Digicorder vs framerate, deinterlace, etc

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben hier snooker aan het kijken, en merkte nogal random judder op, dus was nog eens in de settings van mijn tv aan het duiken. De oorzaak leek vooral een feature die deinterlacing en 3:2 pulldown activeert. Echter is snooker noch interlaced, noch 3:2 pulldown materiaal. Dus als ik dat uitzette zag alles er weer prima uit.

Nu begon ik me wel af te vragen of er überhaupt ander materiaal is dat uit de digicorder komt, waar dat wel relevant is ? Voor zover ik weet komt er altijd 50Hz materiaal uit de digicorder, dus 3:2 is dan nooit aan de orde. Of zijn er effectief TV zenders in 60Hz (bvb de Amerikaanse) ?

En qua deinterlacing vermoed ik dat ook dat irrelevant is, zeker als je 720p of 1080p als output kiest, en wellicht is de aangeleverde content van de zenders zelf ook al niet meer interlaced? Dus tv moet dan sowieso nooit deinterlacing ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Heeft de Telenet Digicorder geen 1080i (dus interlaced) outputsignaal? Mijn ADB 2100 kan enkel 576i, 720p en 1080i dacht ik.

Welke postprocessing op het beeld gebeurt zal ongetwijfeld afhangen van welke beeldprocessor er in zit en in welke modus deze staat. Ik heb zelf Sony Bravia en heb Motionflow af staan en kijk meestal in Cinema Pro-modus naar TV. Niet de beste stand voor sport, maar 't stoort me eigenlijk niet; die sport-modi geven meestal veel meer licht dan ik wil :-).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

meon schreef:Heeft de Telenet Digicorder geen 1080i (dus interlaced) outputsignaal? Mijn ADB 2100 kan enkel 576i, 720p en 1080i dacht ik.
Daar dacht ik ook aan maar toen ik ging kijken, bleek het 1080p -ongetwijfeld 50p- te zijn en besefte ik dat mijn TV zich daarom niets van interlacing of 3:2 pull down moest aantrekken.
Welke postprocessing op het beeld gebeurt zal ongetwijfeld afhangen van welke beeldprocessor er in zit en in welke modus deze staat. Ik heb zelf Sony Bravia en heb Motionflow af staan en kijk meestal in Cinema Pro-modus naar TV. Niet de beste stand voor sport, maar 't stoort me eigenlijk niet; die sport-modi geven meestal veel meer licht dan ik wil :-).
Het is ook een Bravia uit 2017. Motionflow stond op True Cinema, met Film Mode op High, en blijkbaar zorgde dat er toch voor dat de TV ergens frameblending probeerde te doen om te proberen een 24 of 25 fps beeld terug te reproduceren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”