nieuwe tv-decoder op komst?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had liever een Android app gehad om te installeren op de tv. Weer een bakje minder.
MisterFiLou
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 nov 2018, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

jackho schreef:Was dit ter omruiling van een andere decoder of was het om reden van een nieuwe TV aansluiting?
Omruiling. Ik ben "uitverkoren" om de nieuwe decoder te testen :wink:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Test hem dan maar in ieder geval heel grondig uit :wink:
Zodat de bugs er uit zijn tegen dat die voor iedereen beschikbaar wordt, en het niet een zelfde verhaal wordt zoals met de V6, waar er al veel hun v6 terug omgeruild hebben voor een V5 Compact !
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb net een email aangekregen dat ik een nieuwe 'krachtigere' decoder via de post ga krijgen.
Vorige was (denk ik) een V4: met HD en toetsen en USB poort rechts vooraan.
Rechtse op deze pagina.

Oude zou na een maand niet meer werken.
Kan die nog gebruikt worden voor 2e TV?
Of wat kan je er anders nog mee doen? Andere software op zetten voor ... ?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ik heb vandaag mijn decoder V7 ontvangen.
Casten ingebouwd is leuk

Maar ik vind niet hoe ik naar de instellingen kan en waar ik die beruchte android apps kan vinden
Gebruikersavatar
MichelLoyen
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

warpozio2 schreef:Ik heb vandaag mijn decoder V7 ontvangen.
Casten ingebouwd is leuk

Maar ik vind niet hoe ik naar de instellingen kan en waar ik die beruchte android apps kan vinden
Echt niet? Als je via de home knop naar dit scherm gaat: https://www.proximus.be/dam/jcr:196f45e ... -50-24.JPG

hint: menu-item 'apps' en iets meer rechts daarvan het tandwiel icoon :-)
drive_a_legend
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vind op de v7 geen optie ‘auto-standby’?
Lijkt enkel mogelijk om via actieve bediening naar standby te gaan. Mijn tv heeft een oude cec functie, als ik de tv uitzet blijft de decoder werken - en omgekeerd
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

En hier?
Ga naar Instellingen/ Instellingen Toestel / Apparaatvoorkeuren / HDMI / HDMI CEC

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... nodig.html
drive_a_legend
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 feb 2014, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 1 keer

Dat begrijpt mijn oude tv niet...
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wat zijn de ervaringen van de gebruikers van de nieuwe v7-decoder?
Hier nog begin 2020 een vervanging van de V6 gekregen toen die alsmaar meer kuren vertoonde. Was wel opnieuw een V6.
Is de V7 naar jullie mening stabieler?
Just enjoy life and don't whine about it.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Ik was super content van de v5 mini tot ik die heb laten omwisselen voor de v7.

Beeld kwaliteit dat voor onverklaarbare reden vermindert -> decoder heropstarten -> opgelost.
Beeld dat groene flikkeringen kriijgt -> oplossen door decoder herstarten.
Ondemand werkt maar half

Er is nog werk aan de v7!
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

Hier totaal tegenovergestelde ervaring na één maand de v7 in gebruik te hebben.

- Nog geen enkele herstart nodig gehad
- Android TV werkt vlot met Pickx app als default.
- Opnemen, serie opnemen en opnames bekijken veel intuitiever.
- Doorspoelen per 30 seconden, wat een verbetering!
- Play store beschikbaar met apps van VTMGO, Youtube, Netflix en Kodi (voor VRTNU, want daar is geen TV app van beschikbaar).
- Integratie met Home Assistant zorgt ervoor dat mijn domme Tv (met een Shelly plug) en de Onkyo receiver ook starten wanneer ik de decoder aanzet.
- Afstandsbediening via bluetooth werkt stukken beter met de v7. Ook het instellen van de geluidsknoppen voor de receiver werkte onmiddellijk, wat me bij de v5 afstandsbediening nooit gelukt is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Stel dat ik er in zou slagen de miniv5 om te wisselen in een v7 neem ik dan ook mijn opgenomen programma' mee of moet ik die eerst uitkijken? Neemt de v7 beter op? Nu hebben wij het 19u journaal als serie geprogrammeerd maar er wordt telkens ook het middagjournaal en laatavondjournaal opgenomen. Doet de v7 dit beter?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

Programma’s opgenomen in het netwerk zijn ook beschikbaar op de v7.
Serie opname nog niet geprobeerd met programma’s die meermaals per dag terugkomen. Ik probeer het!

EDIT: Serie opname van het journaal neemt inderdaad alle uitzendingen mee.
Laatst gewijzigd door tizzen33 16 sep 2020, 22:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Enkel de opnames jonger dan 60 dagen zal je kunnen bekijken op de v7. Opnames langer dan 60 dagen bewaren is namelijk niet mogelijk en bestaande opnames ouder dan 60 dagen worden dan ook niet weergegeven.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

tizzen33 schreef:Programma’s opgenomen in het netwerk zijn ook beschikbaar op de v7.
Serie opname nog niet geprobeerd met programma’s die meermaals per dag terugkomen. Ik probeer het!

EDIT: Serie opname van het journaal neemt inderdaad alle uitzendingen mee.

merci om na te gaan. vreemd dat px hier niet in slaagt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Hoeveel bandbreedte heeft die V7 decoder dan wel nodig, Proximus beweert voor een goede werking van de V7, je minimum een lijnsnelheid van 30 Mbps nodig hebt!
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 523
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vraag me af of die decoders nog lang gaan blijven bestaan.
Ondertussen met die app zou je vlot kunnen streamen naar je chromecast.
Kan je proximus pickx trouwens niet op een android tv box zetten ?
Met de nieuwe chromecast kan je misschien wel die app rechtstreeks aansturen via je tv..

Dat zou het voor de gebruiker allesinds goedkoper maken, dan hebben we die 8e huur van de decoder niet meer te betalen.
Proximus moet die decoders niet meer over en weer liggen sturen onderhouden enz...

tom
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Pickx kun je al installeren op Android TV volgens ik gehoord heb, dus volgens mij moet het dan op de Android TV decoder ook mogelijk zijn!
Maar volgens ik ook gehoord heb zou dit niet in 4K weergegeven worden op de V7 decoder net zoals Disney+ ook niet ?
Ze hebben ook al een pack waar je voor een Apple TV 4k kunt kiezen in plaats van een decoder.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

tom35 schreef:Dat zou het voor de gebruiker allesinds goedkoper maken, dan hebben we die 8e huur van de decoder niet meer te betalen.
Proximus moet die decoders niet meer over en weer liggen sturen onderhouden enz...
tom
Proximus zou minder verdienen want kostprijs decoder is na 1 jaar betaald in huur.

En bovendien ze zouden nog altijd support moeten geven, en wellicht nog meer dan nu.
Mijn casting werkt niet.. Met 1000en verschillende devices en configuraties zeer moeijlijk dus duur dit zonder dat er inkomsten zijn hiervoor.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

jackho schreef:Pickx kun je al installeren op Android TV volgens ik gehoord heb, dus volgens mij moet het dan op de Android TV decoder ook mogelijk zijn!
Maar volgens ik ook gehoord heb zou dit niet in 4K weergegeven worden op de V7 decoder net zoals Disney+ ook niet ?
Ze hebben ook al een pack waar je voor een Apple TV 4k kunt kiezen in plaats van een decoder.
Kan je dan ook programma's opnemen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Met de V7 kun je ook opnames doen maar nog geen lange termijn opnames instellen
Opnames kunnen momenteel niet langer dan 60 dagen worden bewaard.
Opnames die meer dan 60 dagen voor de installatie van de Android TV decoder zijn opgeslagen, kunnen op dit moment niet worden bekeken.
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 523
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vandaag naar de proximuswinkel omdat ik wil overstappen van mijn jawel hoor groepsaankoop abbonement met een gekochte dekoder (was 58€/maand) naar een flex zonder decoder maar wel all stars er in.
Online was dat niet te bestellen zonder decoder.
In de winkel waren ze heel onbeleefd, hoe durfde ik vragen naar een flex pack zonder decoder, ik kan dat wel krijgen maar zou even duur zijn.
Heb uiteindelijk via de telefoon besteld end aar de 8e korting gekregen omdat ik geen decoder moest hebben.
disney + kan ik casten vioa chromecast, netflix heb ik app op tv staan dus die v7 decoder heb ik echt niet nodig.
Als ze blijven lastig doen overwegen om over te stappen naar scarlet,
er ligt hier in de straat al 2j fiber maar ze vertikken het de bewoners aan te sluiten en we blijven zitten met een vdsl 50Mbit lijn,
Scarlet geeft het zelfde voor een pak minder geld..

Tom
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

jackho schreef:Pickx kun je al installeren op Android TV volgens ik gehoord heb, dus volgens mij moet het dan op de Android TV decoder ook mogelijk zijn!
Maar volgens ik ook gehoord heb zou dit niet in 4K weergegeven worden op de V7 decoder net zoals Disney+ ook niet ?
Ze hebben ook al een pack waar je voor een Apple TV 4k kunt kiezen in plaats van een decoder.
Mijn Android Tv toont geen Pickx in de store allesinds
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

dupondje schreef:
jackho schreef:Pickx kun je al installeren op Android TV volgens ik gehoord heb, dus volgens mij moet het dan op de Android TV decoder ook mogelijk zijn!
Maar volgens ik ook gehoord heb zou dit niet in 4K weergegeven worden op de V7 decoder net zoals Disney+ ook niet ?
Ze hebben ook al een pack waar je voor een Apple TV 4k kunt kiezen in plaats van een decoder.
Mijn Android Tv toont geen Pickx in de store allesinds
Bij mij ook niet
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn aangekochte v5 compact is vorige week stuk gegaan, dus een Apple TV als replacement gekocht.

Echter ontbreekt de recording functionaliteit volledig (terwijl dit wel in de mobiele apps zit), voor de rest wel een vlotte ervaring.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Volgens Proximus doen ze hun uiterste best om opnames mogelijk te maken, wait-and-see !
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ook de TV-gids ontbreekt en dan is het uiteraard ook moeilijk om opnames te maken. Wat het probleem is om al gemaakte opnames (cloud) te laten zien op apple TV ontgaat me.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ter info: Volgens Proximus is volgende functionaliteit nog niet mogelijk:
Tv-gids,
Opnames,
Detailpagina met info van het programma.
Tv-opties: activeer ze via de MyProximus-app of website.
Catalogus van een tv-optie (zoals Movies en Series): je kan het kanaal van de optie bekijken, maar je kan geen film of serie bestellen die niet in het pakket zit.
TV op aanvraag: Niet mogelijk om naar de catalogus te gaan.
Het is niet mogelijk om de ‘Adult’ tv-optie te bekijken.
Deze zullen echter geleidelijk worden toegevoegd (niet ‘Adult’ tv-optie).
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Vrijdag de nieuwe decoder ontvangen (v7).
Snelle eerste indruk

Het is wennen aan nieuwe interface (kom van oude V5 met HDD)
In tijdsblokken door of terugspoelen in opnames mogelijk
TV-Gids is niet zo overzichtelijk (geen tijdslijn overzicht van meerdere zenders)
Eigen nummering / volgorde zenders nog niet gevonden (onmogelijk)
Scherm met opnames onoverzichtelijk
Opnames maar 60 dagen bewaren (geen langetermijn optie meer, geen lokale opslag meer)
Geen toegang meer tot oude cloud langetermijn opnames
Tv-replay werkt, maar terugspoelen is onmogelijk (was vroeger enkel doorspoelen waarvoor je abonnement nodig had)
Instellingen moeilijk te vinden

Hoop dat sommige van deze zaken nog aangepast worden zoals langetermijn opnames en de mogelijkheid om in heropgevraagde programma’s terug te kunnen spoelen om zo bvb tijdens journaal een item opnieuw te horen, zonder het gehele journaal opnieuw te moeten opvragen (en bekijken want vooruit spoelen was altijd al betalend). Is nu wat nutteloze functie geworden.

Daarnaast merk ik ook op dat de playstore volledig leeg is. Geen idee of dat normaal is of niet, dacht even Disney+ te installeren maar item is niet gevonden, ook vtm go, npo en alle andere die ik zocht zijn niet te installeren. Weet niet of dit normaal is...

Edit: ding zou een eco modus moeten hebben, maar dat werk hier ook niet. Uit knop 2 sec induwen geeft geen verschil met kort indrukken. Duw ik echt lang de toets in, dan krijg ik een vraag / menu om uit te schakelen. Doe ik dit dan gaat alles idd uit om dan onmiddellijk terug te gaan starten.
-*-
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dit was het antwoord van Proximus een maand geleden:
Om te genieten van Disney+ inhoud via je Proximus V7 decoder (in de sectie recommended apps van het menu) ,
Vanaf 15 september kunnen Proximus-klanten met een andere decoder die All Stars of All Stars & Sports activeren, hun huidige decoder omruilen voor de nieuwe Android TV V7 decoder.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ik heb ook een v7 staan en vtm go npo disney+ netflix youtube enz is gewoon standaard beschikbaar. Vrtnu heb ik in kodi moeten instaleren. dus begrijp ik niet dat Marsmillo zegt dat de playstore leeg is. Er staat inderdaad weinig in maar toch....

Voor bv NPO+ moet je je registreren en dat gaat dan via je smartphone of tablet (daar moet het geactiveerd worden)



Marsmillo schreef:Vrijdag de nieuwe decoder ontvangen (v7).


Daarnaast merk ik ook op dat de playstore volledig leeg is. Geen idee of dat normaal is of niet, dacht even Disney+ te installeren maar item is niet gevonden, ook vtm go, npo en alle andere die ik zocht zijn niet te installeren. Weet niet of dit normaal is...
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

stefke schreef:Ik heb ook een v7 staan en vtm go npo disney+ netflix youtube enz is gewoon standaard beschikbaar. Vrtnu heb ik in kodi moeten instaleren. dus begrijp ik niet dat Marsmillo zegt dat de playstore leeg is. Er staat inderdaad weinig in maar toch....

Voor bv NPO+ moet je je registreren en dat gaat dan via je smartphone of tablet (daar moet het geactiveerd worden)
Ben er ondertussen achter dat het iets met mijn Google account was. Ik had letterlijk 0 apps in de playstore staan. Via een andere account kan ik nu wel zien dat dit effectief wel kan werken. Wat het probleem juist is met mijn account weet ik niet. Zal ik eens moeten gaan uitzoeken.
-*-
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

De Proximus Pickx app is geüpdatet op de V7 decoder: v3.54.12 (de app, geen OS update!).

Volgens TL7800 op het Franstalige forum van Proximus :
  • De timeshift van een live TV-programma lijkt eindelijk te werken zoals het hoort.
  • Bij het selecteren van de taalkeuze op kanalen die de optie bieden, wordt aangegeven of de track in Dolby Digital staat.
  • De navigatie is vlotter.
Nu hoeft de decoder alleen nog maar te stoppen met het forceren van HDR en Dolby Digital op de HDMI-uitgang en het zal perfect zijn.
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Welke OS versie heb je?
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Kernel versie: 4.9.183-1-6pre #2 Wed Jul 1 20:12:45 CEST 2020
Release: PXM-SW-3.53.1
Build: PTT1.200514.001.PXM-SW-3.53.1
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”