Proximus decoder en Orbi Access point

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Wolfverh
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 maa 2022, 10:51

Hey

Ik heb een BBOX3. Van de BBOX3 loopt een utp-kabel naar een orbi router (SXK30) die ingesteld is als access point. Van het access point loopt een utp-kabel naar de decoder (Android tv box). Met momenten kan ik zo tv kijken en soms geeft de decoder aan geen verbinding te hebben. Vroeger stond hier een wifibooster van proximus tussen en had ik dat probleem niet. Een vermoeden dat het aan de instellingen van het access point ligt.
Schermafbeelding 2022-03-25 111628.jpg
Schermafbeelding 2022-03-25 111628.jpg (17.72 KiB) 419 keer bekeken
Iemand een idee welke instellingen ik moet aanpassen aan het access point of de decoder?
Of moet ik een switch plaatsen tussen de BBOX3 en het access point
drive_a_legend
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 1 keer

V7 (android) decoder moet blijkbaar rechtstreeks op de modem van Proximus aangesloten zijn. Vorige decoders waren hier soepeler in. Heb hetzelfde probleem. Heb extra kabel getrokken. Er zijn oplossingen van een ‘hoger niveau’ met vlan - gaat mojn petje teboven.
Wat je ook kunt doen ipv extra kabel, maar dan ben je wel gigasnelheid over ethernet binnenshuis kwijt: in be schema kabel 4 splitten, een deel naar de orbi en het andere deel naar de decoder .
Oplossing die soms werkt is idd ook wel switch tussen modem en orbi, dan van switch naar orbi en van switch naar decoder. (Is bij mij gestopt met werken na enkele weken - sommige switches zijn niet geschikt?)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

V7 dient niet rechtstreeks op modem aangesloten te zijn - draait hier al jaar achter een extra router die ingesteld is als AP :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Hoe ik het onlangs heb opgelost bij een vriend (ook Orbi Netgear met Bbox 3):

Bbox ---- ethernetkabel naar switch
-------------- vanuit de switch een ethernet kabel naar de Android Box
-------------- en en 1 naar de ORBI router als AP

Is nu 4 weken geleden en alles blijkt goed te werken.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

TIP voor TS: probeer eens andere netwerk kabel, die UTP kopjes, bij sommige lijkt de V7 goed aan te pakken en bij anderen weer niet.

In begin onze V7 laten omruilen en connector paste er vele beter in :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”