philippe_d schreef:- ik heb geen Telenet internet, mijn surfgedrag kennen ze dus niet.
Denk je dat nu echt?
Phuncz schreef:
Geef mij maar Netflix, genoeg "TV", op mijn tempo en tijd, helemaal geen reclame en (voorlopig nog) geen verhandelen van mijn gebruikersprofiel.
Sylvester schreef:philippe_d schreef:- ik heb geen Telenet internet, mijn surfgedrag kennen ze dus niet.
Denk je dat nu echt?
AnD schreef:Toch erg dat men tegenwoordig zoveel geld wil verdienen met reclame en dat allemaal op de rug van de burger.
Men wil de mensen maar zoveel mogelijk aan de tv laten hangen en aan de smartphone/computer.
Doet me zowat denken aan de film Idiocracy.
bruma schreef:En hierachter moet je dus niet TN zien als ISP maar als medeeigenaar van ee TV station.
TV reclames zijn duur én het eerste wat geschrapt wordt bij dalende verkoop.
Aanboren van nieuwe bronnen is de enige mogelijkheid om te overleven
Of misschien moet er eentje een keer echt werk maken van de kostprijs van een 24/7 TV kanaal en dit afzetten per kijker. Ik denk dat we gaan verschieten van de prijs wat TV maken kost heden ten dage
bruma schreef:Evident zou ik zeggen, reclame afgestemd op wie aan het kijken is want indien juist die reclame tussen alle andere zit gaat hij misschien verloren.
Wat heb je als man aan een reclameblok van maandverbanden en tampons, met tussendoor eentje voor een nieuwe hybride en dat terwijl je juist een pint aan het halen bent, je hebt die reclame zelfs niet opgemerkt.
bruma schreef:Phuncz schreef:
Geef mij maar Netflix, genoeg "TV", op mijn tempo en tijd, helemaal geen reclame en (voorlopig nog) geen verhandelen van mijn gebruikersprofiel.
http://www.zdnet.be/nieuws/180373/netflix-weet-op-welke-beelden-jij-wil-klikken/
MClaeys schreef:Dan pikken ze nog wat zenders weg bij de niet digitale kijkers, bandbreedte genoeg.
Ze kunnen ook met préloaden werken. In elke digicorder zit een schijf, gewoon wat clips met een bepaalde geldigheid er op préloaden in de achtergrond en afspelen zodra reclame moet beginnen spelen.
R3ap4r schreef:Man, wat een manipulatie, "meest gekozen, Persoonlijk".
tb0ne schreef:Same here, bij ons persoonlijk en bij mijn ouders algemeen.
ITnetadmin schreef:Dat gezegd, heb ik bij het browsen in de settigns ook een optie gezien die je netwerk in kaart bracht, met alle toestellen en of ze online zijn.
Het is dus duidelijk dat telenet op de hgw netwerken durft op je "prive" netwerk te gaan neuzen.
ub4b schreef:ITnetadmin schreef:Dat gezegd, heb ik bij het browsen in de settigns ook een optie gezien die je netwerk in kaart bracht, met alle toestellen en of ze online zijn.
Het is dus duidelijk dat telenet op de hgw netwerken durft op je "prive" netwerk te gaan neuzen.
Benieuwd waar je dat gevonden hebt. Ik had al voorspeld toen ze met die HGW uitkwamen dat ze dit zouden doen. Volle zichtbaarheid in je thuisnetwerk. Security wise een ramp, want ik vertrouw telenet niet.
boulder schreef:Het is precies achtervolgen, zo van "we weten dat u dat interesseert, koop dat dan toch..."
boulder schreef:Maar wat gebeurt er dan bij de digiboxen/corders die niet interactief zijn?
Phuncz schreef:boulder schreef:Maar wat gebeurt er dan bij de digiboxen/corders die niet interactief zijn?
Zoals het meeste waar Telenet niet genoeg aan verdient: buitenpesten en het het meer verdienstelijke (voor Telenet) opdringen.
boulder schreef:Phuncz schreef:boulder schreef:Maar wat gebeurt er dan bij de digiboxen/corders die niet interactief zijn?
Zoals het meeste waar Telenet niet genoeg aan verdient: buitenpesten en het het meer verdienstelijke (voor Telenet) opdringen.
Ik weet niet of ze dat kunnen buitenpesten.
CI+ is ook een niet-interactief systeem.
En Vier en Vijf worden ook uitgezonden bij Orange, Proximus en TV Vlaanderen.
Dus ik vermoed dat je dan gewoon de standaardstream verder ziet, en dat is dan algemene reclame, reclame die niet gepersonaliseerd is.
boulder schreef:De situatie met In-Di is toch niet te vergelijken.
boulder schreef:Maar de CI+ module ("TV met een kaartje") hebben zij zelf geïntroduceerd, jaren nadat er al digiboxen en digicorders waren.
boulder schreef:Natuurlijk is er wel meer te verdienen aan digibox gebruikers, omdat die toch de mogelijkheid hebben om iets te bestellen via aanvraag, en zouden ze liever hebben dat het allemaal interactieve digiboxen/corders zijn, maar als ze zelf met zo'n product komen, dan lijkt mij niet dat ze die mensen gaan buitenpesten.
Phuncz schreef:Misschien niet 1 op 1, maar het duidt wel aan wat voor strategie Telenet niet beschaamd voor is om te gebruiken.
boulder schreef:Maar de CI+ module ("TV met een kaartje") hebben zij zelf geïntroduceerd, jaren nadat er al digiboxen en digicorders waren.
boulder schreef:Het is niet zozeer dat ze mensen "buiten"-pesten, maar de moeilijke keuze geven om te blijven bij Telenet met hun nieuwe voorstel of je boel te pakken en iets compleet anders (Proximus of TV-Vlaanderen) te nemen.
boulder schreef:Als je Telenet niet ziet als een zeer agressieve duopolist in de Belgische markt, dan heeft het weinig zin dat ik in dit topic nog tijd spendeer.
Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast