support mail adres

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 966
Lid geworden op: 08 Sep 2011
Locatie: Arendonk
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

support mail adres

Berichtdoor ygeffens » 25 Sep 2020, 15:23

Hi

Ik doe even beroep op jullie creativiteit, maar ik wil ze ook inperken :-)

Ik zoek een email adres voor support, computerproblemen.

- [email protected] is al in gebruik voor andere toepassing
- het moet bruikbaar zijn in de 2 landstalen, OF
- voor elke landstaal 1 afzonderlijk (maar voorkeur gaat uit naar 1 voor beide talen)
- het mag niet te lang zijn (moet ook aan de telefoon makkelijk kunnen worden doorgegeven)

Wat gebruiken jullie ?
So your snowman is confused too ?
¯\_(ツ)_/¯

NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1545
Lid geworden op: 13 Sep 2005
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor NickG » 25 Sep 2020, 15:36


FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2105
Lid geworden op: 20 Jan 2006
Locatie: Gent
Bedankt: 319 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor FlashBlue » 25 Sep 2020, 15:44

[email protected]

En als de frankofoontjes moeilijk doen over de verangelisering, geef ze dan een [email protected]
(en steek dat dan natuurlijk als alias op de reeds bestaande [email protected] mailbox...)


Offtopic: Waarom overigens een mailbox, dat is zoooo 1990's voor support.
Doe dat eens via een self-service portal en forceer je gebruikers om zelf moeite te doen, en presenteer ze eerst wat KB's op basis van keywords?
Zo kan je al heel wat nutteloze/simpele mails vermijden, door wat barrieres op te werpen...

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 966
Lid geworden op: 08 Sep 2011
Locatie: Arendonk
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor ygeffens » 25 Sep 2020, 16:08

Daar is het systeem (Connectwise Manage) ook op voorzien, maar je moet er sowieso een mail adres aan hangen.
Een volgende stap zou idd kunnen zijn om de portal van Manage te gebruiken.

Gebruikers aan de telefoon zeggen om in te loggen impliceert dat je dan weer moet doorverwijzen naar die portal. In eerdere communicatie kan je uiteraard al wel de link naar die portal voorzien.
Wil je dat niet, dan moet de medewerker aan de telefoon een ticket maken, op naam van de klant; of de medewerker heeft geen toegang tot dat specifieke ticketsysteem (wat nu het geval is) en dan moet die een mail sturen, maar dan kom het ticket op zijn/haar naam, en niet op naam van de klant.
So your snowman is confused too ?
¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor WalterB1 » 25 Sep 2020, 17:55

Het klassieke [email protected] is er ook nog.

Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 01 Dec 2014
Locatie: Regio Zuid West-Vlaanderen
Bedankt: 51 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor thomasv » 25 Sep 2020, 21:57

Recent eens deze tegengekomen : [email protected]

Heeft niets te maken met ‘voorrang’, maar doet de klant wel vermoeden dat deze snel zal geholpen worden.
 iPhone 11 Pro —  iPad (6th Gen) —  Apple TV 4K — Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Gebruikersavatar
krisken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 19168
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 963 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1826 keer
Contact:

Re: support mail adres

Berichtdoor krisken » 25 Sep 2020, 22:50


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Intense Smartphone + Scarlet Red
TV = App TV + Netflix + Disney+
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3757
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Twitter: jdeluyck
Locatie: Gent
Bedankt: 211 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Contact:

Re: support mail adres

Berichtdoor devilkin » 25 Sep 2020, 22:55

Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2105
Lid geworden op: 20 Jan 2006
Locatie: Gent
Bedankt: 319 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor FlashBlue » 25 Sep 2020, 23:10

ygeffens schreef:Daar is het systeem (Connectwise Manage) ook op voorzien, maar je moet er sowieso een mail adres aan hangen.
Een volgende stap zou idd kunnen zijn om de portal van Manage te gebruiken.

Gebruikers aan de telefoon zeggen om in te loggen impliceert dat je dan weer moet doorverwijzen naar die portal. In eerdere communicatie kan je uiteraard al wel de link naar die portal voorzien.
Wil je dat niet, dan moet de medewerker aan de telefoon een ticket maken, op naam van de klant; of de medewerker heeft geen toegang tot dat specifieke ticketsysteem (wat nu het geval is) en dan moet die een mail sturen, maar dan kom het ticket op zijn/haar naam, en niet op naam van de klant.


Redelijk Offtopic, maar soit ...

Telefoon is de volgende stap waar je eigenlijk zoveel mogelijk vanaf wilt...
IVR ertussensmijten met een permanente boodschap dat voor alle niet-business-kritische problemen ze de support self service portal moeten gebruiken, bereikbaar via de alias "help.bedrijf.tld". en om button-bashing te vermijden, liefst om de paar weken de numeriek optie voor "ik heb wel een business kritisch probleem" veranderen.

Zo kan je direct het aantal phone agents verminderen en die inzetten voor incoming tickets af te handelen in volgorde van prioriteit, ipv marie-jeanne uit te leggen dat ze toch echt zelf het papier in de printer moet vervangen en niet IT bellen daarvoor.

Niet elke organisatie evolueert even vlot richting zo een setup, maar met wat pushen lukt het wel, zeker als je het uiteindelijk met minder staff afkan omdat het aantal timewasting telefoons daalt.

Maar dan moeten natuurlijk wel je support medewerkers eerst in het ticket systeem kunnen, dat is nogal een basic vereiste.....

Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer

Re: support mail adres

Berichtdoor WalterB1 » 26 Sep 2020, 11:02

Waar ik werk komen veel e-mails binnen maar is er geen ticketsysteem. Zeer irritant maar degene die dat beslissen willen dat niet.

Gevolg is dat als de eerste mail bepaalde noodzakelijk informatie niet bevat dan vraag je bijkomende informatie. Maar de volgende mail in de wachtrij kan diezelfde zijn met de extra informatie omdat die dat zelf bedacht had maar dat wist je niet. Afhandeling is puur chronologisch.

Of dan krijg je de extra informatie van de klant maar die heeft geen volledige reply gedaan. En dan heb niet meer de oorspronkelijke vraag en weet je ook niet meer waarover het gaat. En als je e-mails moet duursturen naar een collega en die gaat bij het behandelen van die e-mail u niet in CC zetten dan weet je niet of die deze effectief behandelende. Dan moet je follow-up mails gaan sturen om te vragen of die wel zijn werk gedaan heeft ....

Ook zullen veel vragen al eigenlijk opgelost zijn tegen dat je die e-mail gaan beantwoorden maar de klant heeft geen optie om zelf die e-mail in te trekken.

... een ticketsysteem is toch zo gemakkelijk. Waarschijnlijk de reden waarom men niet wil invoeren.


Terug naar “Allerlei”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Joe de Mannen, pfuhu, profke, Tomby, TomG, woutervh en 8 gasten