7 daagse programmeerbare tuner/versterker

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Bestaat er een versterker (en eventueel tuner erin) die je op wekelijkse basis kan programmeren ?

Bijvoorbeeld :

beginnen spelen elke maandag om 6 uur tot 21uur
en elke dinsdag vanaf 8u tot 12u

enz.

Ik had een B&O systeem van 35 jaar geleden die dat perfect deed.
Maar bestaat dat niet meer in de huidige versterkers ?

Wie kan me verder helpen ?

Bedankt,
Stefaan
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Lijkt me te kunnen met smartspeakers die compatibel zijn met Google Assistant. Je kan hiervoor een routine aanmaken.
Ik ken het gamma van B&O niet, maar voor Sonos gaat het alvast.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Of als je het offline wil doen aansturen met homeassistant en rednode. Of één van de vele varianten voor home automation...
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb mijn versterker op een gewone digitale schakelklok met verschillende programma's ingeplugd.
https://www.brico.be/nl/gereedschap-ins ... it/3084256
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Met Sonos kan je een alarm (of meerderen instellen, maar die lopen maar 1 uur, na 1 uur gaat dit uit). Ik heb hier de Teufel 3 sixty en die doet dat ook. Maar dat is niet wat ik wil. Ik wil een time zetten bv elke dinsdag om 6 uur aan gaan tot 8 uur savonds en dan afslaan.

En met een extern stroom klokje....ja dat werkt wel, maar als je met 2 zone's zit dan slaan die alle twee af en aan.
ik wil bv zone 1 altijd laten spelen...non stop en zone 2 programmeren dat is aanslaat op bepaalde tijden en dagen en afslaat op bepaalde tijden van die dag. en dat bv elke dag.

B&O deed (en doet nog steeds) dat al 35 jaar geleden.

ik heb een beosystem 2500 (ouverture) en die doet dat perfect.
Ik vind geen enkel ander merk die dit ook doet.

Mijn B&O kan ik niet meer programmeren want mijn zeer dure afstandsbediening is stuk (onherstelbaar, geen stukken meer voor). Dus ik wil van de slechte kwaliteit van B&O af (heb veel B&O en na een paar 10 tal jaar gaat alles stuk...zeer slecht materiaal).
Was deze namiddag nog bij een B&O freak (die had alles staan) en klaagde ook steen en been over de kwaliteit van B&O.
Dus ik zoek een ander merk die deze functionaliteit ook heeft. Is een simpele kalender functionaliteit/alarm.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een multiroom receiver kopen die via Alexa kan aangestuurd worden met routines, zoals MusicCast-Yamaha is mss een optie?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Stefaand schreef:Met Sonos kan je een alarm (of meerderen instellen, maar die lopen maar 1 uur, na 1 uur gaat dit uit).
Je kan de duration van een alarm tot 23:59 zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”