Iemand suggestie voor losse DVB-C tuner?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Subject says it all :)

Ik zoek een zo goedkoop mogelijke losse DVB-C ontvanger (om aan te sluiten op een oude DVBC-loze TV in een wachtruimte)

Het ding moet wel de mogelijkheid hebben om bij het scannen eigen startfrequenties etc in te stellen. Reden hiervoor: wij werken met een Telenet Broadcast decoder die het gedecodeerde Telenet aanbod op een andere basisfrequentie ter beschikking stelt op de interne kabel..

Het is een experiment, dus het mag liefst niet te veel geld kosten..

Dingen waar ik moet op letten ook welkom: ik meen begrepen te hebben dat MPEG-4 een absolute noodzaak zou zijn, en ook ergens iets met de audio..?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op Amazon.nl vind je er voor minder dan 30€. HDMI en scart.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is een nieuwe tv dan niet praktischer?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Vraagje over die "Telenet Broadcast decoder": wat doet die precies, zet die versleutelde kanalen (welke?) terug op de interne kabel digitaal met DVB-C?
Als jullie enkel de 22 basiskanalen (VRT en commercieelen) nodig hebben is het niet nodig met zoiets te werken, aangezien deze reeds onversleuteld digitaal(DVB-C) op de kabel zitten.
Er bestaan ook zo'n "broadcast decoders" die de kanalen van digitaal naar analoog omzetten en zo op de interne kabel zetten.
Maar dat is pas nuttig als je heel veel TVs hebt en ze niet allemaal wil gaan vervangen of voorzien van een DVB-C tuner.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Hier heb ik er enkele van gekocht



Werkt goed, op meerdere frequenties werkzaam, gelijktijdig en te kiezen.

De afstandsbediening is wel niet van optimale kwaliteit
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

splinterbyte schreef:Vraagje over die "Telenet Broadcast decoder": wat doet die precies, zet die versleutelde kanalen (welke?) terug op de interne kabel digitaal met DVB-C?
Als jullie enkel de 22 basiskanalen (VRT en commercieelen) nodig hebben is het niet nodig met zoiets te werken, aangezien deze reeds onversleuteld digitaal(DVB-C) op de kabel zitten.
Er bestaan ook zo'n "broadcast decoders" die de kanalen van digitaal naar analoog omzetten en zo op de interne kabel zetten.
Maar dat is pas nuttig als je heel veel TVs hebt en ze niet allemaal wil gaan vervangen of voorzien van een DVB-C tuner.
We hebben idd het complete TN zenderaanbod ongecodeerd ter beschikking (TV + Radio!), en de installatie laat ons ook toe om (max) 10 interne tv kanalen mee te injecteren. En alle 300TV's zijn dvb-c, dus dit is voor ons een non-issue.
Die ene tv die wat achterloopt is gewoon een specialleke, wegens compleet geïntegreerd in een specifiek meubel. Dan kan je al eens een kleinigheid uitgeven om er een losse tuner aan te hangen om het ding een tweede leven te geven :)

Belgissschenaap schreef:Hier heb ik er enkele van gekocht



Werkt goed, op meerdere frequenties werkzaam, gelijktijdig en te kiezen.

De afstandsbediening is wel niet van optimale kwaliteit
Thanks, dan ga ik die even proberen... Afstandsbediening is van ondergeschikt belang.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Afstandsbediening enkel essentieel voor het instellen van het 'bakske'. Want zonder geraak je er niet. Daarna zijn de knoppen op het toestel wel voldoende.

Je moet me maar contacteren als de afstandsbediening ooit stuk is, want die afstandsbediening werkt op elke decoder van dat type. Ga op termijn heel misschien die afstandsbediening opnemen met een IR recorder.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”