v7 decoder

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zijn hier mensen die deze gebruiken ?
In hoeverre klopt het dat je met deze decoder zoveel programmas kunt opnemen of je wilt.
Dat de 50uur regel opnames niet van toepassing is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Je bedoelt de gewone Android TV box dus? Alles verloopt via de cloud. Je televisie-ervaring is een versie van de Proximus Pickx app die op Android TV draait. Je kunt de box niet toevoegen aan je huis via de Google Home app. Casten ernaar werkt niet altijd vlot, soms moet je meerdere keren proberen en soms werkt het helemaal niet.

Op de box staat de play store en kun apps zoals Netflix, Disney+, ... downloaden. Als je met CEC werkt om de televisie automatisch in te schakelen wanneer je de box uit slaapstand haalt (want echt uit staat die nooit), dan moet je ermee rekening houden dat je iedere zoveel tijd thuis zal komen of zal opstaan met een televisie die speelt, want af en toe gaat de box uit zichzelf uit slaapmodus.

Doorspoelen en terugspoelen werkt perfect. Geen idee of er een beperking in opnames is. Waar we vroeger al eens een opnameconflict hadden, heb ik dit al in maanden niet meer gezien. Daarbij is de kanttekening dat alles van de VRT niet meer wordt opgenomen, omdat het toch via de app beschikbaar is.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zelf heb ik een V6,

maar volgens mij zit het zo:

Oude V4 & V5 (met HDD)
- Onbeperkt aantal uitzendingen bewaren voor 60 dagen in de cloud.
- uitzendingen lokaal opslaan voor onbepaalde duur (tot de HDD vol is natuurlijk)

V5 compact & V6 (zonder HDD)
- Onbeperkt aantal uitzendingen bewaren voor 60 dagen in de cloud.
- De optie om zaken langer dan 60 dagen te bewaren (3 Jaar) voor maximaal 50 uur uitzendingen.

V7 (zonder HDD android-box)
- Onbeperkt aantal uitzendingen bewaren voor 60 dagen in de cloud.
- Geen optie om zaken langer dan 60 dagen te bewaren.

je kan dus met elke decoder onbeperkt opnemen (enkel niet zeker dat het er langer dan 60 dagen op blijft staan)
en voor V7 is er zelfs helemaal geen optie meer om langer dan 60 dagen te bewaren.
En de beperking van 50 uur geld enkel op zaken die je markeert om langer dan 60 dagen te bewaren, op een V5 compact of V6.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... waren.html
Greetz cyberbug

Afbeelding
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Flying schreef: Op de box staat de play store en kun apps zoals Netflix, Disney+, ... downloaden. Als je met CEC werkt om de televisie automatisch in te schakelen wanneer je de box uit slaapstand haalt (want echt uit staat die nooit), dan moet je ermee rekening houden dat je iedere zoveel tijd thuis zal komen of zal opstaan met een televisie die speelt, want af en toe gaat de box uit zichzelf uit slaapmodus.
Klopt. Op de 4-5 maanden dat ik een v7 heb, heb ik het twee keer meegemaakt dat de TV 's morgens stond te spelen. Er was toen telkens een upgrade van de decoder uitgevoerd; dus die reboot doet activeert blijkbaar de CEC.

Verder best tevreden. Nog een minpuntje is dat Amazon Prime niet als app beschikbaar is, maar casten gaat hier zonder problemen.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Prime staat hier gewoon als app erop...
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ik kan op mijn V7 de zenders niet herprogrammeren
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Ik bedacht me net dat er op de community van Proximus ook een thread is met alle informatie: https://nl.forum.proximus.be/proximus-p ... aken-52202

Edit: met betrekking tot de automatische opstart, welke ook wordt vermeld in die thread, kan het belangrijk zijn voor mensen met een OLED televisie om CEC uit te schakelen. Als jouw televisietoestel zou inschakelen en het is toevallig een zender met een statisch iets (CNN is een mooi voorbeeld) of zelfs het startscherm van Netflix met de profielen erop dan kan je zeer snel last hebben van image retention (of worst case, burn in).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dat je maar 60 dagen kan bewaren geen probleem. Aleen moet die groter zijn dan bij telenet amper 200gb. Is nog minder dan hun decoders met hdd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Toen de V7 uitgekomen is was er toch sprake dat tot 400u aan korte termijn (60 dagen) opnames zou opgenomen kunnen worden, is dat dan veranderd naar onbeperkt?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

mja klantendienst messenger en winkel zeggen onbeperkt technieker op forum zegt 400 uur
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik herinner mij wel dat er in het begin van het in diensttreden van Cloud opnames er sprake was van een beperking van het aantal verschillende opnames die je kon ter zelfder tijd plannen.
In geval de duur toch onbeperkt zou zijn bij korte termijn opnames, heeft het dan ook geen zin dat er op de decoder het percentage vrij aangegeven wordt!
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Onbeperkt is het zeker niet, ge ziet namelijk nog steeds een percentage aan beschikbare ruimte bij de v7. Maar geen idee wat de limiet is.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Bij de aankondiging toen hun v7 decoder uitkwam spraken ze over 400 uur, dus mijn veronderstelling is dat dit nog altijd het zelfde gebleven is maar of dit bij andere decoders ook 400 uur is weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en hoe zit het met opnames, kan je opnemen 5 min ervoor en 30 min na zoals bij orange en telenet ?
Ik hoor zeggen van niet. Maat dant bedenk ik dan staat geen enkele opname correct op want de vrt begint nooit op tijd.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Die marge gebeurt standaard.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

ik lees toch veel kommer en kwel dat mensen hebben met die v7 alsof die software maar niet volwassen geraakt maar dat is een gegeven dat zich bij iedere decoder wel stelt. Wacht maar binnen afzienbare tijd wordt ons de v8 voorgesteld tot ze daar ook weer aan de sukkel geraken met de software en zo zal de geschiedenis zich blijven herhalen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”