betaalterminal huren voor kleine winkel in toeristisch centrum

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
jozefmaria
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2014, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Wie heeft hier ondervinding in ? Ik heb een kleine winkel in het toeristisch deel van Antwerpen, en zou graag een betaalterminal willen huren . Mijn winkel doe ik al jaren in bijverdienste . Ik schat het aantal nodige betalingen via betaalterminal op 7 maal per week.Wat is er aan te raden ?

Groetjes , Mark
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Lijkt mij pokkeduur voor wat het wellicht maar opleverd.


Payconic met qr lijkt me een pak goedkoper
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

9livesuni schreef:Payconic met qr lijkt me een pak goedkoper
Ik ben helemaal niet zeker dat buitenlandse toeristen payconiq gebruiken.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Wij hebben een van CCV. Ongeveer een 40 betalingen per maand. Ook Visa.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Goztow schreef: Ik ben helemaal niet zeker dat buitenlandse toeristen payconiq gebruiken.
Idd dat doen ze niet.

Nog ene waar een handelaar zich soms laat aan vangen: louter Bancontact aanvaarden zonder Maestro erbij. Dan kan zelfs een Nederlander niet betalen. En ook Apple Pay en co zijn dan al uitgesloten.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

POS.eu? Ze hebben een kleine terminal voor 30 euro, geen recurrente kosten. Per bancontact betaling meer dan 10 euro is het 0,25 euro. Eronder is het 0,08 euro. Ook apple en google pay en visa beschikbaar (dit laatste is wel duurder).

Gebruik dit naar alle tevredenheid voor zeldzame digitale betalingen...
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

mypos.eu ziet idd nog interessant uit. Toestelen lijken mij wel mooi/mee met hun tijd.
Betalen ze uit per transactie of per dag?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Kamiel, je wordt onmiddellijk uitbetaald... De enige kost die je nog hebt is dat het geld dat op de MyPos rekening komt (een gewoon Europees IBAN-nummer) naar je eigen rekening moet worden overgeschreven, dit kost je 3 euro per transactie. Ik doe dit 2-maandelijks, is geen grote kost. Het online registratie systeem laat je ook perfect toe om een pdf-overzicht te generen voor de boekhouder.

Ik gebruik het Go toestelletje: https://shop.mypos.eu/nl/19-mobiel-pinapparaat/183-go (dit werkt via mobiele netwerk, heeft geen Wifi in tegenstelling tot de MyPos Mini). Dit toestel is recent (2019), start snel op en werkt goed.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2655
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Grigri schreef:Kamiel, je wordt onmiddellijk uitbetaald... De enige kost die je nog hebt is dat het geld dat op de MyPos rekening komt (een gewoon Europees IBAN-nummer) naar je eigen rekening moet worden overgeschreven, dit kost je 3 euro per transactie. Ik doe dit 2-maandelijks, is geen grote kost. Het online registratie systeem laat je ook perfect toe om een pdf-overzicht te generen voor de boekhouder.

Ik gebruik het Go toestelletje: https://shop.mypos.eu/nl/19-mobiel-pinapparaat/183-go (dit werkt via mobiele netwerk, heeft geen Wifi in tegenstelling tot de MyPos Mini). Dit toestel is recent (2019), start snel op en werkt goed.
Maar als ik het lees kan je een visa hebben waarmee je dat geld kan uitgeven zonder kosten ?
Voyager
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2007, 18:29
Bedankt: 1 keer

Ik zou ook SumUp aanraden.
Geen maandelijkse kosten, enkel een % op de transactie.
Je moet het bakje kopen voor iets van een 20 euro en dan kan kaart met pin, contactloos en Apple pay aanvaarden.
Werkt met de meeste creditkaarten en maestro (Bancontact).
jozefmaria
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2014, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Bedankt voor jullie reakties. Ik heb een offerte aangevraagd bij CCV en Worldline. Ik moet natuurlijk ook nog een voldoende internetverbinding daarbij aanschaffen .Voorlopig heb ik 2GB , de winkel is 75 uren open per maand (bijverdienste). Hoeveel GB is hiervoor nodig ? Totale kostenplaatje voor het huren : ongeveer 50€ per maand voor huren betaalterminal met transactiekosten + servicekosten + andere bijhorende kosten , dan internet verbinding 25€ per maand , dan lidmaatschap UNIZO 12€/mnd die met de 2 bovenstaande firma's een strak contract afdwingt.Dus in totaal ongeveer 87 €/mnd . Per maand zal ik gemiddeld voor 1000€ maximum-verkoop hebben via betaalterminal. Groetjes , Mark
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

@ Tomsworld: dat klopt, aan die IBAN-rekening van MyPos is een VISA-kaart inbegrepen die je kan gebruiken om betalingen mee te doen. Je kan trouwens eender waar in de EU betalingen ontvangen met een MyPOS toestel.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

jozefmaria schreef:Bedankt voor jullie reakties. Ik heb een offerte aangevraagd bij CCV en Worldline. Ik moet natuurlijk ook nog een voldoende internetverbinding daarbij aanschaffen .Voorlopig heb ik 2GB , de winkel is 75 uren open per maand (bijverdienste). Hoeveel GB is hiervoor nodig ? Totale kostenplaatje voor het huren : ongeveer 50€ per maand voor huren betaalterminal met transactiekosten + servicekosten + andere bijhorende kosten , dan internet verbinding 25€ per maand , dan lidmaatschap UNIZO 12€/mnd die met de 2 bovenstaande firma's een strak contract afdwingt.Dus in totaal ongeveer 87 €/mnd . Per maand zal ik gemiddeld voor 1000€ maximum-verkoop hebben via betaalterminal. Groetjes , Mark
Zo maak je het voor jezelf wel erg duur lijkt me. Alternatief:
- Sumup zoals hierboven vermeld (60 eur excl btw eenmalig, geen abo)
- verbinden met je telefoon met internetabo (bijvoorbeeld 5 eur misschien per maand bij JIM mobile) - verbruik is echt minimaal, geen 2GB zelfs.
- 2,75% commissie afgeven per verkoop.
- geen verdere kosten om het geld echt op je rekening te krijgen.

En het kan wellicht hier of daar nog goedkoper zonder de kosten die de gevestigde waarden zoals CCV en co aanrekenen in ons dure landje.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Sumup toestellen kan je links en rechts goedkoper dan de 50 euro krijgen.

En dan heb je geen kosten meer behalve die % per transactie.
Grinder
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2020, 07:38
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Voor zo een kleine omzet is sumup of pos.eu echt aan te raden.
Op zich lijkt hun procentuele kost hoog, maar als je de totale kosten per maand vergelijkt kom je goedkoper uit.

Enkel als je een grote omzet draait of het automatisch in een kassasysteem wilt verwerken is de oplossing van de quasi alleenheersers een beter idee
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Wat is de goedkoopste transactie kost in België?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Jozemaria: Pm :wink:
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

mgo72 schreef:Sumup toestellen kan je links en rechts goedkoper dan de 50 euro krijgen.

En dan heb je geen kosten meer behalve die % per transactie.
Waar kan je die krijgen?
Dfrog schreef:Jozemaria: Pm :wink:
Kan je mij ook eens pmen aub?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

enta schreef:
mgo72 schreef:Sumup toestellen kan je links en rechts goedkoper dan de 50 euro krijgen.

En dan heb je geen kosten meer behalve die % per transactie.
Waar kan je die krijgen?
https://www.coolblue.be/nl/product/7776 ... araat.html
€24,99
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 12 mei 2020, 10:12, in totaal 1 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ook hier een tevreden gebruiker van Sumup.
En aangezien ik al een eindje klant ben, heb ik nog de oude tarieven van 1.95% zelfs.
Zou al redelijk veel inkomsten moeten hebben eer dit niet het voordeligste zou zijn...

Als ik zo lees dat je 1000 euro inkomsten verwacht, en dit je nu 87 euro per maand zou kosten...
Op 1000 euro betaal je met de nieuwe prijzen zo'n 27.5 euro.
Hierboven eenmalig 19,99 aanschaf van het toestel (inc BTW, maar aangezien je zo'n 12k per jaar maakt, zal je wel vrijgesteld zijn van BTW).
En dan je internetabo, dit is het abo van je smartphone, die je allicht al zal hebben voor je zaak.
Je spreekt over 2GB: is dit wat je hebt als abo, en niet gebruikt? Is dit wat je overhoudt naast de rest van je data?

Als je vreest voor je data, of dat je het gebruik van een smartphone erbij niet handig zou vinden, heb je tegenwoordig ook het 3G-toestel.
Kost je meer in aanschaf (100 euro ipv 20), maar daarna heb je er geen kosten meer aan (behalve elektriciteit).
Internet en dergelijke zit gewoon inbegrepen in de capex, dus hoef je in je opex er geen rekening meer mee te houden.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Europabank heeft ook een aanbod van betaalterminals, daar zou ik ook eens horen.
jozefmaria
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2014, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

blaatpraat schreef:Ook hier een tevreden gebruiker van Sumup.
En aangezien ik al een eindje klant ben, heb ik nog de oude tarieven van 1.95% zelfs.
Zou al redelijk veel inkomsten moeten hebben eer dit niet het voordeligste zou zijn...

Als ik zo lees dat je 1000 euro inkomsten verwacht, en dit je nu 87 euro per maand zou kosten...
Op 1000 euro betaal je met de nieuwe prijzen zo'n 27.5 euro.
Hierboven eenmalig 19,99 aanschaf van het toestel (inc BTW, maar aangezien je zo'n 12k per jaar maakt, zal je wel vrijgesteld zijn van BTW).
En dan je internetabo, dit is het abo van je smartphone, die je allicht al zal hebben voor je zaak.
Je spreekt over 2GB: is dit wat je hebt als abo, en niet gebruikt? Is dit wat je overhoudt naast de rest van je data?

Als je vreest voor je data, of dat je het gebruik van een smartphone erbij niet handig zou vinden, heb je tegenwoordig ook het 3G-toestel.
Kost je meer in aanschaf (100 euro ipv 20), maar daarna heb je er geen kosten meer aan (behalve elektriciteit).
Internet en dergelijke zit gewoon inbegrepen in de capex, dus hoef je in je opex er geen rekening meer mee te houden.
aan blaatpraat: ik heb een abonnement bij My Viking van 2GB (12€), daar gebruik ik 1,5GB van zonder betaalterminal. Ik kan naar 5GB gaan voor 15€.
Maar hoe komt de verbinding tot stand tussen de betaalterminal en mijn smartphone , via bluetooth , via een kabel naar smartphone? Ik heb in mijn winkel geen modem of vaste computer enkel de smartphone.
Ik hoor meerdere malen dat Sumup goed is , hoe lang heb je dit al ? De bedoeling is een apparaat te hebben dat vlot en herkenbaar is voor de koper.Verkoop ook veel aan Nederlanders , die kennen volgens mij bancontact niet maar wel Maestro. Af en toe andere nationaliteiten , kennen die Sumup ?Geen vrijstelling BTW. Ik had het enkel over de betalingen die de klanten doen via betaalterminal.

1) Het grootste deel van mijn klanten zijn Vlamingen : 60% , Nederlanders 30% , andere 10%. Op de website van SUMUP staat Bancontact , de meest voorkomende kaart hier (België), niet op. Heb je al ontvangen met Bancontact ?
2) Betreft Bluetooth verbinding met mijn smartphone : kan ik , terwijl mijn smartphone met de betaalterminal van SUMUP verbonden is , ondertussen op mijn smartphone mijn email nazien of iets opzoeken op internet ?

Groeten , Mark
Laatst gewijzigd door jozefmaria 12 mei 2020, 22:27, in totaal 3 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Met 500MB zal je wel voldoende hebben lijkt mij.
En anders: de upgrade voor 3 euro per maand extra is niet zoveel extra (en nog steeds minder dan de andere oplossingen lijkt mij).

Verbinding is via bluetooth.
Je koppelt je sumup toestel aan je smartphone als het ware.
Als je wilt, kan je ook nog een bluetooth printer nemen en het geheel ook kasticketjes laten printen (heb ik zelf niet, de kasticketjes kunnen digitaal opgezonden worden naar de klanten die dit wensen, rechtstreeks vanuit sumup, mits het geven van een emailadres of gsm-nummer, zelf nog geen klanten gehad die dit wensten, aangezien iedereen een factuur/betaalbewijs krijgt onafhankelijk van het betaalmiddel).
Geen modem of iets dergelijks nodig dus.

Ik maak sinds 2018 gebruik van het systeem, en ben er tevreden over.
Terminal is trouwens portabel, zolang je smartphone in de buurt is, kan je betalingen doen (maak ik zelf ook gebruik van als consultant, klanten kunnen mij direct betalen als ze dat willen).
Indien een vaste plaats: je kan ook een docking kopen om hem vast te zetten.

Sumup is het bedrijf die de terminals (en de software maakt).
Voor de klanten is dit nog steeds bancontact, maestro, visa, mastercard, apple pay, google pay, noem maar op.
Het werkt ook met al die kaarten. De 3G-terminal (dus die zonder smartphone) ondersteunt een paar kaarten minder (zoals Diner Club, lijken mij de kaarten die hier niet echt gebruikt worden).
U kunt altijd een blaadje met alle logo's afprinten en boven de terminal hangen.

Indien geen vrijstelling BTW, kost de terminal u 16.52 bij Coolblue (CB levert intracommunautair).
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 46 keer

Hoe lang duren de payouts van sumup?
Wat is hoogste bedrag dat je al ontvangen hebt?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Meestal 2 bankwerkdagen.
Dan krijg je een betaling voor de transacties van 1 dag.

Hoogste is tot op heden afgerond 900 euro (dit dus voor 1 dag).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Alle bancontact kaarten hebben ook maestro...
Enfin, ik ben er toch nog geen tegen gekomen die niet konden betalen in de winkel (ik aanvaard enkel maestro)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

jozefmaria schreef:Wie heeft hier ondervinding in ? Ik heb een kleine winkel in het toeristisch deel van Antwerpen, en zou graag een betaalterminal willen huren . Mijn winkel doe ik al jaren in bijverdienste . Ik schat het aantal nodige betalingen via betaalterminal op 7 maal per week.Wat is er aan te raden ?

Groetjes , Mark
Die onkost is peanuts met een boekhouder.
Zijn aftrekbare onkosten.
Of is het probleem vorig jaar 5000 € en met een terminal 50.000 €.
Zo is indertijd proton gesneuveld.
Mijn overleden krantenwinkel uitbater zijn inkomsten , niet gewoon.
Het jaar nadien ...... gene proton meer.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

iceke schreef:Alle bancontact kaarten hebben ook maestro...
Enfin, ik ben er toch nog geen tegen gekomen die niet konden betalen in de winkel (ik aanvaard enkel maestro)
Probleem is niet bij kaarten, een debetkaart uitgegeven door een Belgische bank ondersteunt afaik sinds jaren altijd Maestro naast Bancontact.

Handelaars daarentegen zijn wel vrij om enkel voor Bancontact, enkel voor Maestro, of voor beiden te registeren.

In de praktijk vormt enkel het eerste (enkel Bancontact) een probleem; handelaars zijn zich soms niet bewust van hoe beperkend dat is. Het betekent dat je enkel Belgische debetkaarten kan aanvaarden, punt. Een Nederlander kan dan niet betalen met zijn Nederlandse debetkaart. Maar ook een Belg met een Belgische debetkaart kan niet betalen met Apple Pay gelinkt aan die debetkaart, omdat die nieuwere betaalfaciliteiten altijd via Maestro verwerkt worden.

Voor een toeristisch centrum, waar er per definitie ook een internationaal publiek aanwezig zal zijn, is enkel Bancontact dus zeker niet aangewezen. Je zal aankopen mislopen hierdoor, want de kans dat je die Nederlander die, nadat je zijn kaart geweigerd hebt, "even naar de flappentap ging lopen om cash geld af te halen" effectief nog gaat terugzien is minder dan 5%. Zeker als hij onderweg een concurrent van jou tegenkomt waar zijn Nederlandse kaart wel gewoon werkt (via Maestro).
jozefmaria
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2014, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Worldline en CCV hebben enorme slechte kritieken : zie
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.worldline.com
en ook
https://nl-be.trustpilot.com/review/ccv.nl
SUMUP heeft goede reviews. Ik weet niet of de doorsnee Belg vertrouwd is met de betaalterminal van Sumup , het lijkt meer op een kleine digipass.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

sumup kom je ook veel op beurzen tegen.
Is voor mij als betaler daar één van de betere systemen. Enkel soms problemen als gsm ontvangst in hal een ramp is :angel: Ook veel buitenlandse standhouders en geen problemen met belgische kaarten.
Mijn vorige kaart had wel maestro maar als kassa ze als maestro wilde gebruiken liep het altijd mis. Ging wel bij enkel maestro, kassierster moest dan manueel bancontact kiezen. Intussen wel al jaren geleden. Moest ook vooraf contacteren om maestro te activeren voor automaten in buitenland.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

jozefmaria schreef:Worldline en CCV hebben enorme slechte kritieken : zie
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.worldline.com
en ook
https://nl-be.trustpilot.com/review/ccv.nl
SUMUP heeft goede reviews. Ik weet niet of de doorsnee Belg vertrouwd is met de betaalterminal van Sumup , het lijkt meer op een kleine digipass.
Heb nog nooit een issue gehad met het betalen aan zo'n sumup. Je ziet die wel meer en meer in cafe's bijvoorbeeld.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

iceke schreef:Alle bancontact kaarten hebben ook maestro...
Enfin, ik ben er toch nog geen tegen gekomen die niet konden betalen in de winkel (ik aanvaard enkel maestro)
Enigste probleem zou kunnen zijn als iemand (contactloos) wil betalen met zijn telefoon via de BancontactApp(maar die gebruiken buitenlandse toeristen niet).
Die ondersteunt geen Maestro.
GooglePay/ApplePay apps zullen wel werken.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Veel kleine handelaren zie ik tegenwoordig met sumup werken. Ook nooit problemen gehad om hiermee te betalen.

En zoals blaatpraat al zei, je moet al veel omzet draaien vooraleer een klassieke terminal interessant wordt. En dan kan je het gewoon probleemloos stoppen (volgens hun site toch).

Eerste keer dat ik van Sumup gehoord heb, was op de Duitse tv in een reclamespot paar jaar geleden, zijn dus al langere tijd op de markt ook.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

@ Jozefmaria of Mark: het MyPos Go toestel heeft al de problemen niet die je beschrijft: werkt via eigen SIM-kaart (die gratis door MyPos wordt bijgeleverd) en heeft altijd dekking (gebruik het toestel op meerdere plaatsen en werkt altijd, kan zich met meerdere providers registreren). Je hebt dus helemaal geen Wifi of je GSM nodig!

Ook is er geen probleem om te betalen met Maestro (1,75%) of Bancontact (0,08 euro zo < 10 euro, 0,25 euro zo > 10 euro). Ook VISA, Apple Pay, Google Pay, etc. zijn allemaal mogelijk. Bij de meeste klanten is zelfs contactloos betalen ook mogelijk (als ze een nieuwe kaart hebben tenminste), dan moeten ze niet eens de kaart in het toestel stoppen. Je krijgt ook gratis enkele grote stickers om op je vitrine te hangen zodat de klant weet dat hij probleemloos kan betalen met VISA, Maestro,...

Qua kosten ga je ver onder de Worldline etc. (87 euro/m) toestellen zitten, gezien geen recurrente maandelijkse kosten. Je zal ook een stuk goedkoper zitten dan Sumup (rond de 25-30 euro/m) en dit in functie van de grootte van je winkelbedragen: ik vermoed ergens tussen de 5 en 15 euro/maand gezien je veel Belgen als klant hebt en dus de verlaagde fee hebt van 0,08 of 0,25 euro per transactie en niet 1,75% zoals bij Maestro/VISA...

Wist je dat er een MyPos shop vlakbij je winkel is in Antwerpen? https://www.mypos.eu/en/locations/antwerp. Je kan er eens binnenspringen (zijn ingericht zoals een Apple Shop) en een toestel uitproberen...

PS: ik heb helemaal geen andelen van MyPos, gewoon een enthousiaste gebruiker :))
Laatst gewijzigd door Grigri 15 mei 2020, 06:40, in totaal 1 gewijzigd.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik heb eens bekeken wat wij betalen bij CCV. Huur toestel. Vorig jaar totaal €475,27 + BTW. Voor gemiddeld 40 bancontact transacties per maand, gemiddeld €5000 per maand. Dan nog gemiddeld een 4-tal Visa/Mastercard transacties per maand voor gemiddeld €500. Voor Visa/Mastercard word 1,25% kosten betaald.

Ondanks de hogere kosten voor creditcards zal mypos dus toch een stuk goedkoper zijn.

Kan je met mypos ook via payconiq betalen?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Met het MyPos Go toestel kan je geen QR codes genereren en in die zin niet met Payconiq laten betalen (maar dus wel met Bancontact hetgeen op hetzelfde neerkomt als Payconiq behalve dat Payconiq tussen particulieren gratis is). Maar met MyPos kan je met de online app wel ontzettend veel dingen doen zoals betalingsverzoeken genereren als je bvb een webshop hebt. Gewoon een link naar de koper sturen die er eenvoudigweg hoeft op te klikken om de betaling uit te voeren...
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb het eens bekeken en mij lijken de 2 beste kandidaten:

Sumup (voor 20€ ga ik ook gewoon zo'n toestel halen omdat het leuk is denk ik)
https://nl.sumup.be/betaalterminal-kopen/
voordeel lage kost voor het Air toestel (20€ in btw bij bol.com)
https://www.bol.com/nl/p/sumup-air-cont ... 075964719/
Geen vaste kost, en een transparante transactie kost voor alle betaal middelen aan 3.75%
Goede ervaringen mee, dit toestel is hetgeen ik het meeste tegen kom bij kleine handelaren en vrienden die zoiets nodig hebben.
500 mb gaat zeker voldoen (en 3€ extra is nog geen ramp maar gaat enkel nodig zijn als je zelf meer gaat verbruiken)

enige nadeel is dat als je aan het bellen bent of gebeld word, je internet wegvalt en dan betalingen op die moment niet werken.
ja kan dan voor de 3g variant gaan (kost eenmalig wel 99€)
jim 5€ herladen (@ 0.01€/mb = 500mb voor 6 maand) nadeel je mag niet vergeten herladen.
Base0 (geen vaste kost 0.10€ /mb) voordeel vervalt niet (als je minstens 1x peer jaar data gebruikt), geen vaste kost, maar wel duurder aan 0.10€ ipv 0.01€


Mypos.eu (deze kende ik niet, ook nog nergens gezien)
https://www.mypos.eu/nl/pricing-and-fees
lage kost van het toestel aan 30€
Geen vaste kost, en nog lagere transactie tarieven maar minder transparant.
ook is er een kost om het geld op je rekening te krijgen
van wat ik lees leveren zij een sim, en hoef je dus geen extra sim te kopen als je je gsm hier niet voor wil gebruiken. (vb als je tijdens een transactie gebeld wil kunnen worden)

In jou geval zou ik voor de sumup air gaan.
Tenzij het echt een probleem is dat de verbinding wegvalt als je gebeld word. Danzou ik voor mypos gaan.
Als je natuurlijk VoLTE kan activeren maakt het niet uit en blijft je verbinding behouden als je belt (toestel schakelt dan niet meer om van 4G naar 2G)
Greetz cyberbug

Afbeelding
jozefmaria
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 dec 2014, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ga Sum Up eens bellen en dan uitproberen . 1 maand kan ik het uitproberen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

2.75% transactie kosten bij Sumup is toch wel fors hoor. Per €1000 is dat al €27,5 die je kwijt bent.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”