Keuken en living - één geheel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Misschien niet dadelijk een userbase topic, maar misschien zijn er toch wel die ideeën hebben.

We willen een nieuwe keuken plaatsen maar we zouden die willen laten overlopen in de living om zo meer één geheel te krijgen.
Niet zozeer de keukenkasten doortrekken naar de living, maar wel dezelfde sfeer, materialen, zodat meer één geheel is.
Nu zijn we op zoek naar ideeën, voorbeelden, tips, do’s en dont’s.
We weten ook niet goed waar zoeken. Moeten we bij een keukenboer gaan kijken of bij een zaak die kasten maakt of ....

Als iemand referenties of ideeën heeft van firma’s / personen die daar ervaring mee hebben of schrijnwerkers die ze kunnen aanbevelen, dan horen we het ook graag.

Edit: regio Gent.
(Thx Bruma)
Laatst gewijzigd door sky 21 maa 2021, 10:02, in totaal 2 gewijzigd.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

En je woont waar?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zoek een goeie binnenhuisarchitekt. Daar hebben wij bij de bouw en de latere verbouwing goeie ervaringen mee.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Veel zelfstandige keukenbouwers of schrijnwerkers plaatsen ook badkamers, dressings, vestiairekasten, maatkasten ...
Ik denk dat je best daar je zoektocht begint, of een binnenhuisarchitect onder de arm nemen.

Bij ons afzonderlijke ruimtes, maar hebben keuken, dressing/wasplaats en kasten in de hal door dezelfde keukenbouwer laten uitvoeren.
Dressing en halkasten heb ik zelf ontworpen en getekend in sketchup. Deze zouden normaal door een bevriend schrijnwerker gemaakt worden, maar is op het laatste moment niet kunnen doorgaan wegens ziekte. De keukenbouwer heeft dat zonder probleem ergens tussen genomen op de planning, zodat dit vrij kort na de keuken kon geplaatst worden. (zijn sommige materialen ivm inrichting dressing/wasplaats, op aanraden van mij, bij andere groothandel gaan halen, omdat ze mijn oorspronkelijk ontwerp niet konden uitvoeren met de materialen van de door hun gekende groothandels)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

In het huis dat m'n zus recent gekocht heeft zijn de inbouwkasten gemaakt door http://www.woodyou.be/ .
Nu, gezien hun portfolio lijkt het dat ze sindsdien meer richting het meer exclusieve landschap hebben begeven.
We hadden contact gezocht voor een aanpassing, maar blijkbaar is hun planning voor meer dan een jaar vol.
Desalniettemin kan je op hun site wat inspiratie opdoen :)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ik ben ook iets aan het ’ontwerpen’... zodat keuken en eetkamer wat meer een geheel worden met de mogelijkheden die we hebben.

Het gele is een vaste tafel, donkergeel is een tafelpoot. Dit is nog niet definitief
Bijlagen
Screenshot_20210321-143746_Gmail.jpg
de koe zegt boe
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Wij hebben enkele jaren geleden net het omgekeerde gedaan, een scheidingswand tussen keuken en living geplaatst zodat niet heel het huis naar uw keuken riekt.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

De vloer hetzelfde maken als dat niet het geval is, alsook licht armaturen en stopcontacten. Een kleurpalet en stijl zoeken die je leuk vindt, en alles wat daar niet aan voldoet genadeloos weg doen; met een paar nieuwe dingen om de verandering in te zetten en "de honger te stillen".
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Wij zijn net met verbouwingen bezig. Hier doet de keukenbouwer/schrijnwerker alle kasten (keuken, grote in living, kast elektr.,gas,water,...) en binnendeuren.
Tot nu toe erg tevreden, hij moet alles wel nog plaatsen dus ga hem nog niet aanbevelen :)
De vloer en wandkleuren worden natuurlijk ook doorgetrokken.
Ook wij houden liever een scheiding tussen keuken en living trouwens (geur, lawaai,etc scheiding). Nooit die nood aan open keukens begrepen tenzij in heel kleine huizen waar het wat (adem)ruimte schept.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Als ik opnieuw zou bouwen, is de open keuken meteen iets wat niet meer in overweging wordt genomen.
Geur / lawaai / en aangezien we alles graag ‘clean, opgeruimd’ houden is een open keuken zeker geen aanrader.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is een kwestie van prioriteiten. Wij hebben in ons appartement alle binnenmuren tussen de inkomshal, de keuken en de living weggehaald en het is een enorme winst in lichtinval voor het ganse appartement. Ook heb je een veel ruimer gevoel. Moest ik het opnieuw moeten kiezen, dan doe ik het direct opnieuw! Ook handig dat er, wanneer je bezoek hebt, niemand geïsoleerd is in de keuken maar dat je toch met je gasten kan uitwisselen terwijl je wat bezig bent.

De geurproblematiek herken ik eigenlijk niet zo sterk. Heeft misschien te maken met het feit dat de deur naar het terras meestal op een kier staat als wij koken, ofwel zijn we het "gewoon" :-).

Onze keukenbouwer (eggo) heeft de kasten langs de livingzijde in houtkleur gemaakt en langs de keukenzijde in het wit. Echter toen ik vroeg om een tafel in datzelfde hout te kunnen krijgen, gaf de verkoopster zelf aan dat dit heel duur zou zijn en we beter naar een meubelwinkel gingen daarvoor.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wij hebben de keuken ooit overwogen om de keuken open te trekken, maar was moeilijk haalbaar (verbouwing - technisch niet mogelijk om de steunmuur met een balk te overbruggen aangezien aan één kant geen steunpunt was).
Als ik er nu op terugkijk:
- zoveel feestjes doen we niet (ook voor corona niet)
- feestjes worden goed voorbereid zodat er nog zo weinig mogelijk tijd in de keuken nodig is
- Ik ben een chaoot, ik wil op m'n gemak de keuken over hoop kunnen zetten zonder dat bezoek dat ziet. Bovendien lukt het toch niet vanop afstand een conversatie te volgen als je aan het koken bent.

We hebben geen deur tussen keuken en living en had daar liever wel een deur gehad (kwestie van u te kunnen afzonderen, niet alleen bij feestjes). Nu: als er lawaai is in de keuken of living, kan je de andere ruimte niet benutten en moet je al verhuizen naar veranda of bureau.

Belangrijkste imho: kastruimte heb je écht nooit genoeg. Ik krijg kriebels van die "verbouwingsprogramma's" die een living/keuken herinrichten en waar dan voor/na beelden gedeeld wordt. Na de aanpassingen ziet het er altijd veel ruimer uit. Logisch, als je alle kasten weg doet. Maar waar ga je alles leggen?

Net zoals in die "verbouwingsprogramma's" ze het waanzinnig cool vinden om een open badkamer (naar de slaapkamer) te hebben. Waarom? Enkel nadelen, geen enkel voordeel (behalve dat het er misschien knap uitziet) ...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Een open keuken is steeds meer in en nieuwe huizen zijn bijna altijd voorzien van een open keuken. De tijd dat moeder de vrouw in een hok achter de eetkamer weggestopt zat, is gelukkig voorbij :)

Een open keuken heeft veel voordelen, uw huis lijkt veel groter/ruimer en licht kan zich beter verspreiden. De keukens van vandaag zijn ook een pak geavanceerder en vaak ook mooier/duurder dan jaren geleden. Nu wordt er daarom meer geleefd in de keuken. Een groot werkblad is niet enkel handig als je kookt maar kan ook tegelijk dienen als ontbijttafel en bureau voor de kinderen hun huiswerk of telewerken.

Bij een feestje is het ook leuker dat degene die kookt toch nog voeling heeft met de feesters.

Uiteraard zijn er ook nadelen. Je kiest best voor stille toestellen en zeker de dampkap is daarbij belangrijk.

Geuren vind ik geen probleem, integendeel, de geur van ons eten is bijzonder lekker en daar kan ik van genieten. Door de ventilatie blijven geuren ook niet lang hangen. Jammer als je net een lekkere pistachenotencake hebt gebakken :)

Ontwerpen kan je best samen met mensen doen die er iets van kennen. Interieurontwerper is een vak en ze denken vaak aan zaken waar je zelf niet op zou gekomen zijn. Hun ervaring kan je gebruiken. Bij een keuken is er bijzonder veel aandacht nodig voor praktische inrichting. Een deur die verkeerd opent kan u lang op uw zenuwen werken en kleine aanpassingen kunnen een wereld van verschil maken en veel tijd uitsparen. Ook de looplijnen zijn niet enkel op het voetbalveld belangrijk :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

We wonen in een rijhuis, toch 225m² bewoonbare opp. maar verdeelt over de verschillende verdiepen, dan voelt een afgesloten keuken dadelijk al veel kleiner. Living en keuken zijn een L vorm. keuken in één been, living in het andere.
Dus niet echt echt een open keuken, maar ook niet afgesloten.

Bijkomend issue momenteel is dat in de keuken momenteel een tegelvloer ligt en in de living laminaat.
De tegelvloer gaan we vervangen, de laminaat wilde we nog even laten liggen.

Als de keuken erop staat (vermits die zou doorlopen overgaan in living) kunnen we nadien de laminaat niet meer vervangen tenzij we de laminaat nu een stuk inkorten en de keuken daar op de chappe zouden plaatsen en nadien dan de nieuwe vloer in de living tot tegen de kasten zouden laten komen ipv eronder.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Nog een reden om een professional in de hand te nemen. Als je ook de vloer wil vervangen is dat al een grotere ingreep. Laminaat in een keuken is geen goed idee. Er valt teveel in een keuken en laminaat is gevoeliger daarvoor en ook moeilijker te onderhouden. Het verschil in vloer tussen keuken en living kan wel leuk zijn.

De keuken in L-vorm zie je in veel ontwerpen terug. De keuken staat dan tegenover de eetkamer en de living/tv-hoek is toch wat verder/afgesloten van de keukenactiviteit/geluiden. Bij ons zit het merendeel van de kasten in het eiland tussen keuken en eetkamer wat super praktisch is om de tafel te dekken. Je moet nooit meer dan 2 meter bewegen om aan alles te kunnen. Ook de plaatsing van frigo en vaatwas zijn belangrijk. Het is handig als je van de spoelbak direct zaken in de vaatwas kan steken. Even afspoelen en in de vaatwas zonder verplaatsing. In de hoeken kan je uittrekbare schappen gebruiken zodat je elke uithoek ook effectief kan gebruiken en zonder te moeten bukken. Kasten met uittrekbare lades zijn ook gemakkelijk want je kan even snel aan iets dat helemaal achteraan staat.

Nog een tip, handvaten zijn zaken die het snelst demoderen. Tegenwoordig zijn bijna alle keukens met zelfsluitende deuren en heb je handvaten niet echt meer nodig. De verlichting onder de kasten kan je met ledstrips doen. Die kan je van intensiteit en kleur(warmte) veranderen zodat je de sfeer in huis snel kan aanpassen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

sky schreef:De tegelvloer gaan we vervangen, de laminaat wilde we nog even laten liggen..
geen idee of je veel kinderen, huisdieren ed hebt. indien ja zou ik alles in tegel leggen
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Een andere optie is (zoals ik nu in huis bezig ben) een bijna volledige renovatie van je beneden. Wij wouden ook eerst gewoon een nieuwe keuken. Maar ja de vloer had ook zijn leeftijd en zou er beter ook uit gaan voor de nieuwe keuken kwam. En het houtmotief plafond moest er natuurlijk ook uit. En dan ga je verder denken, bv. de oude water- en verwarmingsleidingen mogen best ook wel eens vervangen worden. Vloerisolatie is ook nuttig. Nieuwe radiatoren die nu boven de vloer zweven (leidingen komen nu uit de muur ipv uit de grond). Vochtprobleem aanpakken. Nieuwe elektriciteit en netwerkleidingen dan ook maar direct als alles open ligt... en ja, dus voor een nieuwe keuken wordt nu de hele beneden gerenoveerd :lol: De 'korte' pijn zeg maar.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Klopt, daarom dat ik een interieurarchitect enkel kan aanbevelen. Die zullen dergelijke zaken ook aanhalen.

Als je de vloer verandert kan je ineens voor vloerverwarming gaan en win je zo weer plaats waar vroeger misschien radiatoren zaten. Die vloerverwarming kan je dan zo plaatsen dat ze niet onder de keukenkasten loopt. Een tegelvloer met vloerverwarming is ook aangenamer.

En inderdaad, als je toch kosten doet kan je het beter ineens goed doen. Je hebt dan maar 1 keer last en ineens een huis dat nieuw aanvoelt en ook meer waard is. Een deel van de kosten kan je dus ook zien als sparen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Wij zijn, persoonlijk gezien, absoluut geen fan van een open keuken. In vele huizen wordt dat nu vooral gedaan omdat de ruimtes veel kleiner worden dan in de jaren 70, 80 en 90. Een open keuken doet dan de leefruimte groter lijken.

Waarom zijn wij geen fan van een open keuken? Alles van de keuken (geluiden en geuren) belanden rechtstreeks in je living. Voor ons dat een ruimte dat 95% van de tijd open staat, maar die 5% dat het een als is, moet het kunnen afgesloten worden. Vandaar dat we daar een schuifdeur gestoken hebben zodat het ook effectief dicht kan.

Tijdens onze tour voor onze nieuwbouw in een aantal nieuwbouwen geweest. Het is zelfs zo dat bij de meeste huizen ook het bureau mee geïntegreerd is in de living. Vaak enkel een lagere muur om dat af te scheiden. Of m.a.w de bureau, living, eetplaats en keuken in 1 ruimte. Dan zou ik helemaal zot worden, moet ik eerlijk bekennen. Maar ja een ruime slaapkamer is volgens vele bouwmaatschappijen zo'n 11 m2 :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

De enige reden dat dit in nieuwbouw populair is, is omdat men dan met minder vierkante meters een evengroot ruimtegevoel kan creeren, kosten dus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Door de verdichting zijn kleinere huizen inderdaad meer regel dan uitzondering. Huizen zijn echter vaak slecht ingedeeld, zeker de oudere en (slecht) verbouwde huizen met de typische kotterijenziekte. Veel oude huizen zijn bijvoorbeeld oude werkmanshuisjes die typisch smal en lang zijn. Omdat ze onvoldoende breed zijn moet men dus naar achter. De ooit grote tuin wordt zo opgegeten door kotterijen maar het huis blijft smal. Een breder huis is daarom te verkiezen en je kan grotere ramen steken en dus meer licht in je huis krijgen.

Iedereen wil echter een huis dat ruimer aanvoelt dan een hoop kleine kotjes achter elkaar.

Dat een open keuken minder zou kosten klopt echter niet. De keuken is tegenwoordig het centrum van de woning en dus wordt er ook een veel groter budget voor voorzien. Onder de 20.000 EUR heb je niet veel meer als je een volledig uitgeruste keuken wil met een mooi werkblad en de handige extra's. Als men zoveel uitgeeft dan wil men dat natuurlijk ook gebruiken en moet het toonbaar zijn voor bezoekers. Keukens waren vroeger achterkamertjes. Ook koken is voor velen nu een ontspanning of hobby en hobby's kosten geld en mogen geld kosten.

Kortom, een open keuken past beter met de levensstijl van moderne mensen die graag eens wat volk ontvangen in een aangename ruimte die groot genoeg is om dat te doen. Daarnaast kan deze ruimte ook dienen als ontbijtruimte, bureau, knutselhoek,... Een gesloten keuken blijft een afgesloten kot om te koken. Sommigen blijven liever in hun kot maar dat is een eigen keuze.

Er zijn uiteraard nadelen zoals geluid maar dat nadeel is er enkel tijdens het koken, de voordelen heb je altijd. Geur is enkel een probleem voor wie die stinkende zaken kookt, waarom toch? Ik zou niet graag eten wat ze ruiken :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ik snap die trend die er nu al vele jaren is ook niet goed. Woon zelf in een kleine nieuwbouwwoning in die formule (was sleutel op de deur) omdat vele wijzigingen aanbrengen de kosten hoog laten oplopen.
Het oogt uiteraard wat beter in een kleine woning. Maar als je tv kijkt (spannende film bv) en je hoort die vaatwasser de hele tijd draaien ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaganzza schreef:Alles van de keuken (geluiden en geuren) belanden rechtstreeks in je living.
Inderdaad... ik heb dezelfde mening... en als je dan bezoek hebt kijken ze ook nog constant op al je potten en pannen (tenzij je je keuken niet gebruikt om te koken maar om te showen).
Laatst gewijzigd door DarkV 22 maa 2021, 20:14, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Inderdaad en als er 1 ding is waar we niet goed tegen kunnen, is het wel dat het bezoek op onze vingers zitten te kijken in de keuken. Maar dat laatste komt vooral omdat we beiden niet zo'n grote keukenhelden zijn :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik deel dezelfde mening, ik moet ook niet weten van een open keuken, keuken en salon moeten apart, ik moet het gevoel krijgen dat ik een salon zit om naar TV te kijken of andere zaken te doen maar met een open keuken zou ik het gevoel krijgen dat ik in de keuken naar de TV zit te kijken alhoewel bij sommige huishoudens ook een TV in de keuken hebben.
Hetzelfde voor WC en badkamer: dat moet voor mij ook afzonderlijk zijn, stel je voor ik zit in een bad te relaxen en op hetzelfde ogenblik zit er iemand anders zijn ding te doen op de WC pot met van die bijgeluidjes, smakelijk om dan een onaangename geur à la "Parfum de Champettre" te moeten ruiken, aangenaam is anders. :x
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Klopt, als je niet kan koken steek dan ook geen geld in een mooie en grote keuken.

Voor ons is een etentje een feestje en dat mag voor iedereen zo zijn dus ook voor degene die achter de potten staat. Het is net leuk dat er wat feedback is over het gebeuren want we koken vaak dingen die de gasten niet kennen of die we zelf voor het eerst klaarmaken. Dat levert altijd leuke gesprekstof op. Veel restaurants doen dat ook, het is leuk als je de kok uw eten ziet bereiden en je bent ineens zeker dat ze proper werken.

Wij hebben bewust voor toilet in badkamer gekozen omdat er anders een andere ruimte diende opgeofferd te worden. Nu is dat een handige berging. De meeste huizen die aangepast zijn aan deze tijd hebben 2 WC's, als iemand de badkamer gebruikt dan gebruik je toch het andere toilet.

En ook geuren is hetzelfde, met een ventilatiesysteem is dat snel weg. Ik moet wel zeggen dat onze badkamer vrij groot is omdat er ook een sauna in staat. De ventilatie kunnen we een boost geven zodat er extra snel afvoer is en er is ook een sensor die de vochtigheid meet en daarop reageert.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”