Opnames HD starten niet meer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Enkele dagen geleden blokkeerde de decoder. Ik heb hem zoals gewoonlijk opnieuw opgestart en zelfs de modem (bbox) opnieuw opgestart. TV werkte na 2 pogingen opnieuw.

Gisteren wilden we echter naar een opgenomen aflevering van Alleen Elvis kijken maar de opname wou niet starten. Na enkele seconden kom je gewoon weer op het scherm met de afleveringen van dit programma terecht. Nadien bleek dat dit ook met de andere aflevering het geval was en zelfs met alle opgenomen programma's!

Voor alle duidelijkheid gaat het over programma's op de HD, deze bij Px werken wel nog.

Hoe kan men dit oplossen want heropstarten geeft geen beterschap?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Is de HD gewoon niet kapot? Hier begaf die het ook ineens zomaar, maakt gekke geluiden bij het opstarten en duurt een eeuwigheid, maar werkt wel nog voor live TV kijken en cloudopnames (je kan niet programmeren, maar wel op de opnameknop duwen tijdens het programma), dus gebruik hem nog voor een tweede tv.
Terugspoelen en pauzeren werkt bijvoorbeeld ook niet meer.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

De schijf is niet kapot want sommige zaken werken blijkbaar wel.

Misschien is de schijf vol dacht ik want resterend % staat op 3. Het gekke is dat wanneer ik een aantal opnames verwijder dat percentage gewoon gelijk blijft.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ondertussen zijn alle opnames op de HDD verdwenen :x

De schijf is echter niet kapot want ik kan er wel gewoon nieuwe opnames mee maken. Hij geeft aan nog 7% ruimte op schijf terwijl hij alles gewist heeft!

Wat een rommel toch die decoders. Alweer een reden om volgend jaar werk te maken van het buitengooien van de hele boel. Enkel nog internet en werken met apps of eigen mediaplayer.

Kan je de decoder inruilen voor een AppleTV bij Proximus? Je kan daar niet op opnemen maar als het bij de andere decoders ook niet werkt zoals het moet dan is dat ook geen nadeel meer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een factor reset / hard reset eens proberen?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Wat bedoel je daarmee? Ik heb een gewone herstart gedaan maar ook al eens de stroom meerdere minuten afgekoppeld.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je niet in de instellingen van de box kiezen voor fabrieksinstellingen?
Ik dacht dat vroeger door die actie uit te voeren de firmware ook opnieuw installed wordt. Wie weet brengt dat verbetering met zich mee
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Zal ik eens proberen maar dan ben ik waarschijnlijk de opnames die ik nu gemaakt heb weer kwijt :cry:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dizzy schreef:Wat bedoel je daarmee? Ik heb een gewone herstart gedaan maar ook al eens de stroom meerdere minuten afgekoppeld.
Dit is niet de proximus link, maar voor de v5 werkt onderstaande handeling voor een reset.
Voor elk type decoder moet je een iets andere handeling doen, maar dat kan je op internet normaal wel vinden
https://www.scarlet.be/help/faq/1003/59 ... stellingen
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik heb de reset kunnen uitvoeren maar het resultaat is hetzelfde, de opnames zijn foetsie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”