Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik ben nu reeds 2,5 jaar afgesloten voor Telenet televisie, en er hangt een filter op mijn distributie aansluiting.
Analoog kan ik Discovery ontvangen, digitaal komen er 150 versleutelde kanalen door.
Of die digitale echt beeld zouden geven weet ik niet, ik zou het wel eens willen testen met een CI module.

Echter de onversleutelde kanalan EEN, EEN HD, CANVAS en CANVAS HD kan ik niet terugvinden.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Het kan dus eventueel lukken maar dan ben je een zwartkijker !
Of ik Eén en Canvas nu via DVB-T kijk of DVB-C (moest het signaal dan toch doorkomen), wat is het verschil?
(buiten dan da'k moet liggen klooien met een antenne bij DVB-T)

Ze zouden Telenet moeten dwingen om die vrij op de kabel te zetten voor iedereen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ze zouden Telenet moeten dwingen om die vrij op de kabel te zetten voor iedereen

ze zouden zo veel moeten doen (in ons belgisch kalifaat) wat echter nooit zal gebeuren! Ik ben al blij dat TN de VRT zenders doorgeeft via DVB-T :bang:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nob schreef:Of ik Eén en Canvas nu via DVB-T kijk of DVB-C (moest het signaal dan toch doorkomen), wat is het verschil?
Dat TN een aansluiting buiten voor je heeft, coax kabel binnen heeft lopen, een NIU plaatst... of denk je soms dat het een vzw is ?
Nob schreef:Ze zouden Telenet moeten dwingen om die vrij op de kabel te zetten voor iedereen.
Op basis van wat... of ga je de waterleiding ook verplichten van gratis een aansluiting voor jou te installeren... het water valt toch uit de lucht dus wat is het verschil :bang:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

svenska schreef:Ik ben nu reeds 2,5 jaar afgesloten voor Telenet televisie, en er hangt een filter op mijn distributie aansluiting.
Analoog kan ik Discovery ontvangen, digitaal komen er 150 versleutelde kanalen door.
Of die digitale echt beeld zouden geven weet ik niet, ik zou het wel eens willen testen met een CI module.

Echter de onversleutelde kanalan EEN, EEN HD, CANVAS en CANVAS HD kan ik niet terugvinden.
Is jouw tv-toestel geschikt voor 'TV met een kaartje'?
Dit wil zeggen dat het niet enkel de CI+ standaard ondersteunt, maar ook de officiële zenderlijst van Telenet kan binnenladen. Indien niet, dan kan dat de reden zijn dat je bepaalde zenders (waaronder de VRT) niet vindt. Niet alle zenders zitten op de standaard kanaalnummers die door de meeste tv-toestellen worden gescand.
Nob schreef:Of ik Eén en Canvas nu via DVB-T kijk of DVB-C (moest het signaal dan toch doorkomen), wat is het verschil?
(buiten dan da'k moet liggen klooien met een antenne bij DVB-T)

Ze zouden Telenet moeten dwingen om die vrij op de kabel te zetten voor iedereen.
Het kabelnetwerk van Telenet is een privaat netwerk. We leven niet in een communisme, dus ik zie niet in waarom Telenet zou moeten worden gedwongen om diensten te leveren aan mensen die daar niet voor willen betalen. Anders zou de staat Telenet hiervoor moeten gaan vergoeden, zoals men nu reeds doet met Norkring voor de DVB-T uitzendingen, maar ik denk niet men belastinggeld zal gaan verspillen aan een dubbele verspreiding van de VRT-zenders. De meeste Vlamingen hebben immers toch een tv-abonnement via kabel, satelliet of IPTV.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nob schreef:
Het kan dus eventueel lukken maar dan ben je een zwartkijker !
Of ik Eén en Canvas nu via DVB-T kijk of DVB-C (moest het signaal dan toch doorkomen), wat is het verschil?
(buiten dan da'k moet liggen klooien met een antenne bij DVB-T)
Bij de kabel heb je geen één en Canvas (576i) meer, het is één HD en Canvas HD (1080i).
Lijkt mij al een belangrijk verschil in kwaliteit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

nickz schreef:
Nob schreef:Ze zouden Telenet moeten dwingen om die vrij op de kabel te zetten voor iedereen.
Het kabelnetwerk van Telenet is een privaat netwerk. We leven niet in een communisme, dus ik zie niet in waarom Telenet zou moeten worden gedwongen om diensten te leveren aan mensen die daar niet voor willen betalen.
Ik ben akkoord dat Telenet niet kan verplicht worden om signaal te leveren aan zwartkijkers.
Maar ik vind wel dat alle zenders van het standaard aanbod onversleuteld op de kabel zouden moeten zitten.
Zodat je deze kan ontvangen, zonder digicoder, en zelfs zonder de CI+ module. Daar betaal je de kabel voor.

Een CI+ module zou dan alleen nodig zijn voor extra paketten / betaalzenders.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Op basis van wat... of ga je de waterleiding ook verplichten van gratis een aansluiting voor jou te installeren... het water valt toch uit de lucht dus wat is het verschil :bang:
Waar zeg ik ergens dat de aansluiting gratis moet zijn?
Ik heb die aansluiting al (en heb daarvoor betaald) via mijn internetverbinding. En net als ze via DVB-T Eén en Canvas vrij moeten verspreiden, vind ik dat ze dat ook op de kabel zouden moeten doen (aansluiting zelf te betalen natuurlijk). Het signaal zit toch op de kabel. Dus dat kost hun niets meer. De licentiekosten (van Eén en Canvas) zijn voor de overheid, dus dat kost hun ook niets als de overheid ze niets aanrekent (maar ik vermoed dat ze dat ook niet doen bij DVB-T).

Ow en ja, je eerste zoveel m³ water is gratis... wat ik veel minder logisch vind, aangezien dat een fysiek product is.
(idem met de eerste zoveel kwh elektriciteit).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
maxpower
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 apr 2013, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

ik heb dit product sinds december 2014 en ben niet echt tevreden

gekocht bij vandenborre , verkoopster daar belt terplekke naar telenet voor de activatie , jaja alles in orde zegt ze

installeer het thuis op sony tv van wk 2014 , werkt natuurlijk niet , naar telenet gebeld en er was nog niks van geregistreerd in hun systeem

goed , een paar uur later werkt het ineens , ik krijg zelfs bijna alle betaalzenders door , zappen en in gids bladeren gaat snel , beeld en geluid is heel goed

2 dagen later , zappen en tv gids gaat veel trager , gratis zenders natuurlijk weg en dan het serieus probleem tot op heden onopgelost

- gewone kanalen waar je recht op hebt vtm , vt4 , discovery etc... geven heel even bericht *je bent niet geabonneerd op deze zender* zo begint het-
- dan een vast aantal minuten later vallen 1 of 2 zenders volledig weg , niks meer , meestal eerst 2be hd of vt4 hd -
- nog een uur ofzo later vallen alle zenders weg , zwart scherm , geen boodschap -

het vreemde ? -> de post waar je effectief aan het kijken bent valt niet weg , pas als je zapt begint heel dit proces !!!

er is slechts 1 manier dat ik het tijdelijk kan oplossen en dat is een factory reset vd tv maar dit begint mij na maanden wel te ergeren , iemand een idee ? :-(
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

meestal helpt idd factoryset van de tv en uw kanalenlijst opnieuw scannen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

r2504 schreef:
fluppie schreef:Men moet wel een tv hebben die geschikt is (CI + en ook DVB-C )ik vind dat men in het algemeen te weing op wijst,dat tv's geschikt zijn voor een kaartje(In ongeveer alle winkels).
Worden er vandaag dan nog veel TV's verkocht die niet geschikt zouden zijn... ik zou verwachten dat minstens 9 op de 10 TV's geschikt zijn ?
Is niet zo.Ik kom regelmatig in Makro Eke,(toch geen kleine winkel van het 11e knoopsgat,) waar ongeveer (Max!) een 40% van alle toestellen geschikt zijn voor tv met een kaartje,en dat is toch niet veel.Ik geloof zelfs dat in de folder nu,er geen enkele staat die geschikt is.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

In de Makro worden veelal TV's en andere apparaten verkocht die niet in de Media Markt of Vandenborre en Carrefour verkocht worden.
Hoogstwaarschijnlijk apparaten bedoeld voor andere markten.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Daar heb ik nog nooit naar gekeken.In ieder geval is Mediamarkt een onderdeel van de Metro Keten van Duitsland (Hier Makro).Het zou me niet verwonderen dat TV's uitgewisseld worden,door de Makro winkels.
Laatst gewijzigd door fluppie 07 maa 2015, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

maxpower schreef:

knip


Mijn ma heeft hetzelfde probleem met hare Sony. Volgens de technieker die bij haar is geweest ligt het probleem bij Sony..... Ze (Telenet) zijn er van op de hoogte, dat zei de technieker toch.
De oplossing die haar werd aangeboden: wanneer het probleem zich voordoet de tv van het stroomnet halen en weer inpluggen.
Dan werkt het weer voor een paar uur / dagen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Met die CI+ module kan men rare stoten tegenkomen zo ook bij mijn moeder, France 2 staat hier op kanaal 76, als zij naar die kanaal zapt dan krijgen wij hier een zwart beeld nu tot daar aan toe maar als zij naar andere zenders zapt dan krijgen wij die andere zenders niet meer door allemaal zwart beeld enkel de ongecodeerde zenders krijgen we nog door.
Ik ben dan verplicht om die module uit te trekken en dan terug in te steken en dan hebben hebben we die zenders terug maar o wee als zij weer naar die kanaal 76 zapt waar France 2 op zit dan hebben we het weer zitten, dat is nogal vervelend. :x
Volgens mij is er een defect aan het TV toestel want op mijn TV is er geen probleem daar krijg ik wel France 2 door.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:
nickz schreef:
Nob schreef:Ze zouden Telenet moeten dwingen om die vrij op de kabel te zetten voor iedereen.
Het kabelnetwerk van Telenet is een privaat netwerk. We leven niet in een communisme, dus ik zie niet in waarom Telenet zou moeten worden gedwongen om diensten te leveren aan mensen die daar niet voor willen betalen.
Ik ben akkoord dat Telenet niet kan verplicht worden om signaal te leveren aan zwartkijkers.
Maar ik vind wel dat alle zenders van het standaard aanbod onversleuteld op de kabel zouden moeten zitten.
Zodat je deze kan ontvangen, zonder digicoder, en zelfs zonder de CI+ module. Daar betaal je de kabel voor.

Een CI+ module zou dan alleen nodig zijn voor extra paketten / betaalzenders.
Volledig mee akkoord, voor BelgacomTV overigens ook.
Het wordt tijd dat het onversleutelde basisaanbod eens serieus uitgebreid wordt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb een Samsung ue32b7020 en kijk ook TV met een kaartje. Weet er iemand hoe je met USB kan opnemen?
Dan hoef ik geen digicorder van telenet te bestellen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het wordt tijd dat het onversleutelde basisaanbod eens serieus uitgebreid wordt...

VRT zenders gratis via DVB-T, VTM producties gratis (tot 30 dagen) herbekijken over internet! Geen slecht begin, lijkt mij. Enkel 4 & 5 ontbreken nog 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Steven7 schreef:Ik heb een Samsung ue32b7020 en kijk ook TV met een kaartje. Weet er iemand hoe je met USB kan opnemen?
Dan hoef ik geen digicorder van telenet te bestellen.
Typ in het vakje (doorzoek dit onderwerp) bovenaan deze pagina "usb" , klik op zoeken en je krijgt een resem aan mogelijke oplossingen en tips :wink:
Scroll wat naar beneden en je vind daar wel je antwoord op je vraag.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
scoubidoubi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2014, 15:08
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

apestaart schreef:Met die CI+ module kan men rare stoten tegenkomen zo ook bij mijn moeder, France 2 staat hier op kanaal 76, als zij naar die kanaal zapt dan krijgen wij hier een zwart beeld nu tot daar aan toe maar als zij naar andere zenders zapt dan krijgen wij die andere zenders niet meer door allemaal zwart beeld enkel de ongecodeerde zenders krijgen we nog door.
Ik ben dan verplicht om die module uit te trekken en dan terug in te steken en dan hebben hebben we die zenders terug maar o wee als zij weer naar die kanaal 76 zapt waar France 2 op zit dan hebben we het weer zitten, dat is nogal vervelend. :x
Volgens mij is er een defect aan het TV toestel want op mijn TV is er geen probleem daar krijg ik wel France 2 door.
Apestaart, ik heb een gelijkaardig probleem met een Panasonic TX-L42V20e, maar bij mij doet dit probleem zich voor met zowel France2 als Euronews. Voor de zenderwijziging waarbij alle zenders van MPEG2 naar h.264 omgezet geworden zijn had ik dit enkel met Euronews, en er is zelfs een moment geweest gedurende de omzetting (enkele dagen maar) waarbij het probleem volledig verdwenen was (Dus het kan wel degelijk werken zoals het moet). Volgens mij zit er iets in de datastream van deze zenders waarop de decoder in combinatie met mijn tv toestel vastloopt. Want inderdaad na uitschakelen van de TV of uittrekken van de CI+ module en deze terugsteken werkt alles weer zoals het hoort. Ik heb er nu een workaround voor gevonden die bestaat uit het onzichtbaar maken van deze twee zenders in de zenderlijst van de TV, zodat je er niet meer op terecht kunt komen met de channel up/down toetsen. Dus enkel als je specifiek het zendernummer ingeeft kun je er nog op uitkomen. Dit is voor mij een aanvaardbare oplossing, alhoewel ik liever had gehad dat het probleemloos zou werken.
Welk toestel heeft uw moeder eigenlijk?
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Bij mij werkt de ci+ kaart perfect in de samsung .
Maar ik erger mij op het zo traag zappen .
Zijn er nog mensen waar het zappen zo traag gaat . Duurt 3 tot 4 seconden telkens dat het beeld tevoorschijn komt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dat is eigen aan CI modules, vrees ik. Bij TVV module/smartcard ziet men eenzelfde gedrag...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Nob schreef:Ik heb enkel Telenet internet.

Kan ik dan (analoog/digitaal) de niet versleutelde kanalen (Eén/Canvas) alsnog bekijken via mijn TV als die DVB-C zou ondersteunen?
Normaal wel. Tenzij telenet een filter geplaatst heeft aan je woning.
r2504 schreef:
Nob schreef:Ik heb enkel Telenet internet.
Lijkt me dat dat reeds een antwoord op je vraag is hé ;-)
Nob schreef:Kan ik dan (analoog/digitaal) de niet versleutelde kanalen (Eén/Canvas) alsnog bekijken via mijn TV als die DVB-C zou ondersteunen?
Aangezien je enkel internet hebt heeft normaal TN een filter geplaatst zodat je geen TV kan kijken... al zijn die filters ook niet altijd aanwezig/perfect.

Het kan dus eventueel lukken maar dan ben je een zwartkijker !
De openbare omroep is via alle kanalen gratis te bekijken.
Enkel analoge antenne hebben ze moeten schrappen een aantal jaar geleden, en ik geloof DVB-H ook.
Voor de rest kun je het altijd F2A bekijken, dus geen zwartkijker.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

blaatpraat schreef:De openbare omroep is via alle kanalen gratis te bekijken.
Waar haal je dat uit? Bron? Wettekst?
Je hebt misschien wel het recht om zonder bijkomende "auteursrechten" naar de openbare omroep te kijken.
Daarmee heb je nog niet het recht om het signaal dat Telenet tot bij U in de huiskamer brengt, onbetaald te stelen ...
In die zin ben je dus wel een zwartkijker ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Chukky2 schreef:Bij mij werkt de ci+ kaart perfect in de samsung .
Maar ik erger mij op het zo traag zappen .
Zijn er nog mensen waar het zappen zo traag gaat . Duurt 3 tot 4 seconden telkens dat het beeld tevoorschijn komt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Idem hier maar de Digibox is niet veel beter, werkt maar 1 a 1.5 seconde sneller wat nog te traag is.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 349
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het grappige is dat het dezelfde moedermaatschappij is... die zegt dat het in Belgie niet kan vanwege Hollywood... en het in Nederland wel doet :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ja, en dat vertelt meer over de gemiddelde belg dan over hollywood 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 706
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mijn vader gaat volgende maand 6 maanden naar Spanje, en hij heeft zo een kaartje wat ik wel fijn vind om voetbal te kijken.
Bij mijn thuis heb ik tv kabel, maar hier vind ik geen analoge of digitale zenders op.
Als ik zijn kaartje 6 maanden wil gebruiken, moet ik dan eerst even naar telenet bellen en een kabel aansluiting bestellen? Wat kost het en moet er een technieker langskomen?
Mijn tv kan het aan, dat heb ik al opgezocht.

Verstuurd vanaf mijn LG-D955 met Tapatalk
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Je hebt dus een analoog kabelabonnement nodig. Benieuwd of ze dat nog verkopen/installeren. Vroeger kwamen ze ook voor analoge tv binnen om de kwaliteit te controleren. Kleine tip nog, ik zou niets zeggen over die CI+ kaart, vraag gewoon om analoge tv. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Coop schreef: Wat kost het en moet er een technieker langskomen?
Er moet zeker een technieker langskomen, gezien de kabel (die er wel al ligt) nog aangesloten moet worden.
In principe zal deze ook een NIU installeren, en een modem (voor inter-activiteit).
Die modem zou ik wel weigeren, gezien je geen interactiviteit nodig hebt.

Wat kost het?
  • - gezien je heel waarschijnlijk geen nieuw abbo voor analoge TV meer kan bestellen, zal je dus digitale TV moeten bestellen. Hierbij moet je rekening houden met:
    - activatiekosten: €50.00 (€ 30.00 indien on-line).
    - installatie: gratis (self install).
    - kabelaansluiting: volgens mij gratis, gezien die er al ligt (anders € 50.00).
    - pre-install: gratis (dat is de basisopstelling aan de kabelaansluiting, zoals de NIU).
Indien je toch nog aan een analoog abbo geraakt betaal je wel vooraf één jaar (12 * € 16.00), voor digitaal wordt dit maandelijks verrekend.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jantje81 schreef:Benieuwd of ze dat nog verkopen/installeren.
Gelukkig zijn ze in ieder geval niet met die vraag... ik vermoed zelfs dat men gaat zeggen dat het niet kan.

Maar een digitaal abonnement is identiek aan een analoog... niemand verplicht je een decoder/CI+ kaartje te huren/kopen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

De activatie van een digitaal abbo kost €50.00 (indien je nog geen andere digitale dienst hebt).
Deze activatie mogen ze dus in feite niet aanrekenen voor een analoge dienst.
Het verschil tussen analoog en digitaal is dus in principe 50 EUR (éénmalig), en de manier waarop je betaalt (jaarlijks t.o.v. maandelijks).

Technisch is er natuurlijk geen verschil ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ben wel benieuwd of het kaartje zal marceren?? ten slotte staat het toch op het adres v/d/ vader.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

da kaartje marcheert overall, wel zorgen dat je er minsten 1 keer per 2 maand of zo naar kijkt of het heft de geupdate keys gemist en het valt uit dan en dan moet je naar telenet bellen om het terug te laten activeren...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

philippe_d schreef: In principe zal deze ook een NIU installeren, en een modem (voor inter-activiteit).
Die modem zou ik wel weigeren, gezien je geen interactiviteit nodig hebt.
Geen idee of dat mogelijk is hoor. Die modem zit standaard bij de installatie en volgens mij moeten ze die ook installeren. Dit vanwege de potentiële inkomstenbron die 'interactiviteit' noemt.

Enkele maanden geleden belde hier een telenet technicus aan om de NUI te vervangen. Toen hij zag dat mijn modem niet aan stond wou her perse weten wie en waarom. Hij belde mij zelfs speciaal op op mijn werk om verhaal te halen.
"Dat is nodig voor interactiviteit meneer"
Maar ik gebruik geen interactiviteit (enkele keren moeten herhalen).
"Jamaar, ook dan nog moet hij aan staan want ze zien dat en denken mogelijks dat er een probleem is"
Hij staat al een jaar of vier af en niemand die klaagt..

Hij is dan vertrokken en heeft alles weer aangesloten, ondanks mijn uitleg en vraag om het niet te doen, waarna ik alles weer heb mogen uittrekken :P
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

philippe_d schreef:Die modem zou ik wel weigeren, gezien je geen interactiviteit nodig hebt.
Waarom zou je dat weigeren... laat hem gewoon installeren en zet hem uit.

Heb je hem dan later alsnog nodig moet je niet opnieuw een technieker laten komen (en er eventueel voor betalen).
bartd
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 aug 2010, 11:50
Bedankt: 6 keer

laroyj schreef:da kaartje marcheert overall, wel zorgen dat je er minsten 1 keer per 2 maand of zo naar kijkt of het heft de geupdate keys gemist en het valt uit dan en dan moet je naar telenet bellen om het terug te laten activeren...
Een tijdje terug kon je dat terug activeren via mijn telenet. Maar nu vind ik dat niet meer terug ?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is nog altijd mogelijk, gewoon inloggen dan gaan naar "Mijn TV" dan naar CI+ module dan nog eens CI+ module aanklikken dan zie je de serie nr van die module en dan aanklikken op status en dan zie je onderaan staan reactiveren en dan moet je daarop klikken.
Ik heb onlangs dat zo gedaan en mijn module was binnen 30 seconden terug geactiveerd.
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Idd, je kan gewoon via mijn telenet een online activatie aanvragen wanneer je kaartje een tijdje niet gebruikt is .


Weet iemand toevallig of er nog andere dingen gaan veranderen buiten alle zenders van prime in HD gaan ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”