Opties voor TV/streaming zonder Triple play in België

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Naar aanleiding van een discussie in een ander topic heb ik een kort overzicht gemaakt van de opties die er zijn voor TV & streaming in België.
Meer bepaald de opties waar je niet verplicht bent Internet mee af te nemen.
  • Betalend zonder internet
  • Satelliet - TV Vlaanderen www.tv-vlaanderen.be €16/57, €22/88, €29/110 Zenders Inc eleven sports & Starzplay (*) + FTA zenders
  • Satelliet - Télésat www.telesat.be €15/33, €22/63, €33/79 Zenders Inc eleven sport & Starzplay (*) + FTA zenders
  • DVB-T - TV Vlaanderen www.tv-vlaanderen.be €10/17 zenders
    (*) de Elven sportzenders & Starzplay zijn niet inbegrepen in doe goedkoopste abonnement van €10
  • Telenet TV Only
    • TV Iconic: kabelabonnement met decoder (al dan niet interactief): @29.44 per maand
    • TV met een kaartje: éénmalig €69 + kabelabonnement van €19.45 per maand
    • Compact Signaal: kabelabonnement + TV met een DVB-C tuner: €19.45 per maand
  • Betalend via internet (Los van ISP)
  • APP TV - TV Vlaanderen www.tv-vlaanderen.be €10/37, €15/56, €20/72 Zenders Inc eleven sports & Starzplay (*)
  • APP TV - Télésat www.telesat.be €10/18, €15/34 Zenders Inc eleven sport & Starzplay
    (*) de Elven sportzenders & Starzplay zijn niet inbegrepen in doe goedkoopste abonnement van €10
  • Betalend via internet (Streaming Services)
  • Netflix €9/1(HD), €13.5/2(FHD), €18/4(4K) simultane streams www.netflix.com
  • Disney Plus €9/maand, €90/jaar 4 simultane streams www.disneyplus.com
  • Streamz €12/maand, €120/jaar 4 simultane streams (+ Extra films vl/int €20/maand, €200/jaar) www.streamz.be
  • Starzplay €5/maand 4 simultane streams www.starz.com
  • AppleTV+ €5/6 simultane streams tv.apple.com/
  • Eleven Sports all acces €16/maand, €160/jaar voor 1 stream www.elevensports.be ertussen gezet omdat mensen dit vaak nemen voor internationaal voetbal
  • Amazon Prime Video €3/3 simultane streams www.primevideo.com
  • YouTube Premium €12/2, €18(Family)/4 simultane streams www.youtube.com
  • Uncut €8/1 €10/4 Simultane streams. www.uncut.be Toegevoegd omdat deze eerst enkel in de België en Luxenburg te zien was 8) , meestal is het omgekeerd. momenteel niet meer beschikbaar
  • Discover.film £2.5(€3)/maand £25(€30)/jaar voor 4 simultane streams (De kortfilms waren vroeger gratis) discover.film Europese steaming dienst opgericht in de UK.
  • Curiosity Stream HD $3/maand, 20/jaar voor 5 simultane streams (4K $10/maand, 70/jaar)curiositystream.com Deze kan eventueel een soort van vervanging zijn voor Discovery.
  • Dalton €5/€50 maand/jaar Docu/Indie
  • My Lumière (prijzen variëren maand, jaar, per serie/seizoen) films en series uit de Lumière catalogus.
  • Sooner (€8/€15 basic/premium) internationale Films
  • Cinemember (€ 10/€ 8 maand/jaar op 4 schermen) Internationale films en series
  • Cintree (€8 per maand voor 20 voorgeselecteerde films per maand) Internationale films (optie om extra bij te huren)
  • Eurosport player (€ 7/€40 per maand/jaar) Eurosport
  • (€7/€40 per maand/jaar) Cyclisport georiënteerde dienst: Live, films, docu
  • F1 app (€3/€27 , €8/€65 maand/jaar acces, pro) F1 Racining
  • Motorsport TV (€5.4/€45 maand/jaar, €0 optie onduidelijk: standard content ?) live & on demand motorsport
  • Picl.be (€5/€8 gemist/premiere) Internationale films
  • Grijze zone
  • provider login gebruiken om ook in een 2de verblijf te kijken (vb Proximus / tn) wanneer niet toegelaten.
  • VPN gebruiken om gratis zenders van andere landen te kijken (BBC, TF1,...)
  • Eenmalig een VPN (of eender wat) gebruiken om een abonnement op een streaming dienst te kunnen nemen, die je normaal niet kan nemen
  • Eenmalig een VPN (of eender wat) gebruiken om een goedkoper abonnement op een streaming dienst te kunnen nemen.
  • Kodi of iets dergelijks gebruiken voor een mooiere integratie IPV de native App of Site.
  • downloadgemist.be Download onbeveiligde uitzendingen
  • mediathekview.de verzamelsite/app voor onbeveiligde Duitse streams/uitzendingen
  • kodi.tv/addons/matrix/service.iptv.manager/ vlaamse zenders in één app
  • userbase.be/forum/viewtopic.php?p=959297#p959297 lijst stremming url's Vlaamse zenders
  • kodi.wiki/view/Add-on:Retrospect algemene info retrospect
  • Illegaal
  • Gedeelde logins gebruiken buiten de huiselijke sfeer: Telenet, Eleven netflix,... (al dan niet betalend)
  • Illegale streaming sites (gratis of betalend)
  • P2P Streaming diensten zoals: Popcorn Time...
  • Preconfigured TV Boxen met illegale streams
  • Downloaden: Torrent, Usenet, Andere...
  • Opmerkingen
  • Bij Streaming kan je eigenlijk blijven doorgaan met minder bekende platformen, (vaak ook met een specifieke doelgroep als Animé of kunst) moest ik toch nog een belangrijke vergeten zijn, laat het dan maat weten in de comments.
  • Bij de gratis opties ben ik er vast enkel vergeten, laat hier hier ook maar weten dan.
  • Alles onder grijze zone is eerdere gedoogd, A la Lettre is het gewoon Illegaal. Buiten ISP accounts op andere locatie gebruiken (dat is vaak wel toegestaan)
  • Bij grijze zone & Illegaal staan bewust geen links. Al wou ik wel tubitv er tussen zetten. er is sinds 2018 wel een Geolock voor de EU.
    Maar ze zijn verplicht om EU landen te blokkeren omdat ze niet voldoen aan de GPDR regels. Dus niet wegens rechten.
  • Prijzen zeker nakijken vermist deze vrij vaak veranderen en ik nogal eens lui durft zijn met updates...
Laatst gewijzigd door cyberbug 29 apr 2023, 04:33, in totaal 1 gewijzigd.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Knap overzicht heb je daar!

Enkele aanvullingen:

Betalend via internet (Streaming Services) Nog 2 kandidaten voor de grijze zone?
  • https://downloadgemist.be/ : met downloadgemist kun je direct online uitzendingen van Nederlandse en Vlaamse omroepen downloaden
  • https://mediathekview.de/ : das Programm MediathekView durchsucht die Online-Mediatheken verschiedener Sender (ARD, ZDF, Arte, 3Sat, SWR, BR, MDR, NDR, WDR, HR, RBB, ORF, SRF)
Illegaal
  • SatellietTV i.c.m. cardsharing (onderlinge uitwisseling tussen particulieren of betalend via cardsharing server)
Laatst gewijzigd door Flippi 21 maa 2022, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
x0f
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Er is ook een aanbod van sport streaming beschikbaar in BE zonder VPN:

Ik ken deze maar er zijn er waarschijnlijk nog anderen.
- Eurosport player
- GCN+
- F1 app
- Motorsport tv
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mij is de kwaliteit van de dienstverlening belangrijk. Is het mogelijk deze te vermelden?


Heb ooit Tv Vlaanderen IPTV genomen en kwaliteit was toch heel slecht als je vergelijkt met Telenet coax TV

Net als tadaam tv.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gisteren geprobeerd om app mylum via proximus decoder te installeren maar de app is niet te vinden. Zijn niet alle apps beschikbaar?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

mgo72 schreef:Voor mij is de kwaliteit van de dienstverlening belangrijk. Is het mogelijk deze te vermelden?
Heb ooit Tv Vlaanderen IPTV genomen en kwaliteit was toch heel slecht als je vergelijkt met Telenet coax TV
Net als tadaam tv.
Wat bedoel je met de "kwaliteit van de dienstverlening" ?
  • - dienstverlening door de provider (klantendienst)?
    - kwaliteit van het beeld?
    - gebruiksvriendelijkheid?
Allemaal zeer subjectieve criteria, die toch moeilijk in het bovenstaand tabelletje te vatten zijn?
cyberbug schreef:Opmerkingen
in principe kan je bij telenet enkel TV nemen voor €18+€10 (of €18 als je een gekocht box hebt)
Ik vind dat Telenet TV (DVB-C) niet past in een kleine voetnoot, maar wel in de lijst onder "Betalend zonder internet" naast Satelliet en DVB-T?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

philippe_d schreef: Ik vind dat Telenet TV (DVB-C) niet past in een kleine voetnoot, maar wel in de lijst onder "Betalend zonder internet" naast Satelliet en DVB-T?
heb je wel een kaartje nodig ( zo kijk ik tegenwoordig)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Gisteren geprobeerd om app mylum via proximus decoder te installeren maar de app is niet te vinden. Zijn niet alle apps beschikbaar?
Geen idee of dit wel kan op de Proximus-decoder.
Onderstaande info gevonden op https://www.mylum.tv/nl/faq/faq-algemeen

Op welke schermen kan ik series en films kijken?
  • desktop en laptop met de laatste versies van Google Chrome, Microsoft Edge, Safari en Mozilla Firefox.
  • iPad en iPhone via de myLum iOS app
  • Android tablets en smartphones via de myLum Android app
  • tv via streaming of een rechtstreekse verbinding met een computertoestel.
Hoe tv kijken?
Via de website of myLum-app met
  • Google Chromecast
  • AppleTV
  • smart tv app beschikbaar voor Samsung, LG en Phillips, afhankelijk van het type toestel, voor meer informatie over ondersteuning contacteer [email protected]
  • HDMI-kabel van computer naar uw televisie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Wat bedoel je met de "kwaliteit van de dienstverlening" ?
  • - dienstverlening door de provider (klantendienst)?
    - kwaliteit van het beeld?
    - gebruiksvriendelijkheid?
Allemaal zeer subjectieve criteria, die toch moeilijk in het bovenstaand tabelletje te vatten zijn?
Kwaliteit beeld. Tv vLaanderen IPTV was op een Telenet 1GB netwerk kabel erbarmelijk en niet voldoende.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sticky gemaakt. Dank je!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Heel mooi overzicht, dank je!

Zou hier een tabel van gemaakt kunnen worden?

Mijn Engels is niet vloeiend genoeg om naar Engelse TV te kijken. Daarom lijkt een extra info kolom 'taal' me niet overbodig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

1207 schreef:
philippe_d schreef: Ik vind dat Telenet TV (DVB-C) niet past in een kleine voetnoot, maar wel in de lijst onder "Betalend zonder internet" naast Satelliet en DVB-T?
heb je wel een kaartje nodig ( zo kijk ik tegenwoordig)
  • - ofwel een decoder/TV-Box.
    - ofwel een kaartje.
    - ofwel het Compact Signaal.
Maar Telenet TV kan je bestellen zonder internet, het hoort dus thuis in het lijstje "Betalend zonder internet" :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ikzelf hoop dat discovery+ snel naar België komt. Het is een beetje de wereld op zijn kop als je naar Discovery kijkt krijg je continue reclame er voor ( ik denk dat ze voor discovery nederland & vlaanderen hetzelfde signaal mixen in Parijs ) maar met kleine lettertjes niet beschikbaar in vlaanderen. Maar soit hoop doet leven ( en idd via nederland kan je je abboneren maar dat is volgens mij niet helemaal legaal ).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Tomsworld schreef: ( en idd via nederland kan je je abboneren maar dat is volgens mij niet helemaal legaal ).
Ik heb dat al op verschillende manieren geprobeerd, maar lukt me niet.

In NL gaan ze D+ bij HBOmax voegen. Maar ook op HBOmax moeten we hier nog wachten...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Nog een leuke om toe te voegen: https://picl.be/

Voor de betere films!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

cadsite schreef:
Tomsworld schreef: ( en idd via nederland kan je je abboneren maar dat is volgens mij niet helemaal legaal ).
Ik heb dat al op verschillende manieren geprobeerd, maar lukt me niet.

In NL gaan ze D+ bij HBOmax voegen. Maar ook op HBOmax moeten we hier nog wachten...
Daar heb je wel een vpn voor nodig en bij betaling een adres, maar daar is via vrienden of familie daar wel aan te geraken. Ik ken zelfs mensen die ziggo delen met telenet en vice versa. Via de app welteverstaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

cadsite schreef:
Tomsworld schreef: ( en idd via nederland kan je je abboneren maar dat is volgens mij niet helemaal legaal ).
Ik heb dat al op verschillende manieren geprobeerd, maar lukt me niet.

In NL gaan ze D+ bij HBOmax voegen. Maar ook op HBOmax moeten we hier nog wachten...
Je hebt niet veel opties. Allereerst moet je al via een vpn in Nederland zijn zowel om te betalen als om te kijken(dat is veranderd tegenover vroeger) ik moet ook zeggen dat ik enkel getest heb met revolut en dat werkte wel. Het is inderdaad niet legaal maar ze controleren voorlopig nog niet op adres.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

phil48 schreef:
cadsite schreef:
Tomsworld schreef: ( en idd via nederland kan je je abboneren maar dat is volgens mij niet helemaal legaal ).
Ik heb dat al op verschillende manieren geprobeerd, maar lukt me niet.

In NL gaan ze D+ bij HBOmax voegen. Maar ook op HBOmax moeten we hier nog wachten...
Daar heb je wel een vpn voor nodig en bij betaling een adres, maar daar is via vrienden of familie daar wel aan te geraken. Ik ken zelfs mensen die ziggo delen met telenet en vice versa. Via de app welteverstaan.
Ik kan een adres in NL opgeven, een VPN is ook geen probleem, maar toch....

Je moet echt wel vanaf een NL credit card betalen.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Blijkbaar zal er binnenkort een VRTnu app voor de Apple TV komen…
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

bvhalst schreef:Blijkbaar zal er binnenkort een VRTnu app voor de Apple TV komen…
Daar is al maanden sprake van, of is er recent nieuws hierover?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
fryeBE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2018, 09:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Is er eigenlijk een reden waarom je Telenet TV Flow of Poximus Pickx niet afzonderlijk kunt nemen?

Het ideale voor mij zou zijn... Vast internet bij telenet maar TV bij Proximus.
Voetbalaanbod bij Proximus vind ik beter voor een lagere prijs tov bij Telenet.
Er is in België geen vrijheid voor TV streaming.

Zit bij Internet vast bij telenet.
Heb in mijn woning geen proximus kabel en heb ook geen zin om de voortuin open te breken en "traag" (dsl) internet te nemen.
Geen fiber beschikbaar op dit moment.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

fryeBE schreef:Is er eigenlijk een reden waarom je Telenet TV Flow of Poximus Pickx niet afzonderlijk kunt nemen?
Wat denk je zelf? :roll:

$$$$$
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Dus als ik het zo bekijk is TV Vlaanderen de ENIGE die dat aanbiedt zonder extra gedoe?


Telenet FLow kan je blijkbaar niet appart bestellen zonder Telenet internet,

Zelfs met een KLIK abo heb je geen toegang tot een app die gewoon op 'n Android Box draait? (zonder dat er een Telenet decoder moet aanwezig zijn?)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

speciall schreef:Dus als ik het zo bekijk is TV Vlaanderen de ENIGE die dat aanbiedt zonder extra gedoe?


Telenet FLow kan je blijkbaar niet appart bestellen zonder Telenet internet,

Zelfs met een KLIK abo heb je geen toegang tot een app die gewoon op 'n Android Box draait? (zonder dat er een Telenet decoder moet aanwezig zijn?)
Inderdaad, Orange doet hetzelfde met hun app tv. Spijtig want er zou een markt voor kunnen zijn, maar veronderstel dat ze vooral rekenen wat het hen kan kosten niet wat het hen op kan brengen. Koppelen met internet is logisch voor hen want daar zal meer marge zitten.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Op tv is de winstmarge quasi nul, als ze dat zouden laten koppelen aan een product (internet) van de concurrent, dan versterken ze daarmee hun concurrent. Zullen de monopolisten dus nooit doen, helaas.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Iconic TV Only kan je nemen zonder internet voor € 20 per maand
dit is enkel niet los te bestellen op de website maar daarvoor dien je langs een telenet shop te gaan
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -tv/iconic
Iconic pagina schreef:* Wens je enkel Telenet TV zonder Telenet-internet? Dan raden we je aan om langs te gaan bij een Telenet-winkelpunt.
Een manier om klanten te ontmoedigen om dit los te nemen, maar het is wel mogelijk
Greetz cyberbug

Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

fryeBE schrijft ...Het ideale voor mij zou zijn... Vast internet bij telenet maar TV bij Proximus...

Wat belet je om internet van TN te combineren met TV contentbronnen die je zelf samenvoegt!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

cyberbug schreef:Iconic TV Only kan je nemen zonder internet voor € 20 per maand
dit is enkel niet los te bestellen op de website maar daarvoor dien je langs een telenet shop te gaan
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -tv/iconic
Iconic pagina schreef:* Wens je enkel Telenet TV zonder Telenet-internet? Dan raden we je aan om langs te gaan bij een Telenet-winkelpunt.
Een manier om klanten te ontmoedigen om dit los te nemen, maar het is wel mogelijk
Inderdaad, maar dit is via coax natuurlijk. Een Telenet alternatief voor TVV via een app (flow bvb) is niet apart verkrijgbaar, jammer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

cyberbug schreef:Iconic TV Only kan je nemen zonder internet voor € 20 per maand
dit is enkel niet los te bestellen op de website maar daarvoor dien je langs een telenet shop te gaan
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -tv/iconic
Waar vind je, dat Iconic TV Only zonder internet maar € 20 per maand kost?
Volgens mij kost Iconic TV:
  • € 20.90 per maand als optie bovenop One / OneUp = inclusief TV-box of digicorder.
  • € 19.45 + € 9.99 (eerste TV-box) = € 29.44 (TV only).
Iconic TV is altijd met de huur van de eerste TV-box / digicorder.
http://static.prd.telenet.be/productfic ... italTV.pdf

Voor Flow TV heb je ook een internet abonnement nodig (minimum "All Internet") en kost € 9.94 per maand

EDIT - bovenstaand zijn de nieuwe prijzen sedert 16 juni
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

die € 20 had ik van de pagina: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... elenet-tv/
vanaf € 20...
op https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -tv/iconic Merk ik nu inderdaad dat er vanaf € 20.90 staat.

dat daar nog de huur van een box bij komt daar had ik geen rekening mee gehouden (vermoedelijk vandaar die 'vanaf')
is dan een TV met een kaartje geen optie om zonder Box te werken met iconic ?
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... en-kaartje

Of is een decoder verplicht, en kan je da CI+ module/kaart enkel als extra nemen ?
op de site vind ik deze info niet direct terug...

wat ik wel terugvind zijn de tariven op hun site (mogelijks nog niet up to dat want daar spreken ze van € 19.45 per maand)
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
ook vermelden ze daar de aankoop van van een digibox voor € 99 als mogelijkheid. (maar of de huur van de eerste box verplicht dat vind ik niet, ook niet in de product fiche http://static.prd.telenet.be/productfic ... italTV.pdf)
Greetz cyberbug

Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:Ik vind dat Telenet TV (DVB-C) niet past in een kleine voetnoot, maar wel in de lijst onder "Betalend zonder internet" naast Satelliet en DVB-T?
Inderdaad, ik weet niet waarom dit ergens verloren in een voetnoot staat.
Je zou zelfs nog kunnen uitsplitsen in "basisabonnement" (dus geen CI+ nodig), maar zwakke kwaliteit in ruil (behalve VRT dan weer dat in HD is).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ze hebben het met opzet een beetje ondoorzichtig gemaakt denk ik ....
cyberbug schreef:die € 20 had ik van de pagina: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... elenet-tv/ vanaf € 20...
op https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -tv/iconic Merk ik nu inderdaad dat er vanaf € 20.90 staat.
dat daar nog de huur van een box bij komt daar had ik geen rekening mee gehouden (vermoedelijk vandaar die 'vanaf')
Neen, je begrijpt mij verkeerd.
Bij Iconic TV @ 20.90 EUR is de huur van 1 box inbegrepen.
Maar dat is de prijs als je "Iconic TV" neemt als bijkomende optie bij One, OneUp of All Internet.

Iconic TV als "TV-only" zal €29.44 kosten.
Iconic TV is namelijk het kabelabonnement (€19.45) plus de huur van 1 box (€9.99).
cyberbug schreef:is dan een TV met een kaartje geen optie om zonder Box te werken met iconic ?
https://www2.telenet.be/content/www-tel ... en-kaartje

Of is een decoder verplicht, en kan je da CI+ module/kaart enkel als extra nemen ?
op de site vind ik deze info niet direct terug...
Voor TV met een kaartje is een TV-box niet verplicht.
Met andere woorden: bestaande klanten die nu reeds apart betalen voor hun kabelabonnement kunnen gerust TV met een kaartje nemen, zonder extra TV-box.
Het probleem is dat je bij Telenet, als nieuwe klant - voor zover ik het begrijp - geen kabelabonnement meer kan bestellen zonder TV-box :-(
cyberbug schreef:wat ik wel terugvind zijn de tariven op hun site (mogelijks nog niet up to dat want daar spreken ze van € 19.45 per maand)
https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/
ook vermelden ze daar de aankoop van van een digibox voor € 99 als mogelijkheid. (maar of de huur van de eerste box verplicht dat vind ik niet, ook niet in de product fiche http://static.prd.telenet.be/productfic ... italTV.pdf)
Die €19.45 is up-to-date (oude prijs was €18.58). Dat is de prijs van het kabelabonnement (digitale TV) zonder decoder.
De productfiche laat inderdaad vermoeden dat digitale Tv zonder box wel verkrijgbaar is ....
Maar tenzij Telenet de policy terug wijzigde, was dat sedert een tijdje niet meer mogelijk :-(


Gezien we het in deze topic vooral over TV/streaming hebben zonder triple play is het bij Telenet dus samengevat:
  • "Flow TV" zonder Telenet internet is niet verkrijgbaar.
  • Voor de "Telenet TV App" heb je een TV-Box nodig, en deze is ook niet te verkrijgen zonder Telenet Internet.
  • "Yello Play" is voor klanten met een decoder of een CI+ module, maar kan ook niet zonder Telenet Internet.
  • Voor Telenet TV-only klanten zijn er dus maar deze mogelijkheden:
    • TV Iconic: kabelabonnement met decoder (al dan niet interactief): @29.44 per maand
    • TV met een kaartje: éénmalig €69 + kabelabonnement van €19.45 per maand
    • Compact Signaal: kabelabonnement + TV met een DVB-C tuner: €19.45 per maand
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:Het probleem is dat je bij Telenet, als nieuwe klant - voor zover ik het begrijp - geen kabelabonnement meer kan bestellen zonder TV-box
Ook niet in die Telenet centra?
Als je daar naartoe gaat en zo'n CI+ module probeert te kopen, gaan ze dan echt zeggen dat het niet gaat, want dan lopen zij een verkoop kwijt?
philippe_d schreef: [*]Voor Telenet TV-only klanten zijn er dus maar deze mogelijkheden:
3 opties lijkt mij toch mooi?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Is het al bekend wanneer er een Pickx App beschikbaar is voor Android TV toestellen (bv. Shield, Google Chromecast TV,...)?
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Goplay heeft nu chromecast en airplay via de app
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Op Apple toch al wel.
Android zit nog steeds met versie van mei 2022...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Nu nog die app beschikbaar stellen voor Apple TV zodat streamen via Airplay overbodig wordt, hopelijk zal dat niet lang meer duren.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Gisteren inderdaad kunnen casten van iOS app naar Google TV. Het werkt (eindelijk) maar er zitten nog wat bugs in. Als je de smartphone ontgrendelt of de app even opnieuw opent tijdens het casten, dan begint het programma terug vanaf het begin.

Vananvond even Airplay testen om te kijken of daar hetzelfde probleem voorkomt.

Nu nog een TV app ;)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dit stond gisteren op Twitter na een vraag van iemand.
Twitter: https://twitter.com/GoPlay__be/status/1625802175535259648 Natuurlijk kan dit nog lang gerokken worden...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”