TV-Box opnames in de Cloud kunnen nog maar 1 jaar bewaard blijven

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

SpecialK schreef: Het probleem zit vooral in de hoeveelheid NIET lineaire kijkers. Waar dat probleem vroeger grotendeels door de harde schijf in de Digicorder opgevangen werd, moet dat nu allemaal over het netwerk. En dan hebben ze liefst dat je ervoor betaalt natuurlijk :)
Ja, maar stel dat ik om 19:05 het VTM Nieuws wil bekijken.
Als ik het opgenomen heb, is het netwerkverkeer 0.
Als ik dat stream pakt het voor één gebruiker dezelfde bandbreedte als het vroeger voor alle gebruikers tegelijk innam.
Als nu in mijn buurt de meesten op een verschillend uur het nieuws uitgesteld bekijken, moet het wel 5 of 6 keer gestreamd worden.
Dus moet je meer bandbreedte hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dizzy schreef:Een tussenoplossing zou ook goed zijn, een beetje zoals bij Netflix, waarbij je zaken kan downloaden en bewaren op uw toestel. Zo kan je vermijden dat een reeks verdwijnt nog voor je ze uitgezien hebt.
Is dat zo?
Ik heb niet de gewoonte Netflixprogramma's te downloaden maar toen ik het wel eens deed kon ik na een tijdje (2 weken of zo) niet meer kijken zonder online te gaan zodat de download weer geactiveerd werd. De programma's waren niet weg maar konden niet meer bekeken worden. Als een programma verdwijnt bij Netflix zou het mij niet verwonderen dat de download op dat ogenblik ook niet meer te bekijken is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Als nu in mijn buurt de meesten op een verschillend uur het nieuws uitgesteld bekijken, moet het wel 5 of 6 keer gestreamd worden.
Dus moet je meer bandbreedte hebben.
Klopt, maar dat ligt aan het feit dat decoders geen schijf meer hebben, NIET aan het feit dat ze IP ipv DVB-C gebruiken. Ik heb een gewone Digicorder, maar als ik een uitzending stream neemt dat evengoed bandbreedte in.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

on4bam schreef:Ik heb niet de gewoonte Netflixprogramma's te downloaden maar toen ik het wel eens deed kon ik na een tijdje (2 weken of zo) niet meer kijken zonder online te gaan zodat de download weer geactiveerd werd. De programma's waren niet weg maar konden niet meer bekeken worden. Als een programma verdwijnt bij Netflix zou het mij niet verwonderen dat de download op dat ogenblik ook niet meer te bekijken is.
Dat lijkt me meer een controle of uw abo nog ok is.

Ik download netflixcontent als ik op reis ga voor in het vliegtuig, daar heb ik nog geen last gehad van dergelijke obstakels.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

SpecialK schreef:
boulder schreef:Als nu in mijn buurt de meesten op een verschillend uur het nieuws uitgesteld bekijken, moet het wel 5 of 6 keer gestreamd worden.
Dus moet je meer bandbreedte hebben.
Klopt, maar dat ligt aan het feit dat decoders geen schijf meer hebben, NIET aan het feit dat ze IP ipv DVB-C gebruiken. Ik heb een gewone Digicorder, maar als ik een uitzending stream neemt dat evengoed bandbreedte in.
OK, je zou ook van IP kunnen opnemen als ze er een harddisk instoppen, maar het lijkt erop dat ze die absoluut weg willen.
Volle harddisken betekenen immers minder kans dat gebruikers iets gaan opvragen tegen betaling.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is gisteren ingegaan maar weet niet als je via tv-theek wilt kijken of dit betalend is.

https://www.redactie24.be/shopping/tele ... gen-143711
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Belangrijkste woord was "afbouwen", we zijn maw nog niet klaar ermee, dit is pas een eerste stap in het... afbouwen.

Volgens mij zijn ze de redenen om nog een TV-abo te nemen ook aan het... afbouwen maar aan de rekening blijft men opbouwen. Kunnen zij het maken? Nou en of!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan zal men termijn meer en meer hebben die die prul buiten gooien.
Dan heb je nog enkel internet nodig en dat ga je dan echt niet bij Telenet nemen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Een nieuwe trend, Teleniet!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Das juist de reden dat ik morgen Fiber in huis wil.
Want die belabberde sneldheden via VDSL hier zie ik niet zitten.

Trouwens, hier is de eerste TV-box gesneuveld.
Maakt een hels kabaal (ventilator) en blijft in reboot hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”