digicorder mesh

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Indien het verkeerd staat gelieve te verhuizen.

Kennis heeft al enkele jaren een oud huis en de modem van telenet staat op zolder beneden niks van ontvangst.
Telenet heeft destijds powerlines gezet van topcom in huis. De digicorder daarop aangesloten. Voor die toepassing is da voldoende maar voor internet ga dat bijna niet vooruit. Ze zagen mijn deco m9 plus en hebben dat ook gekocht. Nu vragen ze af die topcom aan hun digicorder kunnen ze dat weghalen en vervangen door zo een station van deco m9 plus
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

De digicorder moet altijd rechtstreeks aangesloten zijn op de telenet modem. Een switch ertussen is ook mogelij

De door u vooropgestelde oplossing modem > M9 > draadloos naar andere ontvanger M9 aangesloten op digicorder, zal zeker niet werken.

Ik begrijp dat hun probleem enkel de internetsnelheid betreft.

Waar ik in eerste instantie aan denk is volgende oplossing

- modem behouden met topcom voor digcorder
- op een 2° lan aansluiting van de modem, gewoon de M9 of een andere repeater of access point.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

hebben ze gedaan maar halem naar 0.7 down en 0.1 up.
gevraagd eens ermee naar hier te komen, zal ze hier eens testen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Telenet modem nog wel OK? Welke snelheid met laptop via kabel rechtstreeks op modem dan weet je het direct.

Zo niet, toevallig bewapend beton in de plafonds tussen de verdiepingen?

Heb ook ooit buur gehad met bewapend beton waar modem binnen kwam op zolder. Van alles geprobeerd zonder echt goed resultaat. Hij heeft finaal TN gevraagd om kabel op gevel te verlengen tot in de garage beneden. Dan op elke verdieping een mesh AP en toen waren de snelheden OK. Ben niet op de hoogte van de finale kost voor dergelijke interventie.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Powerline met wifi van Telenet gebruiken?
https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... e-adapter/
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

hier haalde ik 2 sats verder 176.4/200 en 18.8/20
dus zal bij hem liggen. keertje meegeweest die topcom uit de sekker gehaald en werkt perfect. Topcom insteken en de problemen beginnen. Ik denk dat deze de geest heeft gegeven.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Als je de router functionaliteit van die M9 niet gebruikt, dan zou het wel moeten lukken (lees als: AP mode).

Ik vermoed dat die Telenet modem een AIO is, en voor die kennis heb je wellicht geen extra geavanceerde routing functionaliteiten nodig (anders ging ik ervan uit dat je kennis voldoende kennis zou hebben om dit zelf te regelen)?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

proximusboyke schreef:Kennis heeft al enkele jaren een oud huis en de modem van telenet staat op zolder beneden niks van ontvangst.
Telenet heeft destijds powerlines gezet van topcom in huis. De digicorder daarop aangesloten.
Vreemde plaats om een modem te zetten, op zolder :-( .
Er ligt dus een coax vanaf de zolder (Telenet NIU) naar beneden, gezien de digicorder beneden staat?
De meest voor de hand liggende oplossing waaraan ik zou denken is de modem (HGW neem ik aan) beneden zetten? Zou dat geen mogelijkheid zijn?
koenraaddeconinck schreef:De door u vooropgestelde oplossing modem > M9 > draadloos naar andere ontvanger M9 aangesloten op digicorder, zal zeker niet werken.
Ik ken alle mogelijkheden niet van de Deco M9, maar ik neem aan dat je deze in bridge mode kan zetten, en in plaats van router mode.
Er is trouwens geen reden voor een 2de router (en dus dubbele NAT) achter de Telenet HGW.
Als de M9 alleen gebruikt wordt voor een draadloze link tussen modem en decoder, moet dat wel werken.
[EDIT] blaatpraat was mij voor :-)

Maar gezien er geen bereik is tussen zolder en beneden verdieping is elke draadloze oplossing nutteloos.
Als je (bijna) geen signaal hebt, mag je het nog 10 keer versterken, het blijft zwak (10 x 0 blijft nul :-( ).
TheCeet schreef:Powerline met wifi van Telenet gebruiken?
https://www2.telenet.be/nl/business/kla ... e-adapter/
Een goede powerline, in plaats van die versleten topcoms zal inderdaad de beste oplossing zijn, bij gebrek aan een bedrade mogelijkheid.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

nee phiippe alles, nui en al op de zolder. beneden staat een topcom powerline of zoiets of interactiviteit te hebben op de digicorder. Ga de foto een keer sturen via messenger. Ik wil er u attend op maken dat deze door telenet zelf werd geplaatst. zei sukkelen al jaren met bijna geen wifi in huis en dachten toen ze mijn mesh zagen dat dit het wondermiddel was. Heeft 2 werken gewerkt en plost bijna niks meer van internet snelheid. Volgens wat zei mij zeggen is internet uitgevallen zijn naar boven gaan kijken telenet modedem was aan het heropstarten en vanaf dan die belabberde snelheden. Ofwel heeft die zoon daaraan zitten prutsen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

proximusboyke schreef:nee phiippe alles, nui en al op de zolder. beneden staat een topcom powerline of zoiets of interactiviteit te hebben op de digicorder. Ik wil er u attend op maken dat deze door telenet zelf werd geplaatst.
Hoe je het draait of keert, als de NIU op zolder staat, en de digicorder beneden, dan ligt er een coax kabel tussen de zolder en de digicorder.
Je kan geen digicorder gebruiken zonder coax.

Vandaar mijn suggestie om te zien of de NIU niet verplaatst kan worden ...
proximusboyke schreef: zei sukkelen al jaren met bijna geen wifi in huis en dachten toen ze mijn mesh zagen dat dit het wondermiddel was.
Wondermiddelen bestaan niet.
Met een mesh systeem ga je ook nooit de afstand tussen zomer/beneden overbruggen (beton, plafonds, ...) tenzij dit bedraad aangesloten wordt (of via een goede powerline set) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

zo een mesch hielp wel degelijk en beslaat 600 vierkante meter met 3 units. Het heeft gewerkt. ze haalden beneden 160/200.
Het enige wat ik gezien heb modem op zolder ook de nui en beneden zo een powerline topcom (die ik u heb doorgestuurd) en die is verbonden met de digicorder.

EDIT :topcom eruit en nu terug geden. Beneden haltijd het zwakst maar haalt nog steed 141.1/14.7

Maar daar ging mijn vraag niet over. Ik wilde weten of digicorders op een mesh kunnen aangesloten worden. Heb daar 1 antwoord op gekregen, bedankt.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je hebt daar 3 antwoorden op gekregen :-D
koenraaddeconinck schreef:De door u vooropgestelde oplossing modem > M9 > draadloos naar andere ontvanger M9 aangesloten op digicorder, zal zeker niet werken.
blaatpraat schreef:Als je de router functionaliteit van die M9 niet gebruikt, dan zou het wel moeten lukken (lees als: AP mode).
philippe_d schreef:Ik ken alle mogelijkheden niet van de Deco M9, maar ik neem aan dat je deze in bridge mode kan zetten, en in plaats van router mode.
Als de M9 alleen gebruikt wordt voor een draadloze link tussen modem en decoder, moet dat wel werken.
De laatste 2 antwoorden zijn de correcte :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”