Scarlet HD op sommige zenders (in tegenstelling tot site vermelding)?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

SD:
CAZ, Vitaya, Discovery, Ketnet, NPO1, NPO2, NPO3, BBC 1/2, Eurosport, TF1 (die kinderzenders bekijk ik niet, dus niet opgenomen hier)

https://www.scarlet.be/nl/trio-internet ... FgaRw13VwA

Zowel de site als Scarlet (via FB vraag) zeggen dat de info klopt op de site.
scarlet_FB.jpg
2 mensen op ander forum beweren bij hoog en laag dat het wel HD is. :eek:

"Alles wat je opnoemt is HD op scarlet, enkel Eurosport & BBC 1/2 niet."

"Ik heb zelf ook scarlet trio en even gecontroleerd. In mijn tv gids staat nochtans ook NPO 1 HD, NPO 2 HD en NPO 3 HD. Qua beeldkwaliteit zie ik ook geen verschil met hun andere zenders in HD."

Hier zitten enkel kenners met een arendsoog :-D Vertel het me.....
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

De klantendienst van Scarlet zal zich waarschijnlijk beperken tot de informatie die zij zelf beschikbaar hebben, maar ik merkte zelf op dat wij méér zenders in HD hebben dan eerst aangegeven en volgens mij zelf meer zenders heb dan in het pakket beschreven staat.

Van Vitaya en Ketnet kan ik het sowieso al bevestigen: ten eerste zie je duidelijk verschil tussen HD en SD, ten tweede noemt de zender letterlijk 'Vitaya HD', en ten derde geeft de decoder aan dat het in HD is.
Daarnaast hebben wij ook alle HD-zenders dubbel (zowel een keer in HD als SD). Dit klopt dus echt!
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Pluim heeft gelijk: je had naar Caz HD moeten vragen ipv Caz :P

Maar ze zijn/waren niet altijd consistent met hun HD markering: soms stond het HD icoontje enkel bij ieder programma maar niet in de zendernaam (maar dit heb ik enkel bij niche zenders opgemerkt).

Heeft iemand trouwens Caz 2 bij Scarlet?
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

cptKangaroo schreef:Heeft iemand trouwens Caz 2 bij Scarlet?
Zit deze niet op kanaal 161?
De zenderlijst lijkt niet echt up-to-date qua zenderbenaming. CAZ2 is praktisch gezien de opvolger van Kadet en VTM Kids Jr.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik was de tweede persoon (scarlet-klant) die u op het andere forum bevestigde wat de eerste persoon (ook scarlet-klant) zei ivm zenders die in HD zijn ondanks de foute info op website van Scarlet.

Die persoon had u (met goede bedoelingen) daarover geïnformeerd aangezien uw info (wat je niet kon weten) dus niet juist bleek te zijn. Je hebt daarop de klantendienst gecontacteerd (contactcenter vol Nederlanders die aflezen wat op hun website staat) en erna die persoon laten weten dat hij waarschijnlijk het verschil niet kent tussen SD en HD en zijn zaken beter zou dubbelchecken vooraleer hij foute info zou verspreiden.

Nadat ik zijn verhaal bevestigde, was de enige reactie dat het dan amateurs zijn bij Scarlet (zou kunnen) ipv excuses naar die eerste persoon.

Maar aangezien je mij ook niet wil geloven aangezien het volgens u daar een 'seniorenforum' is, kom je het hier ook nog eens vragen terwijl je schreef dat het u niet meer interesseerde. Ik zou het voor alle zekerheid toch nog eens op een derde forum vragen. Wie weet blijkt dan dat uw info toch de enige juiste was.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Straf, dat je als 'niet-klant' hun moet wijzen op hun tekortkomingen op hun site. Ze ontkenden nog eerst. Dan gingen ze bekijken. Week nadien was het weer onmogelijk wat ik zei. :eek:
scarlet_hd.jpg
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

En wat wil je eigenlijk bewijzen ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Is er een manier om de HD-zenders als standaard in te stellen (vanaf 1, 2, 3)? Nu is staat op post 1 de SD-versie, en op post 30 de HD-versie.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kan via het menu instellingen gewoon de zenders hernummeren in de volgorde die jij wil en de HD-zenders dus vooraan zetten.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef:Pluim heeft gelijk: je had naar Caz HD moeten vragen ipv Caz :P

Maar ze zijn/waren niet altijd consistent met hun HD markering: soms stond het HD icoontje enkel bij ieder programma maar niet in de zendernaam
Kan je dat niet gewoon controleren, als je een Fritzbox gebruikt, in de gebruikte bandbreedte van het IPTV signaal van de online monitor.
2020-07-30 10_48_10-FRITZ!Box Fon WLAN 7360 en nog 2 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

If I had a Fritzbox
I'd Fritzbox in the morning
I'd Fritzbox in the evening
all over this land

:-)

Caz2 ben ik nog altijd niet tegengekomen maar als ik hun programmalijst in de tv gids zie, hoef ik er niet van wakker te liggen.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

TanknaT schreef:Kan je dat niet gewoon controleren, als je een Fritzbox gebruikt, in de gebruikte bandbreedte van het IPTV signaal van de online monitor.
Zoals cptKangaroo zei, 'HD' staat niet altijd bij elke zendernaam. Zo merk je soms dat je al maanden naar de SD-versie van een kanaal kijkt, die ergens veel verder in de zenderlijst ook gewoon in HD beschikbaar is.

Maar de decoder geeft bij ons wel altijd correct aan wanneer het HD is. De V4 rechts in de bovenhoek, de V5 links onderaan, als ik mij niet vergis. De V5c hebben wij niet - daar weet ik het dus niet zeker.
Dit is naar mijn ervaring altijd wel correct. Daarnaast merk ik wel een zichtbaar verschil tussen SD en HD, in tegenstelling tot andere gezindsleden die hier soms gewoon zorgeloos naar de SD-versie van een programma zitten te staren, terwijl je duidelijk kan zien dat de kwaliteit niet optimaal is en iedereen weet dat er een HD-variant van beschikbaar is... Iets waar ik zot van word, maar soit :P

De HD-versies staan hier allemaal als eerste in de lijst geprogrammeerd, en de dingen waar niemand naar kijkt, de radiozenders en de SD-versies achteraan. En toch slagen ze er nog in om naar VTM of Ketnet in SD te kijken. :roll:
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”