Telenet CI+ kaart (gebruik, beschikbaarheid)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hoi, ik heb hier een CI+ kaart van telenet waar ik niets meer mee kan doen.

Is het toegestaan om deze te verkopen? of is dat niet mogelijk ivm activeren? :)

Dank u
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

ja, je mag/kan die doorverkopen en de koper kan die registreren op zijn account. Jij moet die uiteraard wel van je account laten weghalen (deactiveren).

Je mag ze uiteraard ook steeds aan mij cadeau doen. :-D
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Hallo,

Ik heb even een account aangemaakt, ik volg het forum al een tijdje.

Wij zijn al een tijd(2 maand) ondertussen op zoek naar een CI+ kaart van Telenet voor mijn grootmoeder. Helaas krijgt onze dichtsbijzijnde Telenet shop deze nooit op voorraad. Tis elke keer weer van volgende week komt hij binnen! Nooit dus... Online en telefonisch ook niet te vinden.

Als het echt mogelijk is dat we een tweedehands kaartje kunnen activeren hebben wij wel interesse!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Garpenlov schreef:Jongens, alhoewel ik graag geld zie toestromen.. Ik moet jullie meedelen dat ze nieuw 69€ kosten.
ge moogt da ni zeggen, ge meot maar ene zot vinden :)

[Mod]
afgesplitst uit Te Koop topic
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Bij de Telenet shops niet te verkrijgen, vandaar de hoge biedingen vermoed ik :?

Maar voor mij stoppen de biedingen hier :wink:
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Idd, ze vinden is het probleem. Voor men grootmoeder ook op zoek naar 1 want nu op veel posten "geen CI module" met hun verplichte omschakeling naar digitaal.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:met hun verplichte omschakeling naar digitaal.
De analoge zenders kan je nu gewoon in SD bekijken hoor, daar heb je geen CI+ kaart of decoder voor nodig. Is een basisaanbod van 22-tal zenders (en Eén en Canvas zijn zelfs in HD). Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-telenet/
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Matomatisch schreef:Bij de Telenet shops niet te verkrijgen, vandaar de hoge biedingen vermoed ik :? :
Zitten ze door hun voorraad of stoppen ze het aanbod?
Ook online niet meer te koop via Telenet?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Wat ik hoorde van een shop owner was dat telenet de schaarsheid bewust in stand houdt wat logisch is, digiboxen etc brengen meer op ;-)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Taaner242 schreef:De analoge zenders kan je nu gewoon in SD bekijken hoor, daar heb je geen CI+ kaart of decoder voor nodig. Is een basisaanbod van 22-tal zenders (en Eén en Canvas zijn zelfs in HD). Zie https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-telenet/
Klopt, Een HD en Canvas werken, VTM HD staat op 3, maar voor gewoon VTM moet ze nen 2e keer op 3 drukken want het toestel splitst ze blijkbaar op. Tussen de gewone DTV kanalen zie ik ze niet staan voor de moment. Een kaartje is gewoon beter, ze gaat het in betere kwaliteit kunnen bekijken etc... Ze moest er een nieuwe tv voor kopen, dus hebben we meteen gekozen voor een waar zo een kaartje in past.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Wat ik deed is waar ik over moet naar het compact signaal. Compact signaal instellen, en niet meer analoog zoeken, dan kijk je hoe wie zo naar de digitale varianten, geen dubbele kanalen, vrt stuk beter, de andere soms marginaal beter.

Als compensatie om mensen naar het compact signaal te pushen had ik wel gehoopt dat men alles in HD daarop ging zetten, zou het minste zijn. Extra motivator om over te schakelen, beter beeld. En besparing op kabelruimte enkel de HD kanalen moeten erop zitten nu zitten de SD en HD varianten er op. Maar soit waarschijnlijk wou dat zeggen dat TN het basis aanbod in HD non encrypted op de kabel ging moeten zetten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Flippi schreef:Zitten ze door hun voorraad of stoppen ze het aanbod?
Neen, maar Telenet verkoopt liever iets anders. Gewoon via sociale media eens vragen, ze zullen er dan nog wel eentje voor jou vinden.

Er staan momenteel ook vier stuks op 2dehands.be:

https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-f ... odule.html
https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-f ... odule.html
https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-f ... artje.html
https://www.2dehands.be/a/audio-tv-en-f ... artje.html
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Flippi schreef:
Matomatisch schreef:Bij de Telenet shops niet te verkrijgen, vandaar de hoge biedingen vermoed ik :? :
Zitten ze door hun voorraad of stoppen ze het aanbod?
Ook online niet meer te koop via Telenet?
Elke week bellen we naar de Telenet shops, en elke keer opnieuw zeggen ze dat ze de week erna weer voorraad hebben. Maar ze komen nooit binnen. Online niet te krijgen, telefonisch ook niet. Ik heb even op Twitter mijn beklag gedaan richting Telenet. Toen ik dat in het verleden eens deed met problemen met onze verhuis was er snel een oplossing. Zal wel een kwestie zijn van de juiste persoon te pakken te krijgen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tomsworld schreef:Wat ik deed is waar ik over moet naar het compact signaal. Compact signaal instellen, en niet meer analoog zoeken, dan kijk je hoe wie zo naar de digitale varianten, geen dubbele kanalen, vrt stuk beter, de andere soms marginaal beter.
Kan ik volgende keer eens proberen, met Covid kom ik er al even niet. Om eerlijk te zijn wil ik er gewoon een kaartje in klikken en er klaar mee zijn.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Eindelijk had de Telenet shop een kaartje op voorraad :-D Bij het ophalen had de medewerker alles al geregeld.

Bij de bomma naar digitale zenders zoeken, module insteken en het werkte direct. Nu heeft ze eindelijk HD zenders, wat een verschil toch met analoog. En nu ook een heleboel andere zenders die ze vroeger niet had om te kijken tijdens deze lockdown.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Weet de Bomma dat ze gedurende 14 dagen nà activatie ook alle betaalzenders gratis zal ontvangen?
Niet dat ze zich een ongeluk schrikt als ze zapt naar 800 e.v. :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Weet de Bomma dat ze gedurende 14 dagen nà activatie ook alle betaalzenders gratis zal ontvangen?
Niet dat ze zich een ongeluk schrikt als ze zapt naar 800 e.v. :-D
Ik zag het al tussen de zenderlijst staan :angel:

Kreeg daarnet al telefoon dat ze geen beeld had... Morgen maar eens gaan kijken dan.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

philippe_d schreef:Weet de Bomma dat ze gedurende 14 dagen nà activatie ook alle betaalzenders gratis zal ontvangen?
Niet dat ze zich een ongeluk schrikt als ze zapt naar 800 e.v. :-D
Ik heb 3 weken geleden een kaartje bij iemand geactiveerd, en die kreeg geen toegang tot alle betaalzenders. Dus ik dacht dat dit was afgeschaft.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Jagitc
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 mei 2019, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Ik heb er nog eentje liggen sinds mijn overstap naar EDP en de TV Vlaanderen app. Als iemand interesse heeft geef maar een seintje
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”