Beste UB'rs,
Onlangs heb ik een 4K tv besteld: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 16#p680216
Philips 49PUS7101
Probleem: graag zou ik kabel tv / iptv hebben op men nieuwe 4K tv die morgen toekomt ( gaat pas binnen 2 weken in gebruik genomen worden )
nadeel ik heb geen coax kabel of mogelijkheid om een coax kabel bij te leggen naar deze kamer, ik heb wel een UTP cat6e. kabel hier liggen voor internet. ( whoppa van TN ).
Eerst dacht ik aan CI+ module maar ook heb je coax nodig zag ik.
Tweede optie zou yelo play zijn maar dan zit je met kwaliteit verlies en bepaalde dingen die je dan weer niet mag bekijken door de rechten
Verder nog gezien dat er in 2017 ergens een 4K box komt.
Wat zijn volgens jullie mijn beste mogelijkheden?
Gr.
4K TV gekocht - Alternatief COAX
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Zelf geen ervaring mee, maar ik veronderstel dat je hier mee verder moet kunnen ?
http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-500306 ... hermd.html
http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-500306 ... hermd.html
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik *gok* (99% zeker) dat je bij Telenet steeds een coaxkabel zal nodig hebben (Bij Orange ook overigens). Bij Proximus/Scarlet kan het via de UTP kabel.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Een externe decoder (via IPTV) via HDMI aansluiten.
Een wireless-decoder opzetten, waarbij je de coax-decoder aansluit waar je coax hebt.
Een coax-to-utp oplossing gebruiken (geen idee of dit goed zal werken hiervoor, maar de oplossing van boulder lijkt me voldoende hiervoor).
Kijken via apps: netflix, youtube etc.
Eventueel kun je ook de streams relayen via een server, en dan via pakweg plex kijken.
Dit werkt momenteel al voor Dobbit TV, en in de nabije toekomst ook voor de VRT. Medialaan is hier tegen beveiligd helaas.
Een wireless-decoder opzetten, waarbij je de coax-decoder aansluit waar je coax hebt.
Een coax-to-utp oplossing gebruiken (geen idee of dit goed zal werken hiervoor, maar de oplossing van boulder lijkt me voldoende hiervoor).
Kijken via apps: netflix, youtube etc.
Eventueel kun je ook de streams relayen via een server, en dan via pakweg plex kijken.
Dit werkt momenteel al voor Dobbit TV, en in de nabije toekomst ook voor de VRT. Medialaan is hier tegen beveiligd helaas.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Die oplossing van Boulder met die baluns kan werken. DAn verlies je die UTP wel als netwerkkabel uiteraard en zal je voor interactiviteit op de TN-decoder bv via HomePlug adapters moeten werken.
De 4K-tv zal wel via wifi kunnen voor de apps zeker? (mits voldoende bereik, anders ook over de homeplug)
De 4K-tv zal wel via wifi kunnen voor de apps zeker? (mits voldoende bereik, anders ook over de homeplug)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Cat 6e bestaat niet. Bedoel je Cat 5e, Cat 6 of Cat 6A? Als het afgeschermde (STP) kabel is, dan zou het inderdaad kunnen werken met zo'n baluns, maar met niet-afgeschermde (UTP) kabel ga je sowieso storingen krijgen wegens instraling. De kabel kan dan ook niet meer worden gebruikt voor netwerkverbindingen. Als hij in een buis zit, zou je er dus evengoed een coaxkabel door kunnen trekken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Beste oplossing is een HDBaseT.
Aan de ene kant (waar er coax ligt) plaats je de HDBaseT Tx (Transmitter); achter de TV hang je een HDBaseT Rx (Receiver).
Beetje rondshoppen en je vind een 2dehands set voor 50€.
De geavanceerdere modellen bieden naast HDMI ook infrarood, Rs232, USB en 100mbit ethernet. Huidige kwaliteit over cat5 is 10,2Gbps (4K @30Hz of @60Hz in 4:2:0). De volgende versie zal >16Gbps ondersteunen over 1 cat6A (4k 4:4:4 + HDR).
Zeker infraroodextensie is in jouw geval handig. Jouw TV hangt dan kaal en je kan alles blind aansturen terwijl de decoder in een andere ruimte zit.
Aan de ene kant (waar er coax ligt) plaats je de HDBaseT Tx (Transmitter); achter de TV hang je een HDBaseT Rx (Receiver).
Beetje rondshoppen en je vind een 2dehands set voor 50€.
De geavanceerdere modellen bieden naast HDMI ook infrarood, Rs232, USB en 100mbit ethernet. Huidige kwaliteit over cat5 is 10,2Gbps (4K @30Hz of @60Hz in 4:2:0). De volgende versie zal >16Gbps ondersteunen over 1 cat6A (4k 4:4:4 + HDR).
Zeker infraroodextensie is in jouw geval handig. Jouw TV hangt dan kaal en je kan alles blind aansturen terwijl de decoder in een andere ruimte zit.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
Ik hou jullie zeker op de hoogte.boulder schreef:Zou ook interessant zijn als je laat weten wat het geworden is, en wat de persoonlijke ervaringen ermee zijn.
Mijn keuze momenteel gaat naar streaming/netflix en co
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+