@Random - Reflecties ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Een nerd reflectie / carrièrepad of gewoon verveling ...

In 1998 begonnen als elektricien/installateur omdat ik als ongeschoolde 18 jarige iets met IT wou doen. De job begon bij het bekabelen van de zendmasten van Belgacom voor GSM’s en na enkele maanden mocht ik mee de ‘kopstations’ van Integan bekabelen. Dat moest toen zeer zorgvuldig gebeuren met zowel UTP als Coax in mooie kabelgoten omdat ze toen net in zee waren gegaan met Telenet :-)

Rond 1999/2000 had ik mij door een sollicitatie geluld om als PC technieker aan de slag te kunnen gaan bij Vobis Microcomputers. Ik had mij op voorhand heel goed ingelezen, want het enige dat ik ooit had gedaan was mijn CDROM vervangen :-)

1 jaar later was ik hoofdtechnieker voor de regio Antwerpen en kreeg ik redelijk leuke projectjes, ook van business klanten. Tijdens deze periode leerde ik ook enkele toffe mensen kennen die een forum opgezet hadden (Skynet userbase) en geinteresseerd waren in mijn DSL kennis ( ik had toen een website ‘world of adsl’ op Yahoo pages ). NukeM, subzero en Sensei Zeon waren nog bij me thuis geweest om een stapje in Antwerpen te doen samen met de mensen van ADSL2fit ( een ter ziele gegane ISP die banden had met een berucht IT sujet Cain Ransbottyn ;-) . Ik was toen mede moderator hier en heb zelfs nog via via voor een server gezorgd die we toen bij EDPNET in het rack konden zetten (sponsored by Up2date ... )

In 2001 ging Vobis failliet, maar kon ik via een kennis solliciteren bij een ICT dienstenbedrijf in Antwerpen. Tijdens dat sollicitatie gesprek was mijn bullshit gehalte weer zeer hoog, ik herinner me nog de vraag : ‘ Heb jij ervaring met Microsoft SMS’ ... uiteraard bedoelde men de MS Systems Management Server, maar ik dacht dat ze het over SMS hadden. Maar omdat ik dat een rare vraag vond heb ik even vaag geantwoord: ‘Ja, maar enkel nog maar om berichten te sturen naar de gebruikers ... ‘

Blijkbaar goed gegokt :-) en 7 jaar later was ik ook daar nog de lead Senior Engineer en had ik de leiding over een team van 5 engineers en deed ik projecten met Linux, Windows in de Benelux en Duitsland.

Wegens een geschil met de werkgever ( ik was toen 28 en vol van mezelf) heb ik mijn ontslag gegeven en kon ik beginnen bij enkele oud-collega’s die zelf iets waren begonnen samen met een bevriend bedrijf. Dat ging eigenlijk zeer goed, tot ik out of the blue een aanbod kreeg om bij een grote bank/verzekeraar te beginnen. Het sollicitatiegesprek was zeer goed, en hun aanbod was een brutoloon dat bijna het dubbele was van wat ik toen had, dus ja ... het was wel een zure voor mijn werkgever toen omdat die mij net , privé, geholpen had met de aankoop van mijn woning (kleine lening) . Maar ja ... je look verdubbelen kan je niet zomaar negeren.

Bij die verzekeraar heb ik het bijna 6 jaar volgehouden, ben ik ook daar teamleider geworden van het Workplace team en had ik kleine en grote projecten zeer goed uitgevoerd. Via interne promoties was er nog eens 40% loon bijgekomen. In mijn team had ik toen 2-3 zelfstandige consultants waar ik goed mee overeen kwam, maar ergens stak het mijn ogen uit dat zij een premium dagprijs konden factureren terwijl ik ze helemaal niet (technisch) beter inschatte dan mezelf. En toen botste ik tegen mijn eigen ego, ergens had ik ooit tegen iemand zijn kan gereden die op dat moment het zelf ook als general manager had geschopt. Ik werd voorgedragen als young potential om een mgmt track te doorlopen, maar die persoon heeft dat tegengehouden en in een privé gesprek wist die te vertellen dat zolang hij er iets over te zeggen had, ik nooit zou doorgroeien :-(. Als onbezonnen dertiger ben ik toen boos geworden, mijn ontslag gegeven en zelfstandige geworden.

Daar ik in mijn positie als teamlead reeds een hooo contacten had in de ICT recruiting business, kon ik direct na mijn opzegperiode aan de slag bij een andere grootbank/verzetsraad aan een zeer comfortabel tarief (BMW 5 series, here I come :-) ... zowel bij mij als de werkgever klikte het goed en werd ik door de interne collega’s voorgedragen om de incompetente Operations Manager te vervangen. Plots had ik 15 man onder mij in 2 verschillende teams, dat was toch wel andere koek ( en een beter dagtarief ;-) ). Bijna 4 jaar later, op de rand van een burn-out wegens werkstress en een dispuut met de balstingen, had ik aangegeven te willen stoppen en heb ik mijn vervanger opgeleid. Het dispuut met de belastingen was ik verloren, en dat heeft me enorm veel geld, stress en een huis gekost. Maar ... ik kon ook nu weer direct aan de slag als SolutionArchitect bij mijn oud-collega’s die ondertussen een eigen bedrijf uit de grond gestampt hadden., uiteraard als zelfstandige ! Vandaag is dat nog steeds de situatie en ben ik vooral wijzer geworden. Ik ben lid van een directie team, heb inspraak over de toekomst en productvoering van het bedrijf, maar moet enkel rapporteren om de fakturatie te doen kloppen. Het bedrijf is sinds ik daar begonnen ben serieus gegroeid, is nu Teznds gazelle genomineerd en we zien de toekomst zeer rooskleurig.

Anyway, bedankt om tot hier te lezen, ik verveelde mezelf en moest terug denken aan mijn integan periode wegens een ander topic.

En ... hoe is het bij jullie gegaan ?
Laatst gewijzigd door Sasuke 31 dec 2020, 17:30, in totaal 1 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Leuk om te lezen :)

Als kleine gast in computers gerold (wegens een aandoening aan de heup kon ik niet gaan buitenspelen, en die computer die stond daar, dus jah... man's best friend?) Zelf leren programmeren, dan een aantal jaar vakantie/weekend jobs gedaan bij de lokale PC boer (de tijd dat je nog 13000BEF moest neertellen voor een SoundBlaster AWE32... veel computers gerepareerd :)), bij de UGent, bij een telecom bedrijf in Hoeilaart, en toegepaste informatica gaan studeren in Gent. Van die studie heb ik welgeteld nul al gebruikt in het dagelijkse leven :P

Nadien begonnen bij een bedrijf in Nederland om bij een bank in Brussel te gaan werken op hun hoofdkantoor (ik had eigenlijk zelfs niet door dat het een firma uit Rotterdam was ;p). Daardoor ben ik in de wondere wereld van dealingrooms, realtime data, beurzen, .. terecht gekomen. Vooral bij banken gezeten als consultant (zowel in Brussel als Amsterdam).

6 jaar later na wat teleurstelling over het I-don't-care gehalte van de werkgever ontslag gegeven en getekend bij CTG... toen de bank dat te weten kwam hebben die (na proeven) een beter aanbod gedaan, dus ben ik uiteindelijk blijven hangen bij die bank. Mooie loonsverhoging.

Ondertussen daar al een pad doorstoken van server/application engineer voor dealingroom naar 3e lijns linux/unix, big data omgevingen, en sinds enkele jaren cloud. Even een zijsprong genomen naar een managerial track, maar dat was niet mijn ding.

Steekt het soms wel om als zelfstandige te beginnen? Oh ja... maar totop heden de stap nog niet gezet.
Laatst gewijzigd door devilkin 02 jan 2021, 16:32, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Amai als ik dat zo lees heb ik (nog meer) het gevoel dat ik behoorlijk achter zit in mijn ‘carrière’ en dat ik mijn jonge jaren niet goed heb benut om hogerop te geraken (ben nu net geen 40) :) Natuurlijk moet je doen wat je graag doet, genoeg collega’s met dezelfde titel als ik die op pensioen gaan in die functie omdat ze die graag doen. Maar persoonlijk lijkt me doorgroeien wel leuker (al zou ik een directie of hoger management positie op dit moment zeker niet zien zitten).
Ik ben zelfs van werk veranderd (ergens in de 30) met behoorlijk verlies van loon omdat ik een nieuwe kant op wou (echt bijna beginnersloon bij kleine zelfstandige), ondertussen is dat toch al weer wat beter, maar leiding of management zijn nog ver af lijkt het (jonge ambitieuze mensen zie ik me eerder voor gaan daarin, misschien is het ook door mijn bescheidenheid *kuch*).
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

NuKeM, je ziet natuurlijk niet het hele verhaal, maar als
Ik de keuze had was ik nog altijd werkzaam bij de eerste bank ( begonnen in 2006), dan zat ik niet waar ik nu zat, maar had ik ook alle miserie niet meegekregen.

Ben nu 41 en het is pas nu dat het stilaan ‘goed’ begint te gaan ... de weg was lang en hobbelig !

Maar voor een simpele jongen zonder een A2 diploma ben ik soms stiekem wel fier op mezelf ;-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

NuKeM schreef:Amai als ik dat zo lees heb ik (nog meer) het gevoel dat ik behoorlijk achter zit in mijn ‘carrière’ en dat ik mijn jonge jaren niet goed heb benut om hogerop te geraken (ben nu net geen 40) :).
Bof. Ge moet vooral doen wat je graag doet :) Als je met wat sprongen daar wat meer centjes mee kan verdienen is het altijd mooi meegenomen ofcourse. Maar uw job tegen uw goesting doen... da's een pad recht naar burn-out.
Sasuke schreef: Maar voor een simpele jongen zonder een A2 diploma ben ik soms stiekem wel fier op mezelf ;-)
En terecht ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hier vanaf jongs af aan een enorme interesse in techniek en ICT.
In de lagere school hielp ik leerkrachten een mail adres aanmaken. Voor hen rocket science, voor mij heel logisch en plezant :-). Ook lid van de lokale computer club en daar ook les gegeven (computer kampen in de zomer). In de vrije tijd samen met de oudere computerclub leden een opleiding ‘linux’ gevolgd.
In het secundair een ASO richting gedaan: een jaartje blijven hangen maar toch geslaagd. Nu blijkt dat ik beter toen al in de techniek was gestapt. In mijn vrije tijd mij in ‘the scene’ ingewerkt. Vooral traden op FXP fora waarbij we FTP servers installeerden op universiteits netwerken (de minder legale manier ;-)). Hier wel veel van geleerd!
Na mijn secundaire studies een bachelor opleiding elektronica ICT gevolgd. Hier zijn mijn ogen open gegaan, enorm veel van geleerd en elk jaar met glans geslaagd. Dit was/is mijn ding (vooral het ICT gedeelte).
Na mijn studies gesoliciteerd bij een grootbank. In september 2021 ben ik daar 10 jaar in dienst. Voornamelijk bezig geweest als systems engineer middleware. Als kers op de taart een heel stuk van de instant payments omgeving mee opgezet en gecoördineerd.
De laatste jaren actief in de markten/asset mgmt omgevingen.
In januari start ik een nieuwe job als system architect infrastructure.

Fijn om lezen!
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier altijd interesse in IT en Elektriciteit en elektronica.
Maar IT ging doorwegen omdat ik een leerkracht in het 5de middelbaar les begon te geven.
Uiteindelijk zijn we daar gestart in een proefproject om te leren programmeren.
Daar dan met C++ begonnen.
De leerkracht is verder gegaan met Pascal in zijn bijberoep.
Uiteindelijk Graduaat Toegepaste Informatica gevolgd.
En op een kleine KMO beland wat intussen al lang in de handen is van een multinational.
Dag van vandaag werk ik na 20 jaren er nog.
En dat in Embarcadero C++ en VS C++ en C#.
Niet altijd even simpel omdat wij ook nog een wrapper gebruiken rond C#.
Maar uiteindelijk zou eens alles op C# moeten geraken en dat doe ik het liefste.
Uiteindelijk ook nog in het volwassenenonderwijs les gegeven 12 jaren in bijberoep.
Superleuke ervaring met volwassenen.
Het leren werken met een muis daar moest je veeeeel geduld voor hebben bij sommigen.

Bijberoep ben ik blijven houden, maar dan voor wat webontwikkeling.
Joomla!, altijd mijn ding gewenst, alleen dat de evolutie tov van een WP of Drupal veel,te traag gaat.
Maar sinds dat ik 2 apen van 7 en 9 heb en een vrouw in de zorg, is het meer een betaalde hobby geworden.
fuserke
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:05
Bedankt: 10 keer

Mijn verhaal.

Als jonge snotaap een vakantiejob aan het doen bij Volvo in gent en tijdens die vqkantiejob een aanbod gehad om voor Siemens BeLux te gaan werken als 2e lijn IT. Dit gedaan en na 6.5 jaar een aanbod gehad om voor Nato te gaan werken. Veel aan het reizen geweest om server migraties te doen en volledige secure omgevingen op te zetten. Daarna een aanbod gehad om 2e lijns te gaan doen bij Microsoft. Wat ik dan ook gedaan heb. Eerst op het hoofdkantoor 1.5 jaar en dan 5 jaar voor Microsoft executive briefingcenter. Daar had k rechtstreeks contact met de developers in Redmond en Denemarken. (Ja er zitten daar heel veel devs). Nu jammerlijk genoeg hebben ze toen mijn job geschrapt want andrrs zat k daar wss nog. Na MS ben k voor een kleinere integrator gaan werken en ben k van senior opgeklommen naar teamlead voor de senior, medior en junior sys engineers. Ongeveer een 15 tal. Na een paar jaar heb k via een ander bedrijf een aanbod gehad om COO te worden en dat heb k dan ook aangenomen. Na 1.5 jaar ben k dat gestopt (zelf vertrokken omdat de ceo niet wilde meegaan met de nieuwste technologie ook al hadden we de kennis in huis maar hij zag dat niet in. Resultaat is dat er van de 35 engineers nog maar 5 overschieten en nog altijd blijven doosjes schuiven). Nu ben ik werkzaam bij een vermogensbeheerder als senior/expert virtualisatie. Dit is een heel toffe job. Nu gaan er wel vragen. Waarom terug naar engineer en niet verder in mgmt level. 1 antwoord: misschien later opnieuw want de coo functie is me serieus misvallen. Niet omwille van de job , want dit deed k graag en gaf me voldoening, maar omwille van het bedrijf die mij totaal niet lag en nog wat andere factoren die ik hier niet zal bespreken. Nu al bij al toch een goeie 20 jaar ervaring. En nog altijd veel zin om me bezig te houden in IT.

Btw ik heb een a2 boekhouden en ben fier op mezelf dat ik al zover geraakt ben. Ook al zeiden er veel leerkrachten vroeger dat ik nergens zou geraken.

Gr
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Mooie carrière Sasuke !
Ikzelf In 1978 begonnen als A2 afgestudeerde elektricien in de industrie tot op heden.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Sasuke, ik was ook bij dat bezoek aan adsl2fit. ;-)

Hierbij ook mijn verhaal:

Ooit TEW begonnen, maar wegens te veel olé olé (en geen karakter om alles bij te houden) dropout richting toegepaste informatica (zoals zovelen in die tijd). Dan wegens te laat zoeken naar een goeie stage opdracht, mijn stage gedaan bij een bank. Toch maar gesolliciteerd na de stage en letterlijk op dezelfde stoel terecht gekomen. Eerst java ontwikkeling, dan meer een laag tussen business en ICT, daarna toch meer richting ICT weer (kleine ICT cel dicht bij de business) en dat is nu nog altijd zo. Lead van een team van een 8-tal personen en ook meer richting management aan het gaan, maar aangezien ze het management aan het afbouwen zijn, is dat geen evidentie meer.

Ben ik gelukkig met de job die ik doe? Eigenlijk niet echt, misschien zou iets totaal anders mij beter liggen, maar ik zou niet weten wat dan. ICT ligt mij wel, maar al die zever (veel bullshit, ego's, ...) die er dikwijls komt bij kijken, hangt mij de keel uit (maar dat gaat dus overal zo zijn vrees ik).
Vanaf nul herbeginnen lijkt mij ook niet simpel.
Dus daarom (en ook wegens gezondheidsproblemen van mijn dochtertje) toch aan het bekijken of ik op termijn niet gewoon 50% kan gaan werken en mij voor de rest kan bezighouden met mijn hobby's (tuin/bos/ICT/...).

ps. Ow ja, ooit nog op het forum van skynet gezeten en wegens het oneens zijn, maar de skynet userbase opgericht met een paar mensen van daar toen (Zeon, SubZero, ...?) en dan samengesmolten met de speedtest site van Nukem tot userbase.be! :-)
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Leuke topic! Na mijn opleiding handelswetenschappen ben ik begonnen bij een federatie voor zorginstellingen als economist. Ik was er de eerste economist en heb dus die 'afdeling' uit de grond gestampt. Heb er alle financiële domeinen gevolgd en dan ook mij toegelegd op minder financiële domeinen. Mijn 'probleem' is dat ik me in alles interesseer. Heel leuke opportuniteiten gekregen om te gaan zetelen in alle commissies die ertoe doen op niveau riziv en FOD Volksgezondheid, heel snel een enorm netwerk uitgebouwd en heel veel geleerd. Dit toen ook gecombineerd met een bijberoep webontwikkeling en vertaling. En, als hobby, een managing rol bij een gaming clan (dertig tal clan members) die nu al een jaar of tien jammer genoeg verdwenen is.

Na een kleine tien jaar goesting gekregen om het terrein beter te leren kennen. Dan ben ik 6 jaar halftijds directeur financiële diensten (manager van 10-tal personen) geworden van een kleine ziekenhuis - en rusthuisgroep (50 mio euro omzet) wat ik gecombineerd heb met mijn halftijds job bij de federatie waar ik ondertussen was doorgegroeid tot adjunct directeur. Als directeur financiële diensten een nieuwe site terug op de financiële rails helpen gezet en een fusie gerealiseerd. Na een sportieve 6 jaar besloten dat ik moest kiezen en terug naar een voltijds job gaan. Ik kon bij beide blijven maar heb uiteindelijk gekozen voor de meer politiek gerichte job bij de federatie. Daar ben ik ondertussen doorgegroeid tot een directiefunctie, aan het hoofd van een klein economisch team (2 man / vrouwen). Wat er mij heel hard aanspreekt is het feit dat we met een klein hecht team werken en dat ik de indruk heb een positieve impact te hebben op de organisatie van onze gezondheidszorg. De complexiteit van de sector spreekt me ook erg aan. Nadeel is dat het altijd lange dagen zijn maar ik haal veel voldoening uit mijn job. Covid periode was / is tegelijkertijd hels en tegelijkertijd heel veel voldoening want heb de indruk dat we positief hebben bijgedragen aan het beheersen van de crisis.

Op userbase terecht gekomen na een probleem bij vertrekken van edpnet en blijven plakken. Gezien ik me altijd nogal hard 'smijt' heb ik hier uiteindelijk een interessante rol gespeeld als forum developper en bestuurder, tot ik besloten heb om een stap achteruit te zetten.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Mooie verhalen leuke traject Sasuke.

Mijn verhaal.

Snel als kind gebeten door het computervirus, deed al veel onderhoud / werk wanneer ik nog in het middelbaar studeerde, opleiding Economie Wiskunde. Altijd vakantiewerk gedaan op it diensten, prachtige ervaringen soms 1 maand soms 3, 2 keer bijna blijven plakken ;-).

Daarna naar Gent, Industrieel Ingenieur want CLB dacht dat unief niet ging lukken, leuk jaar maar een ramp, top voor wiskunde en beetje IT vakken, ramp voor de wetenschappen ( chemie, fysica, elektriciteit, mechanica omdat ik daar amper iets van gezien had in mijn EW richting ). Op dat moment alles beetje beu overwogen om bij een vakantiejob te blijven maar toch niet gedaan, last minute plaatsje gevonden in IMS in Mechelen ( richting was nog heel nieuw toen ). Ik wou iets met IT maar geen programmeren als focus, dus toegepaste zag ik niet zitten toen. Daar heb ik 3 jaar fun gehad maar eigenlijk tot de vaststelling gekomen dat de richting misschien te licht was, gewoon netjes naar de les namiddagje voor het examen studeren en die 3 jaar zijn er door gevlogen. Daarna nog even gedacht te studeren maar niet gedaan.

Ondertussen werkte ik ook in een computer winkel van vrienden, minstens 2 avonden per week en 1 zaterdag op de 2. Soms beetje meer ivm projecten, want ik runde de zaak mee, deed ook de kmo projecten en de technische infrastructuur. En ook deel contacten met vendors / leveranciers.

Dan in 2004 beginnen te werken in een grote IT Organisatie die meer dan 2000m2 eigen datacenter vloer heeft veel applicaties en beheer doet voor een heel aantal overheids klanten. Daar heb ik een carrière gemaakt die vrij snel gegaan is, even 2nd line back office, dan naar network applications en jaartje later als network engineer.

In 2013 gestopt met de winkel, was minder om minder leuk project, en dan mijn eigen IT Consultancy firma opgericht, gezien ik al jaren veel meer deed dan wat ik in de winkel deed. Ik deed ook al audits, designs, werkte voor IT Consultants in mijn kennissen kring. Vooral opdrachten in Netwerken, Audit, Security, Voice & Internet.

Op mijn full time job in de jaren ook geëvolueerd naar Senior Network Engineer op papier, maar in de praktijk was ik samen met iemand Architect voor eigenlijk alles, eindverantwoordelijk, 3e lijn. Te veel om gezond te zijn, de organisatie kende een explosieve groei, maar de kennis een de mensen volgden niet, zelf wist ik al jaren dat ik einde carrière was wegens het foute diploma. Maar mijn verantwoordelijkheid gevoel was dubbel, ik wist als ik weg ging dat het nog slechter ging worden. Ik heb er veel vrienden gemaakt en heb nog contact met veel mensen daar.

Omwille van de 101e keer beloftes etc etc, en het feit dat er prive wat veranderingen waren, gelukkige relatie etc. Er waren een paar personen die met dezelfde problemen kampten weg, naar andere diensten, klanten etc. Mensen die al lang nodig waren kwamen niet, 1/2 van iedere maand on call met veel te veel sh*t. Toch eens beginnen denken wat ik zou doen, full zelfstandig of een andere job. Ik had al jaren ene uitdaging op de plank liggen die een non risk tussen oplossing zou zijn. Gezien mijn toen malige job begon te wegen op mezelf, mijn humeur etc dan maar de stap genomen, en paar maanden voor eind 2020 mijn ontslag geven.

Sinds maart 2020 aan de slag als Network Architect in een organisatie met 80 personen, leunt dicht aan bij een ISP en dat was ergens mijn jeugddroom wel. Daarom heel blij dat ik het nu gedaan heb, ja financieel ben ik er een stuk op achteruit gegaan. Maar ik ben blij hoe ze met vertrouwen omgegaan zijn met Corona en thuiswerken. Terwijl bij mijn vorige werkgever het een hell is hoe ze de mensen extra uitpersen ( nog veel contact met mijn ex collega's ).

En heb ondertussen nog altijd mijn bedrijfje waar ik soms wel wat leuke dingen mee doe.

Mijn grootste fout tot op heden is het mijden van risico, mijn eigen bedrijf zou succesvol kunnen zijn, maar ik mis de durf om de stap te nemen, misschien ooit na mijn 40e ;-).

Wel leuk dit allemaal te lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”