo denkt. SKY is overigens ook allesbehalve goedkoop en je mag al behoorlijk veel moeite doen om je via België te kunnen abonneren.

Commerciële en publieke zenders uit NL ken ik goed, maar heel wat formats vind je in elk land terug. Niets mis met heel holland bakt, maar de Britse of Franse versies zijn van een heel ander kaliber. Sommige producties zijn gedeeld (Temptation Island) of worden later uitgezonden (Hotter than my daughter). Blijven er specifieke NL programma's die je eventueel wal had willen kijken (de NL Help, me man is een klusser!, blik op de weg! of zoals gisteren de grote seksquiz); maar laten we eerlijk zijn het niveau ligt niet bijsterend hoog en of ik er nu naar gekeken heb of niet, het veroorzaakte bij mij alleszins geen gemis. Tenzij je een grote GTST/Thuis/Familie liefhebber bent (die 3 mogen ze voor mij part gisteren al uitgeroeid hebben) vind ik niet dat een CD-abonnement in Vlaanderen (of omgekeerd) nu zo een grote meerwaarde is.
Laatst gewijzigd door road rebel 26 jan 2017, 08:49, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

road rebel schreef:Je vergeet de grootste groep en de bestaansreden van TVV: de in Wallonië gevestigde Belgen. Naar schatting zouden er 2miljoen (!) Nederlandstaligen regelmatig in Wallonië verblijven of er permanent wonen (de bron is k*k, maar het geeft toch enigzinds een idee.
Volgens een raming van SES Satellite Monitors waren er eind 2012 ca. 130.000 huishoudens met satelliet ontvangst in Vlaanderen. Laat dat aantal nog verdubbeld zijn ondertussen, dus een 250.000 huishoudens anno 2017. Waar jij dan die 2 miljoen uithaalt is totaal onbegrijpelijk.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”