On(beschikbaarheid) Telenet TV Box

koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer

Re: On(beschikbaarheid) Telenet TV Box

Berichtdoor koenraaddeconinck » 2 weken 10 uur 39 minuten geleden (13 Feb 2021, 11:22)

Tja, inderdaad Orange maar met mijn Speedboost abo haal ik bij TN wel 1 giga. Nogmaals, voor PX woon ik te ver van de ROP. Ze hebben in het verleden een kans gekregen maar de internetsnelheid daalde naar onwerkbare snelheden als je TV zag en destijds zaten de kids nog niet op het net maar nu zijn dat 2 gebruikers erbij dus zou het bij PX bij ons zijn van ofwel kijk je TV ofwel zit je op het www. Bovendien bij TV veel blokjes met PX en geluid en beeld asynchroon. Dan steekt TN daar met kop en schouders boven uit.

Haal met mijn Speedboost snelheden tot 600 à 650 Mbps draadloois ! Hun vaste en mobiele tel. is ook OK. Enkel vind ik dat er altijd sh** is wanneer ze iets nieuws uitbrengen zoals TV box (en ook safespot in het begin) en hun klantendienst trekt ook op niks. Medewerkers kennen daar verschil nog niet tussen modem en router.

Orange gebruikt de infrastructuur van TN net zoals Scarlet gebuikt maakt van Px infrastructuur en die zullen nooit producten met dezelfde specs of "power" kunnen aanbieden als de grote bonzen zelf. Nogmaals als je voor hetzelfde geld kunt kiezen tussen 1 Gbps download en 400 Mbps dan is dit voor mij toch wel een doorslaggevende factor bij keuze van een provider.

Verder ben ik ook een beetje beperkt door de gezinsleden die wel tal van favoriete tv programma's hebben op de regulier zenders zoals "stukken van mensen", progs op National Geographic, BBC E etc. etc. Ze houden ook enorm van terugkijk TV zoals Play, iets waar ik nu ook wel veel aan heb.

Ik heb al veel alternatieven gezocht voor TN en het enige dat me intrigeert is PX fiber. Maar ja, komt niet tot hier.

En ... mocht TN alleen nog maar andere mogelijkheden aanbieden voor de DC met hetzelfde aanbod, dan zou dit voor mij ideaal zijn. Maar het ideale bestaat waarschijnlijk niet ... ? Dus hoop ik dat onze digicorders het nog een tijdje uithouden.

Verder natuurlijk in de hoop dat de box terug vlug beschikbaar word.

Dat het geld uit je zakken gesleurd wordt, is een realiteit waar we niet meer rond kunnen. Dat is zo met providers, autofabrikanten en -dealers, verzekeringen, energieproviders en noem maar op.

Enige oplossing voor mij is, Europa open stellen voor alle providers. Ook Nederlandse, Duitse, etc. met de verplichting aan TN en PX om zonder enige restrictie hun netwerk ter beschikking te stellen van providers uit andere landen en vice versa. Men dweept zo met Europa maar het faalt helaas op zoveel vlakken. En we betalen er nochtans enorm veel voor. Ook hier wordt opnieuw het geld uit onze zakken gesleurd ...

quovadis
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer

Berichtdoor quovadis » 2 weken 10 uur 34 minuten geleden (13 Feb 2021, 11:27)

hoeveel betaal je op dit moment voor uw internet/tv bij Telenet? Want het zou mij verwonderen dat je evenveel zou betalen bij Orange ;-)

Hozem
Starter
Starter

Berichtdoor Hozem » 2 weken 10 uur 29 minuten geleden (13 Feb 2021, 11:32)

Code: Selecteer alles

Korte samenvatting

klant is ontevreden maar blijft klant

interpretatie: ook ontevreden klanten genereren omzet en winst

Resultaat:
Telenet voelt geen nood om klantvriendelijker te worden
want dat zou meer onkosten en minder winst opleveren

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 412 keer

Berichtdoor devilkin » 2 weken 9 uur 6 minuten geleden (13 Feb 2021, 12:55)

Na een jaar orange:

Internet: geen klagen over. Hun DNS servers zijn brol, maar als je je eigen keuzes maakt werkt dat wel ok.

TV box: Traag, mist opnames.
TV app: beter dan Yelo, gelijkwaardig met de telenet tv app (die je kan gebruiken mits je een TV box hebt van hun)

En die 100mbit... Mja. Als ik terugkijk werkt het telewerken met twee toch een pak vlotter op een 300/20 dan een 100/10 verbinding.
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer

Berichtdoor koenraaddeconinck » 2 weken 8 uur 28 minuten geleden (13 Feb 2021, 13:33)

quovadis schreef:hoeveel betaal je op dit moment voor uw internet/tv bij Telenet? Want het zou mij verwonderen dat je evenveel zou betalen bij Orange ;-)

Rond de 150€/maand, incl. standaard tel. en 4 GSM abo's, Play en Safespot.

Heb al vergeleken met PX fiber en daar zou ik er met een 140€ / maand van afkomen maar zonder Safespot of beveiligingssuite en maar 36 u. TV- terugkijk mogelijkheid.

Als je echt financiën laat primeren, moet e idd. bij een "surrogaat" van de monopilisten gaan zoals Orange, Scarlett etc. maar dan mag je natuurlijk niet dezelfde performantie verwachten.

quovadis
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer

Berichtdoor quovadis » 2 weken 7 uur 9 minuten geleden (13 Feb 2021, 14:51)

devilkin schreef:Na een jaar orange:

Internet: geen klagen over. Hun DNS servers zijn brol, maar als je je eigen keuzes maakt werkt dat wel ok.

TV box: Traag, mist opnames.
TV app: beter dan Yelo, gelijkwaardig met de telenet tv app (die je kan gebruiken mits je een TV box hebt van hun)

En die 100mbit... Mja. Als ik terugkijk werkt het telewerken met twee toch een pak vlotter op een 300/20 dan een 100/10 verbinding.

dan zal dit vooral aan de upload snelheid liggen. Wij werken hier soms met 2 thuis met een 30/30 en geen enkel probleem

wouter5
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Berichtdoor wouter5 » 2 weken 5 uur 18 minuten geleden (13 Feb 2021, 16:43)

Je kan bij Orange ook nog altijd speedboost nemen. In mijn geval ben ik met speedboost nog altijd minstens €20 euro per maand goedkoper af bij Orange ivm. een gelijkaardig Telenet-pakket.

De DNS-servers zijn inderdaad ruk, maar die ik gebruik standaard Cloudflare DNS.
De TVbox, App etc. zijn allemaal wat minder premium ivm. Telenet, maar daar betaal je bij hen natuurlijk ook een premium prijs voor :)

Chukky2
Member
Member
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Chukky2 » 1 week 4 dagen 3 uur geleden (16 Feb 2021, 18:21)

Iemand een zicht op wanneer terug tv boxen zijn ?

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”