elektronische voorschrift app

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wie kent er een app waar we de elektronische voorschriften kunnen zien.
Enkel voorschriftenopzak gevonden maar kan niet inloggen via itsme. Blijft hangen na het inloggen.
Kennen jullie nog andere. gaat ook via de website mijngezondheid of https://www.myhealthviewer.b.
Of kan ook va paspoort bij de apotheek. Wie gebruikt dit al en zo ja wat gebruik je
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ik weet niet of iedere apotheker al een geneesmiddel kan afleveren via de Eid kaart.Ook de huisarts is vrij om de geneesmiddel voor te schrijven op papier of via de Eid kaart
https://www.apotheek.be/nl/apotheker/Pa ... -meer.aspx
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

had ik al gelezen maar er staan geen app's in vermeld
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Deze applicaties kunnen voorschriften bekijken
Screenshot_20210908-193712_Drive.jpg
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarom zou je dat nodig hebben?

Het is toch;
Of het is een papieren voorschrift.
Of het is een elektronisch -> eID laten zien in de apotheek
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

https://www.apotheek.be/nl/apotheker/Pa ... -meer.aspx

Maar de app voorschrift op zak werkt niet logt niet in net itsme komt in een oneindige lus
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zo goed lees je toch niet hoor:

1. We zijn nog geen 15 september
2. Als je arts geen elektronisch voorschrift maakt, ben je er niets mee
3. Je arts is niet verplicht dit systeem te gebruiken

Maar zoals altijd weertje het wel beter , misschien eens een Braziliaanse app gebruiken, daar werkt dit systeem al een tijdje.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

heeft er niks mee te maken komt niet van mij maar van andere waarbij het ook niet werkte die voorschrift op zak
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik zou blijven proberen tot volgende week woensdag, iets zegt me dat het dan plots wel gaat werken …
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

en het are is als ik op mijngezondheid kijk een professor van het uz gent bij voorschriften heeft gemaakt voor jaar 4 stuks op papier volgens mij en online zie ik er nog 2 en volgens papier maar 1
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Even alles correct kaderen :) :

- Bij de apotheken is de aflevering via een gedematerialiseerd voorschrift reeds mogelijk sedert 01/06/2021
- De (huis)artsen moeten vanaf 15/09/2021 geen "bewijs van voorschrift" meer afleveren. (ze mogen wel nog). Als de patiënt erom vraagt moeten ze alsnog een bewijs van voorschrift afleveren.
- Het "bewijs van voorschrift" is géén geldig voorschrift, enkel de electronisch geregistreerde versie bij recip-e geldt als voorschrift.

- Het gebruik van recip-e is verplicht voor alle artsen is verplicht, enkel artsen op huisbezoek, en artsen ouder dan 64jaar op 01/01/2020 mogen nog een voorschrift schrijven op de oude manier. Geldt ook voor voorschriften van bandagisten etc..

- Voor de apotheker is enkel 'nieuw' dat hij nu ook medicatie kan afleveren op basis van uitlezen van je rijksregisternummer via EID. Als je vaste klant bent bij de apotheker is zelfs dat niet nodig: je apotheker heeft dan je rrnr geregistreerd staan in zijn systeem, en kan op basis daarvan recipe-e bevragen (gedurende 15 maanden na de inlezing eid). Op die manier kan je ook medicatie voor (groot)moeder etc ophalen bij de apotheker..

Er zijn me (status vandaag) geen apps bekend die specifiek bewijzen van voorschrift kunnen weergeven voor de Belgische markt. Er zijn er alvast nog geen goedgekeurd door het riziv.. Ze zijn mobiel perfect wel op te vragen via mijngezondheid.be (in combinatie met de itsme app op je foon)


@glda19: zou kunnen kloppen: Ik zou even de juiste datum van invoering moeten opzoeken, maar op een gegeven moment is bepaald dat voorschriften slechts 3 maanden geldig blijven. Vanaf dat moment moest een voorschrift een "geldig vanaf" datum bevatten: je arts kan dan nog steeds voor een ganse periode vooraf (bewijzen van) voorschriften afleveren, maar telkens met een latere "geldig vanaf" datum. Misschien zijn enkele van je voorschriften daardoor al vervallen?


EDIT: "voorschrift op zak" blijkt inderdaad als app goedgekeurd, dus ik moet mezelf even corrigeren... Heb de app geïnstalleerd op mijn foon (android), en die werkt perfect! (app doet een omwegje via de authenticatiewebsite van de overheid, en na kiezen voor itsme, vingerafdruk, even wachten (itsme venster NIET sluiten!) kom ik terug in de app en zie ik mijn voorschriften
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

is voorschrift op zak niet goed gekeurd
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

glda19 schreef:is voorschrift op zak niet goed gekeurd
Ja hoor, zie mijn edit.. Ik had een oude lijst gebruikt om na te kijken (en blijkt prima te werken...)
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

maar werkte niet bij mij kon gisteren niet inloggen met itsme en zijn er nog meerdere komt in een oneindige lus
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ik kan enkel melden dat de app bij mij perfect werkt (samsung A72 op android 10).

Wat ik al eens heb opgemerkt: Na authenticatie met itsme het venster van itsme niét zelf sluiten.. Het duurt een seconde of 2, 3 eer de applicatie vanzelf doorgaat naar de app. Geen garantie dat dit ook bij jou het verschil kan maken, maar het proberen waard?
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Wellicht gebruik je een andere browser dan chrome als standaard browser.
Even Chrome als default zetten voor webpagina's en het zal lukken..
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

heb test gedaan terug en nu chroom als standaard brouwser en werkt wel.
Vind het jammer dat de app het zelf niet afhandelt. Het kun als feedback gemeld
Er staat ook op de site voorchriftopzak dat je het moet door sturen naar de apotheek. Weet iemand of dit nodig is?
Laatst gewijzigd door glda19 09 sep 2021, 20:38, in totaal 1 gewijzigd.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

tdemeyer schreef:Even alles correct kaderen :) :

- Bij de apotheken is de aflevering via een gedematerialiseerd voorschrift reeds mogelijk sedert 01/06/2021
- De (huis)artsen moeten vanaf 15/09/2021 geen "bewijs van voorschrift" meer afleveren. (ze mogen wel nog). Als de patiënt erom vraagt moeten ze alsnog een bewijs van voorschrift afleveren.
- Het "bewijs van voorschrift" is géén geldig voorschrift, enkel de electronisch geregistreerde versie bij recip-e geldt als voorschrift.

- Het gebruik van recip-e is verplicht voor alle artsen is verplicht, enkel artsen op huisbezoek, en artsen ouder dan 64jaar op 01/01/2020 mogen nog een voorschrift schrijven op de oude manier. Geldt ook voor voorschriften van bandagisten etc..
En wat met kinderen die geen kids id hebben ? Da's niet verplicht...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Misschien een grote hulp voor velen bij wie het niet werkt. Blijkt nu ook in firefox te werken na de de verandering gevonden op voorschriften op zak oplossing.
Oplossing die voor mij werkt
Het lukt niet om aan te melden met itsme®. Hoe los ik dit op?

Itsme® ondervindt soms problemen met bepaalde browsers. Zoek in de instellingen van je browser naar een instelling om koppelingen in apps te openen en activeer deze. Als dit niet helpt, stel dan chrome in als je default browser en probeer opnieuw.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

VOiD schreef:
tdemeyer schreef:Even alles correct kaderen :) :
En wat met kinderen die geen kids id hebben ? Da's niet verplicht...
Als het kind gekend is bij de apotheek, dan is er geen probleem: afleveren kan op zijn/haar rijksregisternummer, maar in de praktijk zal de arts in deze gevallen vermoedelijk wel een bewijs van voorschrift op papier meegeven.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Als ik het hier goed lees dus best alle nog open voorschriften gaan afhalen voor rrn aangepast wordt (op die paar maand zal het ook wel niet schelen en zal wel mee aangepast worden maar toch zeker spelen :lol: ). Ga ook terug gewoonte moeten maken om eid uit laptop te halen en mee te nemen :|

Voorschriften staan al op myhealthviewer (of 1 van de anderen) dus vermoedelijk is dokter al in orde.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

wat bedoel je met eid uit laptop halen. Voorschriften op zak werkt heb de uitleg hier gegeven op google op voorschriften op zak en staat op de site wat je moet doen
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Yator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 sep 2021, 10:17
Bedankt: 2 keer

Hoe werkt dit voor een kind?
Zal deze bijgevoegd worden aan het overzicht van de voogd?
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

heeft er nog iemand probleem met voorhttps://voorschriftopzak.be/#/welcome
Kan niet inloggen via itsme op geen enkel toestel niet gsm niet pc met windows10 of linux mint 20.2
Krijg overal internal error
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hier ook ... ik zou die app al niet meer vertrouwen als ik jou was ... :p
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Kinderen hebben toch nog altijd een soort SIS kaart dat daarvoor dient? Ik weet dat wij er zo eentje hebben liggen ergens voor ons 6-maanden oud kind. Intussen heeft ze al wel een kidsID en gebruiken we die gewoon.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Reactie gehad van de makers van de app voorschrift op zak. Is een probleem bij de overheid. Ze hebben zelf een mail gestuurd
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik gebruik helena care met tevredenheid :banana:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

glda19 schreef:wat bedoel je met eid uit laptop halen. Voorschriften op zak werkt heb de uitleg hier gegeven op google op voorschriften op zak en staat op de site wat je moet doen
En bij apotheek was 'de eerste keer activeren' e-id toch nodig (hoewel vaste apotheek die id al had) dus gewoon voorbereid zijn en er niet vanuit gaan dat dat zomaar gaat lukken :lol:
JPU
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2021, 11:15

De app werkt, aanmelden met Itsme zonder problemen MAAR afmelden lukt niet. Telkens weer komt aanmelden.
Om eruit te geraken moet ik mijn smartphone opnieuw opstarten. De app nog in zijn kinderschoenen of heeft iemens er een idee over dit euvel?
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

@jpu welke app gebruik je?
Bij voorschriften opzak kun je in de app zelf u niet afmelden.
Je kunt wel op de gsm alles sluiten
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

tien schreef:En bij apotheek was 'de eerste keer activeren' e-id toch nodig (hoewel vaste apotheek die id al had) dus gewoon voorbereid zijn en er niet vanuit gaan dat dat zomaar gaat lukken :lol:
Onlangs medicatie laten afhalen (dus niet zelf) bij de apotheker van wacht (waar ik dus totaal niet gekend ben) gewoon op basis van de barcode op het elektronisch voorschrift en dit was geen enkel probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”