Proximus: decoder zet TV aan bij inschakelen stroom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Hoi,

Ik schakel altijd mijn decoder+TV uit met een smart plug wanneer we niet thuis zijn/gaan slapen.
Sinds kort zet de decoder helaas de TV aan (met CEC) wanneer de spanning er terug op gezet wordt.

Heeft hier nog iemand last van ? Enig idee hoe ik dat kan voorkomen ?

Groet,
Deva
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

CEC uitschakelen? Dat is tot dusver de enige oplossing…

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... f-aan.html
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Straks eens proberen, thx
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Je kan een switch steken zodat de stroom volledig afgesloten wordt, dan kan de box niet aanspringen/verbruiken.

Ik heb een ander gelijkaardig probleem. Ik luister via de box naar Stubru. Ik moet met de nieuwe box telkens de TV aanzetten of er komt geen geluid uit de Bose boxen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

heb een ander gelijkaardig probleem. Ik luister via de box naar Stubru. Ik moet met de nieuwe box telkens de TV aanzetten of er komt geen geluid uit de Bose boxen.
Dan zal e nog een extra kabeltje moeten aansluiten tussen de box en de Bose system.
Best optisch op digitaal.
Je kan dan op je Bose de ingang kiezen waarop de box is aangesloten en hoeft je tv niet meer aan te staan.

Mvg
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

edwin.d schreef:Dan zal e nog een extra kabeltje moeten aansluiten tussen de box en de Bose system.
Best optisch op digitaal.
Je kan dan op je Bose de ingang kiezen waarop de box is aangesloten en hoeft je tv niet meer aan te staan.
De TV hoeft niet te blijven aanstaan maar wel bij het opstarten, eens het geluid er is kan ik de TV uitschakelen maar het is wel vervelend want de TV is al 10 jaar oud en start niet op 1,2,3 op. Er is nu al een kabel tussen de box en Bose want anders had ik geen geluid bij TV-kijken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”