wie ervaring met zuiver online banken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wie
Heeft er een ervaring met een van deze banken Staat en artikel over aion belgie in clickx van 19 mei 2020
Aion Belgie
Revoult
N26
Monese
Bunq
Curve
Transferwise
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Met allemaal. Als je referrals nodig hebt om rekening te openen dan stuur je maar een PM. Er staat al heel veel info over deze banken in het topic online banken.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Buiten de referal vergoedingen zijn die pokkedure ondingen bruikbaar in het echte leven?

Bpost verkoopt ook prepaids tegen een fikse vergoeding.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

9livesuni schreef:
Bpost verkoopt ook prepaids tegen een fikse vergoeding.
Ik heb zo'n kaart;
https://goodpay.coop/nl

De NewB-variant. Dat en de VELT-versie zijn de goedkoopste opties zover ik weet voor wie een pre-paid MasterCard wil. NewB is gratis bij gebruik en aankoop 1 aandeel van 20 euro. - De VELT versie is, zover ik het begrijp, volledig gratis bij effectief gebruik. (= 1x per maand)

Opladen via overschrijving is gratis. - Verder geen voordelen bij. Is gewoon een betaalkaart. Geen puntjes of cash-back of zo. Of toch ...de NewB-kaart geeft 5 cent per betaling aan een lidorganisatie naar keuze. (GoodGift).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zolang je niet perse een metalen kaart in goud/roze/zwart/... wil hebben, zijn ze meestal gratis(of een eenmalige leverkost).
Dus goedkoper dan de BPost prepaid. Ze zijn vooral handig als je op reis bent in een niet-€ land of online koopt in niet €. Als je alleen van plan bent om ze in Belgische winkels te gebruiken, hebben ze géén meerwaarde.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Beschikken over betaalkaarten van verschillende systemen is altijd handig. Systeembanken bieden dat ook aan zonder kost als je wat rondkijkt.

Nu die aion is wel leuk ( er valt voor zeer specifieke gevallen wel iets voor te zeggen zoals al die andere) maar als ik het volgende lees
Van het besparen op je energierekeningen tot het vinden van de scherpste prijs voor dat paar leuke schoenen.
Lijkt me wel zijn negentien euro in de maand waard. Spijtig dat ik hun website niet kan benaderen via mijn browser want ik ben wel beniewd naar hun goodies.


Nu er zijn heel wat toepassingen die interessant zijn uit dat gamma kreupele producten tegen fikse meerkost. Zo vind ik het transferwise en wechatpay wel iets gek waar ik zeker naar uitkijk.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

glda19 schreef:Wie
Heeft er een ervaring met een van deze banken Staat en artikel over aion belgie in clickx van 19 mei 2020
Aion Belgie
Revoult
N26
Monese
Bunq
Curve
Transferwise
Argenta te goedkoop ?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

9livesuni schreef:Nu die aion is wel leuk...
Van het besparen op je energierekeningen tot het vinden van de scherpste prijs voor dat paar leuke schoenen.
Lijkt me wel zijn negentien euro in de maand waard.
Voor die 228 euro aan 'lidmaatschap' op jaarbasis, kan ik een heel mooi paar schoenen kopen ipv aan aan die afzetters te geven.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

fendtje schreef:
glda19 schreef:Wie
Heeft er een ervaring met een van deze banken Staat en artikel over aion belgie in clickx van 19 mei 2020
Aion Belgie
Revoult
N26
Monese
Bunq
Curve
Transferwise
Argenta te goedkoop ?
Ik begrijp ook niet wrm men zo graag met die dingen in zee gaat terwijl je bij Argenta simpelweg een gratis Mastercard kan hebben...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

680x0 schreef: Ik begrijp ook niet wrm men zo graag met die dingen in zee gaat terwijl je bij Argenta simpelweg een gratis Mastercard kan hebben...
Tja, ieder zijn plezier zeker?

Ik begrijp het ook niet echt maar maar dat is ok. De meeste mensen zitten bij de 'grootbanken'. Anders zouden het geen grootbanken zijn. Lijkt mij goed voor stabiliteit van de markt. Een deel zijn klant bij kleinere banken zoals Argenta wat de grootste van de kleine is.

Daar is is overlapping met 'klein en lokaal' (VDK) en de 'gratis klanten'. Niet alle kleine banken zijn gratis maar de meeste zitten wel daar. Ook al heeft een bank als KBC een gratis zichtrekening.

Sommige zijn echte banken (Europabank, Keytradebank), andere zijn enkel een verschijningsvorm van een andere bank (HelloBank is eigenlijk gewoon BNP Paribas Fortis) .

Ik moet toegeven dat die fintech-banken; daar weet ik niet echt iets vanaf. Maar het is wel weer een andere niche. Die moeten wel iets goed doen dat aantrekkelijk is voor hun klanten. Elementen daarvan kunnen dan deels doorstromen naar andere banken. Zoals ik het begrijp komt het er op neer bij die fintech-banken dat je met een app alles heel flexibel kunt doen. - Dat zal veel mensen aanspreken. Mij persoonlijk niet. Een debitkaart om te betalen. Een app om het saldo te raadplegen, een overschrijving doen. Dat is voor mij genoeg. - Ik heb een heel gewone MasterCard/VISA-kaart maar ik kan niet zeggen dat ik die eigenlijk nodig heb.

In een paar maanden zou NewB moeten starten. Dat is de eerste bank sinds de oprichting van Argenta die een banklicentie heeft gekregen in België. Dat gaat een nieuwe nichespeler worden. - De niche van verantwoordelijk conservatief ethisch bankieren. Puur onlinebank. Niet gratis maar ook niet duur. - Dus eigenlijk een nieuwe speler die elementen bevat van alle andere categorieën van banken. NewB mikt op een zeer kleine fractie van de markt en dat lijkt mij een correcte inschatting.

Maar het geeft wel nog meer vrijheid aan mogelijke klanten om de bank van hun voorkeur te kiezen.
Karo
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2020, 11:47
Bedankt: 1 keer

glda19 schreef:Wie
Heeft er een ervaring met een van deze banken Staat en artikel over aion belgie in clickx van 19 mei 2020
Aion Belgie
Aion is een ramp op vlak van backoffice

Absoluut geen aanrader!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3709
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 6 keer

glda19 schreef:Curve
Dat (en trouwens nog enkele uit het lijstje) is toch geen zuiver online bank... je moet je kaart zelfs linken aan een bestaande VISA/Mastercard bij een bestaande bank. Het product kan dus volgens mij nooit op zichzelf bestaan.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

@fedtje
Wist niet dat er zuiver online banken bestonden.
En argenta heeft er niks mee te maken
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

WalterB1 schreef:Zoals ik het begrijp komt het er op neer bij die fintech-banken dat je met een app alles heel flexibel kunt doen.
De snelheid en het gemak waarmee je een account opent. Email, paswoord en fotootje van pas id of rijbewijs, klaar.

Als KBC klant ben ik niet echt onder de indruk van de apps maar sommigen bieden dan wel iets extra waar ik toch plezier uithaal.

Bij Revolut vond ik de snelheid en esthetiek waarmee hun metalen betaalkaarten worden verzonden bijzonder charmerend.

In de app zit er heel wat irritante visualisaties en voor mij prul toepassingen, maar ook wel enige die fun zijn. Het gemak waarmee je cryptomunten kan kopen ( waar je verder niets mee kunt ) voor 5 € , of eender welk bedrag, apple tesla of alibaba “aandelen” kopen is ook wel best fun. De mogelijkheid om verschillende munten aan te houden is ook wel leuk.

Transferwise is best ook wel een leuke toepassing. Je krijgt een hoop buitenlandse rekening nummers ( UK,US,Signapore,...) en kan nog een hele resem munten aanhouden. Zonet nog even wat Rmb noor een Alipayaccount verzonden. Het kan goedkoper maar geld verzenden is bij transferwise niet echt kostelijk te noemen.

Ik ben wel fan omdat het veel nieuwe mogelijkheden geeft die anders duurder of meer inspanning vergen om ze te bekomen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

glda19 schreef:Wie Heeft er een ervaring met een van deze banken
Revolut heb ik ondertussen al een jaar of 5.
Erg tevreden van.

680x0 schreef:Ik begrijp ook niet wrm men zo graag met die dingen in zee gaat terwijl je bij Argenta simpelweg een gratis Mastercard kan hebben...
=> meerdere virtuele kaarten, die je on the fly kan "enablen of disablen"
=> eenvoudige opvolging van je online (visa)uitgaven
=> snel, goedkoop, en eenvoudig een prepaid kaart hebben

ik zie hier bpost voorbijkomen, maar de laatste keer dat ik de vergelijking deed was revolut een stuk voordeliger.
het ligt er natuurlijk ook aan of je fancy extraatjes wil of niet.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Volgens mij zijn enkel N26 en Aion echte banken in de zin dat ze een banklicentie hebben en die gebruiken voor hun Belgisch aanbod. De rest zijn prepaid/debit fysieke/virtuele VISA/MasterCard kaarten met een app om ze te beheren en meestal ook een IBAN-nummer om geld te storten. Of in het geval van Curve, een meta-kaart. En Transferwise is dan weer iets apart. Revolut is momenteel enkel in Litouwen een echte bank. Voor West-Europa is het plan om een echte bank te worden door hun Ierse banklicentie te "passporten", maar die hebben ze momenteel zelfs nog niet eens.

Nadelen:

Je geld kan je via deze "banken" enkel beheren met toestemming van Apple of Google. Iedereen negeert dat feit omdat de invloed van bedrijven als Apple en Google al decennia door de volstrekt onkritische tech-pers en hun fanboys genormaliseerd is, maar het is weer een extra partij met vetorecht tussen jouw en je geld. Tenzij je gaat jailbreaken of losse apk's gaat installeren, maar dan zou je toch moeten doorhebben dat dit al meteen veel complexer is dan het online bankieren van een traditionele bank.

Geen enkele van deze "banken" ondersteunt Belgische gestructureerde mededelingen (misschien Aion, betwijfel het). Je kan ze ingeven als vrije mededeling, maar een tegenpartij kan argumenteren dat hij risico voor niet correct verwerkte betaling in dat geval bij jou ligt. Juridisch valt dat te betwisten aangezien het eisen van een bankrekening uit een bepaald land een privé-sector obstakel voor de Europese Eenheidsmarkt vormt, maar dat is niet de heuvel waarop ik wil sterven.

Geen enkele van deze "banken" ondersteunt Belgische domiciliëringen (misschien Aion?). Sommige zaken eisen een domiciliëring. Bv. sommige sportscholen, en ik ga niet van sportschool veranderen d.w.z. mijn leven aanpassen i.f.v. wat mijn "bank" ondersteunt, dat is de omgekeerde wereld.

Geen enkele van deze "banken" biedt Bancontact aan, voor zover ik weet zelfs Maestro niet voor hun Belgische klanten. Cash afhalen kan wel, maar meer en meer handelaars weigeren dat tegenwoordig en ik verwacht niet dat Economische Inspectieman mij daar ter plaatse komt verdedigen tegen een handelaar die enkel BC/Maestro aanvaardt. Andere bedrijven gebruiken dan weer Bancontact voor de verificatie van de identiteit, bv. Jim Mobile (Unleashed). Analoge bedenking als bij domiciliëring dan. Spijtig dat BC het enige betaalmiddel is dat iedereen als vanzelfsprekend beschouwt in dit land, maar ik ga m'n leven niet aanpassen aan wat een smartphone-"bank" ondersteunt.

Geen van de drie voorgaande punten zal snel veranderen, want al deze smartphone-"banken" beperken zich tot het integreren van bestaande off-the-shelf-oplossingen voor financieel verkeer die niet gebouwd zijn met ondersteuning van de Belgische markt in het achterhoofd.

Al deze apps trekken, naast profielen die willen proberen alles via hun smartphone te doen of i.i.g. iets willen waarmee ze gratis Apple Pay of Google Pay kunnen gebruiken, ook heel wat transnationale profielen aan die werken in instabiele en niet per se legale arbeidsverbanden. Daarom is de toepassing van hun AML-systemen assertiever dan bij "traditionele" (Boeh! Oud! Slecht!) banken. En gezien hun aantal customer service-aapjes niet in verhouding is tot hun sterk groeiend klantenbestand, dat sowieso al meer in de schemerzone zit, duurt een accountschorsing ironisch genoeg vaak veel langer dan bij de slechte, oubollige, traditionele baksteen & mortel-banken. Maar zo is het met alles: hoe agressiever je probeert te virtualiseren, hoe pijnlijker de dingen zich vaak hermaterialiseren. Heel wat consumer fintech is gebaseerd op arbitrage van die realiteit versus de fantasie van een bepaald type persoon om alles met zo weinig mogelijk materiële ballast te kunnen doen. Daarom ook dat smartphone-"banken" hun klanten trainen om de denken in termen van "traditionele" banken versus het eigen merk. De connotaties van het woord "traditioneel" suggereren een verschil in aanpak die er op een minder oppervlakkig niveau niet echt is. Uiteindelijk zijn alle elektronische manieren om fiat-geld legaal te beheren onderworpen aan een eengemaakt KYC en AML-regime met dezelfde grote commerciële spelers.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

stefan1234 schreef:Volgens mij zijn enkel N26 en Aion echte banken in de zin dat ze een banklicentie hebben en die gebruiken voor hun Belgisch aanbod. De rest zijn prepaid/debit fysieke/virtuele VISA/MasterCard kaarten met een app om ze te beheren en meestal ook een IBAN-nummer om geld te storten.
Ik zou me niet wagen aan die vlotte jongens die je de hemel inprijzen met hun niche produkten. Ik herinner me het verhaal van die 'FYRE' organisator Billy McFarland die ook een 'creditcard'-bedrijf genaamd Magnises had opgezet dat bedoeld was als een elite-creditcard voor rijke millennials ... of, tenminste, millennials die rijk wilden lijken. Ook die kaart was van metaal gemaakt, omdat het er luxues uitzag.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

timmermc schreef:
stefan1234 schreef:Volgens mij zijn enkel N26 en Aion echte banken in de zin dat ze een banklicentie hebben en die gebruiken voor hun Belgisch aanbod. De rest zijn prepaid/debit fysieke/virtuele VISA/MasterCard kaarten met een app om ze te beheren en meestal ook een IBAN-nummer om geld te storten.
Ik zou me niet wagen aan die vlotte jongens die je de hemel inprijzen met hun niche produkten. Ik herinner me het verhaal van die 'FYRE' organisator Billy McFarland die ook een 'creditcard'-bedrijf genaamd Magnises had opgezet dat bedoeld was als een elite-creditcard voor rijke millennials ... of, tenminste, millennials die rijk wilden lijken. Ook die kaart was van metaal gemaakt, omdat het er luxues uitzag.
Sleur je dat er nu niet gewoon bij om te kunnen zeuren op de millenials? Want al die smartphone-banken met hun metalen kaarten passen de voorwaarden van die producten wel correct toe, van fraude is hier dan ook geen sprake. Het "probleem" met metalen debit-kaarten of prepaid-kaarten is eerder dat het inherent producten voor parvenus zijn die zichzelf en/of hun omgeving willen bedriegen. Een echte kredietkaart (eventueel charge card) met een minimale kredietlijn is per definitie prestigieuzer dan om het even welke prepaid- of debit-kaart. Kijk ook maar eens naar de iets oudere posts op de Instagram-account van Revolut, dat zit vol foto's van hun metalen kaart in combinatie met iPhones, Airpods en lederwaren. Het soort dingen m.a.w. die iemand zonder geld zich inbeeldt dat hij of zij zou kopen als hij of zij wel geld had.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik heb er ook een aantal als "daily driver" getest, maar het gebrek aan BC/Maestro heeft ze telkens de das om gedaan.

Momenteel met alles waar ik vrij de keuze in heb bij KBC, dat sluit qua app echt nauw aan bij de voorlopers, erg tevreden van.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

stefan1234 schreef:Instagram-account van Revolut, dat zit vol foto's van hun metalen kaart in combinatie met iPhones, Airpods en lederwaren.
Daar kun je een Instagram babe inderdaad mee verleiden... :angel:
Millennials :roll:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

cloink schreef:Ik heb er ook een aantal als "daily driver" getest, maar het gebrek aan BC/Maestro heeft ze telkens de das om gedaan.

Momenteel met alles waar ik vrij de keuze in heb bij KBC, dat sluit qua app echt nauw aan bij de voorlopers, erg tevreden van.
Was er een bij waarmee je gestructureerde mededelingen kon ingeven, of die domiciliëringen ondersteunde?
Persoonlijk behoud ik Revolut, voor het geval ik eens geld in een vreemde munteenheid zou moeten uitgeven. Ondertussen geen geld er op, dus geen risico.
timmermc schreef:
stefan1234 schreef:Instagram-account van Revolut, dat zit vol foto's van hun metalen kaart in combinatie met iPhones, Airpods en lederwaren.
Daar kun je een Instagram babe inderdaad mee verleiden... :angel:
Millennials :roll:
https://www.instagram.com/revolutapp/
Doorscrollen en je ziet dat dat toch wel allemaal heel, euh, "aspirationeel" is...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor wie een fancy card wil en toegevoegde waarde; dit lijkt mij nog interessant.

https://fuzecard.com/


Is ondertussen al van 2017. Ze verkopen het nog op het website, verder nog nergens gezien. Voor zover dat goed werkt in praktijk best interessant; One Card To Rule Them All!

Heeft wel een 2020 update nodig ...'DOES NOT SUPPORTS EMV chip, NFC, and ATM transaction'
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

curve kan je nog niet toevoegen aan google pay? (enkel UK)? om bankkaart nl. ook weg te laten.

natuurlijk zijn vele daar nog tegen.
https://support.google.com/pay/answer/7351439
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

stefan1234 schreef: Het soort dingen m.a.w. die iemand zonder geld zich inbeeldt dat hij of zij zou kopen als hij of zij wel geld had.
En welk fotoke had jij ingestuurd om een jaar gratis metal te zijn?

Ik vind dat jullie behoorlijk gewichtig doen over die metalen kaartjes. Wil je gebruik maken van die rekening dan zal je toch met geld over de brug moeten komen. Of meedoen aan hun acties of je als referal opdringen ( lijkt me ook wel populair en zeer lucratief )
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

satsurfer schreef:curve kan je nog niet toevoegen aan google pay? (enkel UK)? om bankkaart nl. ook weg te laten.

natuurlijk zijn vele daar nog tegen.
https://support.google.com/pay/answer/7351439
Toch wel. Heb mijn Curve toegevoegd aan Google Pay en er ook al contactloos via gsm in de winkel mee betaald.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

9livesuni schreef:
stefan1234 schreef: Het soort dingen m.a.w. die iemand zonder geld zich inbeeldt dat hij of zij zou kopen als hij of zij wel geld had.
En welk fotoke had jij ingestuurd om een jaar gratis metal te zijn?

Ik vind dat jullie behoorlijk gewichtig doen over die metalen kaartjes. Wil je gebruik maken van die rekening dan zal je toch met geld over de brug moeten komen. Of meedoen aan hun acties of je als referal opdringen ( lijkt me ook wel populair en zeer lucratief )
Hoezo doen we "gewichtig" over die metalen kaartjes? Juist het tegenovergestelde me dunkt.

"Met geld over de brug komen" ... ja, met EUR 167,88 per jaar (als je per maand betaalt).
De reden waarom zwarte metalen kaarten een bepaald type persoon de ogen uitsteken is omwille van het bestaan van kaarten als de Centurion Card (zwarte metalen American Express):
The Centurion Card is invitation-only after appropriate net worth with American Express, credit, and spending criteria are met.[6] American Express does not publicly disclose the requirements necessary for getting or keeping a card, except that the cardholder needs to have a substantial net worth, as well as having been a Platinum card holder.[6]
While the eligibility criteria are subject to speculation, most reliable sources agree that Centurion Card holders have historically spent US$250,000 or more per year on lower-level American Express cards.[19]
Centurion Card op Engelstalige Wikipedia
Plus, voor bv. Nederlanders, een initiële bijdrage van EUR 3000 plus een jaarlijkse bijdrage van eveneens EUR 3000.
Dat is toch wel heel andere kattenpis dan EUR 13,99 per maand voor een zwarte metalen kaart van Revolut of een andere smartphone-bank. Naast het feit dat je je Metal Plan al na een paar maand kan opzeggen en je kaart blijft werken. Ik zou me belachelijk voelen als ik met zoiets gezien werd.
Zie ook countersignalling

En referrals zijn "zeer lucratief" volgens jou? Heb jij door hoe multi-level marketing werkt voor het overgrote deel van de deelnemers?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

stefan1234 schreef:Was er een bij waarmee je gestructureerde mededelingen kon ingeven, of die domiciliëringen ondersteunde?
Persoonlijk behoud ik Revolut, voor het geval ik eens geld in een vreemde munteenheid zou moeten uitgeven. Ondertussen geen geld er op, dus geen risico.
Helaas.

En ik hanteer hetzelfde: KBC als daily driver en Revolut voor in het buitenland.
ooh. shiny.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

stefan1234 schreef:Was er een bij waarmee je gestructureerde mededelingen kon ingeven, of die domiciliëringen ondersteunde?

Ik ben niet met domicilieringen vertrouwd maar transferwire heeft een BE nummer en kent direct debits. Misschien weet liegebeestig daar meer over.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

N26 + Revolut + KBC/Argenta/Keytrade.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

9livesuni schreef:
stefan1234 schreef:Was er een bij waarmee je gestructureerde mededelingen kon ingeven, of die domiciliëringen ondersteunde?

Ik ben niet met domicilieringen vertrouwd maar transferwire heeft een BE nummer en kent direct debits. Misschien weet liegebeestig daar meer over.
geen idee, van transferwise heb ik nu net geen kaart. Monese heeft ook een belgisch bankrekeningnr maar geen gestructureerde mededelingen voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

9livesuni schreef:Wil je gebruik maken van die rekening dan zal je toch met geld over de brug moeten komen. Of meedoen aan hun acties of je als referal opdringen ( lijkt me ook wel populair en zeer lucratief )
euh... heb je het nu over revolut?
ik heb ondertussen al bijna 5 jaar revolut en het heeft me tot op heden nog niks gekost, behalve de kost van een extra virtuele kaart aan te maken.
heb 1x de klantendienst nodiggehad (in 2016, via in-app chat) en daar werd ik vrij vlot en correct bij geholpen.
nog nooit aan de acties meegedaan, wel al eens referral links gedeeld als het win-win was.

ondertussen hebben ze ook funding gehad, banklicentie verkregen, ...
ben er in ieder geval blij mee :)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Uiteraard heb ik het over Revolut. Ik heb voor mijzelf bedacht dat ik het best betaal voor mijn rekening omdat dit het best aansluit met mijn veronderstelt gebruik. Mocht ik mij daarin vergissen heb ik dan toch mijn metalen kaartjes. :eek:

Het gebruik zal voor iedereen anders zijn dus de afweging zal ieder voor zichzelf moeten maken of die extra percentjes hier en daar niet vlug een upgrade verantwoorden.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij 9lives die willen betalen voor de banken. Dank je wel.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

liegebeestig schreef:Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij 9lives die willen betalen voor de banken. Dank je wel.
Nogal kort door de bocht vind je niet? Elk bedrijf of overheid dient zijn personeel en structuur te vergoeden. Gratis bestaat niet. Ik veronderstel dat jij ook niet als vrijwilliger door het leven gaat?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dfrog schreef:
liegebeestig schreef:Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij 9lives die willen betalen voor de banken. Dank je wel.
Nogal kort door de bocht vind je niet? Elk bedrijf of overheid dient zijn personeel en structuur te vergoeden. Gratis bestaat niet. Ik veronderstel dat jij ook niet als vrijwilliger door het leven gaat?
Nee zeker niet. Daarom dank aan de betalers.

Alle gekheid op een stokje. Kijk, een bank krijgt mijn geld, er is betalingsverkeer, en dat volstaat ruimschoots om winst te maken. Een bank betaalt mij, niet omgekeerd. En zo is het met alle banken waar ik klant ben. Ja ook de Belgische. Ze betalen mij allemaal.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij 9lives die willen betalen voor de banken. Dank je wel.
Revolut... CEO is een Rus die dat uit verveling heeft opgericht? Papa schijnbaar een Russiische oligarch.
Ik huiver nu al bij de gedachte van Poetin in mijn achterzak te dragen. :banana:
Alle gekheid op een stokje. Kijk, een bank krijgt mijn geld, er is betalingsverkeer, en dat volstaat ruimschoots om winst te maken. Een bank betaalt mij, niet omgekeerd. En zo is het met alle banken waar ik klant ben. Ja ook de Belgische. Ze betalen mij allemaal.
Dat is een principe uit het verleden, die geld instellingen hebben het doorheen de jaren wel mooi kunnen omdraaien, zodat jij moet betalen om je geld bij hen te plaatsen (nog net niet, maar het komt eraan die negatieve intrest).
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

liegebeestig schreef:
Dfrog schreef:
liegebeestig schreef:Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij 9lives die willen betalen voor de banken. Dank je wel.
Nogal kort door de bocht vind je niet? Elk bedrijf of overheid dient zijn personeel en structuur te vergoeden. Gratis bestaat niet. Ik veronderstel dat jij ook niet als vrijwilliger door het leven gaat?
Nee zeker niet. Daarom dank aan de betalers.

Alle gekheid op een stokje. Kijk, een bank krijgt mijn geld, er is betalingsverkeer, en dat volstaat ruimschoots om winst te maken. Een bank betaalt mij, niet omgekeerd. En zo is het met alle banken waar ik klant ben. Ja ook de Belgische. Ze betalen mij allemaal.
LOL. "Jaja mannekes ge gaat het niet geloven maar zij betalen mij, ja állémáál, echt in 't echtig, ik heb de machtigen der aarde even mooi rond mijne vinger gedraaid..." Bemerk ik hier die typische spaargidserfantasie van te denken dat men het systeem te slim af is omdat men elke dienst via de meest voordelige aanbieder gebruikt?

't Is een beetje alsof ik zou beweren dat MS mij sponsort omdat ik enkel hun gratis diensten met reclame gebruik en ze voor de rest geen geld van mij krijgen, zelfs niet voor een OEM van Windows 10. De realiteit is dat bijna elk materieel artefact en elke dienst waarmee ik doorheen de dag in contact kom op een of andere manier het resultaat is van industriële en bedrijfsprocessen waarin betaalde MS-producten gebruikt zijn, producten waarvoor ik als consument uiteindelijk onrechtstreeks betaal. MS is als een enorme rentezoekende facesucker die meerwaarde uit de hele westerse economie zuigt. Zo ook met de banken, al zie je dat niet direct, zeker niet als je 5 cent per transactie of 1% cashback van ze krijgt. Soit, ik doe objectief hetzelfde. Heb de afgelopen jaren bv. Revolut gebruikt om aan het maximum van EUR 100 te komen met mijn Beobank 1% cashback-kaart, terwijl ik organisch amper aan EUR 15-20 zou komen. Maar die illusie dat mijn deposito's en beperkt betalingsverkeer zo belangrijk zijn voor de banken dat ik ze de les kan spellen, daar ben ik gelukkig nog vrij van.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”