Telenet kanaal 247 storing

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Brilmans
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2022, 16:42

Ik heb problemen met Telenet kanaal 247, het Big Brother live kanaal. Om de minuut of zo blijft het beeld stilstaan, bibbert, het geluid deugt niet meer, valt weg, blokjes die het beeld verdelen, en dan valt het beeld en geluid helemaal weg, enkel nog een zwart scherm te zien! Na een 30 seconden bomt het beeld en geluid weer terug zoals het hoort, maar na een dikke minuut herbegint de hele rommel.
Alle andere kanalen werken prima.
Ik had hetzelfde probleem vorig jaar. Ik denk dat ik toen Telenet heb gebeld maar ze hebben het niet opgelost...
Wat is hier aan de hand? Ik had de storing gemeld op het Big Brother forum, maar niemand in vlaanderen tenzij enkele eenzaten lijkt een probleem te ondervinden.
Gebruikersavatar
crosserke
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 dec 2010, 13:53
Locatie: Beringen
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Hier geen probleem, Tv box of digibox- corder misschien eens effe rebooten?
Brilmans
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2022, 16:42

@crosserke
Dit heb ik allemaal reeds geprobeerd. Reboot, alle fiches uittrekken en opnieuw insteken enz enz. niets helpt.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Zenders zitten gegroepeerd per mux. Het kan dus goed zijn dat je geen storingen hebt op andere zenders omdat deze op een andere frequentie zitten.
Ik weet niet welke zenders er nog op deze mux zitten maar vermoedelijk zullen die ook storen (maar kijk je er niet naar).

Coaxkabel goed nakijken.

Je kan ook je signaalwaarden eens controleren als je op dat kanaal staat via het menu van de Digibox.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Modbreak:
Post verplaatst naar Kabel TV forum
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Afbeelding

Volgens de scan van medegebruiker wimpie3, zit die zender samen met bovenstaande zenders. Ik weet niet of dat in elke regio hetzelfde is? Kijk eens of je daar storingen hebt? (ervanuitgaand dat dat niet allemaal zenders uit een extra betalend pakket zijn ofzo)

Ik heb zelf geen kabel, maar ken wel mensen die af en toe eens meekijken of waar het op de achtergrond opstaat, en ik vind het eigenlijk verbazingwekkend hoe goed dat werkt... 3 maanden lang constant live.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”