Digitale piano

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoi,

Voor 2021 had ik het idee om iets op te pikken wat ik al lang wil doen: piano leren. Dus ben ik wat opzoek naar een goed toestel dat daarvoor kan dienen. Digitale piano is een vereiste - ik heb noch de plaats voor een effectieve staande piano, en wil ook m'n partner niet zot maken :P

Zijn er hier eigenaars van digitale piano's, die hun ervaringen met hun toestellen evt willen delen? Budget zit ergens rond de 600e - ik wil niet te weinig uitgeven eraan, maar ook niet teveel (in het geval dat het dan toch niet mijn ding is)

Zelf zit ik nu te kijken naar
Roland DP-30
Yamaha P-125
Kawai ES-110
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In de familie net iemand die gestart is met piano leren en de leerkracht verbood het gebruik van een synthesizer.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Onze dochter is dit jaar ook begonnen met pianoles (net 8 geworden). Wij hebben een Kawai CN-39 in bestelling staan, en hebben momenteel in bruikleen (gratis, piano's noton in lier - aanrader). Deze bruikleen piano is de Medeli SP-201, en eigenlijk is die wel heel goed om op te leren ja.

@Heist .. een digitale piano is niet hetzelfde als wat men in de volksmond een synthesizer/keyboard noemt. OK, het zijn beiden benaderingen, maar een echte digitale piano was OK, zolang het bepaalde kenmerken had (pedalen, 88 gewogen toetsen, ...).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Al goed bezig met digitale piano(niet synthesizer of niet keyboard, vooral voor de toetsen belangrijk hoewel er ook wel keyboards zijn met gewogen toetsen/synth en pianos met teveel synth like knoppen dat het niet altijd simpel is)
Niet teveel kiezen op auto leermethodes van sommigen, hoewel handig (zeker om te leren) is dat toch iets dat niet veel gebruikt wordt en beperkt tot hun eigen smaak.

Hier al heel aantal jaren terug Casio (maar vgl met pc wereld gaat het daar niet zo snel), is in die prijsklasse ook ok en niet teveel afleidingen maar wel staand. Hebben er wel die opbergbaar zijn maar plaats is toch altijd nodig. Ben zelf niet de gebruiker en was cadeau voor zus die zéér lang geleden les gehad heeft dus eerder opfrissen. Wel aan te raden om aan te sluiten op externe luidspreker/versterker of pc, zal vermoedelijk met elke semi-draagbare het geval zijn.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een Yamaha DGX-650
Heel tevreden over. Toen ik in het conservatorium zei dat ik een digitale piano ging gebruiken bekeek ze me wel alsof ik stond te vloeken in de kerk :lol:
Maar verder nooit last mee gehad. Heeft gewogen toetsen en geeft me hetzelfde gevoel als de vleugelpiano in het conservatorium. + Je kunt er nog andere leuke synthesizer achtige dingen mee doen
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:In de familie net iemand die gestart is met piano leren en de leerkracht verbood het gebruik van een synthesizer.
Vandaar ook: digitale piano, geen synth ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wij hebben zelf onlangs besloten om een digitale piano aan te kopen.
We zijn naar verschillende winkels geweest en hebben, omdat we er zelf te weinig van kennen iemand meegenomen die al 20 jaar op een vleugel speelt. We waren nl op zoek naar een 'digitale' piano en niet naar een synthesizer.

Kawai steekt er op dat gebied toch wel een stuk bovenuit, en uiteindelijk hebben een we een CA-79 besteld.
Het belangrijkste verschil met de CN reeks is dat de CA reeks houten toetsen heeft. De andere specs gingen dan over het aantal sampels, ....iets betere luidsprekers, ..

Die CN-39 waarover Sasuke spreekt is ook een zeer goed model.
Onze ervaring was dat je toch een zeer groot verschil hoorde tussen de 'goedkopere' modellen en bv de CN of CA reeks.

Het hangt er dus wat vanaf wat je juist wilt doen en ik zou zeker in de winkel gaan testen.
Wij hebben ook op internet tal van video's en reviews gehoord, maar het in levendelijven horen is toch nog wat anders.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die is iets boven m'n price range dat ik gedacht had ;)
Ik was ook van plan eentje te kopen die portable is - om evt later mee te nemen op locatie... ooit.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dan moet je op zoek naar een stage-piano.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja en nee. Stage piano's hebben geen speakers, digitale piano's dikwijls wel. Maar dus geen console digitale piano
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Ik heb hier een Kawai ES-110, tevreden van.
Staat aangesloten op de pc en ook al zijn de ingebouwde geluiden goed genoeg, ik gebruik de piano samples van https://www.synthogy.com/index.php/prod ... and-pianos pianos van synthogy, samen met een goede koptelefoon, werkt super :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:In de familie net iemand die gestart is met piano leren en de leerkracht verbood het gebruik van een synthesizer.
De vraag was dan ook een digitale piano, niet een synthesizer. Digitale piano's proberen niet alleen de klank, maar ook de aanslag van een piano te evenaren. Het keyboard zelf is een gigantisch verschil.

In die price range zal het wellicht nieuw een keuze zijn tussen Kawai ES110, Yamaha P125 en Roland FP30. Je zal echter ook budget moeten voorzien voor een stand (in de hoogte regelbaar) en een zitbankje. Qua stand hebben alle merken ook een 'meubel'-stand specifiek voor elk model, zodat het meer op een buffet-piano gaat gelijken. Ziet er veel mooier uit in de (woon)kamer, maar betekent natuurlijk ook 0 draagbaarheid. Maar het is wel belangrijk, vind ik, dat een instrument gewoon altijd spelensklaar staat. Gewoon je neerzetten, aan-knop, en beginnen spelen.

Je kan eventueel ook 2de hands gaan kijken, al is dat mogelijk een beetje riskant als je er weinig van af weet. Op YouTube staan ook massa's reviews, en tips voor beginners.
sky schreef:Kawai steekt er op dat gebied toch wel een stuk bovenuit, en uiteindelijk hebben een we een CA-79 besteld.
Jij zou waarschijnlijk iemand een Porsche Panamera aanraden aan iemand die een gezinswagen van max. €20k zoekt ? :D
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

hier een Casio PX-350 in huis. Wordt vaak bespeelt door ons dochter. Toen in 8/2015 een 750 Euro aan betaald.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Zoals hierboven vermeld, toch best plek voorzien dat je niet eerst een half uur bezig moet zijn om piano klaar te maken. Meubel variant is dan wel iets presentabeler. (als je geen vierpoter hebt die het als indoor boom bekijkt :evil: kan ook zijn dat hij het niet eens is met de muziekkeuze...)

Eens je op verplaatsing gaat heb je waarschijnlijk gevorderde eisen en weet je meer wat je zelf wil. Zeker als je het nu (begrijpelijk) goedkoop wil houden.

Stille oefeningen zodat vrouw niet gek wordt: Ik wordt eigenlijk zelf gekker als er geoefend wordt met koptelefoon. Je hoort dan wel de toetsen maar niet de muziek :lol: Geen schrik hebben op fouten :lol:
Laatst gewijzigd door tien 11 jan 2021, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja, maar sowieso gaat dat ding blijven staan zolang de plaats niet nodig is voor iets anders. Maar het feit dat ik het relatief snel van ruimte kan verhuizen is wel een vereiste.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

ok, dat is nog iets anders dan ik dacht :p
De normale digitale buffetpianos (de casio hier toch) zijn ook eenvoudig te verhuizen. Weegt praktisch niks, mogelijk wel 2 man nodig op trappen etc omdat het wel lomp is. Een zeer groot voordeel van digitaal (+ niet nodig om te stemmen).

(ik wordt??? serieus??? ik dronkt nog niet genoeg koffie precies... thee per definitie niet...)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik ga ook een poging doen. Maar ga beginnen met die van de aldi.

https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/v ... ticle.html
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Veel success! Al wil ik wel een 88-key.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Block schreef:Ik ga ook een poging doen. Maar ga beginnen met die van de aldi.

https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/v ... ticle.html
Dat zijn wel de dingen waar je eigenlijk vanaf moet blijven als je piano wil leren. Vanaf een 200€ (ok, is wel dubbel zoveel) beginnen de pianos bij bax.


Verschil keyboard/piano:
https://www.bestedigitalepiano.nl/digit ... -verschil/
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Inderdaad afblijven! Ik heb me indertijd laten vangen in de Lidl aan een Yamaha-keyboard maar dat bleek niet eens aanslaggevoelig te zijn...
Computer(k)nul
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Zes jaar geleden het volgende aangekocht bij Bax:

Aantal Naam Art. nr. Prijs Totaal
1 Yamaha Arius YDP-162B Black Walnut digitale piano 9000-0005-4141 € 875,21 € 875,21 (excl. BTW)

voor onze zoon, toen 9 jaar.

Het is een aanslaggevoelige en heeft pedalen.
Hij is er nog steeds content van (al is het spelen wel verminderd).

https://www.bax-shop.be/nl/producten-ui ... tale-piano
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ygeffens schreef:Het is een aanslaggevoelige
Zou maar erg zijn als dat niet zo is :). Zonder kan je niet eens over een piano spreken. Zelfs 99% van de synths zijn aanslaggevoelig.
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 26 keer

Als je wat googled en wat youtube video's bekijkt dan denk ik dat je uiteindelijk wel te weten komt dat de digitale piano waar van het eigenlijke keyboard het meest de look & feel heeft van een echte akoestische vleugelpiano de Kawai MP 11 (al dan niet second edition) is.

https://www.kawai.nl/products/digitalep ... ie/mp11se/

Nieuw kost de MP11se zo'n 2.200€ afhankelijk van waar je hem koopt en daar moet je nog een stevige keyboard stand bij tellen want 32kg zet je niet zomaar op gelijk welk synth standje neer. Vergeleken met een akoestische buffetpiano is 2.200€ nog altijd niets, maar in vergelijking met andere digitale piano's is het toch al een prijzig beestje vooral omdat er ook nog eens geen geluid uit komt zonder een aparte versterker + speakers (of een set degelijke monitors). Hier wordt hij vooral door de zoon op kot gebruikt met een degelijke koptelefoon en daar is het natuurlijk het perfekte toestel voor.

Ik heb een jaar of vier geleden een Kawai MP11 (first edition) gekocht via 2dehands.be na eerst toch wel een maand of 5 die site & marktplaats in het oog te houden voor specifiek dat toestel. Daardoor maar 1.000€ betaald en daar nog geen seconde spijt van gehad.

Natuurlijk, er zit een "echt", houten, pianoklavier in en daardoor weegt dat ding een ton (32Kg vs 12Kg voor de ES110 of 22Kg voor de MP7) maar als stage piano blijft het toch ook heel wat makkelijker te hanteren dan al die "full size" digitale piano's waar een flink deel van de kostprijs ook naar de versterker, speakers en het hele kabinet gaat.

Value for money denk ik niet dat er veel beters te vinden is dan zo'n MP11 als het gaat om digitaal piano te leren op een manier die zo dicht mogelijk bij een akoestische piano staat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vraag is natuurlijk of je zo'n high end digitale piano nodig hebt om te beginnen met piano leren. Volgens mij niet. Je wil wel iets dat toch deftig is (dus geen dingen van den Aldi) en toch ietwat uitnodigt om erop te spelen. En dan is een instrument van €600 (excl. accessoires) toch wel een prima startpunt, denk ik.

In het begin van Corona ook wat beginnen kijken overigens voor mezelf. Heb een muzikale achtergrond en ook nog wel met synths bezig geweest, dus ineens zin om piano te gaan leren. Maar zoals met zoveel zaken is het er weer niet van gekomen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

I agree. Als starter is direct zo een toestel van €2200+ een zotte uitgave, rekening houden met het feit dat eender wie op dat moment nog niet weet of het je bevalt, hoever je wil doorzetten,...

Wat ik meer en meer lees en hoor in reviews: koop een degelijke instapper, in 5-10j ben je die ontgroeid en dan kan je kijken naar dan een echt goed toestel.

Die techniek staat ook niet stil, dus wie weet wat je dan voor datzelfde geld al kan krijgen... Misschien wel een toestel dat echt echt is?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Ik speel op een 88keys midi controller met hammeraction van StudioLogic. Dit maakt op zijn eigen geen geluid maar je moet dat aansluiten op de pc en gebruik maken van virtuele instrumenten zoals Ivory 2 grand pianos https://www.synthogy.com/index.php/prod ... and-pianos of TruePianos https://www.truepianos.com/
De computermonitor gebruik ik dan voor gedownloade partituren.

Een echte akoustische piano is nog wat anders maar daar is plaats en een groot budget voor nodig :-)
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Enkel midi is misschien stap te ver maar wel interessant om die optie te hebben, verwacht dat dat in de modellen die je opsomde wel in zit (al dan niet 'echt' midi of via usb).

Yamaha normaal ook goed voor instrumenten (zelfs beetje fan) dus had wel meer verwacht van lidl, weet dat ze regelmatig yamaha instrumenten verkopen maar niet verwacht dat het zo'n tegenvaller is. (hebben ook wel zéér goedkope - nog goedkoper dan lidl - keyboards en vermoed dat die eerder daar onder valt)

Klinkt nu wel beetje snobistisch, keyboards hebben ook wel hun plek en voordelen maar dus niks om mee te leren piano spelen. Overdreven maar is een beetje ukulele kopen om gitaar te leren spelen (misschien eerder electrische om klassiek gitaar...). Zelfs aldi piano is beter dan gewoon blijven dromen (maar kijk voor de aldi prijs toch eens bij de keyboards, zitten al behoorlijke bij zonder het blikken geluid. Zou zelfs de lidl yamaha verkiezen terwijl ik hekel heb aan lidl electronica en meer fan ben van aldi).
Tomby schreef:Zelfs 99% van de synths zijn aanslaggevoelig.
20% van de synths hebben niet eens toetsen of heel weinig, laat staan aanslaggevoelig maar dan zijn we helemaal aan het ziften (maar ga nu niet beweren dat moog geen synth is :angel: ) Vrees dat je bij synths ook nog meer speelgoed hebt dat als synth verkocht wordt en de naam niet waard is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Damn, zat nog te denken aan een Model D en was er van overtuigd dat die velocity had... :oops:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Hou van het geluid en vind ze er wel leuk uitzien maar ken er verder niks van en zeker spelen is buiten mijn bereik :lol:

Zou blijkbaar wel ok zijn:
The Model D’s keyboard generates velocity and aftertouch CVs. These aren’t connected internally so, unless you insert cables into the velocity and aftertouch outputs on the rear panel and route them somewhere sensible, nothing will happen. On the Minimoog itself, you can choose from the four CV inputs — loudness, brightness, pitch and modulation source as destinations for your VELOCITY Control Output.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ondertussen een tussen oolossing: kennissen van me hebben me hun Roland stage piano uitgeleend Afbeelding ideaal om te beginnen met leren ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

@Sasuke
Al nieuws over een leverdatum voor je piano?
Hier besteld in december maar nog geen sprake van eventuele levertermijn.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

@sky .. nee, nog altijd geen enkele leverdatum gekend. Fabrikant denkt aan Juli nu.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Waar heb je besteld? Of is het iets specifiek?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Eigenlijk een zeer populair merk/model. Maar het moest een witte zijn en die was nergens in voorraad.

Bij piano’s Noton in Lier hebben we de Kawaii CN-29 besteld. Omdat de lever termijn zo lang ging duren hebben zij ons gratis !! Een digitale piano in bruikleen aangeboden, dus onze dochter kan voort :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voornaamste is dat er 88 toetsen zijn en het klavier weerstand- en aanslaggevoelig is zoals een echte gehamerde piano. Kwestie van die vingerkracht hé.
Mijn dochter speelt op een Casio Privia. Destijds gekocht bij een pianowinkel die er mee stopte voor ik dacht nog geen 900 euro.

Ik stond eerst wat sceptisch tegenover Casio dat ik nog ken van de rekenmashientjes, maar het bleek achteraf een prachtinstrument te zijn.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ook Kawai, maar de CA-79 besteld bij van innis in Mechelen.
Was een van de weinige die alle modellen had staan.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik was verkeerd, het is de CN-39 W
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”