Android internet radio app die opname herneemt...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

... waar je de vorige keer gestopt bent. Tunein pro had die feature maar sinds eind vorig jaar is de opname knop verwijderd. Ik zoek dus een radio app die opneemt maar die het afspelen herneemt daar waar je de vorige keer gestopt bent. Alle Apps die ik geprobeerd heb herbeginnen de opname vanaf nul als je weer begint te luisteren.

Edit: denk dat ik het antwoord gevonden heb. Die internet radio apps gebruiken in veel/de meeste gevallen een externe app om de opnames af te spelen. Ik moest dus een app installeren die de laatste positie onthoudt als je de muziek stopzet. Na lang en veel zoeken las ik dat VLC dit ondersteunt sinds een aantal versies geleden. VLC blijkt eens te meer het "zwitsers zakmes" te zijn voor audio en video. De interface heeft niks om het lijf maar de mogelijkheden zijn enorm. VLC staat ook op mijn Mac geïnstalleerd en nu dus ook op de smartphone. En inderdaad, VLC herneemt de stream vanaf de laatste positie en niet vanaf het begin.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”