2dehands auto kopen - lening of zelf betalen?
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Ja, da's pretty weird ... Ik heb daar toch nog nooit van gehoord dat er een fout of nalatigheid vanuit de fabriek is geweest. Maar ik hoor natuurlijk zeker niet alle BMW rijders... Als die nu gechipped is, wie weet zit die nieuwe max waardes van dat digitaal meterke ook mee in de aanpassingen?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het blijkt toch niet zo evident te zijn om die metertjes aan te passen dus ik betwijfel of veel tuningbedrijven zich daaraan wagen.
Wat zie jij bv op die van jou? Jij hebt een recente 118d geloof ik he, gaan die metertjes dan tot 110kW en 350Nm?
Wat zie jij bv op die van jou? Jij hebt een recente 118d geloof ik he, gaan die metertjes dan tot 110kW en 350Nm?
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
120 en 400 zelfs
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Maar geraakt die daar ook? Mijn metertje gaat tot 160 kW maar de snelheidsmeter gaat tot 260 en dat kan de auto ook niet Maar de vermogenmeting haalt effectief 120kW bij volgas.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit bekenen tijdens’t rijden
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
selder schreef:Ja, da's pretty weird ... Ik heb daar toch nog nooit van gehoord dat er een fout of nalatigheid vanuit de fabriek is geweest. Maar ik hoor natuurlijk zeker niet alle BMW rijders... Als die nu gechipped is, wie weet zit die nieuwe max waardes van dat digitaal meterke ook mee in de aanpassingen?
Het x45e topic op bimmerboard niet gelezen?
Kwaliteit gaat pijlsnel achteruit bij bmw. Het lijkt allemaal mooier, maar...
Daarom na 14 jaar Bmw te rijden nu de overstap gemaakt..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5526
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 467 keer
- Recent bedankt: 6 keer
@dafke ... da's enkel bij de eerste leveringen van de X5-45e inderdaad wel een probleem. Van alle andere modellen/versies tot hiertoe nog geen enkele vermelding van kwaliteits verlies hoor. Maar moet toegeven, het is wel een 'serieus' probleem bij de X5 eigenlijk, vooral omdat ze het niet opgelost krijgen én dat de dealers (in BE toch) er redelijk losjes overgaan.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Precies alsof andere merken geen soortgelijke problemen hebben. Trouwens, uw nieuw merk vergelijken met BMW, da’s toch een beetje kort door de bocht, da’s echt wel een veel hogere categorie dan BMW.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Selder, dat klopt, maar dat is ook meteen de reden dat ik naar dat merk uitgeweken ben.
Had BMW nog steeds de robuustheid van een E60 en nog beter, de E39, dan zou ik niet snel overgestapt zijn.
Ik ga me geen fanboy noemen, maar ik ben jaren echt wel tevreden geweest van BMW.
Ik heb geprobeerd te veranderen naar Audi, Merc of... maar.. helaas.
Echter vanaf de F10 is het voor mij naar beneden gegaan, buiten de prijs. Die is blijven stijgen en de kwaliteit is niet mee gevolgd.
Ook het verschil van een nieuwe 3 tov een nieuwe 5, ik weet niet waarom je nog een 5 zou kopen?
Nu, dat is ook een algemeen probleem. Vroeger had je een paar modellen, bijna iconen, per merk. En die verschilden ook daadwerkelijk tov elkaar. En 3 was geen 5 en een 5 was geen 7. Net zoals een saxo geen xsara was.
Ondertussen is dat helemaal weggevlakt, en stap je in een 1 of een 7, of de 23 andere modellen daar nog tussen, dat grote verschil is er niet meer. Dat is heel erg leuk, maar het lijkt of ze inboeten aan kwaliteit van het hogere segment en er vooruit op gaan voor het lagere segment. Maar toch blijft het aan beide kanten stijgen qua prijs (die niet enkel afhankelijk is aan kwaliteit).
Verder is voor mij ook persoonlijke service heel erg belangrijk en helaas is dat in mijn concessie bij VO met de overname van Delorge niet de goeie richting uit gegaan. Je merkt dat het echt wel meer "bandwerk" is en cijfers halen dan vroeger. Toen zullen de cijfers ook gehaald moeten worden, maar niet ten koste van..
Had BMW nog steeds de robuustheid van een E60 en nog beter, de E39, dan zou ik niet snel overgestapt zijn.
Ik ga me geen fanboy noemen, maar ik ben jaren echt wel tevreden geweest van BMW.
Ik heb geprobeerd te veranderen naar Audi, Merc of... maar.. helaas.
Echter vanaf de F10 is het voor mij naar beneden gegaan, buiten de prijs. Die is blijven stijgen en de kwaliteit is niet mee gevolgd.
Ook het verschil van een nieuwe 3 tov een nieuwe 5, ik weet niet waarom je nog een 5 zou kopen?
Nu, dat is ook een algemeen probleem. Vroeger had je een paar modellen, bijna iconen, per merk. En die verschilden ook daadwerkelijk tov elkaar. En 3 was geen 5 en een 5 was geen 7. Net zoals een saxo geen xsara was.
Ondertussen is dat helemaal weggevlakt, en stap je in een 1 of een 7, of de 23 andere modellen daar nog tussen, dat grote verschil is er niet meer. Dat is heel erg leuk, maar het lijkt of ze inboeten aan kwaliteit van het hogere segment en er vooruit op gaan voor het lagere segment. Maar toch blijft het aan beide kanten stijgen qua prijs (die niet enkel afhankelijk is aan kwaliteit).
Verder is voor mij ook persoonlijke service heel erg belangrijk en helaas is dat in mijn concessie bij VO met de overname van Delorge niet de goeie richting uit gegaan. Je merkt dat het echt wel meer "bandwerk" is en cijfers halen dan vroeger. Toen zullen de cijfers ook gehaald moeten worden, maar niet ten koste van..
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Klopt veel van wat je zegt: ik heb net deze E89 gekocht omdat het interieur van de G29 een 1-op-1 copy is van het interieur in m’n F40.
Anyway, de Z4 teruggekregen met de Feynlab Ceramic Ultra coating, Wat. Een. Spiegel.
Anyway, de Z4 teruggekregen met de Feynlab Ceramic Ultra coating, Wat. Een. Spiegel.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Pro Member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 41 keer
Dafke schreef:Ook het verschil van een nieuwe 3 tov een nieuwe 5, ik weet niet waarom je nog een 5 zou kopen?
+1, ik rij veel liever met m'n huidige 3 dan mijn vorige 5... en geen klein beetje zelfs.
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5526
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 467 keer
- Recent bedankt: 6 keer
@dafke, daar treed ik je wel in bij. De F10 vond ik persoonlijk nog wel OK en dat is ook de reden waarom ik die zo lang (tot nu nog) hou. Een nieuwe 5 zag ik mij niet kopen want buiten wat kleine tech changes is het 2 generaties verder nog altijd gelijk aan de F10, en inderdaad de 3x reeks is al bijna even groot als de 5 en als je er wat opties op steekt moet die qua luxe ook niet meer onderdoen.
Reden waarom we toch bij BMW blijven is puur de service, de betrouwbaarheid (tot hiertoe toch) én het feit dat de G01/G08 X3 reeds voor ons enorm mooi blijft. Maar als ik zie wat er aan zit te komen (de iX .. blegh) dan zal de volgende wissel mogelijk ook iets anders worden. Het was nu eigenlijk al beslist om de Volvo XC60 of XC90 te nemen, maar vanwege de prijs én wat ervaringen te lezen toch maar bij de (i)X3 gebleven.
Reden waarom we toch bij BMW blijven is puur de service, de betrouwbaarheid (tot hiertoe toch) én het feit dat de G01/G08 X3 reeds voor ons enorm mooi blijft. Maar als ik zie wat er aan zit te komen (de iX .. blegh) dan zal de volgende wissel mogelijk ook iets anders worden. Het was nu eigenlijk al beslist om de Volvo XC60 of XC90 te nemen, maar vanwege de prijs én wat ervaringen te lezen toch maar bij de (i)X3 gebleven.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Waar zal ik beginnen..
Bij de E60 een turbo erdoor en de ketting een jaartje later.. Beide wel netjes onder garantie vervangen, bij de ketting zelfs een hele nieuwe motor gekregen. Die auto dan ook direct verkocht aan onze pa. Was 4 jaar oud, perfecte staat, maar wel eigenlijk met 0km op de motor. Pa heeft er een 100k bij gezet en nooit 1 issue mee gehad
Bij de F10 eigenlijk zo goed als geen issues, buiten de aircopomp, onder garantie vervangen. Bij deze gingen de remvoeringen, incl schijven heel erg snel erdoor. Nooit het issue gevonden, wel betalen.
Maar de kwaliteit van deze wagen was al een pak minder dan de E60 qua robuustheid.
De G30 dan..
- Om het kort te houden: vanaf km 1 kraken de panelen, deze zijn in pianolak. Collega heeft dezelfde gekocht, identiek. Bij het testrijden van een 7 serie, identiek. Mijne hebben ze 4x opnieuw opgevuld met siliconen en wat dan nog, niets hielp, het is wel minder.
- Laadklep werkte niet meer.. hersteld onder garantie.
- Deuren hebben een irritant gekraak bij het openen. Voelt gewoon niet solide. Zelfde issue bij collega.
- 1 barst in cylinder; hoe waarom, niemand weet het. Zelfs onderzocht geweest door BMW Duitsland. De herstelling was onder garantie, maar naderhand wouden ze toch ineens 700€ omdat ze anders geen garantie konden geven op de herstelling. Even advocaat ingeschakeld en.. alles wat netjes onder garantie. Dit was een hele zure na +12 jaar klant te zijn in de concessie.
Auto heeft ongeveer 4 maand in de garage gestaan.
- Vandaag is het stuurhuis vervangen. Reden: "vroeger lagen deze in de olie, tegenwoordig zijn die droog. Dus ja de kans dat dat gebeurd, is groot" Ook weer onder garantie, maar na aandringen zei de concessie. WTF
- Bij de collega kraakt de bestuurderszetel.. Kunnen ze niets aan doen was het antwoord.
- Af en toe als je aan het rijden bent, of wil gaan rijden, dan vallen ineens alle noodsystemen uit. Waarom? Geen kat dat het kan verklaren.
Er zullen nog wel zaken zijn die ik vergeten ben, maar.. excuse me dat ik echt me geen BMW meer wil aanschaffen. De G30 was een wagen van 80k, en gelukkig dat ik een onderhoudscontract neem. Anders had dit een hele dure grap geweest.
Bij de E60 een turbo erdoor en de ketting een jaartje later.. Beide wel netjes onder garantie vervangen, bij de ketting zelfs een hele nieuwe motor gekregen. Die auto dan ook direct verkocht aan onze pa. Was 4 jaar oud, perfecte staat, maar wel eigenlijk met 0km op de motor. Pa heeft er een 100k bij gezet en nooit 1 issue mee gehad
Bij de F10 eigenlijk zo goed als geen issues, buiten de aircopomp, onder garantie vervangen. Bij deze gingen de remvoeringen, incl schijven heel erg snel erdoor. Nooit het issue gevonden, wel betalen.
Maar de kwaliteit van deze wagen was al een pak minder dan de E60 qua robuustheid.
De G30 dan..
- Om het kort te houden: vanaf km 1 kraken de panelen, deze zijn in pianolak. Collega heeft dezelfde gekocht, identiek. Bij het testrijden van een 7 serie, identiek. Mijne hebben ze 4x opnieuw opgevuld met siliconen en wat dan nog, niets hielp, het is wel minder.
- Laadklep werkte niet meer.. hersteld onder garantie.
- Deuren hebben een irritant gekraak bij het openen. Voelt gewoon niet solide. Zelfde issue bij collega.
- 1 barst in cylinder; hoe waarom, niemand weet het. Zelfs onderzocht geweest door BMW Duitsland. De herstelling was onder garantie, maar naderhand wouden ze toch ineens 700€ omdat ze anders geen garantie konden geven op de herstelling. Even advocaat ingeschakeld en.. alles wat netjes onder garantie. Dit was een hele zure na +12 jaar klant te zijn in de concessie.
Auto heeft ongeveer 4 maand in de garage gestaan.
- Vandaag is het stuurhuis vervangen. Reden: "vroeger lagen deze in de olie, tegenwoordig zijn die droog. Dus ja de kans dat dat gebeurd, is groot" Ook weer onder garantie, maar na aandringen zei de concessie. WTF
- Bij de collega kraakt de bestuurderszetel.. Kunnen ze niets aan doen was het antwoord.
- Af en toe als je aan het rijden bent, of wil gaan rijden, dan vallen ineens alle noodsystemen uit. Waarom? Geen kat dat het kan verklaren.
Er zullen nog wel zaken zijn die ik vergeten ben, maar.. excuse me dat ik echt me geen BMW meer wil aanschaffen. De G30 was een wagen van 80k, en gelukkig dat ik een onderhoudscontract neem. Anders had dit een hele dure grap geweest.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Wat ik er wel nog aan wil toevoegen:
ik heb altijd heel erg graag met de G30 gereden, dat wel. Qua rijden is dat echt een hele goeie wagen. Enkel kan ik de nieuwprijs niet meer verantwoorden.
ik heb altijd heel erg graag met de G30 gereden, dat wel. Qua rijden is dat echt een hele goeie wagen. Enkel kan ik de nieuwprijs niet meer verantwoorden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Maar kost die dan niet evenveel? Ik had tot vorige week een Mercedes E-klasse, en nu (tijdelijk) een 3GT. Die E kostte ongeveer 60.000 eur maar de 3GT die hier nu staat kostte er volgens mij ook wel 50.000. En ik ben echt verbaasd hoeveel dingen daar nog op ontbreken tov de Mercedes, terwijl dat bij de Mercedes géén opties waren. Het zijn allemaal dingen die je moet/kan bijkopen op de BMW, ik ga dus niet vitten op dingen die "anders" zijn.Sasuke schreef:3x reeks is al bijna even groot als de 5 en als je er wat opties op steekt moet die qua luxe ook niet meer onderdoen.
- geen radar/noodremfunctie
- geen achteruitrijcamera
- airco met slechts één zone (dat kan me niet schelen, maar bijgevolg): geen ventilatieroosters achteraan
- zetels met manuele afstelling
- geen connected services/live traffic inbegrepen de eerste drie jaar (je kan dat wel nog zelf bijkopen, hardware zit erin)
- geen automatische handrem (al schijnt dat een bewuste keuze te zijn?)
Je kan al die zaken nog wel bijbestellen maar uiteindelijk kost die 3GT dan evenveel als een E-klasse, maar het blijft een 3-reeks. Qua geluiddemping, veercomfort, zachtheid van de aandrijving,... is dat toch echt niet dezelfde klasse.
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5526
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 467 keer
- Recent bedankt: 6 keer
klopt, maar dat is net wat ik bedoel. Als het op het einde van de rit evenveel kost en gelijk uitkomt qua luxe en opties, wat is dan nog het nut van de 5 t.o.v. 3 ? Buiten dan dat ze de onderkant van de markt (iets) beter bedienen door de instap van het type/model aantrekkelijker maken.
BMW is een 'premium' merk dan verwacht je ook meer premium verschillen tussen een 3 of 5 of 7
BMW is een 'premium' merk dan verwacht je ook meer premium verschillen tussen een 3 of 5 of 7
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb nooit lang met een 5 gereden, ik kan enkel vergelijken met de E-klasse die volgens mij gelijkaardig is. Zelfs al kruis je de volledige optielijst op een 3-reeks aan, het blijft een 3 en die rijdt gewoon niet zo comfortabel als een 5, zelfs niet als de uitrusting identiek is. Ik heb een paar keer met een 730d meegereden en dat was zelfs vergeleken met de E-klasse nog een wereld van verschil. Die 7 is echt fluisterstil!
Mijn punt is dat een 5-reeks een hoop zaken standaard heeft die je bij een 3-reeks als optie moet nemen. Als je de 3-reeks dezelfde uitrusting geeft als de 5 reeks kosten ze (bijna) evenveel, en dan stel ik me net de omgekeerde vraag: waarom zou je dan nog een 3 nemen?
Mijn punt is dat een 5-reeks een hoop zaken standaard heeft die je bij een 3-reeks als optie moet nemen. Als je de 3-reeks dezelfde uitrusting geeft als de 5 reeks kosten ze (bijna) evenveel, en dan stel ik me net de omgekeerde vraag: waarom zou je dan nog een 3 nemen?
-
- Pro Member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 41 keer
... is niet mijn ervaring, na 4 jaar een 5 rij ik nu even comfortabel met een 3, en op sommige vlakken (bv wendbaarheid) is die zelfs beter. Ik heb het dan niet over grootte en formaat natuurlijk.SpecialK schreef:en die rijdt gewoon niet zo comfortabel
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5526
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 467 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ja, en laat dat nu net de ziekte van BMW zijn. Om meer verkopen te hebben, hebben ze hun lagere segmenten omhoog getild zonder de hogere segmenten aan te pakken. Dit is gestart sinds de F reeksen.
Het doet imho geen afbreuk aan de kwaliteit van de 5 maar het geeft wel een wranger gevoel bij de aanschaf.
Bvb het verschil tussen een X3 en X5 is ook maar pas ‘voelbaar’ (buiten de grootte) als je een X5 boven de 100k en individual neemt. Leuk voor de X3 rijder maar zeker minder leuk voor de X5 rijders, zeker als er dan ook nog eens kwaliteits issues zijn
Het doet imho geen afbreuk aan de kwaliteit van de 5 maar het geeft wel een wranger gevoel bij de aanschaf.
Bvb het verschil tussen een X3 en X5 is ook maar pas ‘voelbaar’ (buiten de grootte) als je een X5 boven de 100k en individual neemt. Leuk voor de X3 rijder maar zeker minder leuk voor de X5 rijders, zeker als er dan ook nog eens kwaliteits issues zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kan niet echt vergelijken tussen een 3 en een 5; ik kan alleen maar vaststellen dat zo'n 3GT véél minder comfortabel rijdt dan een E-klasse. Veercomfort is minder, geluiddemping slechter, automaat schakelt zelfs in comfort stand veel minder zacht. In vergelijkende tests tussen de E-klasse en de 5 wordt er toch zelden geklaagd over het comfort van de 5 dus ik veronderstel dat die zowat op hetzelfde niveau zitten.
Collega's die van een E-klasse naar een C-klasse of GLC zijn overgestapt merkten toch ook op dat die kleinere modellen niet zo goed rijden. Een tijdje geleden ook nog met een niet autofanaat ex-collega gebabbeld die een 5 uit de pool had gekregen en opmerkte dat die 5 toch wel een stuk aangenamer reed dan de 4GC die ze daarvoor had.
Collega's die van een E-klasse naar een C-klasse of GLC zijn overgestapt merkten toch ook op dat die kleinere modellen niet zo goed rijden. Een tijdje geleden ook nog met een niet autofanaat ex-collega gebabbeld die een 5 uit de pool had gekregen en opmerkte dat die 5 toch wel een stuk aangenamer reed dan de 4GC die ze daarvoor had.
-
- Pro Member
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 41 keer
Je opmerking over de 3GT klopt wel...Dat model rijdt minder aangenaam dan een 3 touring of sedan, bijna als een monovolume-wagen, topzwaarder, slechter in de bochten, en meer lawaai omdat de grote auto een klankkast wordt... Ik zie die GT niet veel meer rijden ook.
Verder speelt ook motorvermogen, automaat/manueel, gekozen uitvoering edm ook een rol. Een sport-uitvoering is harder afgeveerd en dus iets minder comfortabel.
Nu zijn we wel héél ver van dit topic-onderwerp aan 't gaan, niet mijn gewoonte
Verder speelt ook motorvermogen, automaat/manueel, gekozen uitvoering edm ook een rol. Een sport-uitvoering is harder afgeveerd en dus iets minder comfortabel.
Nu zijn we wel héél ver van dit topic-onderwerp aan 't gaan, niet mijn gewoonte
- selder
- Moderator
- Berichten: 6438
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 736 keer
Omdat we toch allemaal offtopic bezig zijn, en omdat het topic eigelijk toch gewoon over de oranje Z4 gaat, bij deze
Standaard stuur vervangen door het M-sportstuur.
- batterij ontkoppelen en 30m wachten om toch maar absoluut zeker te zijn
- me ervan verzekerd dat ik niet statisch geladen was door de aarding in de keuken aan te raken
- met een platte schroevendraaier in het stuur geschoven en zo de airbag losgeklikt
- kabeltjes voor de multimedia knoppen eruit gepriegeld met zo'n haak-tool van een iFixit set
- multimedia controls losgevezen en er gewoon (kalm) uitgetrokken
- afdekplaatje ook losgehaald
- alles op het nieuwe stuur vastgeduwd en vastgevezen, en de kabels terug op hun plaats geduwd
- nieuw stuur terug op zijn plaats
- met een momentsleutel de bout vastgedraaid tot 65,2nm
- airbag terug op zijn plaats geklikt
- batterij aangekoppeld, tijd juistgezet (datum had ie onthouden) en 0 foutmeldingen.
Standaard stuur vervangen door het M-sportstuur.
- batterij ontkoppelen en 30m wachten om toch maar absoluut zeker te zijn
- me ervan verzekerd dat ik niet statisch geladen was door de aarding in de keuken aan te raken
- met een platte schroevendraaier in het stuur geschoven en zo de airbag losgeklikt
- kabeltjes voor de multimedia knoppen eruit gepriegeld met zo'n haak-tool van een iFixit set
- multimedia controls losgevezen en er gewoon (kalm) uitgetrokken
- afdekplaatje ook losgehaald
- alles op het nieuwe stuur vastgeduwd en vastgevezen, en de kabels terug op hun plaats geduwd
- nieuw stuur terug op zijn plaats
- met een momentsleutel de bout vastgedraaid tot 65,2nm
- airbag terug op zijn plaats geklikt
- batterij aangekoppeld, tijd juistgezet (datum had ie onthouden) en 0 foutmeldingen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz