Proximus-TV hangt vast met Devolo

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ward_verduyn
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2021, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Beste

We hebben sinds kort een tweede decoder thuis, deze is aangekocht om te gebruiken in een bar achteraan in onze tuin.
Omdat een vaste kabel geen optie was gebruiken we Devolo's.

Nu merk ik dat de tv vaak hapert terwijl deze binnen wel verder speelt, het ligt dus aan de Devolo's.

De Devolo's zijn wel goed verbonden en geven een DL-speed van 57mbps. Ook het WiFi van de Devolo werkt perfect.

Enige oplossing? De decoder is de V5 trouwens.
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

hier afgestapt van powerline devolo, begin werkte dit goed op een v6, na verloop van tijd haperingen, herstarts nodig meermaals; sinds directe kabel geen issue meer

mogelijk uw devolo's vervangen door nieuwe ? dat verliest ook prestaties op termijn ...
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Heb dat ook meegemaakt bij mijn moeder vroeger in de serviceflat. Er is toen een proximus technieker geweest en die heeft de devolo's vervangen door een wifi-bridge van proximus. Ik heb de devolo's toen gerecupereerd voor de aansluiting van haar vaste pc. Geen problemen meer met tv en ook geen problemen met vaste pc. Blijkbaar doen die devolo's het niet zo goed bij een constante datastroom (video), maar werken die wel goed bij gebruik voor een pc-aansluiting.
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
ward_verduyn
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2021, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

jaker schreef:Heb dat ook meegemaakt bij mijn moeder vroeger in de serviceflat. Er is toen een proximus technieker geweest en die heeft de devolo's vervangen door een wifi-bridge van proximus. Ik heb de devolo's toen gerecupereerd voor de aansluiting van haar vaste pc. Geen problemen meer met tv en ook geen problemen met vaste pc. Blijkbaar doen die devolo's het niet zo goed bij een constante datastroom (video), maar werken die wel goed bij gebruik voor een pc-aansluiting.
Ik heb het eens opgezocht, maar een WiFi-brigde vind ik nergens meer online, wel hebben we de WiFi-booster, maar ik weet niet of die ver genoeg kan gaan.
peroxide
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 sep 2017, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

jaker schreef:Heb dat ook meegemaakt bij mijn moeder vroeger in de serviceflat. Er is toen een proximus technieker geweest en die heeft de devolo's vervangen door een wifi-bridge van proximus. Ik heb de devolo's toen gerecupereerd voor de aansluiting van haar vaste pc. Geen problemen meer met tv en ook geen problemen met vaste pc. Blijkbaar doen die devolo's het niet zo goed bij een constante datastroom (video), maar werken die wel goed bij gebruik voor een pc-aansluiting.
Mijn ervaringen zijn net omgekeerd. 1 devolo zit aan de modem en dan 1 aan de TV en 1 voor de bovenverdieping. Die aan de TV is best wel stabiel (hoewel we hier in het begin ook soms last hadden), maar die boven verliest regelmatig connectie wat enkel opgelost kan worden door die an de modem even uit het stopcontact te halen.
Ook zijn niet alle modellen gelijk. Wij hebben er van Belgacom/proximus zelf en dat zijn rebranded Devolo 'AV' toestellen die specifiek ontworpen zijn voor dit soort toepassingen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Op het Proximus forum zij er diverse berichten m.b.t. TV-problemen bij Devolo Magic2 powerlines
Soms biedt de installatie van de laatste Devolo update blijkaar een oplossing, soms evenwel ook niet
=
Indien kabel uitgesloten is en een Proximmus booster geen soelaas zou kunnen brengen eventueel powerlines proberen die expliciet IGMP ondersteunen zoals bv.
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_t ... 51547.html
https://en.wikipedia.org/wiki/IGMP_snooping
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hier thuis heb ik oude Devolo vervangen door nieuwe omdat ik ook TV storingen had. Met nieuwe was probleem direct voorbij. Redelijk oude Devolo's kunnen na een tijd inderdaad niet meer werken voor TV.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”