Curve app met Mastercard

wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Voor diegenen die vooral uit zijn op de cashback van Curve is het wel interessant om onderliggend de crypto.com Visa Card (https://crypto.com/en/cards.html) te gebruiken. Zij geven tot 8% Cashback, al is dat wel voor de lucky few.

Vooral de Ruby(2%) en Royal Indigo/Jade Green(3%) tiers zijn interessant. Bovendien krijg je nog extra voordelen zoals een volledige terugbetaling van Spotify en Netflix. Het enige nadeel is dat je wel CRO moet staken voor 6 maand. Na die periode kan je kiezen om je stake en perks te behouden of terug te vallen op 1%/1,5% Cashback.

Ik volg ze al een aantal jaar en ze zijn sterk gegroeid door een heel ecosysteem op te zetten met een Visa Card, Earn, Credit, Invest, Exchange,...
Moest je het overwegen kan je volgende referral https://crypto.com/app/urxzvvoxgt of code:urxzvvoxgt gebruiken om een $25 sign-up bonus te ontvangen

Door de combinatie met Curve loopt de cashback wel aardig op. Tot eind juni geven ze door de hele Covid-19 crisis zelfs 10% Cashback bij o.a. Aldi, Lidl, Carrefour, TakeAway, ...
Laatst gewijzigd door wds900 22 nov 2021, 07:59, in totaal 2 gewijzigd.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Zie ik dit nu verkeerd of is Curve alleen de eerste 3 maanden interessant door de cashback?
Ok je kan al je kaarten centraliseren en het is overzichtelijk, maar dat is het dan ook. In het buitenland betalen (in andere munt) zonder transaction fee doe ik al met Revolut.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Is Curve ook een buitenlandse rekening die aangegeven moet worden in je belastingen? Of is dit gewoon een schil bovenop de banken die je onderliggend koppelt?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bert, nee geen buitenlandse rekening aan te geven. Heb ze zelf 3 maanden en ondanks 1 maand verlenging voor Corona is mijn cashback voor oa amazon nu afgelopen.

Voordelen zijn idd apple en Google pay voor alle onderliggende kaarten en ook sneller zicht op je transacties. Kaart van beobank geeft die pas na 4 dagen weer, waardoor je snel het overzicht kwijt bent.

Curve referral beschikbaar: EYJVB6LE of https://curve.page.link/F7FgU
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

wds900 schreef:Voor diegenen die vooral uit zijn op de cashback van Curve is het wel interessant om onderliggend de MCO Visa Card (https://crypto.com/en/cards.html) te gebruiken. Zij geven tot 5% Cashback, al is dat wel voor de lucky few.

Vooral de Ruby(2%) en Royal Indigo/Jade Green(3%) tiers zijn interessant. Bovendien krijg je nog extra voordelen zoals een volledige terugbetaling van Spotify en Netflix. Het enige nadeel is dat je wel MCO moet staken voor 6 maand. Na die periode kan je kiezen om je stake en perks te behouden of terug te vallen op 1%/1,5% Cashback.

Ik volg ze al een aantal jaar en ze zijn sterk gegroeid door een heel ecosysteem op te zetten met een Visa Card, Earn, Credit, Invest, Exchange,...
Moest je het overwegen kan je https://platinum.crypto.com/r/urxzvvoxgt of code:urxzvvoxgt gebruiken om een $50 sign-up bonus te ontvangen

Door de combinatie met Curve loopt de cashback wel aardig op. Tot eind juni geven ze door de hele Covid-19 crisis zelfs 10% Cashback bij o.a. Aldi, Lidl, Carrefour, TakeAway, ...
Is dit eigenlijk een buitenlandse rekening die je aangeeft? En hoeveel kost het om MCO te kopen net genoeg om te genieten van cashback?
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Nee, je schrijft over naar een buitenlandse rekening, maar het geld blijft er niet op staan. Het gaat meteen naar je card wallet. Je hoeft dus ook geen MCO aan te kopen voor je dagelijkse uitgaven.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zo had ik het begrepen. Maar hoeveel moet er in de wallet staan om te mogen deelnemen aan cashback.
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Voor bv. 2% cashback moet je 6 maand 50 MCO staken. Een €250, maar met de gratis Spotify betaald dit zichzelf terug. Als je niet blijft staken wordt het 1% en valt Spotify weg.

Voor mij persoonlijk is Curve vooral interessant om de MCO card te kunnen delen met mijn vriendin.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

OK, niet weinig, 250 euro. Ook de cashback wordt uitbetaald in MCO. Hoeveel fee kost het om die om te zetten naar euro?
Ik verwijs ook snel even naar
https://crypto.com/en/cards.html

ivm een overzicht.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

wds900 schreef: maar met de gratis Spotify betaald dit zichzelf terug.
Leuk lokkertje maar je stelt je wel bloot aan crypto’s en valuta schommelingen. En die schommelingen overtreffen met gemak de cashback.

De referral vergoeding lijkt me ook hier het interessants.
wds900
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:48
Locatie: De Klinge
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Je moet inderdaad een paar cent inleveren als je je MCO cashback gaat omzetten naar euro. Wanneer je dit doet (lees aan welke koers), daar ben je volledig vrij in. Ik zit al langer in de crypto wereld, dus misschien heb ik er een andere kijk op.

Ik ben vooral blij dat ik Curve via Userbase heb leren kennen en wou even laten weten hoe ik de kaart gebruik. :-)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Whatever. Liegebeest gaat ge hier uwen referral nog posten?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

9livesuni, met plezier uiteraard . Zie hierboven al. Maar anders: EYJVB6LE. Dit is voor curve. MCO ga ik niet doen, te veel fees.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

liegebeestig schreef:Kaart van beobank geeft die pas na 4 dagen weer, waardoor je snel het overzicht kwijt bent.
Beschikbaar saldo bij je Beobank-kredietkaart wordt wel realtime bijgewerkt, tenzij het een offline transactie zou zijn. Als je de verrichting in je home banking software/app ingeeft, desnoods in een spreadsheet waarin je rekeningtotalen berekent door crediteringen en debiteringen toe te voegen aan de formule, dan kan je direct het berekende resterende saldo vergelijken met het eigenlijke resterende saldo zoals weergegeven in de Beobank-app of hun browser-omgeving zodat je weet of alles klopt. Het helpt natuurlijk om geen weerkerende betalingen uit te voeren via je kaart.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

stefan1234 schreef:Beschikbaar saldo bij je Beobank-kredietkaart wordt wel realtime bijgewerkt, tenzij het een offline transactie zou zijn.
Ja uiteraard, maar er is wel degelijk een meerwaarde om ook te zien wat de geauthoriseerde maar nog niet gesettlede transacties zijn. Dat kan echt vanalles zijn en als je enkel maar het saldo ziet heb je er het raden naar.

Erger zelfs, met een realtime saldo weet je dat er een authorisatie gebeurd is, wat enerverend kan zijn als je geen transacties gedaan hebt, maar als die authorisatie dan nooit gecaptured wordt ga je nooit weten wie er jou kaart even heeft zitten autoriseren voor welke reden dan ook.

IMHO is er geen reden om het overzicht van de autorisaties niet te tonen. Dit is dus weer iets waar de banken op achterlopen en wat Curve oplost.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

CCatalyst schreef:
stefan1234 schreef:Beschikbaar saldo bij je Beobank-kredietkaart wordt wel realtime bijgewerkt, tenzij het een offline transactie zou zijn.
Ja uiteraard, maar er is wel degelijk een meerwaarde om ook te zien wat de geauthoriseerde maar nog niet gesettlede transacties zijn. Dat kan echt vanalles zijn en als je enkel maar het saldo ziet heb je er het raden naar.

Erger zelfs, met een realtime saldo weet je dat er een authorisatie gebeurd is, wat enerverend kan zijn als je geen transacties gedaan hebt, maar als die authorisatie dan nooit gecaptured wordt ga je nooit weten wie er jou kaart even heeft zitten autoriseren voor welke reden dan ook.

IMHO is er geen reden om het overzicht van de autorisaties niet te tonen. Dit is dus weer iets waar de banken op achterlopen en wat Curve oplost.
Dat kan inderdaad "echt vanalles" zijn... maar als je zo hard spendeert dat je al geen sterk vermoeden hebt van wat het waarschijnlijk zal zijn, dan situeert je probleem zich niet bij je kaart. Gaat niet eens over hoe veel je uitgeeft, eerder om hoe vaak. Maar dat valt buiten de range van aanvaardbare kritiek waarschijnlijk. Ik ga niemand zijn luxe afnemen uiteraard, toch niet tot na de revolutie, maar het is wel een extreem voorbeeld van "kijk eens op wat voor eerste wereld-problemen ik mij moet voorzien"...

Vorige maand steeg het saldo op mijn Beobank-kaart opeens met EUR 17,19. "Vreemd, wat kan dat zijn?" vroeg ik me dan af. Dan ging ik zoeken in Home Bank naar een uitgave van exact EUR 17,19 en vond er een. Vreemd genoeg stond die niet (meer) bij de transacties, hoewel ze al meer dan een week eerder gedaan was en ik me meende te herinneren dat ze er eerder wel gezien had. Tiental dagen later opeens saldo terug gezakt met EUR 17,19, en de transactie stond er (terug). Natuurlijk garandeert de omvang van de discrepantie tussen berekend en eigenlijk resterend saldo niet dat ze het gevolg is van één transactie van net die omvang. Maar hoe meer concreet mentaal inzicht je hebt in je uitgavenpatroon, hoe minder nood er is om te vertrouwen op de abstracte garanties van complexe black box-processen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

stefan1234 schreef: Dat kan inderdaad "echt vanalles" zijn... maar als je zo hard spendeert dat je al geen sterk vermoeden hebt van wat het waarschijnlijk zal zijn, dan situeert je probleem zich niet bij je kaart. Gaat niet eens over hoe veel je uitgeeft, eerder om hoe vaak. Maar dat valt buiten de range van aanvaardbare kritiek waarschijnlijk.
Kritiek is voor mij niet onderworpen aan "aanvaardbaarheid", maar ik snap ze toch niet meteen. MasterCard is in Europa een vrij courant aanvaard betaalmiddel. Ja, Bancontact doet het hier nog beter, maar MasterCard loopt toch niet ver achter. Ik denk dat ik een 80% van mijn kleine aankopen (<20 EUR) met MasterCard (via Apple Pay) doe, en per jaar zijn dat er heel wat, en is m.i. ook niet echt een ongewoon spendeergedrag. Qua context kan ik je ook zeggen dat ik per jaar maximum 5 Bancontact transacties uitvoer, op plaatsen waar ze echt niets anders aanvaarden.

Daarnaast komen die onbekende authorisaties veelal ook niet van fysieke winkels. Fysieke winkels authoriseren gewoon het bedrag, settelen dat, en daarna gaan ze niet meer opnieuw authoriseren want ze hebben je kaartgegevens ook niet opgeslaan. Het komt veelal van internet en dat kan echt vanalles zijn. Meestal goed bedoeld, maar uiteraard kan je ook pech hebben dat je kaart in een gestolen databank zat en dat er daar een authorisatie van komt (test of je kaart nog werkt). Maar dan zijn er ook weer online diensten waar je klant bent die bv periodiek je kaart checken met een 1 EUR authorisatie. Allemaal geen probleem maar ik weet graag of die 1 EUR goedbedoeld is of niet (hoe eerder je weet hebt van evt fraude, hoe beter). En ik weet ook graag wie er allemaal over mijn kaartgegevens beschikt. Daar biedt Curve dus een antwoord op.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Stefan koopt blijkbaar niet vaak bij Amazon. Als je dan de transacties niet dezelfde dag kan opvolgen dan kun je echt op het einde van de maand niet meer weten wat wat is. Of je moest alles in Linux bijhouden maar daar ben ik dan weer te dom voor.

Curve heeft wellicht veel commerciële info over mij. Dat dan weer wel. Ik wens hen er veel plezier mee.

Bedankt nog aan de onbekende die een referral gebruikte vanmiddag. Je stuurt maar een PM als je iets specifieks wil weten over curve.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

CCatalyst schreef:
stefan1234 schreef: Dat kan inderdaad "echt vanalles" zijn... maar als je zo hard spendeert dat je al geen sterk vermoeden hebt van wat het waarschijnlijk zal zijn, dan situeert je probleem zich niet bij je kaart. Gaat niet eens over hoe veel je uitgeeft, eerder om hoe vaak. Maar dat valt buiten de range van aanvaardbare kritiek waarschijnlijk.
Kritiek is voor mij niet onderworpen aan "aanvaardbaarheid", maar ik snap ze toch niet meteen. MasterCard is in Europa een vrij courant aanvaard betaalmiddel. Ja, Bancontact doet het hier nog beter, maar MasterCard loopt toch niet ver achter. Ik denk dat ik een 80% van mijn kleine aankopen (<20 EUR) met MasterCard (via Apple Pay) doe, en per jaar zijn dat er heel wat, en is m.i. ook niet echt een ongewoon spendeergedrag. Qua context kan ik je ook zeggen dat ik per jaar maximum 5 Bancontact transacties uitvoer, op plaatsen waar ze echt niets anders aanvaarden.

Daarnaast komen die onbekende authorisaties veelal ook niet van fysieke winkels. Fysieke winkels authoriseren gewoon het bedrag, settelen dat, en daarna gaan ze niet meer opnieuw authoriseren want ze hebben je kaartgegevens ook niet opgeslaan. Het komt veelal van internet en dat kan echt vanalles zijn. Meestal goed bedoeld, maar uiteraard kan je ook pech hebben dat je kaart in een gestolen databank zat en dat er daar een authorisatie van komt (test of je kaart nog werkt). Maar dan zijn er ook weer online diensten waar je klant bent die bv periodiek je kaart checken met een 1 EUR authorisatie. Allemaal geen probleem maar ik weet graag of die 1 EUR goedbedoeld is of niet (hoe eerder je weet hebt van evt fraude, hoe beter). En ik weet ook graag wie er allemaal over mijn kaartgegevens beschikt. Daar biedt Curve dus een antwoord op.
Deze uitleg illustreert onbedoeld waarom ik dingen als Curve net wil vermijden. Namelijk dat wanneer je je uitgaven gaat conceptualiseren als een abstracte informatiestroom ("spendeergedrag" i.p.v. concrete uitgaven), je op termijn in een gemoedstoestand komt waarin je alles in realtime wil kunnen checken omdat het toch maar eens verdacht zou kunnen zijn.

Op die manier raak je steeds meer geïnvesteerd in steeds complexere oplossingen (in dit geval een meta-kaart voor andere kaarten) voor problemen die je voorheen niet eens opmerkte. Net zoals hoe mensen banger worden voor inbraken nadat ze een inbraakalarm hebben laten installeren. Of hoe ouders hun kinderen nu veel intensiever surveilleren vanwege de sociale dwang die voortvloeit uit hetzelfde soort "'t zal wel niet verdacht zijn, maar ge zou maar eens pech moeten hebben"-redeneringen. Dan krijg ik dat uitgelegd alsof ik niet begrijp hoe kaartautorisaties werken, wat bewijst dat het buiten de aanvaardbare (in de zin van intellectueel verteerbare) range van kritiek ligt. Ik zeg niet dat ik per se geen informatie wil, wel dat de situatie waarin het niet hebben van die informatie een aanvaardbaar risico is, de grens constitueert van de mate waarin ik wil participeren in digitale betaalmiddelen. Omwille van dezelfde reden heb ik bv. geen encryptie en geen vergrendeling op mijn smartphone die al 3 jaar geen beveiligingsupdates meer gekregen heeft. De maximale schade i.g.v. diefstal/verlies/hacking is de mate waarin ik mijn leven wil integreren in computationele complexiteit voor dingen die eigenlijk niet essentieel zijn zoals een smartphone in mijn geval. Als ik iets koop dat enkel via een smarthpone-app kan aangekocht worden autoriseer ik altijd met het bakje en gaat het geld van een rekening met slechts een paar honderd Euro, kwestie van het risico op schade van gelekte bankrekeninggegevens te beperken. Dit i.t.t. de laptop, die Linux draait, geëncrypteerd is en een aangepaste off-site backup-strategie heeft. I.g.v. desktop Linux weeg ik de complexiteit trouwens veel lichter, aangezien het in de praktijk bijna altijd open source is en ik dus mezelf wel kan depanneren via Google als het nodig zou zijn.
Laatst gewijzigd door stefan1234 03 jun 2020, 22:59, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Stefan ik hoop echt dat jij in de realiteit een aangenamer gesprek kan voeren. Of zet jij ook zo een boompje op bij de bakker als je niet wil of kan betalen met een of ander betaalmiddel omdat het niet Linux proof is. Ik ben er wat mee aan het lachen maar je intellectuele uitleg slaat echt nergens op voor mijn beperkte geest.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

liegebeestig schreef:Stefan ik hoop echt dat jij in de realiteit een aangenamer gesprek kan voeren. Of zet jij ook zo een boompje op bij de bakker als je niet wil of kan betalen met een of ander betaalmiddel omdat het niet Linux proof is. Ik ben er wat mee aan het lachen maar je intellectuele uitleg slaat echt nergens op voor mijn beperkte geest.
Dat is wel een heel ironisch verwijt. De betaalmiddelen die ik gebruik i.p.v. dingen als Curve omdat ze minder complex zijn (fysieke BC-kaart, cash, en een fysieke echte MC-kredietkaart) hebben de laagste kans hebben om voor problemen te zorgen bij gebruik bij handelaars.
liegebeestig schreef: ...ik hoop echt dat jij in de realiteit een aangenamer gesprek kan voeren. Of zet jij ook zo een boompje op...
"Kritische geesten zijn agenten van Goldstein, en daarnaast gewoon geen plezante types. Doe mee met de laatste hype als iedereen, onderdaan..."
Laatst gewijzigd door stefan1234 03 jun 2020, 23:07, in totaal 2 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Je manier van schrijven hier is dan alleszins omgekeerd evenredig met de complexiteit van je betaalmiddelen. Alles goed bedoeld!
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 342
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

liegebeestig schreef:Je manier van schrijven hier is dan alleszins omgekeerd evenredig met de complexiteit van je betaalmiddelen. Alles goed bedoeld!
Waar in mijn post staan moeilijke woorden/ideeën?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Als ik deze topic volg, dan is mijn conclusie dat als enige voordeel bij curve het volgende hieruit te halen valt: je ziet onmiddellijk hoeveel je hebt gespendeerd met een overzicht eraan. En je krijgt een cashback bij sommige/enkele handelaars die ? helaas ? maar tijdelijk is.
Niet aan mij besteed dus, want zoveel banken en verschillende visa of mastercards heb ik niet. Waarom zou je, wat is het nut.
Of zie ik het allemaal verkeerd en stap ik beter naar meer banken om kaarten en maak ik mijn handen beter niet meer vuil aan dat cash geld dat ik nu meedraag.

Ik heb wel een overvloed aan klantenkaarten, maar daar heb je (gelukkig) een app voor.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik vond de revolutie nogal vaag.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Curve kan nu ook Google pay en Apple pay doen zelfs als de onderliggende kaarten dat niet kunnen.

Maar inderdaad, niet echt een duurzaam businessmodel, al was het maar omdat ze commissies afsnoepen.

Cashback idd 3 maanden als je het houdt bij de gratis kaart. Wel oa bij Amazon. Wat toch erg uitzonderlijk is.

Dat gezegd zijnde: ik geniet ervan zolang het kan.

Ik zie eigenlijk geen reden om geen kaart aan te vragen. Je kunt er wat mee verdienen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Al de inkomsten uit de referal business mooi in een handige app en kaart, leuk voor de vriendin.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Leg eens wat meer details uit 9livesuni?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb het al een paar keer bekeken, maar voor mezelf zie ik geen meerwaarde.

Uit principe bestel ik bijna nooit bij Amazon (slechte behandeling personeel enz), en ik ken mijn uitgaven patroon.

M'n CC's gebruik ik dan ook waar nuttig/nodig, want vaak zadel je de lokale handelaar met extra kosten op tov. Maestro/bc.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

stefan1234 schreef:Omwille van dezelfde reden heb ik bv. geen encryptie en geen vergrendeling op mijn smartphone die al 3 jaar geen beveiligingsupdates meer gekregen heeft.
We zullen nog eens klappen als er een Petya of andere leukigaard gepaseerd is.
Je hebt toch ook overal hetzelfde paswoord neem ik aan?
Hoe je op een tech forum zo naïef kan zijn :nono: .
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Het punt liegebeestig is dat ik hard een mogelijke toepassing zoek en er zelf geen kan verzinnen. Dus fantaseer ik maar wat op basis van wat ik hier lees.

Als ik blogs/youtube afga zie ik dat er heel veel een sport van maken om zoveel mogelijk kaarten aan te houden waar iets te rapen valt. Mocht curve hier nu een overzicht op bieden dat zou pas geweldig zijn, wat ze helaas niet doen.

En al die winsten mag de madam uiteraard opsoeperen (mco’ken zijn insteek)
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

devilkin schreef:Ik heb het al een paar keer bekeken, maar voor mezelf zie ik geen meerwaarde.

Uit principe bestel ik bijna nooit bij Amazon (slechte behandeling personeel enz), en ik ken mijn uitgaven patroon.

M'n CC's gebruik ik dan ook waar nuttig/nodig, want vaak zadel je de lokale handelaar met extra kosten op tov. Maestro/bc.
Idem, mijn CC gebruik ik voornamelijk om de extra verzekering en een jaar extra garantie als je er wat duurders mee koopt.
En met die Curve app/kaart zou deze aankoopverzekering en mijn voordeel ervan net wegvallen. :nono:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ivm die aankopen en een "verzekering" daarop. Ik lees hier dat de onderliggende verzekering dan niet meer dekt, dat klopt 100%. Echter heeft Curve toch zelf ook zo'n verzekering: https://discover.curve.app/a/new-custom ... on-upgrade

Of mis ik iets dat dit een andere verzekering is??


PS: ook ik zal mijn referal code hier nog eens posten: DXO5VP8D. Stuur gerust bij vragen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef: Of mis ik iets dat dit een andere verzekering is??
De verzekering hangt af van Credit Card bank/CC niveau.
Voor zover ik kan lezen ben jij bij Curve alleen verzekerd voor fraude en niet-levering.
Als je onderliggende kaart een Groene Argenta Mastercard is, zal dat niet veel verschil maken aangezien die ook quasi niks heeft van verzekeringen.

Als je daarentegen een KBC Platinum Mastercard hebt, zijn de meeste goederen 2 jaar langer verzekerd en heb je automatisch een reisannulatieverzekering.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik het in combinatie met Beobank Visa (die met de online cash back). Zou dus eens moeten kijken welke verzekering daar achter zit.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zo een platinum kaart is natuurlijk andere koek dan Curve, en dan weet je wel dat je beter die gebruikt, inderdaad!
Heb nu zelf een charge back lopen bij Curve voor Ryanair omdat ze hun belofte voor een Corona-annulatie niet nakomen. Bij Curve wist ik tenminste meteen hoe ik zoiets moest aanvragen. Bij de onderliggende Belgische bankkaarten mag je misschien gaan zagen bij de kantoordirecteur? Geen idee.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Gewoon je bank contacteren.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

devilkin schreef:M'n CC's gebruik ik dan ook waar nuttig/nodig, want vaak zadel je de lokale handelaar met extra kosten op tov. Maestro/bc.
Die kosten zijn tegenwoordig inbegrepen in de prijs, omdat het niet meer toegestaan is een toeslag te vragen voor kredietkaartbetalingen. Door met Bancontact te betalen betaal je dus eigenlijk meer dan nodig, en je geeft tegelijk ook bescherming en evt getrouwheidsvoordelen af. Betalen met Bancontact is dubbel verlies voor de consument.
9livesuni schreef:Het punt liegebeestig is dat ik hard een mogelijke toepassing zoek en er zelf geen kan verzinnen. Dus fantaseer ik maar wat op basis van wat ik hier lees.
Apple Pay op zich is toch wel een heel groot voordeel? Laat die portefeuille maar thuis. Ik snap dat je het echt moet doen om het voordeel en het gemak er van in te kunnen zien, ik kan alleen maar aanraden om het te proberen.
devilkin schreef:Gewoon je bank contacteren.
:???:

Bancontact => absoluut geen chargeback mogelijk, daarom per definitie een betaalmiddel dat je enkel gebruikt in winkels als je het goed dat je koopt kan zien en inspecteren. Absoluut niet voor internetaankopen en ook niet voor diensten die pas achteraf geleverd worden (tickets bijvoorbeeld).
Maestro => chargeback mogelijk, idd je bank contacteren, maar ze gaan je niet graag zien komen, kans op kastje muur is groot
Kredietkaarten => chargeback mogelijk en over het algemeen goed georganiseerd, uitgever van je kaart contacteren, in het geval van de grootbanken is dat Worldline (mijnkaart.be), andere banken zoals Europabank of Beobank beheren het zelf
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Apple pay is inderdaad een leuk iets maar niet uniek voor Curve.

Het kunnen opvangen van bepaalde ‘gebreken’ kan ik nog vatten maar is voor mij niet van toepassing. Niets zo irritant als bij elke betaling mijn mobieltje dat lawaai maakt. Of het live kunnen volgen van allerhande bewegingen waar je jezelf ook nog in moet verdiepen.

Het idee van de kaart is wel leuk maar voor mij is de uitwerking en ondersteuning echt onvoldoende om het tot een bruikbaar iets om te toveren. Voor andere is het zeker een redder in nood.

Leuke anekdote, geen geld geen kaarten en gaan shoppen achter werk. Altijd leuk een nieuwe telefoon met apple pay en vooral niemand die mij kon helpen om te betalen. Dat waren mijn meest beschamende 15 minuten die ik aan een kassa heb gespendeerd.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

liegebeestig schreef:Bedankt nog aan de onbekende die een referral gebruikte vanmiddag. Je stuurt maar een PM als je iets specifieks wil weten over curve.
graag gedaan.

Ik ben houder van beobank CC en wil de combinatie met curve wel eens uitproberen voor maximaliseren van de cashback.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”