Zijn er hier wijnkenners?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kan iemand me advies geven over deze wijn? Hoelang kan ik deze best bewaren? Heeft deze een zekere waarde? Ik ken er zelf niks van. Dank.

https://www.dropbox.com/s/eeh8rkgo89ae2 ... 2.jpg?dl=0

De fles is anderhalve liter.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Toen ik de titel van dit topic las, dacht ik direct oei, oei, hier gaan velen zich geroepen voelen.
Gelukkig hangt er door de foto die je er bijlinkt een specifieke vraag aan vast, daar nu op antwoorden is dan toch direct een ander paar mouwen.
Neen dus, ik ben geen wijnkenner maar wel een liefhebber, dat is natuurlijk iets anders.

Misschien kan dit je helpen?
https://www.aartswijnen.nl/product/1039 ... -fles-2015
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

De fles is van 2013, dat speelt een rol bij Franse wijn. Er zijn online prijzen te vinden van +-25 EUR, voor wijn is dat geen superprijs dus de kwaliteit zal dan ook niet top zijn.

De fles is 8 jaar oud maar kan mogelijk nog wel even langer bewaard worden als dat in goede omstandigheden gebeurt. Soit, rijk ga je er niet van worden. Ik zou zeggen drink ze op voor ze slecht is :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:De fles is van 2013, dat speelt een rol bij Franse wijn. Er zijn online prijzen te vinden van +-25 EUR, voor wijn is dat geen superprijs dus de kwaliteit zal dan ook niet top zijn.

De fles is 8 jaar oud maar kan mogelijk nog wel even langer bewaard worden als dat in goede omstandigheden gebeurt. Soit, rijk ga je er niet van worden. Ik zou zeggen drink ze op voor ze slecht is :lol:
De fles in van 2015, een uitstekend jaar. Een grand cru, van een uitstekend jaar kun je gewoon 10 tot soms 20 jaar (en meer) bewaren.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik drink geen alcohol. Ze ligt droog in mijn garage in haar originele houten doos in het donker.

De afweging is dus ofwel ze kado doen aan iemand die ik heel graag heb, ofwel ze nog een paar jaar laten liggen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Als het echt iemand is die je heel graag hebt zou ik ze bij de eerste gelegenheid geven. Is het voor iemand die je minder graag ziet, laat ze dan zeker nog enkele jaren liggen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Er bestaan 2 soorten wijn. Wijn die je lekker vindt en wijn die je niet lekker vindt. Zelf ben ik groot fan van Spaanse albariño.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Lekkere wijn die ik niet lang meer zou bewaren en zo snel mogelijk iemand ermee gelukkig maken.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Deze wijn gaat niet verbeteren door hem te laten liggen, integendeel ...
Opdrinken binnen de paar jaar en liefst asap
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”