Digitale TV zonder TV box?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Vroeger kon je gewoon TV bestellen en dan de huur van de digicorder ertussenuit halen.
Ik wou navragen of dit nog mogelijk is?
Ben nl opzoek naar een goedkoper abonnement voor een oudere man in mijn straat die geen nieuwe prutsen zoals de TV box moet hebben en liefst een zo simpel mogelijke interface heeft.

Ik zie dat de TV box inbegrepen is, moet je die echt nemen als je al 2 gekochte decoders hebt?
Vind €27,59/mnd niet weinig voor enkel tv....

Dank u!!
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

Mijn vader heeft TV met een kaartje van Telenet. Betaald gewoon kabel-TV en met een gekocht CI-kaartje van Telenet kan hij digitaal kijken.
Zelf heb ik gewoon Telenet kabelabonnement, kreeg tot vorig jaar analoge zenders, sinds deze winter digitaal in SD kwaliteit (20-tal zenders).
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Taaner242 schreef:Mijn vader heeft TV met een kaartje van Telenet.
Dank u wel, bedoel je dat hij dit al langer heeft?
Want ik vraag me eerder af hoe het zit als je nu (in 2020) overschakelt.

Er is nog een Whop (of whoppa?) actief zonder huur digicorder actief, maar nu hij alleen is, is dit onnodig duur,..
Internetverbruik is tussen 1 à 3 GB per maand, maar die mens is ziek en wel heel afhankelijk van zijn tv, daarmee ;)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

De meeste ouwkes hier kijken via het internet naar TV.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vertel eerst eens exact wat je nodig hebt.
  • - eerst vraag je gewoon of het mogelijk is om TV te nemen zonder digicoderder.
    - dan praat je over een internetverbruik van 1 à 3 GB per maand
    - en op het einde blijkt hij een Whop te hebben, met andere woorden dus ook telefoon
Op je eerste vraag is het antwoord: JA
Je kan digitale TV nemen, zonder huur digicorder (indien hij al een aangekochte digicorder heeft), of met "TV met een kaartje".
Je kan ook gewoon TV nemen (indien hij over een DVB-C toestel beschikt, en tevreden is met de 20 zenders van het Compact Signaal).
Kostprijs (in beide gevallen): 18.22 EUR/maand.

Maar als je dan ook nog internet en vaste telefoon wilt, dan moet je uitkijken naar een Pack.
Als je wat meer details geeft:
  • - welke abonnementen heeft de oude man nu (en wat betaalt hij hiervoor)?
    - welke diensten wil hij nog in de toekomst?
... dan kunnen we je helpen zoeken of er iets goedkopers kan ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

philippe_d schreef:Vertel eerst eens exact wat je nodig hebt.
TV zonder huur van TV box.
De rest gaf ik mee als context om te begrijpen dat er nu geen huur betaald wordt, en waarom we zoeken naar enkel een kabelabonnement wat Telenet betreft, zoals ik aangegeven heb.
De Whoppa is niet meer relevant voor hem, omdat enkel zijn vrouw echt internet gebruikte.

De rest heeft niets met dit topic te maken en kan vrij simpel opgelost worden: internet voor (klein)kinderen kan via Flybox, telefoon via VoIP (als er toch een flybox is), als deze 2 nog nodig zijn.
philippe_d schreef:Je kan digitale TV nemen, zonder huur digicorder
Enig idee hoe je dit aanvraagt?
Ik heb 2 x naar TN gebeld en beide medewerkers gaven aan dat dit niet meer kan. De tweede persoon gaf aan dat enkel bij Basic Internet + TV kan je nog je eigen decoder/CI+/.... gebruikt kan worden en de huur dan geschrapt wordt.

Daarom dat ik hier de vraag stel. Het zou mij ferm lijken dat je dan verplicht bent die TV box te nemen, maar uiteindelijk moet Telenet je het wel laten bestellen.

edit:
Hij heeft nu een Whoppa (niet Whop). In de €70/mnd, met telefoonverbruik rond de €80/mnd.
Liefst kabeltv houden omdat er voor hem interessante zenders bij zitten.
€70/mnd voor dit gebruik is wat onnozel, maar vooral omdat internet en telefoon van Telenet hier niet goed werkt (is ook een boerengat maar soit).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Indigiswe schreef:
philippe_d schreef:Vertel eerst eens exact wat je nodig hebt.
TV zonder huur van TV box.
Dat is mogelijk, en kost 18.22 EUR/maand (zie productfiche).
http://static.prd.telenet.be/productfic ... italTV.pdf
Volgens de site is dit te combineren met een aangekochte decoder:
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
Indigiswe schreef:Liefst kabeltv houden omdat er voor hem interessante zenders bij zitten.
Bedoel je hiermee digitale TV (uitgebreid aanbod van ca 75 zenders via digibox)
Of "Kabel TV" (= compact aanbod met een 20-tal zenders)?
Indigiswe schreef:maar uiteindelijk moet Telenet je het wel laten bestellen.
Ja dit is zeer frustrerend. Ook de site is niet heel duidelijk.
Volgens mij moet je gewoon "Telenet TV" bestellen (normaal 27.59 EUR/maand), en dan de huur van de digicorder laten schrappen (gezien je reeds een aangekochte digicoder hebt).

Klanten die alleen via CI+ kijken (zoals ikzelf) betalen ook geen digicorder huur.
Er staan 4 CI+ kaartjes geregistreerd op mijn DTV abonnement.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

philippe_d schreef:
Indigiswe schreef:maar uiteindelijk moet Telenet je het wel laten bestellen.
Ja dit is zeer frustrerend. Ook de site is niet heel duidelijk.
Volgens mij moet je gewoon "Telenet TV" bestellen (normaal 27.59 EUR/maand), en dan de huur van de digicorder laten schrappen (gezien je reeds een aangekochte digicoder hebt).
Mijn ervaring: telefoneren naar Telenet en blijven zeggen dat je alleen KabelTV nodig hebt. Je hebt idd wat doorzettingsvermogen nodig, want ze slingeren vele packs, decoders en wat nog al naar je hoofd.
edoch: ademhalen, rustig blijven en blijven herhalen wat je wil. :wink:
Het abbo is dan wel per jaar te betalen (220€ dacht ik).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Er zijn twee mogelijkheden om bij Telenet digitaal televisie te kijken zonder afzonderlijke decoder:
Indigiswe schreef:Enig idee hoe je dit aanvraagt?
Liever een andere hardware oplossing? Contacteer dan onze Klantendienst of ga langs bij een Telenet-winkelpunt in je buurt.
bron: https://www2.telenet.be/nl/producten/tv ... elenet-tv/

Stappenplan:
1) Ga naar https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/ en print de informatiefiche uit die onderaan de pagina staat vermeld
2) Telenet contacteren via telefoon of sociale media: Gebruik de informatie die je op de informatiefiche vindt om de verkoper duidelijk te maken dat je een alleen een kabelabonnement van 18,22 euro/maand wenst. Argumenteer dat je gebruik wenst te maken van het compacte tv-signaal op 290 MHz en netwerk-id 32

EDIT:
Indigiswe schreef:De rest heeft niets met dit topic te maken en kan vrij simpel opgelost worden: internet voor (klein)kinderen kan via Flybox, telefoon via VoIP (als er toch een flybox is), als deze 2 nog nodig zijn.
Al het bovenstaande is voor jou eigenlijk niet van toepassing want je hebt momenteel al een productbundel bij Telenet waarin televisie, telefonie en internet gecombineerd zijn. Dan heeft alles met alles te maken. Dan moet je op een logische manier jouw overstap uitvoeren, anders krijg je een administratieve soep!

Een Flybox bestellen is dan de eerste stap!
Als de Flybox operationeel is, moet je Internet Fiber 200 met onmiddellijke ingang telefonisch bij Telenet opzeggen. Dan vervalt de Whoppa-bundelkorting automatisch en blijft alleen het kabelabonnement van 18,22 euro/maand en het telefoonabonnement FreePhone Europe van 23,02 euro/maand op de factuur staan. Op voorwaarde dat je geen decoder huurt. Anders moet je tegelijkertijd ook de huurdecoder opzeggen en naar Telenet terugsturen.

Als je je telefoonnummer wenst te behouden is overstappen naar VoIP inclusief nummeroverdracht de volgende en laatste stap. Daarna verdwijnt FreePhone Europe automatisch van je Telenet-factuur.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

philippe_d schreef:Dat is mogelijk, en kost 18.22 EUR/maand
phildww schreef:Mijn ervaring: telefoneren naar Telenet en blijven zeggen dat je alleen KabelTV nodig hebt.
Inderdaad. Na het bericht van philippe nog een derde maal gebeld. Nu was het (na wat rondvragen) wel mogelijk. Meteen gevraagd om dat op mail te zetten. Jammer dat je voor zo een bagatel 3x moet bellen wel.
philippe_d schreef:Bedoel je hiermee digitale TV (uitgebreid aanbod van ca 75 zenders via digibox)
Of "Kabel TV" (= compact aanbod met een 20-tal zenders)?
Uiteraard digitale tv. Dacht dat dit, althans vroeger, op hetzelfde qua prijs neerkwam dan analoge tv / distributie of wat ze nu in de plaats hebben.
philippe_d schreef:Volgens mij moet je gewoon "Telenet TV" bestellen (normaal 27.59 EUR/maand), en dan de huur van de digicorder laten schrappen (gezien je reeds een aangekochte digicoder hebt).
Bij ‘TV Box’ staat gewoon ‘inbegrepen’, dacht dat je dit niet zelf kan schrappen, dat kon vroeger zeker wel.
Zelfde als dat je volgens mij bij Wigo bijvoorbeeld geen keuze hebt om dat gewoon te pakken. Maar bon, nu weet ik dat het toch met een omweggetje kan. Komt dan toch precies over alsof je een CI+ of eigen decoder niet meer als primair toestel kan gebruiken (tenzij je die TV box op zolder laat liggen)......
Website is idd niet echt duidelijk en deze pagina bevestigde wat de 2 eerste medewerkers zeiden.
bij Basic Internet + TV stond er dan weer ‘digicorder’ ipv ‘TV box’ én dat je ook een ‘andere hardware-oplossing’ mag gebruiken. Moeilijk zo.
phildww schreef:Het abbo is dan wel per jaar te betalen (220€ dacht ik).
Wist zelf niet dat een abonnement per jaar nog bestond. Maar voor digitaal was het vroeger al per maand normaal (had zelf een CI+), komt dus precies nog altijd op hetzelfde neer.
raf1 schreef:Dan moet je op een logische manier jouw overstap uitvoeren, anders krijg je een administratieve soep!
Uiteraard. Ik bedoelde dat het niet relevant is, omdat ik dat al had uitgestippeld. Was alleen niet meer duidelijk of je nu nog gewoon tv zonder verplichtte decoder kon hebben.
Is niet de eerste keer dat ik zoiets moet doen. Door nonchalance een telefoonnummer kwijtraken zou minder zijn, denk dat dat nummer wel belangrijk is voor hem.
Jammer van Freephone europe, maar hij zal zo wel beter af zijn.

Merci allemaal, dan weet ik het ;) nu is kijken naar VoIP-providers, maar da’s niet voor hier ;)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Indigiswe schreef:Website is idd niet echt duidelijk
Dat is een understatement, Telenet pusht klanten keihard naar een huurdecoder en de optie om andere hardware te kiezen staat alleen als voetnoot héél diep verscholen op de website:
https://www.telenet.be > Tarieven > Tarieven Televisie > Detailpagina
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

phildww schreef:Mijn ervaring: telefoneren naar Telenet en blijven zeggen dat je alleen KabelTV nodig hebt. Je hebt idd wat doorzettingsvermogen nodig, want ze slingeren vele packs, decoders en wat nog al naar je hoofd.
edoch: ademhalen, rustig blijven en blijven herhalen wat je wil. :wink:
Het abbo is dan wel per jaar te betalen (220€ dacht ik).
raf1 schreef:Gebruik de informatie die je op de informatiefiche vindt om de verkoper duidelijk te maken dat je een alleen een kabelabonnement van 18,22 euro/maand wenst. Argumenteer dat je gebruik wenst te maken van het compacte tv-signaal op 290 MHz en netwerk-id 32
De TS heeft duidelijk aangegeven dat hij digitale TV wilt.
Een "kabelabonnement" (het vroegere analoge aanbod, nu vervangen door het "Compact Signaal") wordt niet gezien als een digitaal abonnement, en hierop zal hij zijn (aangekochte) digicorders niet kunnen registreren.

Hij heeft dus wel degelijk "Telenet-TV" nodig, maar zonder de huur van een digicorder.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

philippe_d schreef:Een "kabelabonnement" (het vroegere analoge aanbod, nu vervangen door het "Compact Signaal") wordt niet gezien als een digitaal abonnement, en hierop zal hij zijn (aangekochte) digicorders niet kunnen registreren.
Louter kwestie van benoemen... Het compacte kabelTV-signaal komt digitaal binnen, is m.i. dus digitale TV. Een digitaal abonnement geeft meer opties dan het signaal alleen, meestal met decoder...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

philippe_d schreef:De TS heeft duidelijk aangegeven dat hij digitale TV wilt.
Achteraf gezien beschikt de topicstarter reeds over een Whoppa-abonnement, dus de initiële vraag is louter hypothetisch.

Het punt is dat je met een kabelabonnement van 18,22 euro/maand het compacte digitale tv-signaal kan ontvangen. Dat is ook digitale televisie. Al de rest is bullshit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

De topic starter wil het Whoppa-abonnement omzetten naar alleen TV, met behoud van de mogelijkheid om de bestaande aangekochte digicorders verder te gebruiken.
Dat het Compacte Signaal ook digitaal is, daar gaat het niet over. Ik wil de TS de juiste info geven, en deze is:
  • Met een "kabelabonnement" van Telenet kan je alleen het Compact Signaal ontvangen. Dit zijn 23 TV Zenders 3HD + 20SD) en 41 Radiozenders (sedert vandaag 50 radiozenders). Alle andere zenders zijn versleuteld. Kostprijs: 218.64 EUR jaarlijks te betalen (= 18.22 EUR/maand).
    Administratief is dit bij Telenet geen "digitale dienst".
  • Met "Telenet TV" ontvang je alle zenders van het basisaanbod. Hiervoor heb je een geactiveerd CI+ kaartje nodig, of een geactiveerde digicorder (huren of kopen). Kostprijs: 18.22 EUR/maand exclusief huur digicorder.
    Zonder deze hardware ontvang je natuurlijk ook het Compacte Signaal ...
Je kan dit bullshit vinden, maar met een Telenet kabelabonnement kan je geen CI+ kaartje of digicorder gebruiken (tenzij je "foefelt" door de hardware op naam van een andere abonnee te activeren).
Dat is het enige onderscheid, en inderdaad louter administratief. Technisch is dit inderdaad hetzelfde signaal.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Idd Philippe, dat klopt helemaal.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Dat foefelen is sinds 2019 niet meer nodig.
Hier ci+ kaartjes op naam , het adres staat op de camping aan zee.
Anders geen telenet klant.
Thuis zijn ze jaren terug de kabel vergeten afkoppelen.
Dus is mijn fout niet dat er op kabel nog signaal is.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

De enige foefelaar hier is Telenet die het de consument schier onmogelijk maakt om rechtstreeks televisie te kijken op een tv-toestel.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3708
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

raf1 schreef:De enige foefelaar hier is Telenet die het de consument schier onmogelijk maakt om rechtstreeks televisie te kijken op een tv-toestel.
Het basisaanbod zit nochtans ongecodeerd op de kabel... en verder heb je nog de CI+ module.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb hier internet fiber 200 , samen met tv met een kaartje , aankoop was 60 euro voor kaart en module . Ik betaal net geen 72,5 euro . En tv met een kaartje werkt hier prima . Opnemen , timeschiften werkt probleemloos op een Q6 led TV . Ook de bediening is gemakelijk en overzichtelijk , alleen geen uitgebreide epg .

Wel even aanhalen , tv en internet staan hier apart op de factuur , want er was/is geen combi abonement van telenet die onder die prijs ging . ik wou onlangs ook naar 300mbps gaan ter vervanging van mijn fiber 200 , maar dat ging niet , een verplichte digbrolbox werd me verplicht door de strot geramd . Dus om het mij gemakkelijk te maken moest ik de bus nemen om een broldoos af te halen , en kreeg ik een gratis prijs verhoging van een tiental euro cadeau van telenet .

Eens corona hoax voorbij is , en ik hopelijk terug kan gaan werken , hou ik enkel telenet voor tv , internet van edpnet erbij , en ik bespaar zo al 240 euro per jaar .
Afbeelding
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dopke schreef:Ik heb hier internet fiber 200 , samen met tv met een kaartje , aankoop was 60 euro voor kaart en module . Ik betaal net geen 72,5 euro .

[...]

Wel even aanhalen , tv en internet staan hier apart op de factuur , want er was/is geen combi abonement van telenet die onder die prijs ging . ik wou onlangs ook naar 300mbps gaan ter vervanging van mijn fiber 200 , maar dat ging niet , een verplichte digbrolbox werd me verplicht door de strot geramd .
Euh? All-internet + Telenet TV = € 81,59 per maand - € 9,37 per maand voor de tv-box = € 72,22 maandelijks.
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

dopke schreef:Ik heb hier internet fiber 200 , samen met tv met een kaartje , aankoop was 60 euro voor kaart en module . Ik betaal net geen 72,5 euro . En tv met een kaartje werkt hier prima . Opnemen , timeschiften werkt probleemloos op een Q6 led TV . Ook de bediening is gemakelijk en overzichtelijk , alleen geen uitgebreide epg .

Wel even aanhalen , tv en internet staan hier apart op de factuur , want er was/is geen combi abonement van telenet die onder die prijs ging . ik wou onlangs ook naar 300mbps gaan ter vervanging van mijn fiber 200 , maar dat ging niet , een verplichte digbrolbox werd me verplicht door de strot geramd . Dus om het mij gemakkelijk te maken moest ik de bus nemen om een broldoos af te halen , en kreeg ik een gratis prijs verhoging van een tiental euro cadeau van telenet .

Eens corona hoax voorbij is , en ik hopelijk terug kan gaan werken , hou ik enkel telenet voor tv , internet van edpnet erbij , en ik bespaar zo al 240 euro per jaar .

Het ligt aan telenet met die epg. Ze doen dat alleen uitgebreid via de digviboxen en heel miniem via telenet met een kaartje . Jammer
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ik reageer even in mijn ouder topic. Een paar maanden terug heb ik voor een buur zijn Whoppa naar digitale tv kunnen omzetten met de hulp hier, omdat de kinderen daar het huis uit zijn.

Nu heb ik een soortgelijke situatie bij een maat , ook ouder, die voornamelijk vlaamse zenders kijkt en rond de 70 euro betaalt bij proximus. Zij hadden internet in een pack voor de thuishulp dat kwam slapen, maar zijn vrouw is helaas niet meer en dus ook geen thuishulp. Ik vind dat dus zot duur, en heb voorgesteld om "gewone kabel" van telenet te pakken. Analoog (of SD digitaal), zal volstaan. Die mens kan ook bijna niet overweg met de decoder van proximus.

Morgen dag 3 (!!) om het aan telenet uitgelegd proberen te krijgen wat ik precies voor Mark wil. Vandaag dacht ik dat we er bijna waren, en op het einde zegt ze "als ge die bestelling online ingeeft, zal de computer u zeggen of uwe modem nog goed genoeg is' :bang: (staat nog een motorola docsis 2 van vroeger, maar ze snapt dus duidelijk niet wat ik wil, want een modem is niet nodig).

Al wat ik hun vraag is om de kabel terug aan te sluiten, want die is ergens onderbroken toen ze naar proximus zijn gegaan. Met de vraag of ze die terug erop kunnen steken, zonder dat er een technieker binnen moet (is niet tof voor die mens + vooral liever veilig nu efkes), binnen moet niks gebeuren in feite, enkel tv in de coax pries steken. Al 2 dagen geprobeerd via social media én bellen, ze snappen het niet, of ze willen niet.
Vorige keer (digitale tv ) was het ook efkes moeilijk, maar uiteindelijk wel vrij snel opgelost gekregen.

De kans bestaat dat het signaal hier nog echt analoog is ,nog niemand in de buurt geinformeerd geweest dat het naar SD digitaal gaat. Wil voor hem ook een CI+ overwegen maar weet niet of die mens wel al die posten kijkt, maar we zien wel. Als telenet nu is efkes begrijpt wa ik bedoel, zijn we al een hele stap verder ! :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Probeer eens in een fysiek Telenet-winkelpunt. Want online en aan de telefoon wil Telenet een gewoon kabelabonnement niet meer verkopen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... elenet-tv/
Als de Telenet-medewerker zegt dat analoge tv verdwijnt, zeg dan dat je alleen het compacte tv-signaal (DVB-C) nodig hebt dat het analoge signaal vervangt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Even inpikken. Ik denk er ook over om de decoder buiten te gooien. Een TV met CI kaart zou een optie zijn maar het is me niet duidelijk welke opnameopties je dan hebt. Er wordt ook gesproken over een beperkte EPG, hoe kan je dan je opnames programmeren?

Iemand ervaring met een TV die deze opties biedt?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef:Even inpikken. Ik denk er ook over om de decoder buiten te gooien. Een TV met CI kaart zou een optie zijn maar het is me niet duidelijk welke opnameopties je dan hebt. Er wordt ook gesproken over een beperkte EPG, hoe kan je dan je opnames programmeren??
in dat geval ben je afhankelijk vd mogelijkheden van je televisietoestel en wat die wel/niet kan.
het spreekt voor zich dat een bang en olufsen net iets meer kan als een medion tv (om het heel extreem te stellen).
epg bij telenet is 1 dag en da's idd wel wa kort naar mijn goesting, maar niet onoverkomelijk
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Dizzy schreef:het is me niet duidelijk welke opnameopties je dan hebt.
Veel (zoniet alle) progamma's kunnen toch ook via een app of een website bekeken worden, en gestreamed naar een TV?
Wij hebben al een jaar geen decoder meer, maar ook daarvoor nam ik niets meer op.
Achteraf bekijken gebeurt hier zeer regelmatig.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik neem zeer veel op. De schijf staat daarom bijna continu vol. Wij kijken bijna niets meer live, enkel nog voetbalwedstrijden of actualiteitsprogrammas. Daardoor kan ik alle reclame skippen en gigantisch tijd winnen. Ik hoef ook niet te zappen want ik kijk enkel naar opnames. Ik bekijk 1 keer per week welke films er zullen passeren en programmeer deze voor opname, klaar.

Een TV die een HDD bevat waar je kan opnemen of een externe HDD die je kan inpluggen zou ideaal zijn. Soms wordt er wel wat gezegd bij TV's zoals timeshift enz maar men gaat nooit dieper in op wat dat dan precies is. Dat je de opnames enkel op de TV waarop je hebt opgenomen kan afspelen is geen probleem al speel ik ook wel vaak films via de beamer af. Ik veronderstel dat dat met zo'n TV ook kan (video uitgang HDMI).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef: Een TV die een HDD bevat waar je kan opnemen of een externe HDD die je kan inpluggen zou ideaal zijn. Soms wordt er wel wat gezegd bij TV's zoals timeshift enz maar men gaat nooit dieper in op wat dat dan precies is. Dat je de opnames enkel op de TV waarop je hebt opgenomen kan afspelen is geen probleem al speel ik ook wel vaak films via de beamer af. Ik veronderstel dat dat met zo'n TV ook kan (video uitgang HDMI).
die dingen kunnen allemaal en da besta gewoon (ingebouwde harde schijf, 2 ci+gleuven, pauzeren, doorspoelen, opnemen, programm'ss op uw laptop bewerken, opnemen en tegelijk iets anders bekijken, ...)
alleen is dat echt geen 600 euro tv vd aldi
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Je kan ook gewoon een externe HD aansluiten hé, dat hoeft toch niet "in de tv" te zitten ?

Ik ken zelfs mensen die opnemen via 128 GB usb sticks, lukt ook.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Budget is eerder net onder de 2.000 EUR. Wil ook geen groter scherm dan 50" dus dat moet kunnen. Liefst wel OLED.

Als je opneemt op zo'n stick of externe HDD, kan je dat dan gewoon zo lang bijhouden als je wil?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

raf1 schreef:Probeer eens in een fysiek Telenet-winkelpunt.
Thanks, als ik één van dees eens in de buurt ben van een winkelpunt, probeer ik het daar.
Deze voormiddag nog een laatste keer telefonisch geprobeerd, en die zei dat analoge tv weggaat en je sowieso een CI+ module nodig hebt dan..... wel triestig eigenlijk he, dat dat de kwaliteit is van de klantendienst van zo eenn bedrijf :?
Dizzy schreef:Een TV met CI kaart zou een optie zijn maar het is me niet duidelijk welke opnameopties je dan hebt.
Enkele jaren terug had ik zelf tv met kaartje en het hing af van uwen tv.. bij ons kon je er een usb-stick insteken en daarop opnemen. Onze tweede kon denk ik 2 opnames doen tegelijk, de eerste maar 1.
persoonlijk pak ik ook liever iets op, of in serie opnemen, dan live te kijken, ook meer ter verstrooiing dan echt volgen. De meeste programmas op tv " volg "ik ook niet tot het punt dat ik ze echt zou zoeken op de website van de tv zender.

edit
Dizzy schreef:Als je opneemt op zo'n stick of externe HDD, kan je dat dan gewoon zo lang bijhouden als je wil?
bij mij wel (tenzij schijf vol natuurlijk), maar was denk ik wel enkel af te spelen op de tv
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

1207 schreef: epg bij telenet is 1 dag en da's idd wel wa kort naar mijn goesting, maar niet onoverkomelijk
EPG die je met CI+, of met niet-interactieve boxen krijgt is 2 dagen.
Zie ook https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-kaartje/

Verder klopt het dat je je opnames zelf zo lang kan bewaren als je wil, maar vaak, net owv die CI+ én encryptie, alleen kan herbekijken op het Tv-toestel dat het programma heeft opgenomen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Enkel op dezelfde TV afspelen is niet erg maar kan je het ook naar een beamer doorsturen of gaat dat ook niet?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als er een DLNA cliënt in je beamer zit misschien wel, anders niet. Voor zover ik weet zijn er geen TV’s met HDMI-uitgang.

Ik heb een Panasonic HD recorder met CI+ kaartjes en die hangt via mijn receiver oa. aan een beamer.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

johan.devos schreef: Voor zover ik weet zijn er geen TV’s met HDMI-uitgang.
elk tv heeft toch 2-4 hdmi aansluitingen?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een moderne TV heeft natuurlijk HDMI ingangen :-D

Maar om een beeld van de TV op een beamer te krijgen moet het beeld van de TV via een HDMI uitgang naar die beamer (of via netwerk, scart, analoog,...)

HDMI ARC is een uitgang van de TV maar niet voor beeldinfo, enkel klank, controlesignalen en soms netwerk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

johan.devos schreef: HDMI ARC is een uitgang van de TV maar niet voor beeldinfo, enkel klank, controlesignalen en soms netwerk.
volgens google werkt zo'n hdmi-arc gewoon in de 2 richtingen (in- als uitgang)
is geluid doorsturen, naar bv de soundbar, gewoon een extra functie
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens google is de aarde vlak :-D

https://www.google.com/search?q=earth+flat
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

raf1 schreef:Probeer eens in een fysiek Telenet-winkelpunt. Want online en aan de telefoon wil Telenet een gewoon kabelabonnement niet meer verkopen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... elenet-tv/
Als de Telenet-medewerker zegt dat analoge tv verdwijnt, zeg dan dat je alleen het compacte tv-signaal (DVB-C) nodig hebt dat het analoge signaal vervangt.
Heeft geen zin om naar een winkel te gaan. Het Is niet meer toegelaten om analoge tv zonder een digitale lijn in te boeken. Dus als je niets hebt om hier aan te koppelen. Zoals een aangekochte/huur setupbox of ci+ mod. Gaat dit niet lukken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”