Orange TV bevindingen

Gebruikersavatar
TheCeet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 Apr 2018
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor TheCeet » 16 Aug 2019, 23:04

Komende dinsdag schakelen wij over van Telenet naar Orange.
Ik hoop echt dat onze decoder geen last zal hebben van die rare kuren...
iPhone 11 Pro: Proximus Smart Ent Comfort
ISP: Afbeelding edpnet FiberXL

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3036
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer
Contact:

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor devilkin » 16 Aug 2019, 23:05

Hier volgende week vrijdag. We'll see... Als het tegenvalt zal de volgende proximus zijn (voor lijn aansluiting) en dan later door naar een andere.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4426
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 262 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor satsurfer » 16 Aug 2019, 23:06

de Orange (Siligence) digicorder is echt downgrade. net een AD-2200 van TN bij iemand geïnstalleerd en gaat echt snel.
succes!

davido
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor davido » 17 Aug 2019, 00:30

devilkin schreef:Hier volgende week vrijdag. We'll see... Als het tegenvalt zal de volgende proximus zijn (voor lijn aansluiting) en dan later door naar een andere.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

enkel kabel is hier een optie(dus telenet of Orange)
Bij proximus haal ik hier volgens de website Max 46mbit, en dat zie ik niet zitten..
men gaat mij morgen terugbellen over de decoders, ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3036
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer
Contact:

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor devilkin » 23 Aug 2019, 15:32

Voila, de boel is geinstalleerd.

Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2176
Lid geworden op: 29 Jan 2004
Bedankt: 186 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Tomsworld » 23 Aug 2019, 23:26

devilkin schreef:Voila, de boel is geinstalleerd.

Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.


Hier hangt die op eigen wifi zonder problemen.
Provider: Orange cable 100/10
Netwerk: Unifi Edgerouter 4, 2 x UniFi® AP AC Pro 's + UniFi switches Voip: Voip 3cx & Ovh + 3*net
Tv: Orange decoder

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3036
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer
Contact:

Re: RE: Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor devilkin » 23 Aug 2019, 23:46

Tomsworld schreef:
devilkin schreef:Voila, de boel is geinstalleerd.

Eerste dingen die me opvallen:
- Damn, die router is lelijk.
- TV box is klein.. looks ok. Beetje trager dan de decoder van telenet, maar niet tot op het punt dat het op m'n zenuwen werkt
- TV box connect wel niet op mijn eigen wifi, no idea why. Momenteel even op de wifi van Orange gehangen, moet het eens bekijken waarom die faalt.


Hier hangt die op eigen wifi zonder problemen.
Na nog es proberen nu zonder problemen op eigen wifi.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Orange Love Trio -- using Ubiquiti USG-3
Orange Dolphin & Proximus (corporate) -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

Gebruikersavatar
timmermc
Premium Member
Premium Member
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 Nov 2012
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor timmermc » 24 Aug 2019, 05:16

devilkin schreef:Damn, die router is lelijk.

Zijn er dan routers die er 'knap' uitzien? :-D
Siligence is Frans hé, en Macron ziet er nu ook niet 'top' uit.

Ik geef velen hier gelijk, de decoder werkt zoals destijds de AD2... van Telenet, wat traag.
Een reboot tijdens gebruik heb ik nog niet gehad, maar vermoedelijk komt dit doordat ik deze decoder altijd spanningsloos plaats na gebruik. EIgenlijk doe ik dan iedere dag een reboot van die decoder op deze manier.

Ik haat namelijk toestellen die bijna een ganse dag op standby staan en mij nutteloze energie kosten.
Aan zee ist altijd goe weer...

davido
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor davido » 24 Aug 2019, 22:45

Dag 6 zonder tv hier... al 3 dagen na elkaar gebeld. Men ging mij trrugbellen...

Service niet merr van deze tijd.
Als het zo blijft gaat de boel buiten, jammer van verbrekingsvergoeding...

Denk ook dat er censuur op orange tribe forum zit. Dit bericht al 3 maal gepost op eerdere reacties en telkens ineens gewist.

Gebruikersavatar
timmermc
Premium Member
Premium Member
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 Nov 2012
Bedankt: 31 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor timmermc » 25 Aug 2019, 08:57

davido schreef:Denk ook dat er censuur op orange tribe forum zit. Dit bericht al 3 maal gepost op eerdere reacties en telkens ineens gewist.

Ik heb mijn bedenkingen over het Tribe forum om echt vooruit geholpen te worden bij moeilijke zaken, meestal zitten daar een paar 'genezers' die je kunnen helpen bij een klein probleempje maar niet echt diep kunnen gaan, soms zie je ook wel iemand van Orange zelf antwoorden... Maar het is niet echt een vergelijk met het betere Proximus Community forum waar ik destijds bij account zaken zelfs in 'private mode' kon gaan met een medewerker.

Twitter, Facebook... Mijn vragen worden altijd beantwoord op Twitter, daarom niet meteen binnen het eerste uur maar zeker de dag erop. Af en toe heb ik ook wel het geluk dat er een directe conversatie kan gebeuren wanneer de Orange medewerker online is.

Of je nu van plan bent of niet om Orange op te doeken, toch zou ik vasthouden en blijven bellen, chatten, wat dan ook... Een ontevreden maar beleefde klant moet geholpen worden.
Aan zee ist altijd goe weer...

tien
Premium Member
Premium Member
Berichten: 748
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Locatie: Attenhoven (Landen)
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor tien » 26 Aug 2019, 15:32

davido schreef:Service niet meer van deze tijd.

Net wel, helaas.

davido
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 Jan 2015
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor davido » 26 Aug 2019, 22:05

Net nog 1x half uur en 1x 45 min aan de lijn gehad.
Allerlei resets en wachten etc.
Uiteindelijl vraagt de man welke van de decoders het probleem is, laatste 3 cijfers van de decoder.

Dan blijkt dat die nieuwe decoder niet eens in hun systeem zit.....

Andere dienst zal mij morgen of overmorgen bellen om decoder toe te voegen... zucht

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4426
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 262 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor satsurfer » 06 Feb 2020, 16:44

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/orange-belgium-strikt-recordaantal-televisieklanten/10206073.html
"De belangrijkste groeimotor is LOVE, het scherp geprijsde televisieaanbod van Orange Belgium. Orange Belgium strikte over het vierde kwartaal 25.000 nieuwe klanten, een record sinds de lancering in 2016. De teller staat nu op 258.000, 43 procent meer dan een jaar eerder. "

Marsmillo
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 Jul 2009
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor Marsmillo » 15 Feb 2020, 10:46

Nog paar mensen die hun bevindingen willen delen?

We zitten al een eeuwigheid nu bij Proximus maar na wat problemen (werken in de straat, lang wachten op herstel, uiteindelijk nieuwe aansluiting die trager en instabieler blijkt dan oude e.d.) overwegen we om na jaren eens terug te keren naar de kabel.

Hoe is het geheel in vergelijking met Proximus. Proximus TV staat ook niet echt bekend om zijn snelheid (al is dat door de jaren heen wel veel verbeterd met nieuwe decoders). Hoe is het aanbod, opname, terugspoel, opvragen bij Oranje? Hoeveel opnamen kunnen er tegelijk gebeuren e.d. En hoe stabiel is het nu?
*-*

phil48
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 30 Mei 2012
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor phil48 » 15 Feb 2020, 18:00

Deze week overgeschakeld van een Whop naar Love Trio.

Technisch snel in orde gebracht, vermits alle aansluitingen er al waren. Dus enkel modem vervangen.

Wifi signaal lijkt me iets sterker te zijn (in kamers op bovenverdieping), ook al had ik bij TN de meest recente modem.

Digicorder een beetje wennen, maar op zich geen problemen gehad. Enkel bij zappen blijft het beeld altijd een fractie van een seconde stilstaan. De tv-app nog niet geprobeerd. Verder eigenlijk heel tevreden, beeld minstens even goed.

Minpuntje. Helpdesk duidelijk inferieur aan die van Telenet. Dus ondanks Easy Switch ook maar (telefonisch) bij TN opgezegd en was binnen het uur in orde. Kunnen ze bij Orange nog iets van leren.

Minpuntje 2. Modem heeft blijkbaar geen "bruikbare" aan/uit knop.

mikeyd
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 Jan 2011
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor mikeyd » 10 Mar 2020, 19:45

ben ik juist dat je enkel tv en internet niet kan krijgen bij Orange?

Gebruikersavatar
TheCeet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 Apr 2018
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor TheCeet » 10 Mar 2020, 20:47

Correct
iPhone 11 Pro: Proximus Smart Ent Comfort
ISP: Afbeelding edpnet FiberXL

levi1700
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 Okt 2013
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor levi1700 » 09 Jun 2020, 21:39

Zitten er nog nieuwigheden in de pijplijn?
Nieuwe decoder? Native Apple TV app?

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Re: Orange TV bevindingen

Berichtdoor proximusboyke » 09 Jun 2020, 22:17

is lange sprake geweest dat ze play en playmore gingen doorsturen. Maar nu alles met telenet verzuurd is vrees ik er een beetje voor. Is ook al lang sprake van nieuwe decoder en modem maar komt lijk ook nie veel schot in de zaak te komen.
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf


Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast