UMS Telenet Digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
anoniempje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2020, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dag iedereen

Ik heb een Telenet digicorder en was aan het kijken om via DLNA videos vanaf mijn pc te laten streamen
Telenet raad Serviio aan, maar ik zou het liever via Universal Media Server doen. Het is open source en gratis.
Heeft iemand een profiel voor de Telenet Digicorder? Ik heb al wat liggen knutselen maar geraak niet aan iets werkends
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De Telenet digicorder ondersteunt DNLA.
Als je het niet werkende krijgt, moet je eerst en vooral eens kijken hoe je lokaal netwerk in mekaar zit.

Een Telenet digicorder heeft namelijk 2 MAC adressen:
  • - 6A:63:59:x:x:x
    - 68:63:59:x:x:x
De Telenet digicorder, die aangesloten is op een Telenet HGW of E-router, zal altijd 2 IP adressen krijgen:
  1. via MAC 68:63:59 krijg je een 10.0.0.0/8 IP van de Telenet dhcpd. Hiermee wordt de digicoder "inter-actief"
  2. via MAC 6A:63:59 krijg je een 192.168.0.0/24 IP van de router LAN dhcpd (IN-HOME). Dd digicorer wordt zo deel van je lokaal netwerk, en hiermee wordt DNLA ondersteunt
Kijk dus eens in de technische info op je digicorder of deze wel degelijk 2 IP adressen krijgt (een 10.x.x.x adres èn een IN-HOME adres).

Indien dit het geval is, kan je op de digicorder controleren (bij "Toestellen") of hij op je netwerk een DNLA server gevonden heeft.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
anoniempje
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2020, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

sorry ik ben niet duidelijk geweest.
DLNA werkt wel, ik kan verbinden met Universal Media Server en video en audio bestanden openen.
Maar bij velen heb ik ofwel geen geluid of geen beeld of geen ondertiteling (apart srt bestand).
Ik wou gewoon even kijken of er iemand ook UMS gebruikt met zijn/haar digicorder en een volledig werkend profiel heeft daarvoor
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

anoniempje schreef:Maar bij velen heb ik ofwel geen geluid of geen beeld of geen ondertiteling (apart srt bestand).
Dit is vanwege de enorm beperkte DLNA client op de decoder... kan je niets aan doen (tenzij zorgen dat je DLNA server real-time kan re-encoden met de juiste video/audio codec en subtitles kan inbranden).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”