Telenet Klik: aantal TV's en geen decoder aanvragen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Een kleine zelfstandige die ik ken, heeft eens gevraagd om door alle Telenet facturen te gaan die hij krijgt, en te zien of hij niet teveel betaalt.

Na een grondige analyse ben ik tot oordeel gekomen dat hij beter af is met een Klik, zal per maand zo'n 50 euro (+ BTW) schelen...

Maar nu iets dat ik niet meteen terug vind:
Dat bedrijf heeft 4 TV's, die momenteel al aangesloten zitten.
Hij betaalt nu ook dus voor 4 TV-abonnementen (geen decoder, maar echt DTV abonnement).
Is dit een probleem met Klik, want voor zover ik dacht mag je tot en met 4 toestellen gaan zonder een speciaal TV abonnement.

Ook heeft die persoon al 4 CI+ modules aangekocht en geactiveerd.
Bij Klik zit er standaard een digicorder bij, en ik zag niet meteen een mogelijkheid om die weg te "klik"ken.
Kan dit tegenwoordig nog?

Een derde vraag:
Persoon belt veel internationaal (vooral EU).
Gemiddeld zo'n 20 euro per maand erbij.
Aangezien nu alles apart is, zou in dit geval de optie "World" ideaal zijn als een extraatje bij de Kong.
Is die optie ook mogelijk bij Klik dat er iemand zou weten?

Volgende week gaan we contact opnemen met Telenet om dit te regelen, maar ik kan het alvast eens navragen hé. :-)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

blaatpraat schreef:Bij Klik zit er standaard een digicorder bij, en ik zag niet meteen een mogelijkheid om die weg te "klik"ken.
Als je kiest voor een all-in-pakket dan kan je inderdaad niets wegklikken. De pakketprijs is de prijs en daar kan je niets aan veranderen. Zulke pakketten zijn daarom vaak niet interessant omdat je in de praktijk heel wat dingen die in het pakket zitten nooit gebruikt.

Als je wil besparen, bel je gewoon naar Telenet voor een eenvoudige wijziging van vier tv-abonnementen naar één tv-abonnement. Eén installatieadres betekent één tv-abonnement. Zo simpel is het.

Voor telefonie kies je gewoon een VoIP-provider en bij de nummeroverdracht van het telefoonnummer naar de VoIP-provider verdwijnt de telefonie op de Telenet-factuur automatisch. Internet kan je ook best verhuizen, want ook véél goedkoper bij de concurrentie: https://www.edpnet.be/nl/business/internet.html
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Waarom zou hij 4 keer voor TV betalen? Je betaalt 1 keer voor het DTV-abonnement, en dan koop je CI+ modules of huur je Digibox/Digicorder.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”