Watermeter

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 47 keer

Ik woon op een appartement, ieder heeft z'n eigen meters etc...
Ik kijk daar 1 keer ofzo per jaar naar telkens als ik de stand moet doorgeven omdat ik mijnen brief had gekregen: stond er in:
00218 vorige meterstand.
Ik ga mijn meterstand gaan checken en wat zien ik? 00218 = wwwooottt??

Tis gewoon tzelfde gebleven als vorig jaar.
Telt nimmer op.
Ben benieuwd nu wat er gaat gebeuren: farys en appartement baas is verwittigd.

Ben bij de buurvrouw geweest en die haar teller is wel opgelopen zoals het hoort.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 350 keer
Recent bedankt: 25 keer

Er wordt een inschatting gemaakt afhankelijk van je historisch verbruik en/of gezinssamenstelling.

Herstelling is verder kostenloos.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef: 2 weken geleden Er wordt een inschatting gemaakt afhankelijk van je historisch verbruik en/of gezinssamenstelling.

Herstelling is verder kostenloos.
Oef :).

Volgens mij is het zelfs al langer dan een jaar.
Moet weer mij eens overkomen.

Bedankt voor de info.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 253 keer
Bedankt: 360 keer
Recent bedankt: 4 keer

Kennis heeft dit ook gehad. Het is idd geen probleem, shatting volgens historisch verbruik en ze komen een nieuwe plaatsen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 2 weken geleden Kennis heeft dit ook gehad. Het is idd geen probleem, shatting volgens historisch verbruik en ze komen een nieuwe plaatsen.
Farys heeft me gebeld vandaag.
Maandag komen ze.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 3 keer

Schatting, allemaal goed en wel, maar je kan in het afgelopen jaar je verbruik fors verminderd hebben.
Ga je nu tegen Farys dan zeggen, jamaar, ik ben zuinig geweest afgelopen jaar en mijn kinderen zijn op kot ... krijg ik dan geen lager verbruik aangerekend ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

lacer schreef: 2 weken geleden Schatting, allemaal goed en wel, maar je kan in het afgelopen jaar je verbruik fors verminderd hebben.
Ga je nu tegen Farys dan zeggen, jamaar, ik ben zuinig geweest afgelopen jaar en mijn kinderen zijn op kot ... krijg ik dan geen lager verbruik aangerekend ?
Ik moet afwachten met welk voorstel ze afkomen.
Mijn verbruik ligt meestal vrij dicht bij elkaar.
Maar pas op: blijkbaar moet diene meter al meer dan 1 jaar kapot zijn want nu merk ik op dat ik vorig jaar mijn minste verbruik ooit had, dus nu valt mijnen euro dat dien meter zelfs al iets langer dan 1 jaar kapoet is. Ik heb in feite wat te weinig betaald vorig jaar.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 350 keer
Recent bedankt: 25 keer

lacer schreef: 2 weken geleden Schatting, allemaal goed en wel, maar je kan in het afgelopen jaar je verbruik fors verminderd hebben.
Waarschijnlijk staat er ergens in de kleine lettertjes maar gezien kat die dit leest en blindelings een contract afsluit.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Misschien heb je wel extra veel verbruikt omdat het zo droog was en heb je alle dagen je gazon hebt gesproeid. Ga je dan zeggen dat de schatting te laag is? :angel:
Bye, Maurice
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 490 keer
Bedankt: 559 keer

Unicorn1 schreef: 2 weken geleden Maar pas op: blijkbaar moet diene meter al meer dan 1 jaar kapot zijn want nu merk ik op dat ik vorig jaar mijn minste verbruik ooit had, dus nu valt mijnen euro dat dien meter zelfs al iets langer dan 1 jaar kapoet is. Ik heb in feite wat te weinig betaald vorig jaar.
raar dat er dan geen alarmen afgaan zoals bij de electriciteitsopname.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ratface
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 18 keer

Bij sommige appartementsblokken gebeurt opname van water door de syndicus (of een knecht) en wordt dan aangerekend. Spreek uit persoonlijke ervaring dat verkeerdelijk noteren van warm water en koud water (tellers wisselen) en een resulterende afrekening van duizenden euro's ook geen alarmbel doet rinkelen....
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Ratface schreef: 2 weken geleden (of een knecht)
Ouch. :bang:
Ik dacht dat de slavernij afgeschaft was.
Bye, Maurice
Ratface
Pro Member
Pro Member

Dit is een mopje, toch? Zoniet, dan raad ik je even aan de betekenis van het woord 'knecht' op te zoeken. Heeft niks met slavernij te maken...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

<OT>
Knecht. Iemand Knechten:
knechten (ww) :
breken, knevelen, onderdrukken, onderwerpen
Ik hoop dat je zelf inziet dat dit toch geen benaming meer is die men tegenwoordig gebruikt voor een medewerker of werknemer.

Tijdens mijn actieve periode kwamen we sporadisch wel eens iemand tegen die vroeg of xxxx met veel knechten werkte. Ik antwoordde steeds met "geen enkele, de slavernij is afgeschaft".
</OT>
Bye, Maurice
Ratface
Pro Member
Pro Member

What's in a source...

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... nis/knecht

Waar ik woon is de term knecht een zeer courante term om bijvoorbeeld de werkplaatshulp van een fietsenmaker mee te benoemen. Of in dit geval de polyvalente medewerker van een syndicus.

"Ik hoop dat je zelf inziet dat dit toch geen benaming meer is die men tegenwoordig gebruikt voor een medewerker of werknemer." --> Ik hou er niet van dat mensen hoog van de morele toren blazen als ze zich enkel baseren op HUN visie die dan nog eens bekracht wordt door verkeerde feiten of aannames. Dit is een 'zwarte piet' discussie. Als jij vindt dat deze term niet kan, wat je volste recht is, dan wens ik je veel succes om deze uit de wereld te krijgen maar bij mij pakt dit niet.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Het viel mij indertijd (reeds vele jaren terug) op dat het in een bepaalde streek zeer beperkt gebruikt werd. Ze hadden (hebben?) daar ook andere ideeën die bij ons wat "vreemd" over kwamen. :wink:
Bye, Maurice
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 155 keer
Bedankt: 213 keer
Recent bedankt: 13 keer

on4bam schreef: 2 weken geleden Ik hoop dat je zelf inziet dat dit toch geen benaming meer is die men tegenwoordig gebruikt voor een medewerker of werknemer.
Volgens mij kijkte gij ni veel naar de koers.
Die commentatoren spreken over niks anders dan knechten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een knecht heeft niks te maken met een kapotte watermeter, dus terug on topic graag.
Anders haal ik er zwarte piet bij, ... oei :nono:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 51 keer

Niet Farys maar Watergroep hier:

2020: verbruik van 130m³
2021: verbruik van 98m³

Meter gecheckt en vastgesteld dat meter haperde en doorgegeven dat hij stuk was. Heb een vriendelijke mail gekregen dat mijn 'klacht' ontvangen was, maar geen verdere reactie.

2022: Verbruik 6m³

Creditnota gekregen en nieuw voorschot voorgesteld gekregen op basis van 6m³.

Nogmaals doorgegeven dat hij stuk was, nu wél met correcte reactie.

Meter is vervangen en heb een raming gekregen (98m³) voor 2021. Heb deze aanvaard (geen probleem dit te betalen aangezien ik zeker meer verbruikt heb). Helpdesk zei me dat ik de raming niet persé moest aanvaarden. Er zou dan rond 4 à 6 weken na de installatie van de nieuwe meter een opname gebeuren en dit zou dan meteen als verbruik voor het voorbije jaar gelden (verrekend naar een volledig jaar natuurlijk).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”