Coolblue blokkeert orders

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8272
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dima_2005 schreef:Dat is net het hele punt van e-commerce is hun manier van klanten aantrekken (of eigenlijk eerder drempel verlagen). Het terugsturen is eigen aan online winkelen.
Maar tegelijk is winstgevendheid ook een doelstelling (en op termijn een vereiste) voor online winkels. Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

De optie van retourneren lokt klanten en transacties, en de wet schrijft het ook gewoon voor. Maar klanten die stelselmatig retourneren hebben een negatieve invloed op de winstgevendheid, en die ben je liever kwijt.

Het is dus ergens een balans die men zoekt. Het gaat hier niet over het retourneren van 1 of 2 bestellingen in een jaar, maar over een patroon waarvan de modellering weinig hoop over de winstgevendheid van die klant laat uitschijnen.

Niemand gaat hier in de fout. Het retourrecht wordt hier niet geweigerd, wel het privilege om te mogen kopen. Dat laatste is iets wat fysieke winkels evengoed kunnen weigeren aan bepaalde klanten.
Dima_2005 schreef:En nog nooit hebben ze er moeilijk over gedaan.
Blijkbaar gaat het, als ik tussen de lijnen lees, over een groot retourpercentage van zaken die behoorlijk wat geld kosten. Nogmaals, niet gebaseerd op 1 of 2 retouren.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

cadsite schreef: Als je dat bestelt in diezelfde winkel is er inderdaad niets mis.
Maar hetgeen je ziet is dat mensen schoenen passen in een winkel en deze dan voor een halve € minder op zalando bestellen.
Dat verschilt ook van winkel tot winkel. Als je in bvb in Vandenborre gaat kijken en dan op de site besteld, dan loopt de winkel wel hun marge mis.
Bij Coolblue is dat dan weer niet van toepassing, hun winkels zijn voornamelijk om producten te bekijken en testen en een basisvoorraad voor in store verkopen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

cadsite schreef:
Dizzy schreef:Wat is er mis met iets passen in de winkel en dan uw maat bestellen? Waarom zou de winkelier die niet graag hebben, ze stellen het zelf voor want het is wel een verkoop, zelf heb je het voordeel dat je het product gezien hebt en weet wat je zal krijgen. Terugsturen is dan niet nodig.
Als je dat bestelt in diezelfde winkel is er inderdaad niets mis.
Maar hetgeen je ziet is dat mensen schoenen passen in een winkel en deze dan voor een halve € minder op zalando bestellen.
Awel, dat is een mooi voorbeeld van kortzichtigheid. Ja, men heeft een halve Euro gewonnen, als Zalando de juiste schoenen opstuurt zonder beschadiging MAAR men heeft weer bijgedragen aan een winkel minder. Na een tijd zijn de winkels op en kan men enkel nog bij Zalando bestellen en die gaan de prijzen dan niet verlagen. De uitgespaarde Euro zal men meervoudig ophoesten en de keuze is verminderd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Dizzy schreef: Awel, dat is een mooi voorbeeld van kortzichtigheid. Ja, men heeft een halve Euro gewonnen, als Zalando de juiste schoenen opstuurt zonder beschadiging MAAR men heeft weer bijgedragen aan een winkel minder. Na een tijd zijn de winkels op en kan men enkel nog bij Zalando bestellen en die gaan de prijzen dan niet verlagen. De uitgespaarde Euro zal men meervoudig ophoesten en de keuze is verminderd.
Inderdaad, maar net zoals politiekers denken veel mensen alleen maar aan hunzelf en op zeer korte termijn...
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

cadsite schreef: Misschien eens kijken wat er met het merendeel van geretourneerde kleren gebeurt:
https://www.bnnvara.nl/artikelen/copy-o ... rt-daarmee
Wij retourneren kledij/schoenen zoals deze bij ons aangekomen zijn. Netjes terug naar afzender. Amper werk voor het bedrijf om deze terug in stock te nemen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het hier allemaal om vrouwenkleren/schoenen gaat welke een makkelijke verpakking hebben.

Ik denk niet dat we de problematiek van de vernietigingspolitiek bij de consument moeten leggen, zeker niet bij degenen die op een deftige manier kledij terugsturen. De "onfatsoenlijken" kan men na enkele belabberde retours al blacklisten. Trouwens eind vorig jaar het Nike schandaal: Retours van duidelijk ongebruikte schoenen en zelfs nieuwe schoenen naar een destructiebedrijfje in Herentals. Denk niet dat de consument de oorzaak is in deze industrietak.
Jack Daniels schreef: Je stuurt dus voor 500 euro terug, vijf keer per jaar. Maakt 2500 euro. Ja, jij mag op die blacklist.
Bedankt. Eventjes al bekeken welke bedragen wij spenderen? Die retours (in ons geval) stellen niets voor. Ik denk niet dat Yoox ons al klant wil missen: ze zijn al 15 jaar tevreden over ons.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Het is maar al te gemakkelijk om de verantwoordelijkheid 100% bij de andere te leggen.
Dit is overduidelijk een gedeelde verantwoordelijkheid.

Jij vind dat dit weinig werk is om dat terug te verkopen.

Misschien een verrassing, maar die dingen komen bij hen toe en die gaan niet automatisch naar hun juiste plek in hun magazijn. Daar is een enorme logistieke operatie.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er wordt terecht geklaagd over de toename van het aantal bestelwagens en de bijhorende problemen maar als je dit hier allemaal leest dan hoeft het niet te verwonderen. Dat retourneren zou een uitzondering moeten zijn maar dat is het voor velen blijkbaar niet. Dat blijft dus niet duren en de titel van de topic maakt dat al duidelijk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

[
cadsite schreef: Jij vind dat dit weinig werk is om dat terug te verkopen.

Misschien een verrassing, maar die dingen komen bij hen toe en die gaan niet automatisch naar hun juiste plek in hun magazijn. Daar is een enorme logistieke operatie.
De kleding e-commerce hebben de retours zeker en vast in hun verdienmodel ingecalculeerd. De logistieke operatie zal van bedrijf tot bedrijf afhangen. Ik ben meer dan 20 jaar SAP business analyst in SD en heb ook enkele WM implementaties gedaan. (werk voor een multinational) We hebben voor enkele landen een heel efficiënt business process voor returns opgezet en voor andere landen (waar de loonkost meetsal laag is) zijn er echt amper dingen gedaan. Een deftig bedrijf in de kledij e-commerce zou dat best zo efficiënt mogelijk doen. Anders kunnen ze beter stoppen. Retours zijn deel van hun core business.
Dizzy schreef:Er wordt terecht geklaagd over de toename van het aantal bestelwagens en de bijhorende problemen maar als je dit hier allemaal leest dan hoeft het niet te verwonderen. Dat retourneren zou een uitzondering moeten zijn maar dat is het voor velen blijkbaar niet. Dat blijft dus niet duren en de titel van de topic maakt dat al duidelijk.
Dat retourneren (in geval van kleding) zal blijven bestaan. Zoals ik reeds schreef: pak de problemen aan door thuisleveringen een extra 10 EUR op te leggen. Minder bestelcamionetten op de baan en betere arbeidsvoorwaarden. Want van de extra inkomsten voor de thuisleveringen kan men al het personeel beter betalen... tenzij men dat ook in de zakken van de aandeelhouder wil laten verdwijnen :wink:
Laatst gewijzigd door pussyfooter 14 jun 2022, 11:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb toch serieus vragen bij dat gevingerwijs naar de e-commerce ivm de toename van camionetten.
Volgens mij wordt er heel gemakkelijk voorbij gegaan aan het feit dat die camionetten er inderdaad bijkomen, maar dat er hierdoor ook een massa auto's van de baan gaan.

Eender wat dat ik koop moet tot bij mij geraken. Ofwel moet ik er zelf achter, ofwel moet het geleverd worden.
We zijn gewoon met meer mensen, dus meer verkeer.
(en ja, ik heb in MyBpost ingesteld dat ik altijd via een postpunt wil werken.)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat klopt niet en als je online bestelt zie je direct waarom. Bestel 3 dingen en ze zijn in staat om op 3 verschillende dagen te komen leveren. Dat zijn dus 3 ritten. Ben je niet thuis dan komen ze nog eens terug. Ook heb je per zending nog ritten naar verdeelcentra. Dan heb je nog eens de retouren die belachelijke proporties aannemen.

Neen, iedereen met ogen in zijn kop heeft de bestelwagens van koeriers zien toenemen. Het is een zeer slecht betaalde job voor mensen die niets anders kunnen. Dat is wel degelijk enorm toegenomen. Met de covid-periode is het nog erger geworden.

Bovendien zijn sommige mensen gewoon koopziek (geworden). Er zijn er waar er elke week diverse bestelwagens stoppen, wat deden die mensen vroeger dan? Ook buurtwinkels hebben meer pakjes liggen dan wat ze zelf verkopen. En dan klagen dat het leven duurder wordt, tja.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Misschien eerst lezen wat ik schrijf.
Ik ontken nergens het toenemen. Ik zeg enkel dat dit niet de ramp is die ze wordt genoemd.
Ik (en vele anderen met mij) laten standaard leveren in een postpunt, dat is vele malen efficiënter.

En de eeuwige klassieker. Er is een groep mensen die klaagt (in dit geval, het leven wordt duurder) en er wordt onmiddellijk een besluit getrokken dat dit dezelfde mensen zijn die de pakjes kopen. :roll:
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vraag me af of 123inkt ook zo'n policy hanteert. Ze raden me telkens opnieuw aan om huismerk cartridges/toners te kopen en daar moet ik toch zeker 25% van terugsturen wegens iets mee mis. Op een bepaald moment toen ik terug was geswitched naar originele cartridges hebben ze me zelfs gebeld om te vragen of ik echt geen huismerk wou, toen ik zei dat dat toch nog al eens misloopt was het antwoord: maar je mag die ALTIJD terugsturen.

Ze lossen het telkens gratis en zonder discussie op, en stilaan kan ik een wijnkelder vullen met die kleine plastic flesjes maar ik vraag me toch af of ze zich op den duur ook niet realiseren dat dat hen veel geld kost...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

SpecialK schreef:123inkt
(...)
Ze lossen het telkens gratis en zonder discussie op, en stilaan kan ik een wijnkelder vullen met die kleine plastic flesjes maar ik vraag me toch af of ze zich op den duur ook niet realiseren dat dat hen veel geld kost...
Als je ziet wat niet originele cartridges/toner kosten bij Amazon en wat 123inkt er voor vraagt, realiseer je u hoeveel marge er op dat huismerk van 123inkt zit. Voor dat prijsverschil kunnen ze veel voor over-en-weer sturen :).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik kwam overlaatst bij mijn schoonbroer buiten, net op het moment dat de bestelwagen van PostNL passeerde, die mens stak spontaan z'n hand op :angel: :banana: :banana: :beerchug: :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:
SpecialK schreef:123inkt
(...)
Ze lossen het telkens gratis en zonder discussie op, en stilaan kan ik een wijnkelder vullen met die kleine plastic flesjes maar ik vraag me toch af of ze zich op den duur ook niet realiseren dat dat hen veel geld kost...
Als je ziet wat niet originele cartridges/toner kosten bij Amazon en wat 123inkt er voor vraagt, realiseer je u hoeveel marge er op dat huismerk van 123inkt zit. Voor dat prijsverschil kunnen ze veel voor over-en-weer sturen :).
Als ik zie hoeveel originele inktflessen voor een ecotank kosten realiseer je je hoeveel marge er op alle inkt zit. :twisted:
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Als je ziet wat niet originele cartridges/toner kosten bij Amazon en wat 123inkt er voor vraagt, realiseer je u hoeveel marge er op dat huismerk van 123inkt zit. Voor dat prijsverschil kunnen ze veel voor over-en-weer sturen :).
Zoveel scheelt dat toch niet hoor. Voor een Canon PG-540XL betaal je bv 16,5 eur incl BTW. Vind jij die zoveel goedkoper bij Amazon?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tja, er serieus vragen bij stellen en insinueren dat er ook veel wagens/ritten verdwijnen is hetzelfde. Het verkeer neemt inderdaad toe maar hier gaat het over bestelwagens specifiek. De busjes met de koerierslogo's zijn wel degelijk enorm toegenomen omdat het aantal bestellingen ook enorm is toegenomen.

Misschien eerst eens lezen wat ik schrijf. "Sommige" betekent nog altijd niet hetzelfde als "iedereen". Ik schat echter in dat er bij de groep die last heeft van het dure leven eerder meer mensen zitten die overmatig veel pakjes bestellen dan omgekeerd. Mocht ik wekelijks diverse zendingen laten toekomen zal ik ook meer last krijgen van de prijzen. Opnieuw, de rage van de pakjes wakkert consumptie aan en dus ook consumptie van minder noodzakelijke goederen. We noemen dat soms nieuw speelgoed :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

De vuilzak komen ze op de meeste plaatsen ook aan huis ophalen.
Ga je nu echt beweren dat er minder verkeer zou zijn als iedereen zijn vuilzak met de auto naar het containerpark doet.

Het is net andersom.
Hoe meer we laten leveren, hoe minder verkeer.
Als pakweg postnl mij een pakje brengt dan levert die gegarandeerd nog pakjes af in de buurt rondom.
Als jij je pakje gaat kopen in de winkel en de drie buren ook zijn er al vier auto’s onderweg in de straat.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Vijf koerier diensten en de vrije gekomen tijd zal men ook wel met de wagen spenderen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

duizend schreef:Hoe meer we laten leveren, hoe minder verkeer.
Als pakweg postnl mij een pakje brengt dan levert die gegarandeerd nog pakjes af in de buurt rondom.
Als jij je pakje gaat kopen in de winkel en de drie buren ook zijn er al vier auto’s onderweg in de straat.
Dat zien we :lol:

Punt is dat men pakjes individueel levert ook al bestel je meerdere dingen, dat die dan nog eens opnieuw aangeboden worden en eventueel geretourneerd. Normaal bundelt men zijn aankopen en koopt je alles wat je nodig hebt.

Soit, het aantal bestelwagens is enorm toegenomen en het aantal gewone wagens is ook terug op niveau.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je maakt gewoon mijn punt.
Onlangs bij bol en amazon en vidaxl iets gekocht.
Samen geleverd met dezelfde camionette…
… Die ook nog bij verschillende naaste buren pakjes leverde.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

duizend schreef:Je maakt gewoon mijn punt.
Onlangs bij bol en amazon en vidaxl iets gekocht.
Samen geleverd met dezelfde camionette…
… Die ook nog bij verschillende naaste buren pakjes leverde.
Maar dit gebeurt amper. Meestal zelfs omgekeerd.
meerdere bestelling en bij 1 winkel, met 1 koerier en dan nog opgesplitst in meerdere lever momenten.


Dan genereer je veel zinloos verkeer extra.
Een middel om die leveringen te bundelen, enkel dat zal minder km's opleveren. Huidige manier van werken is echt niet ecologischer hoor

Nog handiger moest er een systeem zijn om leveringen te bundelen, zelfs al hanteer je andere webshops
Laatst gewijzigd door Belgissschenaap 15 jun 2022, 12:45, in totaal 1 gewijzigd.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Krijgen jullie 2de aanbiedingen? Hier doen ze allemaal nog maar 1x aanbieden.
Voorkeuren staan waar mogelijk (enkel bpost) op achteraan leggen (onder camerabewaking).

Postnl, dpd etc laat het ongewenst voor de deur achter... terwijl ze hier vaak dingen stelen dus er zal ooit wel eens iets weg zijn. (Niet mijn probleem, volgens dpd enz is de bezorger verantwoordelijk, en aangezien ik geen contract met dpd, postnl heb maar de webshop, is dat ook niet mijn probleem)

Bpost doet dat wel goed, doen zelfs het hekje voor de hond terug dicht (hond zit niet buiten als we niet thuis zijn).

Als ik wat bestel hoop ik dat het met bpost is, andere regio's willen dan eerder bvb postnl.


Bpost wisselt wel af en toe mijn juist adres om naar een fout, pak nu dat ik in de (verzonnen) Jozefstraat zou wonen maakt bpost er soms de heerjozefsstraat van... hoe dan? Adres was op amazon niet aangepast is eerder goed gelukt... kwam gelukkig wel op het juiste adres aan maargoed...

Niet alle webshops sturen alles apart, dat is iets van Amazon/etc die alles zo snel mogelijk bij de klant willen hebben.

Iets op (ik denk medpets) besteld en daar kwam alles samen, maar omdat er 1 item niet leverbaar was (pas binnen 4+dagen) kon ik voor apart leveren kiezen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Joe de Mannen schreef:Ik kwam overlaatst bij mijn schoonbroer buiten, net op het moment dat de bestelwagen van PostNL passeerde, die mens stak spontaan z'n hand op :angel: :banana: :banana: :beerchug: :beerchug:

J.
Hier gaat dat nog verder.
De 2 honden krijgen altijd een koekje hier.

Amazon is een raar verhaal.
Inderdaad, alles zo snel mogelijk.
Maar ook de verzending vanaf waar verschilt sterk.
Ooit een 10-tal produkten ineens besteld.
En geloof mij, 7 aparte zendingen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Belgissschenaap schreef:
duizend schreef:Je maakt gewoon mijn punt.
Onlangs bij bol en amazon en vidaxl iets gekocht.
Samen geleverd met dezelfde camionette…
… Die ook nog bij verschillende naaste buren pakjes leverde.
Maar dit gebeurt amper. Meestal zelfs omgekeerd.
meerdere bestelling en bij 1 winkel, met 1 koerier en dan nog opgesplitst in meerdere lever momenten.

Dan genereer je veel zinloos verkeer extra.
Een middel om die leveringen te bundelen, enkel dat zal minder km's opleveren. Huidige manier van werken is echt niet ecologischer hoor

Nog handiger moest er een systeem zijn om leveringen te bundelen, zelfs al hanteer je andere webshops
Voilà, waarom kan je zelf niet aangeven dat die levering best wat langer mag als ze het maar groeperen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Omdat dat geen winst oplevert qua ritten.
Ze leveren ook bij de buren en bij de buren van de buren.
Hoe meer er geleverd moet worden, hoe meer er gecombineerd kan worden in 1 rit.

Jij kijkt enkel naar jezelf :lol:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Voilà, waarom kan je zelf niet aangeven dat die levering best wat langer mag als ze het maar groeperen.
Omdat het dan een drama wordt om alles te stockeren.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

duizend schreef:Omdat dat geen winst oplevert qua ritten.
Ze leveren ook bij de buren en bij de buren van de buren.
Hoe meer er geleverd moet worden, hoe meer er gecombineerd kan worden in 1 rit.

Jij kijkt enkel naar jezelf :lol:
Da's dus ook helemaal niet waar. Niemand heeft daar data over. Ik zie hier niet elke dag de camionette passeren ze.

En dan nog, bundel dan die groepen ook he.

Aan huis leveren is in nog geen onderzoek aan getoond als een milieuvriendelijkere optie...
ak2906
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2022, 14:23

Ooit bij amazon.de en amazon.fr (.nl?) besteld. De producten kwamen uit 2 verschillende magazijnen maar werden op een bepaald moment ergens bij Amazon gegroepeerd en onder één Bpost trackingcode geleverd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

ak2906 schreef:Ooit bij amazon.de en amazon.fr (.nl?) besteld. De producten kwamen uit 2 verschillende magazijnen maar werden op een bepaald moment ergens bij Amazon gegroepeerd en onder één Bpost trackingcode geleverd.
Het kan dus wel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Belgissschenaap schreef:Aan huis leveren is in nog geen onderzoek aan getoond als een milieuvriendelijkere optie...
Ik zou dat onderzoek wel eens willen zien bij levering aan afhaalpunten.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

ak2906 schreef:Ooit bij amazon.de en amazon.fr (.nl?) besteld. De producten kwamen uit 2 verschillende magazijnen maar werden op een bepaald moment ergens bij Amazon gegroepeerd en onder één Bpost trackingcode geleverd.
Amazon is hier thans een held om letterlijk alles apart te versturen (zeker als je prime hebt) :bang:
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:
ak2906 schreef:Ooit bij amazon.de en amazon.fr (.nl?) besteld. De producten kwamen uit 2 verschillende magazijnen maar werden op een bepaald moment ergens bij Amazon gegroepeerd en onder één Bpost trackingcode geleverd.
Het kan dus wel.
Natuurlijk kan het.
Ze doen niks anders dan alle dagen alle pakjes groeperen om zo efficiënt mogelijk te rijden.
Vandaar dat het ook minder verkeer geeft dan alles zelf te gaan afhalen in tig verschillende winkels.

Wat ze niet doen is het ene pakje laten wachten op het andere, dat brengt gewoon niets op.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

duizend schreef:Wat ze niet doen is het ene pakje laten wachten op het andere, dat brengt gewoon niets op.
Dat zou wél opbrengen mocht de koper kunnen kiezen wanneer het pakketje geleverd wordt en dat het tot daags voordien gewoon in het magazijn blijft liggen... Ik moet online echt moeite doen om aan te geven dat ik gerust even kan en wil wachten op mijn bestelling...
Computer(k)nul
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Dizzy schreef: Het kan dus wel.
soms ook gewoon 'computer says no' probleem...

Al eens geprobeerd bij andere winkel om deel van vorige bestelling mee te laten sturen met nieuwe bestelling maar afwijkingen van standaard is moeilijk zelfs als het hun de shippingkost uitspaart...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zou gerust langer op mijn pakje willen wachten als het kan gecombineerd worden. Ik kies soms ook gewoon indien mogelijk(bv met select bij bol) op een later datum zodat het ook al vooraf ingeschreven staat. Zeker als ik weet dat ik verschillende aanbieders heb.

Het probleem met die datums is ook dat niet elke webshop op dezelfde termijn verstuurd. Ik koop 2 pakketjes op dezelfde dag maar bij de ene krijgt ik het nog de zaterdag zelf en bij de andere pas de dinsdag nadien terwijl ik op hetzelfde moment heb besteld. Er was geen voorraad probleem.

Soms weet ik het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Inderdaad, dat is gewoon vervelend. Je neemt een dag verlof om de zending te ontvangen en dan komt ze over 3 verschillende dagen. Er zullen inderdaad heel wat mensen zijn die liever hebben dat hun bestellingen later maar tegelijk afgeleverd worden. Nu ben ik op dag 2 uiteraard weer werken en dus niet thuis met een briefje van nieuwe aanbieding of ik kan er toch nog achter rijden in een verzamelplaats.

Het is een pure commerce met nadelige gevolgen voor de werknemers die uitgebuit worden en ecologisch is het ook al niet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

tien schreef:
Al eens geprobeerd bij andere winkel om deel van vorige bestelling mee te laten sturen met nieuwe bestelling maar afwijkingen van standaard is moeilijk zelfs als het hun de shippingkost uitspaart...
Monsterplugs en pluimen in één doos zijn geen goed idee.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

9livesuni schreef:Monsterplugs en pluimen in één doos zijn geen goed idee.
De pluimen kwamen van ali en kom er nog soms tegen... plugs niet mijn stijl.

Denk Bax of Megekko, al tijd geleden (al lang geen bax klant meer)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Dizzy schreef: Er zullen inderdaad heel wat mensen zijn die liever hebben dat hun bestellingen later maar tegelijk afgeleverd worden.
Denk het niet, want mocht dat geval zouden er heel wat gebruik maken van een derde zijn diensten of premium verzenden.

Ik bundel alles uit us duitsland en china om kosten te besparen niet om minder karton te krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”