Einde analoge tv in zicht? Analoog aanbod ongecodeerd beschikbaar in SD

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

Albert Peetermans schreef:(hier nog analoog, regio Bonheiden)

Ik heb net een auto-scan uitgevoerd voor DVB-C, en ik heb nog steeds alleen Eén en Canvas in HD en dan die enkele andere (BBC World, Arte, ...). Geen nieuwe digitale zenders.
Volgens mij is het al uitgerold.
Scannen op 290 Mhz en netwerk id:32

Met ci+ is het 322 Mhz en netwerk id:22
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Inderdaad, hier regio Antwerpen-Zuidrand werkt het ook al perfect.
Net getest met een "oude" 24 inch Samsung pc monitor met tv tuner zonder CI module, en ik krijg de 3 VRT zenders in HD, en de rest van de eerder vermelde kanalen in SD.

Mooie evolutie, kan bijna niet anders op deze manier om 180.000 gebruikers hun kabelabonnement te laten blijven betalen, om zo te voorkomen dat ze overlopen naar de concurrentie.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer


Volgens mij is het al uitgerold.
Scannen op 290 Mhz en netwerk id:32
Werkt hier ook. Eindelijk de zenders weer in redelijke kwaliteit op de 2de tv.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Eindelijk, een volwaardig onversleuteld basisaanbod, dit is de digitale TV die ik altijd al wou hebben (wel spijtig dat het voor eeuwig SD lijkt te worden).
Met een geavanceerde ontvanger (bijv. VU+ Ultimo 4K) kun je nu in theorie (je weet nooit dat er een moment is dat ALLE zenders tegelijk iets interessants uitzenden, de kans op het tegendeel is iets groter) met één DVB-C tuner van alle zenders tegelijk opnemen.

Wat die 1e generatie HD digiboxen/corders betreft, daar is het al veel langer zo dat je geen extra abonnementen meer kon nemen, dat is dus niet nieuw.

Ik had niet verwacht dat als analoge TV pas eind 2021 zou uitgeschakeld worden, dat nu al het basispakket onversleuteld zou uitgezonden worden.
Straks eens testen :-)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Eindelijk, een volwaardig onversleuteld basisaanbod, dit is de digitale TV die ik altijd al wou hebben.
Zoals dat tot 2009 bestond in Infrax-gebied met de Vlaamse zenders in HD-kwaliteit?

Rolt Telenet nu in 2019 een nieuw free-to-cable SD-aanbod uit voor 18,22 euro/maand? Compleet belachelijk. Had minstens HD-kwaliteit moeten zijn zoals in Nederland, Frankrijk, Duitsland,...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

raf1 schreef:Rolt Telenet nu in 2019 een nieuw free-to-cable SD-aanbod uit voor 18,22 euro/maand? Compleet belachelijk. Had minstens HD-kwaliteit moeten zijn zoals in Nederland, Frankrijk, Duitsland,...
Ik zeg niet dat het fantastisch is, maar het is wel een ferme stap vooruit vanwaar we nu komen.
En het lijkt mij nog altijd handiger dan alles via internet te streamen (vrtnu, etc.).
Je hebt immers toegang tot alle zenders, in plaats van die zenders die je online vindt, etc.
VRTNU en zo zijn trouwens ook niet echt HD.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Aalst ook, openbare kanalen in HD, dpg kanalen in sd, ... waarom ... gewoon voor de verkoop die paar extra hd weegt toch niet op tov ze dubbel in de mux te stoppen.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Rolt Telenet nu in 2019 een nieuw free-to-cable SD-aanbod uit voor 18,22 euro/maand? Compleet belachelijk.
Nee, ze laten de analoge kijkers nu digitaal signaal ontvangen, wat op de meeste recente flatscreens een hele verbetering is, ZELFS al is het maar SD.

Ik weet dat je Telenet haat, maar ik vind het een verbetering.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

svenska schreef:Inderdaad, hier regio Antwerpen-Zuidrand werkt het ook al perfect.
Net getest met een "oude" 24 inch Samsung pc monitor met tv tuner zonder CI module, en ik krijg de 3 VRT zenders in HD, en de rest van de eerder vermelde kanalen in SD.

Mooie evolutie, kan bijna niet anders op deze manier om 180.000 gebruikers hun kabelabonnement te laten blijven betalen, om zo te voorkomen dat ze overlopen naar de concurrentie.
Eigenlijk verandert er niets...
Wij hadden hier al in elke tv een CI+ module zitten, nu kan je hetzelfde zonder Telenet met een kaartje maar dan verlies je HD
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Als de vos de passie preekt, boer let dan op je kippen...
Ik haat TN niet, maar bedenk wel dat daar gehaaide jongens/meisjes zitten die (onlogische) packs hebben bedacht, onbeperkte fup, en veel ander (duur) moois. Dit lijkt sterk op een paard van Troje, bedacht voor de nieuwe streaming generatie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Bababa schreef: Eigenlijk verandert er niets...
Wij hadden hier al in elke tv een CI+ module zitten, nu kan je hetzelfde zonder Telenet met een kaartje maar dan verlies je HD
Hmm, het is toch niet hetzelfde.
Om te beginnen zit zeker niet het hele digitale basisaanbod in het analoge compacte signaal (denk bijv. aan Duitse, Britse, Italiaanse zenders).
De bitrate is ook erg laag zodat het weliswaar beter is dan analoog, maar ook niet om over naar huis te schrijven, indertijd, toen VTM, Q2 en dergelijke nog in SD waren, lag de kwaliteit duidelijk hoger.
Maar goed, wie van analoog komt zal waarschijnlijk niet klagen, voor hen is het zeker een verbetering.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef: Hmm, het is toch niet hetzelfde.
Om te beginnen zit zeker niet het hele digitale basisaanbod in het analoge compacte signaal
Inderdaad een groot verschil
- het CI+ basisaanbod zijn 150+ zenders.
- het analoge aanbod zijn 20 zenders.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heum... Wacht... Ze gaan dus mensen laten betalen voor iets wat ze niet meer hebben en iedereen gratis ook kan ontvangen? :)

Anders toch een behoorlijk mooi getal van tv kijkers die ze niets meer kunnen aanrekenen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Goede zaak, weg met analoog.
Tttsss
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Slafes schreef:Heum... Wacht... Ze gaan dus mensen laten betalen voor iets wat ze niet meer hebben en iedereen gratis ook kan ontvangen? :)

Anders toch een behoorlijk mooi getal van tv kijkers die ze niets meer kunnen aanrekenen.
Alhoewel, 18 euro per maand om 20 sd-zenders te zien x 180 000 abonnees = 3 240 000 euro voor iets dat hen niets kost.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

phil48 schreef: Alhoewel, 18 euro per maand om 20 sd-zenders te zien x 180 000 abonnees = 3 240 000 euro voor iets dat hen niets kost.
Begrijp de commentaar niet zo goed...
Deze 180.000 abonnees betalen nu toch ook al 18€ per maand (eigenlijk betalen ze jaarlijks) voor 20 analoge zenders?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Omdat de meeste van die "klanten" zelfs niet weten dat ze hetzelfde aanbod ook gewoon gratis kunnen zien via internet.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

eens er meer plaats is op de kabel gaan ze die SD zenders wel meer bandbreedte geven veronderstel ik, met de analoge die verdwijnen kunnen ze per Freq tot 8 zenders extra bij er op zetten of zenders uit andere muxen verplaatsen zodat er meer bandbreedte vrijkomt voor de HD zenders die nu ook moeten inboeten op de 2 muxen waar de SD zenders staan.
maar er zijn nog muxen waar er eigenlijk ruimte nodig is voor een volwaardig HD aanbod.
en het 4K aanbod lonkt ook nog op de telenet box ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
eddydc
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2017, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn schoonouders zitten ook in dat geval. Ze nemen nog trouw programma's op met hun videorecorde.

We hebben hier een gekochte AD210 die we nauwelijks gebruiken. Weet er iemand of het mogelijk is om die bij schoonouders (dus ander adres) te zetten als blijkt dat hun TV geen CI kaart heeft/aankan? Gaat die daar werken of is een decoder adres gebonden of heeft die sowieso altijd contact via een TN modem nodig?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

phil48 schreef:Omdat de meeste van die "klanten" zelfs niet weten dat ze hetzelfde aanbod ook gewoon gratis kunnen zien via internet.
Dat klopt toch niet?
Je kunt toch niet elk van die zenders via internet zien?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

eddydc schreef:Mijn schoonouders zitten ook in dat geval.
Er is geen CI+ kaart nodig. Een tv-toestel met DVB-C-tuner is voldoende. Een afzonderlijke DVB-C-tuner vanaf 30 euro is ook voldoende:

Telenet zal proberen iedereen die naar hen belt voor hulp een huurdecoder aan te smeren, laat je niet bedotten, ook al lijkt het in eerste instantie gratis. Het tweede jaar betaal je 10 euro meer per maand!

Een reeds aangekochte Telenet Digibox activeren op een adres met analoge tv kost 50 euro, zonder activering zal er wellicht een melding op het scherm staan, waardoor tv-kijken onmogelijk is.

Dus, verspil geen 50 euro met een nutteloze activering van een Telenet Digibox, koop zelf je apparatuur zonder je te laten brainwashen door Telenet.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

eddydc schreef:We hebben hier een gekochte AD210 die we nauwelijks gebruiken. Weet er iemand of het mogelijk is om die bij schoonouders (dus ander adres) te zetten als blijkt dat hun TV geen CI kaart heeft/aankan? Gaat die daar werken of is een decoder adres gebonden of heeft die sowieso altijd contact via een TN modem nodig?
Het basisaanbod werkt ook zonder dat die aan een modem hangt; je kan dus simpelweg de decoder oppakken en op een ander adres neerzetten. Als je betaalzenders hebt moet de box aan jouw Telenet-modem hangen, anders vallen die zenders (ENKEL die zenders!) na een paar dagen weg. Maar als ze vandaag analoog kijken zal hun dat niet deren.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

SpecialK schreef:je kan dus simpelweg de decoder oppakken en op een ander adres neerzetten.
En wat doet de HD Digibox DB-AD210 als er geen smartcard in zit of als de smartcard niet meer actief is? Krijgt de gebruiker die alleen free-to-cable DVB-C wil kijken dan geen vervelende popups op het scherm met het bevel om de smartcard te activeren, kostprijs 50 euro?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Het enige juiste zou zijn dat die dozen een firmware update krijgen zodat activatie niet nodig is voor het ex-analoge aanbod.
eddydc
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2017, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

raf1 schreef:
SpecialK schreef:je kan dus simpelweg de decoder oppakken en op een ander adres neerzetten.
En wat doet de HD Digibox DB-AD210 als er geen smartcard in zit of als de smartcard niet meer actief is? Krijgt de gebruiker die alleen free-to-cable DVB-C wil kijken dan geen vervelende popups op het scherm met het bevel om de smartcard te activeren, kostprijs 50 euro?
Vergeef me mijn domme vraag, maar wat als ik digibox met smartcard en al gewoon bij hun zet? Werkt dan niet (en is een smartcard adres gebonden)?
Hoe komt het in feite dat je in een externe DVB-C-tuner geen smartcard moet steken? Dus de zn nieuwere TVs hebben ook geen smartcard nodig? Waarvoor dient een CI+ kaart dan nog?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

eddydc schreef:Vergeef me mijn domme vraag, maar wat als ik digibox met smartcard en al gewoon bij hun zet? Werkt dan niet (en is een smartcard adres gebonden)?
Volgens mij zal dat net zo goed werken.
eddydc schreef:Hoe komt het in feite dat je in een externe DVB-C-tuner geen smartcard moet steken? Dus de zn nieuwere TVs hebben ook geen smartcard nodig? Waarvoor dient een CI+ kaart dan nog?
Met die externe (of een interne DVB-C tuner in je TV) zal je zonder smartcard enkel dat zogenaamde compacte aanbod kunnen bekijken.
Ontvangen wordt alles, gedecrypteerd wordt er enkel als je een smartcard hebt (die gekoppeld is aan de decoder).
Dat compacte aanbod is er nog maar kort, voorheen was het enkel de VRT, Arte Belgique, TVE, en nog wat zenders.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

tb0ne schreef:Het enige juiste zou zijn dat die dozen een firmware update krijgen zodat activatie niet nodig is voor het ex-analoge aanbod.
Nu ik er over nadenk, vermoedelijk zal dat dus gewoon werken.
Ik heb vorig jaar een tweedehandse digicorder gekocht, die kon na reset en voor activatie wel gewoon de vrt kanalen ontvangen.
Het lijkt niet onlogisch dat deze nieuwe kanalen ook gewoon zullen werken dus, zelfs al is het toestel niet geactiveerd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

raf1 schreef:
eddydc schreef: Een afzonderlijke DVB-C-tuner vanaf 30 euro is ook voldoende
We zullen het er dan maar bijzeggen, wel eentje die geschikt is voor de aansluitingen op die tv. Met een HDMI uitgang ben je niets als dit type aansluiting niet op je televisie hebt.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:En wat doet de HD Digibox DB-AD210 als er geen smartcard in zit of als de smartcard niet meer actief is?
Een AD-210 heeft geen smartcard. En als het het oudere model (AD-200) zou zijn, dan veronderstel ik dat die met smartcard en al verhuisd wordt. Je kan toch niets met die losse smartcard doen. Activatie wordt enkel aangerekend voor de eerste box, een supplementaire box kan je gratis (her-)activeren. Dus als Eddy zijn tweede box bij zijn schoonouders zet, zonder die administratief over te zetten, komen daar geen extra kosten meer bij kijken. Langs de andere kant: als je hen die 50 eur voor activatie laat betalen en de box administratief op hun naam zet, hebben ze wel interactiviteit, als ze daar interesse in zouden hebben.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

eddydc schreef:Waarvoor dient een CI+ kaart dan nog?
De 22 analoge kanalen die in 2020 verdwijnen zijn sinds gisteren ook digitaal beschikbaar via eenvoudige DVB-C-tuner. De CI+ kaart is nodig om de overige 150 tv-kanalen (al dan niet in HD-kwaliteit) te kunnen ontvangen.
SpecialK schreef:Dus als Eddy zijn tweede box bij zijn schoonouders zet, zonder die administratief over te zetten, komen daar geen extra kosten meer bij kijken.
Mogelijks werkt het, maar dat lijkt me toch een schending van de gebruiksvoorwaarden van de Telenet Digibox. De Telenet Digibox is toch niet op voorzien om zonder "activering" te kijken. Ik betwijfel of het allemaal feilloos werkt zonder popups of menu's die de gebruiker aansporen om extra Telenet-diensten aan te schaffen of het toestel te activeren of interactief te maken. Telenet kan nog steeds nieuwe software naar die boxen broadcasten zodat de functionaliteit van de ene op de andere dag wijzigt. Telenet garandeert ook slechts dat hun Digiboxen slechts 5 jaar na aankoop "werken": https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -decoders/
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:De Telenet Digibox is toch niet op voorzien om zonder "activering" te kijken.
Zonder activering, dat willen ze idd niet. Ik veronderstel ook dat die box nog geactiveerd is, als je die ooit gekocht hebt en niet expliciet hebt afgemeld bij Telenet (en waarom zou je dat doen zolang je die nog hebt?) blijft die actief.
Maar zonder netwerkverbinding, dat is tot nader order geen probleem. Je wil niet weten hoeveel Digiboxen er in slaapkamers staan zonder powerline of netwerkkabel, en die werken prima (niet interactief natuurlijk).
Dat van die 5 jaar klopt, maar aangezien het toestel al gekocht is en de kost dus 0 is, ga je momenteel geen goedkopere oplossing vinden. En tegen dat de 210 niet meer ondersteund is... vind je wel weer een andere oplossing.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

raf1 schreef: Mogelijks werkt het, maar dat lijkt me toch een schending van de gebruiksvoorwaarden van de Telenet Digibox. De Telenet Digibox is toch niet op voorzien om zonder "activering" te kijken. Ik betwijfel of het allemaal feilloos werkt zonder popups of menu's die de gebruiker aansporen om extra Telenet-diensten aan te schaffen of het toestel te activeren of interactief te maken. Telenet kan nog steeds nieuwe software naar die boxen broadcasten zodat de functionaliteit van de ene op de andere dag wijzigt. Telenet garandeert ook slechts dat hun Digiboxen slechts 5 jaar na aankoop "werken": https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -decoders/
Dat werkt gewoon hoor.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

bartd schreef: Volgens mij is het al uitgerold.
Scannen op 290 Mhz en netwerk id:32

Met ci+ is het 322 Mhz en netwerk id:22
Bedankt Bart. Als ik scan met netwerk ID = 32 dan krijg ik de "gewone" DVB-C zenders (Eén, Canvas, etc. in HD), zoals vroeger.
Als ik scan met netwerk ID = 22 dan krijg ik 13 zenders, zijnde Vier, Vijf en nog wat minder bekende zenders waaronder 2 regionale Oost-Vlaamse (al zit ik in de provincie Antwerpen), en die had ik vroeger niet, maar er is dan geen Eén of Canvas (niet in HD, niet in SD) en ook bv. geen VTM.

Ik kijk momenteel analoog -waarschijnlijk de allerlaatste op dit forum-, maar als er toch nog iemand is, kan die ook eens proberen?

(Als iemand zich afvraagt waarom nog analoog: ik wil een CI+ kaartje, geen Digibox, maar onze TV wordt niet ondersteund, heeft een CI sleuf, geen CI+ en hij gaat maar niet kapot.)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

En waarom geen settopbox met ci+ dan ? ( VU xoro .... )
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Ik heb gisteren de TV gewoon laten scannen (enkel digitaal zodat mijn kanalenlijst analoog niet door elkaar gegooid wordt) en heb de SD-kanalen gevonden tussen een hele trits zenders waarvan het signaal versleuteld is. Er lijkt één zender bijgekomen: vlaamsparlement.tv, maar het is mogelijk dat die ook al analoog op de kabel zat.
Computer(k)nul
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

9livesuni schreef:....settopbox met ci+...
kan je dan opnemen en iets anders tegelijk kijken, dus meerdere kanalen tegelijk decoderen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

splinterbyte schreef:
9livesuni schreef:....settopbox met ci+...
kan je dan opnemen en iets anders tegelijk kijken, dus meerdere kanalen tegelijk decoderen?
Als je een box hebt met een FBC tuner (FBC = Full Band Capture) kan je met één tuner van meerdere muxen tegelijk opnemen, en elke mux bevat dus meerdere zenders.
Ik kan hier met mijn VU+ Duo 4K makkelijk 10 opnames tegelijk doen van de kabel, op voorwaarde dat ze onversleuteld zijn natuurlijk.
Met CI+ zul je meer beperkt zijn.
Die FBC tuners zitten weliswaar meestal in duurdere toestellen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

boulder schreef:...Met CI+ zul je meer beperkt zijn...
Ik doelde eigenlijk daar op; hoeveel kanalen kan je met die CI+ tegelijk decoderen?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Eén stream per module met CI+ kaart.
Telenet maakt gebruik van CI+ 1.3 en multistream decoding is pas mogelijk vanaf Ci+ 1.4.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

splinterbyte schreef:
boulder schreef:...Met CI+ zul je meer beperkt zijn...
Ik doelde eigenlijk daar op; hoeveel kanalen kan je met die CI+ tegelijk decoderen?
Normaal 1 tegelijk, maar je zou natuurlijk 1 kunnen decoderen met CI+, en dan nog een aantal niet-gecodeerde in SD resolutie.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”