nieuwe digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wij zouden een bijkomende tv plaatsen op de slaapkamer van onze oudste zoon. Onze jongste zoon heeft ook een TV met digibox
Wij hebben uiteraard TV in de living.

Gisteren heb ik gebeld naar de klantendienst voor info ivm. de nieuwe digibox (de "oude" zou dan op de slaapkamer van de oudste zoon komen) en de nieuwe in de living daar heeft men mij meegedeeld dat een combinatie van de nieuwste tv box / digIcorder niet lukt in combinatie met de oudere exemplaren met ingebouwde HD.
Kreeg direct het voorstel om alle 2 de digicorders in te ruilen en te laten vervangen door de nieuwste maar

1. dan ben ik alle opnames kwijt
2. één exemplaar is destijds aangekocht en die kan uiteraard niet geruild worden. Dus iemand met een gekochte digicorder kan die niet meer ruilen voor de nieuwste (hetgeen ik begrijp uiteraard) maar ook niet gebruiken met de nieuwste.

Dus de nieuwste DC is er enkel voor klanten die alle willen ruilen en de gekochte naar het containerpark willen voeren ... ??

Dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kenniey schreef:Ik beweer nergens dat deze niet zou werken achter een modem only (voorlopig).
Maar Telenet kan deze tvbox niet activeren zonder dat er op je klantnummer een internetproduct actief staat op een HGW modem.
Als je op je klantnummer 1 internetabo hebt met een modem only en geen met HGW, dan kan je de tvbox niet kiezen, simpel als dat.
I beg to differ. Ik heb een Wigo Business besteld via telefoon, de verkoper meldde zelf dat ik de nieuwe tv-box kreeg nadat ik reeds een modem-only setup had gekozen en bevestigd. De technieker die langskwam zei me inderdaad dat het volgens de activatie procedure niet werkt, maar dat dat was omdat dat niet rechtstreeks achter de modem kan, ook niet met een switch, en dat routerconfig niet in hun verantwoordelijkheid zit. Daarom dat ze dat normaal ook niet toelaten, maar hij had het bij omdat het zo op zijn bon stond.

Ik heb nergens een ander Telenet abbo met HGW en heb zelfs een nieuwe account (wegens bvba) dus een of ander resterend item van een oude install kan ook niet.

Anyway, het werkt :-) niet dat het voor mij veel uitmaalt, want die zal quasi nooit gebruikt worden, maar het was nieuw dus ik wou het zien/hebben :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Kenniey schreef:Het systeem heeft regels hoe een box kan geregistreerd worden bij een klant. Een van die regels is dat er een HGW met internet moet actief zijn. Bij een modem only kan deze niet geregistreerd worden door een shop/tele-advisor. Technische details mogen er niet gegeven worden :-D :cop:
Technische details?
Gewoon de telenet doctrine dat ze de klant een hgw willen opdringen.
Daar is niets technisch aan.
koenraaddeconinck schreef: Dus de nieuwste DC is er enkel voor klanten die alle willen ruilen en de gekochte naar het containerpark willen voeren ... ??
Telenet maakt veel meer winst door die box te verhuren.
De afvalberg van decoders zal daarbij hun laatste zorg zijn.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

MrBlueSky schreef:Raf, wel een beetje serieus blijven. Telenet is evil Google of Amazon niet.
Telenet = Liberty Global en de spraakherkenningsoftware op de box is 100% zeker van een externe partner. Punt is dat je geen flauw benul hebt in welke cloud jouw stemopnames terechtkomen en wie dit kan beluisteren.
koenraaddeconinck schreef:Dus de nieuwste DC is er enkel voor klanten die alle willen ruilen en de gekochte naar het containerpark willen voeren ... ??
De nieuwe tv-box is geen digicorder meer. Het is een goedkope tv-box die opnames afspeelt vanuit de cloud. Twee keer nadenken welke implicaties dit heeft.
Een huurdecoder ruilen tegen een nieuwe tv-box kost trouwens 35 euro. Bovendien wil Telenet jouw aangekochte decoder zelf graag terughebben om die in een gesubsidieerd maatwerkbedrijf te reviseren en terug in omloop te brengen ter vervanging van defecte huurdecoders.

Die nieuwe Telenet tv-box is mijn inziens een totaal oninteressant aanbod.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Plus: weet iemand Of de opnames in de Cloud doorspoelbaar zijn. Misschien bij vtm testen want die laten het niet toe bij Hun terugkijktv binnen telenet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef: De nieuwe tv-box is geen digicorder meer. Het is een goedkope tv-box die opnames afspeelt vanuit de cloud. Twee keer nadenken welke implicaties dit heeft.
Een huurdecoder ruilen tegen een nieuwe tv-box kost trouwens 35 euro. Bovendien wil Telenet jouw aangekochte decoder zelf graag terughebben om die in een gesubsidieerd maatwerkbedrijf te reviseren en terug in omloop te brengen ter vervanging van defecte huurdecoders.

Die nieuwe Telenet tv-box is mijn inziens een totaal oninteressant aanbod.
Of men nu wil of niet, binnen 1à2 jaar zal iedereen de stap moeten zetten want de oude handel zal niet meer door TN ondersteund worden ... Ik betwijfel of ze de oude digicorders nog gaan vervangen door andere. Gisteren is een technieker bij mijn ouders geweest wegens defecte versterker en hij wou meteen de oude digicorder door de tv-box vervangen zonder enige kost. Dus binnen enkele jaren (als het zo lang al duurt) heb je geen keuze meer. Cf. ook de nieuwe modem die in dit najaar komt. TN zal ook proximus met zijn fiber willen volgen en moet dus denk ik ja ... willen of niet overschakelen op nieuwe apparatuur maar dit alles is eigenlijk al off topic.

OK, laat het ons dan hebben over de TV- box en eventjes afstand doen van het plat geld gewin van Telenet. Alle bedrijven maken zich hier schuldig aan: banken, verzekeringen, autofabrikanten etc. We weten dat we altijd gestript worden financieel maar toch blijft de consumptiemolen draaien en ook hier kunnen we een ethische discussie van maken.

Maar graag terug naar mijn vraag. Moet je effectief alle digicorders omruilen voor de nieuwste telenet tv box of is een "mix" mogelijk?µ
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

@koenraad, je kan ze perfect mixen. De enige functionaliteit die je verliest is dat je geen opnames meer kan delen/streamen tussen de verschillende generaties/toestellen. Tevens ben je inderdaad je reeds gemaakt opnames ook kwijt, maar das logisch.

Langs de andere kant, waarom zou je willen wisselen ? Netflix functionaliteit heeft bijna elke smartTV tegenwoordig en 4K doet Telenet nog niet en ik zie ze dat ook niet snel doen. Het kastje is wel veel kleiner, maakt geen lawaai en de afstandsbediening is wat beter, maar that's it. Als je moet wisselen omwille van een defect, laat je dan niets wijs maken dat ze allemaal gewisseld moeten worden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

koenraaddeconinck schreef:Of men nu wil of niet, binnen 1à2 jaar zal iedereen de stap moeten zetten want de oude handel zal niet meer door TN ondersteund worden ...
Zolang je oude box werkt en je geen 4K of Netflix nodig hebt, kun je die toch gewoon blijven gebruiken?
En TV met een kaartje wordt ook nog altijd verkocht, toch?

Ik vind dat de consument zijn macht als consument niet moet onderschatten.
Als die nieuwe box geen groot succes wordt, zal e wel weer een nieuwe digicorder kopen.
De trend in TV land is echter om steeds meer zaken weg te nemen bij de gebruiker.
Indertijd waren er nog analoge TV harddiskrecorders met DVD writer, waar je dus 100% baas was over je opnames.
De industrie duwt de klant nu naar een model waar alles onder controle van de provider is.
De opnames staan 'veilig' bij de aanbieder, en de gebruiker is er 100% van afhankelijk.
Het toestel kan niet gekocht worden, dus ook daar valt veel geld mee te verdienen.

Ik zie mij zo lang mogelijk wachten vooraleer ik in een dergelijk model stap, want ik zie er geen enkel voordeel in.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Oude digicorders en nieuw tvbox mogen niet gemixed worden.
Wie toch beiden nu actief heeft, zal in de toekomst gevraagd worden te kiezen voor technologie A of B.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Voor de geinteresseerden, een vereenvoudigde voorstelling van mijn thuisnetwerk met Telenet modem-only, TVBox en EDPNET als backuplijn (SDWAN via pfSense.) Op de L3 switch zijn enkel de poorten voor de vSwitchWAN en Modemuplink untagged in vlan1. De andere poorten zijn steeds untagged in een ander vlan.
home_network.jpg
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eventjes meegeven.
Ben gisteren naar een TN shop geweest.
Eveneens had ik modem only.
Verplichte wisseling van modem, anders kon ik het niet meekrijgen.
Nu, deze dient toch enkel als backup lijn, basic internet.
Ik heb EDPNet.

2de punt, zeer zeer vreemd.
Standaard zaten de huidige boxen achter een switch.
En dat werkte dus niet met de nieuwe boxen.
Had naar TN gebeld en die van de helpdesk gaf dat ook aan. “Ik zie een switch en dat kan de oorzaak zijn”...
Pas toen ik het netwerk rechtstreeks op de model inplugde lukte het dus wel.
Misschien ook de redenen dat ze sowieso die powerlines voorzien.
Technisch kan dat allemaal, ben zelf IT-er, maar TN wil dus VEEL zelf beheren ...
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hoi, niet zeer vreemd. De nieuwe tv-box mag geen public IP krijgen en moet een IP krijgen in de nonpublic RFC range. Daarom dat ze geen modem only ondersteunen omdat TN dan config issues op je eigen netwerk mee moet troubleshooten als de TV/interactiviteit niet werkt. Met de HGW hebben ze dat zelf in handen ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Sasuke schreef:omdat TN dan config issues op je eigen netwerk mee moet troubleshooten als de TV/interactiviteit niet werkt. Met de HGW hebben ze dat zelf in handen ...
De modem-only klant is nochtans vaker het type klant met de attitude van "ik heb de helpdesk niet nodig, ik los het zelf wel op", temeer omdat deze klant meestal veel meer kennis van zaken heeft dan de scriptjes-aflezende eerstelijns-support bij TN. Bij mij hebben ze alvast 0 cases technische support gelogd de voorbije 5 jaar.

Ik denk dus ook dat zelf willen beheren aan andere redenen ligt dan deze.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het is een indekking hè. Telenet is verplicht support te leveren op hun producten, en dit nieuwe product is afhankelijk van een routerconfiguratie, hoe eenvoudig ook. Ik kan lij voorstellen dat ze dat onder controle willen hebben.

Ok, ik ga die helpdesk ook niet nodig hebben, noch wil ik dat. Maar in mijn job doe ik ook vaak analyses van dezelfde aard, en soms is de beste oplossing niet de meest technisch vooruitstrevende omwille van het beheersaspect. Ik schat dat het hier niet anders is,want al die samenzwerings theorieën over dat Telenet ons leven wil beheersen geloof ik niet in. Of althans zijn ze niet anders/beter/slechter dan eender welke grotere ISP.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:
koenraaddeconinck schreef:Of men nu wil of niet, binnen 1à2 jaar zal iedereen de stap moeten zetten want de oude handel zal niet meer door TN ondersteund worden ...
Zolang je oude box werkt en je geen 4K of Netflix nodig hebt, kun je die toch gewoon blijven gebruiken?
En TV met een kaartje wordt ook nog altijd verkocht, toch?

Ik vind dat de consument zijn macht als consument niet moet onderschatten.
Als die nieuwe box geen groot succes wordt, zal e wel weer een nieuwe digicorder kopen.
De trend in TV land is echter om steeds meer zaken weg te nemen bij de gebruiker.
Indertijd waren er nog analoge TV harddiskrecorders met DVD writer, waar je dus 100% baas was over je opnames.
De industrie duwt de klant nu naar een model waar alles onder controle van de provider is.
De opnames staan 'veilig' bij de aanbieder, en de gebruiker is er 100% van afhankelijk.
Het toestel kan niet gekocht worden, dus ook daar valt veel geld mee te verdienen.

Ik zie mij zo lang mogelijk wachten vooraleer ik in een dergelijk model stap, want ik zie er geen enkel voordeel in.
Als ik al deze reacties lees, twijfel ik tussen de klassieke digibox en TV met een kaartje. Ik zou dan ook eerder voor een digicorder gaan omdat hij dan opname met andere gezinsleden kan delen.

Inderdaad, 4K is nog niet aan de orde en Netflix zit tegenwoordig in alle toestellen "ingebakken".

En verder zou de tv box moeten aangesloten worden op een switch die op zich wel rechtstreeks aangesloten is op de modem/router van TN. Als dit ook al problemen geeft dan zou het nog heel lang kunnen duren vooraleer de tv box bij mij zijn intrede doet.

Dank voor jullie duidelijke reacties overigens !
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 aug 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer

koenraaddeconinck schreef: En verder zou de tv box moeten aangesloten worden op een switch die op zich wel rechtstreeks aangesloten is op de modem/router van TN. Als dit ook al problemen geeft dan zou het nog heel lang kunnen duren vooraleer de tv box bij mij zijn intrede doet.
Een unmanaged switch zou normaal geen problemen mogen geven heb ik gelezen. Dat was ook mijn bekommernis... maar zolang de switch gewoon het IP van de modem verkregen verder doorgeeft werkt het perfect!
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dus hoe zit het nu. Ik lees tegenstrijdige berichten. Iemand met modem only waarbij de installateur de tv box had achtergelaten heeft hem aan de praat gekregen in een vrij ingewikkelde constructie (plannetje elders in dit draadje).

Iemand anders heeft zijn modem only ingeruild voor een gewoon exemplaar.

Ik heb zelf een modem only en mijn enige gehuurde digicorder is de geest aan het geven (af en toe faalt de harde schijf al maar krijg hem nog wel telkens opnieuw aan de praat). Dus wellicht toekomstige klant voor de nieuwe tv box.

Momenteel is de digicorder aangesloten rechtstreeks op de modem only. De modem heeft een kleine switch waarvan eentje gaat naar de digicorder en een ander naar mijn router (Fritz).

Ik wil graag interactiviteit voor Play/ Play more en die heb ik nu. Dlna functie interesseert me niet.
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 4 keer

Mijn ouders vinden de stembediening wel een leuke toevoeging. Afstandsbediening vinden ze ook beter. En hun 'smart'tv was niet zo stabiel met Netflix, dus dat probleem is ook van de baan.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 15 keer

liegebeestig schreef:Dus hoe zit het nu. Ik lees tegenstrijdige berichten. Iemand met modem only waarbij de installateur de tv box had achtergelaten heeft hem aan de praat gekregen in een vrij ingewikkelde constructie (plannetje elders in dit draadje).

Iemand anders heeft zijn modem only ingeruild voor een gewoon exemplaar.

Ik heb zelf een modem only en mijn enige gehuurde digicorder is de geest aan het geven (af en toe faalt de harde schijf al maar krijg hem nog wel telkens opnieuw aan de praat). Dus wellicht toekomstige klant voor de nieuwe tv box.

Momenteel is de digicorder aangesloten rechtstreeks op de modem only. De modem heeft een kleine switch waarvan eentje gaat naar de digicorder en een ander naar mijn router (Fritz).

Ik wil graag interactiviteit voor Play/ Play more en die heb ik nu. Dlna functie interesseert me niet.
Hoe ik het begrijp zou de nieuwe digicorder in uw geval niet meer rechtstreeks op de modem only mogen hangen maar achter je fritzbox zodat die enkel een intern ip krijgt.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb het even gevraagd aan een Telenet field engineer in m'n kenissenkring (die zelf al enkele weken de Box heeft op een modem only)

Modem Only + nieuwe box is perfect mogelijk. Er verandert niets aan de standaard setup van modem only met de gekende digicorder.

Modem=> switch |=> Box
|=> Router

Andere mogelijkheid, indien de switch er teveel aan is, is inderdaad een VLAN op je eigen netwerk, gebridged naar de WAN.

P.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

liegebeestig schreef:Dus hoe zit het nu. Ik lees tegenstrijdige berichten. Iemand met modem only waarbij de installateur de tv box had achtergelaten heeft hem aan de praat gekregen in een vrij ingewikkelde constructie (plannetje elders in dit draadje).

Iemand anders heeft zijn modem only ingeruild voor een gewoon exemplaar.

Ik heb zelf een modem only en mijn enige gehuurde digicorder is de geest aan het geven (af en toe faalt de harde schijf al maar krijg hem nog wel telkens opnieuw aan de praat). Dus wellicht toekomstige klant voor de nieuwe tv box.

Momenteel is de digicorder aangesloten rechtstreeks op de modem only. De modem heeft een kleine switch waarvan eentje gaat naar de digicorder en een ander naar mijn router (Fritz).

Ik wil graag interactiviteit voor Play/ Play more en die heb ik nu. Dlna functie interesseert me niet.
Gewoon de TV-Box achter je Fritz hangen en klaar is kees. Mijn constructie is helemaal niet ingewikkeld, maar ik heb ze ingewikkeld gemaakt door het gebruik van vlans en het feit dat toen ik de modem-only had, de bekabeling niet ok was voor een modem-only (router is in kelder).

Het is dus simpel ... de TV-Box moet achter een router hangen, ofwel de HGW van Telenet ofwel die van jezelf. Alleen in het laatste geval kan Telenet moeilijk doen :-) Ik had gewoon chance met de technieker.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Perfect duidelijk dan! Thx. Ik wacht tot mijn oude echt kapot gaat. :)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2056
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus bij zou modem TN > switch met aansluiting hierop van de TV-box mogelijk zijn ... ?

Zit ik enkel nog met de opmerking van hier iemand op dit forum dat klanten met digibox en TV box op termijn zullen moeten kiezen voor het één of het ander.

CI kaartje is ook een mogelijkheid maar dat is dan 65 euro weeral. Ik vermoed dat dit zal mogen in combinatie met TV- box nu of in de toekomst. Mag ik ook veronderstellen dat een TV- kaartje dezelfde beeldkwaliteit geeft als een via HDMI aangesloten digicorder of TV-box? Met het kaartje heb je volgens de klantendienst ook geen toegang tot terugkijk TV op Play en kan je net zoals met de TV box geen contect opgenomen op de digicorder bekijken?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

koenraaddeconinck schreef:Mag ik ook veronderstellen dat een TV- kaartje dezelfde beeldkwaliteit geeft als een via HDMI aangesloten digicorder of TV-box?
Zowel digicorder/TV-box als TV met kaartje krijgen exact dezelfde bron van data, de coax-kabel, dus het is idd hetzelfde.
koenraaddeconinck schreef:Met het kaartje heb je volgens de klantendienst ook geen toegang tot terugkijk TV op Play
Maakt gebruik van een lokale recording dus dat kan in principe niet, tenzij je TV dit ondersteunt ahv een externe harde schijf.
koenraaddeconinck schreef:en kan je net zoals met de TV box geen contect opgenomen op de digicorder bekijken?
Idd want het kaartje heeft geen toegang tot uw LAN.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

CCatalyst schreef:Zowel digicorder/TV-box als TV met kaartje krijgen exact dezelfde bron van data, de coax-kabel, dus het is idd hetzelfde.
Dezelfde bron inderdaad, maar bij TV met een kaartje verwerkt de beeldprocessor van je tv-toestel het signaal rechtstreeks. Dus bij duurdere tv-toestellen is de beeldkwaliteit een tikkeltje beter dan bij de TN Digicorder.
koenraaddeconinck schreef:Met het kaartje heb je volgens de klantendienst ook geen toegang tot terugkijk TV op Play
Het kaartje ontvangt alleen live tv, maar recente tv-toestellen kunnen natuurlijk opnames op USB-stick maken.
koenraaddeconinck schreef:CI kaartje is ook een mogelijkheid maar dat is dan 65 euro weeral.
Goedkoper dan 8 maand een Digicorder huren.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Wat ik vooral niet begrijp:
Ze releasen nu de nieuwe tv-box, maar er zitten nog steeds legio bugs in...
Wat is dan het nut van een testperiode, als ze deze niet oplossen?
tasandriel
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2019, 00:49

Daarstraks ook een heel verhaal meegemaakt met deze nieuwe TV Box.

Mijn schoonvader had een defecte Digicorder, HDD was stuk (failed to write).
Gebeld met Telenet, de vriendelijke meneer wist me te vertellen dat het perfect mogelijk was om een Digicorder om te ruilen voor een TV Box. Dit zou 35 euro kosten. Tenzij ik eerst een TV Box als tweede toestel zou nemen, en dan een week later het oude toestel zou laten schrappen. Dan zou het niets kosten.
Helaas dacht het Telenet Center in kwestie daar anders over want volgens hen kan je geen Digicorder/Digibox en TV Box naast elkaar gebruiken.
Bij een andere Telenet Center vertelde men dat ze het zelf getest hadden en een TV Box en Digicorder werken perfect naast elkaar volgs hen.
Volgens mij weten ze bij Telenet niet wat er nu echt de waarheid is en proberen ze enkel maar 35 € van elke klant te krijgen door te zeggen dat het niet werkt.

Ik vind het tevens ook wel best schandalig dat een klant die reeds 15 jaar fijn zijn facturen op tijd betaald en nooit heeft geklaagd over wat dan ook nu ineens nog eens 35 € moet gaan betalen voor een swap naar een nieuwe versie van de box. Een nieuwe klant krijgt alles gratis, ook de box.
Over de TV Box zelf heb ik tot nu toe geen klachten (werkt snel, eenvoudig in te stellen, geen bugs zover), maar die 35 € kosten ben ik eerlijk gezegd niet over te spreken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

blaatpraat schreef: Wat is dan het nut van een testperiode, als ze deze niet oplossen?
Volgens mij vooral om na te gaan of er zich geen hardware-mankementen voordoen in the wild. Dat kost geld om op te lossen als het al bij 100k mensen thuis staat.

Software-bugs lossen ze de komende maanden wel op.
tasandriel schreef: Bij een andere Telenet Center vertelde men dat ze het zelf getest hadden en een TV Box en Digicorder werken perfect naast elkaar volgs hen.
Volgens mij weten ze bij Telenet niet wat er nu echt de waarheid is en proberen ze enkel maar 35 € van elke klant te krijgen door te zeggen dat het niet werkt.
Technisch gezien is er niets dat ze belet om naast elkaar te werken in hetzelfde LAN, misschien dat het delen van opnames dan niet werkt.
tasandriel schreef:Over de TV Box zelf heb ik tot nu toe geen klachten (werkt snel, eenvoudig in te stellen, geen bugs zover), maar die 35 € kosten ben ik eerlijk gezegd niet over te spreken.
Is een upgrade naar nieuwe technologie + er komen logistieke kosten bij zo'n wissel kijken. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat er te weinig concurrentie is, anders zouden ze dat wel niet kunnen vragen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Komaan. Zeker als je de digicorder huurt moet een wissel in geval van een techn probleem gratis zijn. Daarom huur je de digicorder toch?

Als ze dan geen nieuwe digicorder kunnen leveren maar upgraden naar het nieuwste model is dat hun probleem. Niet dat van de klant.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Om het voor eens en voor altijd duidelijk te maken:

Kan een TV-box geactiveerd worden als je enkel een modem only hebt?
Neen, het systeem om de tv-box te activeren laat een activatie van de TV-box met enkel internet actief op modem only niet toe, dit gaat altijd falen.
Enkel als je (ook) een internetabo met een HGW actief hebt, kan de TV-box geactiveerd worden door Telenet.

Kan een TV-box die actief staat, werken achter een modem only?
Ja, maar opnames en tv-theek opvragingen gaan van je telemeter af.
Netflix en Youtube gaan altijd van je telemeter af, ook achter de HGW waar deze op geactiveerd is (zoals dit bij Proximus ook is).

Kunnen de oude digicorders/boxen en de nieuwe TV-box samen actief zijn?
Neen, klant moet kiezen tussen een van de 2 manieren van kijken.
Redenen: opnames delen lukt niet, Yelo en TV-app zijn apart, zenderpakketten zouden dan dubbel moeten genomen worden.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Kenniey schreef:Om het voor eens en voor altijd duidelijk te maken:

Kan een TV-box die actief staat, werken achter een modem only?
Ja, maar opnames en tv-theek opvragingen gaan van je telemeter af.
Als dat waar is dan is het niet meer of niet minder dan crimineel. Een smerige zet om ook de laatste goedkope internet abos met beperkt volume buiten te krijgen.

Stel mijn digicorder die ik huur raakt defect, wat moet ik dan doen, Telenet-medewerker Kenniey?
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

Als je een HGW hebt, kan je wisselen naar een TV-box, met kost van 35 euro, uitgezonderd eventuele persoonlijke promo's.
Als je een modem only hebt en deze wenst te behouden dan kan je je digicorder wisselen voor een andere digicorder.

De extra kost is er ook altijd geweest, denk je dat elke klant niet naar de shop zou gaan als die nu gratis kan wisselen?
Dat zou een logistieke nachtmerrie zijn.
Op termijn zal die kost wel wegvallen/komen er bij meer klanten promo's actief, dat is ook zo bij de vorige generaties gebeurd.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kenniey schreef:Als je een modem only hebt en deze wenst te behouden dan kan je je digicorder wisselen voor een andere digicorder.
Gisteren nochthans gehoord van een Field Engineer bij Telenet met vele jaren ervaring dat de digicorder gewoon kan geruild worden voor een box (modem=>switch=>box). Ook het Telenet center waar ik naar belde bevestigde dit.

Veel verwarring dus.

P.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 56 keer

iamborg schreef:
Kenniey schreef:Als je een modem only hebt en deze wenst te behouden dan kan je je digicorder wisselen voor een andere digicorder.
Gisteren nochthans gehoord van een Field Engineer bij Telenet met vele jaren ervaring dat de digicorder gewoon kan geruild worden voor een box (modem=>switch=>box). Ook het Telenet center waar ik naar belde bevestigde dit.

Veel verwarring dus.

P.
Er is een verschil met "werkt dit als de box actief is" en "geraakt dit geactiveerd?"
Technieker is hier dus niet correct, dit zal niet geactiveerd kunnen worden, niet door hem, niet door de shop en niet door secondline.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Iamborg, ja maar dan blijkbaar met dataverbruik als je een box hebt en Play gebruikt. Dat is werkelijk ongehoord.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Kenniey schreef:Om het voor eens en voor altijd duidelijk te maken:

Kan een TV-box geactiveerd worden als je enkel een modem only hebt?
Neen, het systeem om de tv-box te activeren laat een activatie van de TV-box met enkel internet actief op modem only niet toe, dit gaat altijd falen.
Enkel als je (ook) een internetabo met een HGW actief hebt, kan de TV-box geactiveerd worden door Telenet.
Moet ik daaruit begrijpen dat je met de TV box ook verplicht wordt om Telenet internet erbij te nemen?
Je kunt dus niet, zoals nu, bijv. een gekochte digicorder hebben, en 16,90€/maand betalen voor Telenet TV, tegelijk met bijv. EDPNet VDSL?
Je moet internet van Telenet hebben?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Kenniey schreef:Kunnen de oude digicorders/boxen en de nieuwe TV-box samen actief zijn?
Neen, klant moet kiezen tussen een van de 2 manieren van kijken.
Redenen: opnames delen lukt niet, Yelo en TV-app zijn apart, zenderpakketten zouden dan dubbel moeten genomen worden.
Er is waarschijnlijk een verschil tussen "kunnen" en "mogen" ?

Tussen de regels lees ik hier:
Ja het kan, op voorwaarde dat je de nadelen erbij neemt, namelijk: geen opnames delen, 2 aparte Apps, betaalpaketten apart (zoals nu reeds het geval met de CI+kaart). Of interpreteer ik dit verkeerd?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

iamborg schreef:
Kenniey schreef:Als je een modem only hebt en deze wenst te behouden dan kan je je digicorder wisselen voor een andere digicorder.
Gisteren nochthans gehoord van een Field Engineer bij Telenet met vele jaren ervaring dat de digicorder gewoon kan geruild worden voor een box (modem=>switch=>box). Ook het Telenet center waar ik naar belde bevestigde dit.

Veel verwarring dus.
Het is altijd geweest (zelf nog meegemaakt toen ik nog TN klant was en mijn decoder stuk viel) dat als je 48 maand huur betaald hebt, de upgrade kost wegvalt. Is dat nu dan niet zo? Dat zou mij wel straf lijken.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

philippe_d schreef:
Kenniey schreef:Kunnen de oude digicorders/boxen en de nieuwe TV-box samen actief zijn?
Neen, klant moet kiezen tussen een van de 2 manieren van kijken.
Redenen: opnames delen lukt niet, Yelo en TV-app zijn apart, zenderpakketten zouden dan dubbel moeten genomen worden.
Er is waarschijnlijk een verschil tussen "kunnen" en "mogen" ?

Tussen de regels lees ik hier:
Ja het kan, op voorwaarde dat je de nadelen erbij neemt, namelijk: geen opnames delen, 2 aparte Apps, betaalpaketten apart (zoals nu reeds het geval met de CI+kaart). Of interpreteer ik dit verkeerd?
Neen. De achterliggende provisioneringsprocessen laten dit ook niet toe. Het is dus absoluut niet mogelijk beiden in huis te hebben. :wink:
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Mij lijkt de introductie van de TV-box in sommige gevallen op een subtiele, maar grote prijsstijging.

Ik heb bewust mijn Digicorder en Digibox gekocht en dit bedrag werd (uiteraard) al lang terug gewonnen. Zo is de factuur permanent minimum €9,20/maand lichter t.o.v. de meeste klanten.
De laatste maanden werd de mogelijkheid tot aankoop van een Digicorder al zo goed als mogelijk verstopt op de website, nu is alle info over de Digibox ook al verdwenen.
Transparantie over andere mogelijkheden is er totaal niet. Ook de CI+-module zit hoe langer hoe beter verstopt. In kleine letters kan je bij de formule "Internet & TV" het volgende zien: * Liever een andere hardware oplossing? Contacteer dan onze Klantendienst of ga langs bij een Telenet-winkelpunt in je buurt.

Dus als je alle voorgaande info en hun website mag geloven zijn de "oudere" decoders rijp voor het containerpark bij het kiezen voor de TV-box. Zelfs als de klant vrede neemt met het feit dat opnames en zenderpakketten onderling niet te verdelen zijn, is ze houden geen optie. De vorige decoders worden gedeactiveerd volgens de website. Dus ze houden voor het basispakket is ook niet meer mogelijk?

Ik heb een UHD-tv en AV-receiver met HDR-ondersteuning, dus theoretisch zou de TV-box welkom zijn, maar bij deze introductie en voorwaarden heb ik er momenteel geen enkel voordeel bij. Er is geen UHD-aanbod bij Telenet en apps als YouTube en Netflix draai ik nu al via de TV zelf én via een Chromecast Ultra.
De swap zou bij mij dus €13,65 per maand extra kosten, zonder noemenswaardige voordelen met het aanbod zoals het nu is.
De vraagprijs van €249 voor de digicorder was altijd zeer gerechtvaardigd als je vergelijkt met hardware op satellietgebied, maar ik denk dat de TV-box ook nog eens een stuk goedkoper te maken is.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”