Plaats voor wasmachine in keuken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een aantal jaar geleden heeft Eggo hier een nieuwe keuken geïnstalleerd. Alles is ingebouwd behalve de wasmachine die voor praktische redenen bij ons in de keuken moet staan. Het is eigenlijk een wasdroogcombinatie.

Nu is me altijd opgevallen dat de wasmachine echt heel nipt past, qua breedte, in het ervoor voorziene gat. Nu ik een nieuwe machine wil kopen, weet ik ook waarom want ik heb het nagemeten: het gat is slechts 59,8 cm breed (wat moeilijkj te meten het zou zelfs op sommige plaatsen 59,7 cm kunnen zijn) ipv 60 cm wat de standaardlaat is van een wasmachine.

Als ik op coolblue kijk, dan zie ik meestal 60 cm breedte, soms eens 59,8 cm maar niks kleiner. Een uitzondering is eens een inbouwmachine die soms 59,5 cm staat aangegeven.

Hoe pak ik dit nu best aan?
- bij Eggo mijn beklag gaan doen en kijken of dat gat nog groter kan gemaakt worden?
- fysiek in winkels gaan checken of de machines niet kleiner zijn in werkelijkheid dan geadverteerd? Tenslotte past mijn huidige er ook nipt in
- of is er sowieso altijd wat marge op die geadverteerde breedte om dergelijke problemen te vermijden
- coolblue ermee laten komen en als niet past retour sturen? Maar dat is wel een machine van 85 kg die ik niet zomaar ergens een paar dagen kan laten staan

Tips en advies zijn welkom. Ik had graag een Bosch machine gekocht maar die staan geadverteerd als 59,8 cm en ik durf het risico niet te nemen. Ik heb geen fysieke winkel gevonden waar ik eens kan meten op die machine.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

het lijkt me onwaarschijnlijk dat eggo hier nog iets aan zal doen (of kan doen).
zelf gaan gokken lijkt me ook een vervelende zaak.

mijn oplossing zou zijn: kijken en bestellen bij coolblue, die extra paar euro betalen voor plaatsing,
en als ze het dan niet geplaatst krijgen kan het gelijk met hen terug mee en krijg jij gewoon je geld terug (want retour).
als het past, ben je een paar euro extra kwijt maar is het gelijk in orde... en als het niet past ben je niks kwijt behalve wat tijd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je moet ervan uitgaan dat je zelf sowieso een meetfout maakt van een paar millimeter. Als het op een millimeter aankomt, is meten nutteloos.

De technische specificatie is in principe exact. Om volledig exact te vergelijken moet je de technische specificatie van de huidige machine vergelijken met de technische specificatie van de nieuwe machine. Je moet dus kijken in de handleiding bij de technische specificaties, opzoeken kan op de website van de fabrikant: https://www.bosch-home.be/nl/service/on ... nwijzingen

Als de technische specificatie van de nieuwe machine groter is, dan past het niet. Gelijk of kleiner past wel.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vermoed dat de zijplanken aan de andere zijde een schap of schuif ondersteunen en dat deze opschuiven geen pretje is?
Volgens mij zijn zulke dingen vaak gemaakt op inbouwtoestellen, lijkt me toch de properste oplossing voor een keuken?
Ook zo'n wasmachine die staat te trillen tegen je wanden geeft vast een storend geluid zonder de nodige speling.

Maar ook hier, de machines zijn kleiner dan de technische specificatie (maar daar kan je niet op rekenen).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja het zit tussen twee kasten in.

Mijn huidige machine is :
https://service.hoover.co.uk/advice-cen ... -9666pg80/

Daar staat 60 cm op.

Er is inderdaad heel wat lawaai momenteel.

De meeste inbouwtoestellen die ik zag staan daar staat ook gewoon 60 cm bij. Dan ben ik eigenlijk nog niet echt opgeschoven. Een enkele zag ik wel aan 59,5. Maar dan moet de keukenbouwer wel nog een deur aanleveren.

Splitter ben je zeker dat het zo werkt bij coolblue? Indien wel dan zou dat wel ideaal zijn om te proberen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb goede ervaringen met de inbouwservice van Coolblue. Wij wonen hier 13 jaar en dat lijkt de limiet voor veel toestellen. Coolblue plaatste hier al een inductiekookplaat, een microgolfoven, een vaatwasser, een koelvries combinatie (extra toestel, geen vervanging) en volgende week brengen ze een wasmachine en een droogkast.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”