Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Duizend laat je het ons weten hoe het afloopt hoe het afloopt met diegene die hun boete aanvechten?


Ik denk dat het antwoord van crembo wel duidelijk was en bartje zijn stelling onderbouwt. Stoute burgers zijn in onze rechtstaat bevoordeeld.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer


(ON)GELDIGHEID VAN CORONA GAS BOETES

Het naleven van de regels ivm de corona maatregelen is belangrijk om de verspreiding van het virus af te remmen. Maar de regels zijn soms vaag en boetes (250 EUR voor particulieren en 750 EUR voor bedrijven) worden soms arbitrair gegeven. Zo zijn er al veel onterechte maar ook juridisch ongeldige GAS boetes uitgeschreven.

Enkele objectieve feiten:
- alle Corona GAS boetes gegeven voor 7 april zijn sowieso niet rechtsgeldig omdat er nog geen KB (dus geen rechtsgrond) voor bestond
- de betrokken gemeente moet een GAS reglement hebben waarin de boetes zijn opgenomen. Elke gemeente heeft zijn eigen reglement. Boetes zijn pas rechtsgeldig indien de politiereglementen van die betrokken gemeente werden aangepast door de gemeenteraad
- onmiddellijk inning kan NOOIT worden afgedwongen. U mag altijd weigeren te betalen en de boete aan te vechten.
- er is in de meeste reglementen geen definitie van "niet essentiële verplaatsing". De vraag is of vrije interpretatie stand zal houden voor een rechtbank. Een rechtsgrond voor bestraffing moet duidelijk zijn en dat is hier allerminst het geval
- een Corona GAS boete kan niet aan een minderjarige worden gegeven
- Het advies van de Raad van State werd niet gevraagd wat gevolgen kan hebben voor de rechtsgeldigheid van het KB bij eventuele aanvechting ervan.

We zijn absoluut voorstander van het naleven van de maatregelen maar zelfs in Corona tijden moet de grondwet worden nageleefd omdat die de fundamentele rechten en vrijheden van ons allen beschermt!

Kreeg u of uw bedrijf een Corona Gas boete die u onterecht vindt? Contacteer ons en we kunnen u adviseren of deze rechtsgeldig is en of u deze beter aanvaardt dan wel kan aanvechten.

Hou het veilig en zorg goed voor elkaar en voor anderen!
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Gratis advies of potentiële klanten werven? :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ronduit degoutant, een advocatenbureau die via FB klanten ronselt om de Corona boetes aan te vechten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Hoe groot het tekort in de begroting ingevolge de coronacrisis ook is, als dit tekort tijdelijk is, zal niemand daarvoor hoeven te betalen
Logica van universitairen, vooral het concept van terug verdieneffecten ligt wat moeilijk bij mij.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Elk tekort in de begroting moet betaald worden. Daar moet je geen universitair voor zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

philippe_d schreef:Ronduit degoutant, een advocatenbureau die via FB klanten ronselt om de Corona boetes aan te vechten.
onze wetgevende macht kennen zullen er wel een paar blunders in de wettekst zitten en zal een deel van die boetes kwijtgescholden worden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

En wat ze uitsparen (de boete) betalen ze dan aan het advocatenbureau :beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:Ronduit degoutant, een advocatenbureau die via FB klanten ronselt om de Corona boetes aan te vechten.
Volmachten, waarbij parlement, Raad Van State buiten spel gezet worden, dat is pas degoutant.
Als de Staat haar eigen regels niet naleeft, verdient zij het aangeklaagd te worden.
9livesuni schreef:Duizend laat je het ons weten hoe het afloopt hoe het afloopt met diegene die hun boete aanvechten?
Niet dat Duizend enige juridische kennis heeft, ik neem zijn reacties niet al te serieus.
Ze gaan eerder in de richting van trollen.
Ook als ZeroCool het allemaal klaar en duidelijk uitgelegd heeft doet hij alsof hij het weer niet begrepen heeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Mensen die termen gebruiken als overheid blijken ineens zelf gedrag te vertonen van rovers, je verwacht het niet :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

:worship: Ik lig bijna plat van het lachen om de poster die hier schrijft dat hij een fles bio-ethanol met een handdoek in zijn winkelkar meeneemt bij het shoppen.
Ware het nu geen Corona tijden dan had er zeker een zee van zwaar bewapende agenten rondom de ingang van die supermarkten die dit toelaten gestaan, samen met DOVO en hun rijdend robotje erbij.
Waarschijnlijk haal je zelfs met die stunt het nieuws in het buitenland. :angel:

En dan heb je nog de sneeuwvlokjes die schijnbaar erg onthutst weigeren om een winkelkar verplicht te nemen bij het betreden van een winkel/dierenzaak/supermarkt. Schijnbaar vinden ze dit een recht om hiertegen in te gaan.
Dat is geen recht, je moet de regels volgen die een zaak zijn klanten oplegt, stem je daar niet mee in blijf dan maar weg. De eigenaar/uitbater van deze zaken beslist, niet jij, wie of wat er zijn winkel betreed. Het is aan de eigenaar/uitbater of hij je als klant wil en wat wil verkopen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Mensen die termen gebruiken als overheid blijken ineens zelf gedrag te vertonen van rovers, je verwacht het niet :lol:
Gedrag van rovers, waarover gaat dit? :eek:
Timmerc schreef:En dan heb je nog de sneeuwvlokjes die schijnbaar erg onthutst weigeren om een winkelkar verplicht te nemen bij het betreden van een winkel/dierenzaak/supermarkt. Schijnbaar vinden ze dit een recht om hiertegen in te gaan.
Dat is geen recht, je moet de regels volgen die een zaak zijn klanten oplegt, stem je daar niet mee in blijf dan maar weg. De eigenaar/uitbater van deze zaken beslist, niet jij, wie of wat er zijn winkel betreed. Het is aan de eigenaar/uitbater of hij je als klant wil en wat wil verkopen.
Nu doe je alsof een zaakvoerder van een supermarkt gelijkstaat met een ordehandhaver, een politieman dus.
Gisteren ben ik naar een AD Delhaize in de buurt geweest, ik had maar één stuk nodig, het was ongeveer een half uur voor sluitingstijd, en erg kalm.
Dicht bij de ingang stond een medewerker met ontsmette winkelkarren.
Ik vroeg of het nodig was een te nemen, en hij zei van neen.
Binnengegaan, naar de rayon gegaan waar ik moest zijn, daarbij uit de buurt blijvend van andere klanten, genomen wat ik wilde (niet helemaal wat ik zocht eigenlijk), en naar de kassa.
Ik heb contactloos betaald.
In de winkel heb ik 2 zaken vastgenomen : het product dat ik moest hebben, en dat bordje dat je aan de kassa legt om aan te duiden waar jouw boodschappen eindigen en die van de volgende beginnen.
Ongetwijfeld moet ik nu volgens sommigen ter plaatse gekruisigd worden, want ik heb die winkelkar niet vastgenomen.
Door dat niet te doen heb ik nochtans een winkelbediende werk van ontsmetten uitgespaard, en ben ik ongetwijfeld iets minder lang in de winkel geweest...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik merk ook verschil tussen verschillende supermarkten


Bij Aldi quasi geen controle.
Bij Ah voor kleine boodschappen kan je zonder kar hoe dan ook binnenlopen anders vragen.
Bij Carrefour kom je niet binnen zonder kar
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Timmerc schreef:...De eigenaar/uitbater van deze zaken beslist, niet jij, wie of wat er zijn winkel betreed. Het is aan de eigenaar/uitbater of hij je als klant wil en wat wil verkopen.
boulder schreef: ...Ik vroeg of het nodig was een te nemen, en hij zei van neen.
En waar komen jullie niet in overeen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

@boulder

Nogmaals, het gaat niet om het gedrag van het individu, maar van de volledige bevolking. Uiteraard kan het geen kwaad als jij als enige geen kar neemt. Maar het wordt een probleem als iedereen denkt dat hij als een individu niet aan de regels moet voldoen. Idem met op het strand of in het park gaan liggen etc. Het individu is geen probleem, de menigte wel. En de overheid moet nu eenmaal rekening houden met de hele bevolking en niet met de ego's van de individuen die denken dat het voor hen niet geldt.
En het zou je sieren om daar vanaf nu ook rekening mee te houden.

Dat de winkelverantwoordelijke je in die omstandigheden van dat moment liet binnengaan zonder kar is een toegeving en een coulante toepassing van de regels. Je mag dit zeker niet beschouwen als een precedent en een verworven recht. (en dus ook niet als een argument in deze discussie).

Maar behalve het niet gebruiken van een kar is het feit dat je gaat winkelen voor slechts één aankoop ook weer een slecht voorbeeld. Om het aantal aanwezigen in de winkel zo laag mogelijk te houden is het belangrijk dat je je aankopen bundelt en je aantal bezoeken aan (een) winkel/winkels zo laag mogelijk houdt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Aankopen bundelen is voor mij moeilijk. Ik koop meestal voor enkele dagen maar ik heb door als emotionele eter soms de ene dag meer honger dan de andere en kan dit niet inschatten. In feite zou ik moeten honger hebben en naar de winkel gaan maar dat zeggen wetenschappers van dat just niet te doen maar dat helpt me wel het beste.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Nu doe je alsof een zaakvoerder van een supermarkt gelijkstaat met een ordehandhaver, een politieman dus.
Gisteren ben ik naar een AD Delhaize in de buurt geweest, ik had maar één stuk nodig, het was ongeveer een half uur voor sluitingstijd, en erg kalm.
Dicht bij de ingang stond een medewerker met ontsmette winkelkarren.
Ik vroeg of het nodig was een te nemen, en hij zei van neen.
Natuurlijk is een zaakvoerder ordehandhaver in zijn zaak. Je hebt zijn regels voor lief te nemen, anders blijf je maar buiten.
Het gaat hem in mijn bijdrage over de verplichting van het nemen van een winkelkar. Is de zaakvoerder akkoord dat je zonder kar binnenstapt dan is dan goed voor jou en hoef je dus die kar uiteraard niet te nemen als je ze niet nodig hebt.
Zegt die medewerker dat je dat moet doen, zelfs voor een kleinigheidje, dan moet je dat ook doen of anders het aftrappen. Discussie is mogelijk wanneer je er een aankoop hebt gedaan en niet tevreden ervan bent, maar nooit op welke manier/hoe/of met wat je zijn zaak betreed.
Laatst gewijzigd door timmermc 18 apr 2020, 12:29, in totaal 1 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Joe de Mannen schreef:En waar komen jullie niet in overeen ?
J.
Dat ging over het feit dat sommigen hier doen alsof dat een winkelkar nemen van levensbelang is.
Het kan belangrijk zijn, zeker op drukke uren, om wat afstand te forceren tussen de winkelenden, maar het is dat niet altijd.

Maar het idee dat een winkelier een soort politieman is, is wel gevaarlijk.
Op de duur gaat iedereen politieman spelen over iedereen anders.
boonpwnz schreef:Ik merk ook verschil tussen verschillende supermarkten
Ik denk dat het in dit geval met gezond verstand te maken had.
Die supermarkt vroeg mij de week ervoor wél een kar te nemen.
Dat was dan ook een veel drukker moment.
Men past zich aan naar gelang de situatie, in plaats van blindelings regeltjes te volgen.
R2D2 schreef:Nogmaals, het gaat niet om het gedrag van het individu, maar van de volledige bevolking. Uiteraard kan het geen kwaad als jij als enige geen kar neemt.
Dat zijn allemaal zaken die iedereen al lang weet.
Waar het mij over gaat is die regeltjesfreaks te tonen dat er echt wel gevallen zijn waarin het niet blindelings volgen van regels echt geen misdaad tegen de mensheid is.
Sommigen zijn zo gezagsgetrouw (of ze trollen gewoon) dat ze denken dat de regels op zich het doel zijn.
R2D2 schreef:En het zou je sieren om daar vanaf nu ook rekening mee te houden.
Ik ben nogal allergisch aan mensen die denken het beter te weten.
Gelieve daar rekening mee te houden..
R2D2 schreef:Dat de winkelverantwoordelijke je in die omstandigheden van dat moment liet binnengaan zonder kar is een toegeving en een coulante toepassing van de regels. Je mag dit zeker niet beschouwen als een precedent en een verworven recht. (en dus ook niet als een argument in deze discussie).
Dat leek mij geen winkelverantwoordelijke maar een winkelbediende...
Bovendien, een winkelier moet men niet de functie van een politieagent gaan geven, we zijn hier niet in de DDR, waar overal Stasi achter de hoek loert.
R2D2 schreef:Maar behalve het niet gebruiken van een kar is het feit dat je gaat winkelen voor slechts één aankoop ook weer een slecht voorbeeld. Om het aantal aanwezigen in de winkel zo laag mogelijk te houden is het belangrijk dat je je aankopen bundelt en je aantal bezoeken aan (een) winkel/winkels zo laag mogelijk houdt.
Ik wou eigenlijk verse forel, en die hebben ze niet in de Colruyt, waar ik bijna al mijn boodschappen doe.
Wel in de Delhaizes, normaal gezien.
Dus ja, vandaar mijn afweging om dit op een kalm moment te gaan halen, maar helaas, ze hadden het niet, dan maar een stukje zeewolf meegenomen.
De rest ben ik dan in de Colruyt gaan halen, daar was het eveneens zeer kalm.

Trouwens, dat verhaal van 2 winkels doen is ook niet consistent.
Er is namelijk het andere verhaal dat je beter locaal kunt kopen in plaatselijke winkels.
Welnu, als ik mijn vlees in de plaatselijke slager koop, fruit en groenten in weer een andere locale winkel, vis in een derde locale winkel (is er al niet meer, helaas), kaas in een vierde locale winkel, dan heb ik dus 4 winkels gedaan.
Elk van die winkels heeft ook een kleine oppervlakte, de kans dat er net iemand binnen of buitenkomt is dan ook veel groter.
Ik heb het overwogen, maar dan alleen als ik kan afhalen.
Dat kan bij de meeste winkels, alleen zetten ze hun assortiment niet online...
timmermc schreef:Natuurlijk is een zaakvoerder ordehandhaver in zijn zaak. Je hebt zijn regels voor lief te nemen, anders blijf je maar buiten.
Het gaat hem in mijn bijdrage over de verplichting van het nemen van een winkelkar. Is de zaakvoerder akkoord dat je zonder kar binnenstapt dan is dan goed voor jou en hoef je dus die kar uiteraard niet te nemen als je ze niet nodig hebt.
Een zaakvoerder is geen ordehandhaver.
Ordehandhavers dat is de politie.
En het zijn ook zijn regels niet, want die winkelkarren zijn ongeveer overal op hetzelfde moment verplicht geraakt, en worden ook vanuit de Overheid gevraagd.
Het feit dat er nu ook al politie IN sommige supermarkten aanwezig is, bevestigt dit.
timmermc schreef:Zegt die medewerker dat je dat moet doen, zelfs voor een kleinigheidje, dan moet je dat ook doen of anders het aftrappen. Discussie is mogelijk wanneer je er een aankoop hebt gedaan en niet tevreden ervan bent, maar nooit op welke manier/hoe/of met wat je zijn zaak betreed.
Dat is meer autoriteit dan die man of vrouw wettelijk heeft.
Laatst gewijzigd door boulder 18 apr 2020, 12:33, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Met roversgedrag bedoel ik mensen die alles uit de kast halen om regels te omzeilen of te betwisten ook al dienen deze regels voor de gezondheid van iedereen. Ja, er is een recht om regels te betwisten maar het is ook geen verplichting om dat te altijd doen. Dit duidt op de verregaande individualisering van onze maatschappij waarbij de ikke-ikke-ikke mentaliteit de overhand genomen heeft op gewoon het juiste te doen voor iedereen.

De moeite om de regels te omzeilen is daarbij dan soms zelfs groter dan de kleine inspanning om gewoon te doen wat anderen uit zichzelf doen. De actie van de advocaten is een prachtvoorbeeld hiervan. De regels zijn zogezegd te moeilijk/onduidelijk etc... maar een rechtzaak aanspannen is dat blijkbaar niet :bang:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik merk ook dat het gezond verstand zeker langs deze kanten wel boven komt.

Zeker banken en kantoren van de post laten maar 2 personen max binnen en dat wordt algemeen gerespecteerd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Met roversgedrag bedoel ik mensen die alles uit de kast halen om regels te omzeilen of te betwisten ook al dienen deze regels voor de gezondheid van iedereen.
Dat is dus verkrachten van woorden.
Een rover STEELT, iemand die ergens geen winkelkar genomen heeft of alleen op een bankje zit is geen ROVER.
Koop anders eens een woordenboek, of raadpleeg vandale.nl voor je dergelijke onzin post.
Dizzy schreef:Ja, er is een recht om regels te betwisten maar het is ook geen verplichting om dat te altijd doen. Dit duidt op de verregaande individualisering van onze maatschappij waarbij de ikke-ikke-ikke mentaliteit de overhand genomen heeft op gewoon het juiste te doen voor iedereen.
De café psycholoog is wakker, zeker?
Als sommigen als hersenloze schapen hun vrijheid laten inperken, dan ben ik blij dat ik toch nog gezond verstand genoeg aan de dag leg om dit in vraag te stellen.
Dizzy schreef:De moeite om de regels te omzeilen is daarbij dan soms zelfs groter dan de kleine inspanning om gewoon te doen wat anderen uit zichzelf doen.
Niet iedereen is een lammetje dat zich naar de slachtbank laat leiden...
Het in vraag stellen gaat overigens over de gevaarlijke tendens om er hier een politiestaat van te maken, niet om maatregelen te nemen om het virus te bestrijden, getuige het feit dat de virologen ook zeggen dat de overgrote meerderheid van de bevolking wel degelijk haar best doet en de regels naleeft.
Dizzy schreef:De actie van de advocaten is een prachtvoorbeeld hiervan. De regels zijn zogezegd te moeilijk/onduidelijk etc... maar een rechtzaak aanspannen is dat blijkbaar niet
De 'regels' zijn op juridisch drijfzand gebouwd. Het gebruik van FAQ lijstje omdat wetteksten met haken en ogen aan elkaar hangen zegt voldoende.
Er staat nu zelfs een artikel op VRTNieuws dat je volgens onze wetten beboet kunt worden omdat je een mondmasker draagt.
Onze wetgever is gewoon een kluns van jewelste.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

boulder schreef:
timmermc schreef:Zegt die medewerker dat je dat moet doen, zelfs voor een kleinigheidje, dan moet je dat ook doen of anders het aftrappen. Discussie is mogelijk wanneer je er een aankoop hebt gedaan en niet tevreden ervan bent, maar nooit op welke manier/hoe/of met wat je zijn zaak betreed.
Dat is meer autoriteit dan die man of vrouw wettelijk heeft.
Ik ga niet veel met je argumenteren, want het is duidelijk dat jij regelgeving wil maken zodat die het beste voor jou uitkomt.
En die winkelbediende krijgt autoriteit van zijn zaakvoerder om je te vertellen wat moet. Wil je nu echt dat Jef Colruyt of een Alexandre Bompard het jou persoonlijk komen uitleggen misschien.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Boulder erkent de autoriteit want anders zou hij de vraag niet stellen , mag ik.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daarmee bewijst hij/zij/x dat hij/zij/x hier gewoon komt discussieren om te discussieren.

Want als je het vraagt erken je de autoriteit. En er wordt ook verteld dat beide antwoorden al zijn voorgevallen en dat ze beide aanvaard en uitgevoerd zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Grappig, men begint over verkrachting van woorden maar gebruikt daarna een argumentatie die bestaat uit stelen, onzin, café psycholoog, hersenloze schapen, slachtbanken, politiestaat en een kluns van jewelste :lol:

Je hebt ook niet onthouden dat ik u grotendeels volg in uw redenering over de overdreven bestraffing. Ik heb u zelfs meermaals bijgetreden tov duizend omdat er een dosis gezond verstand nodig is bij de handhaving. Maar ja, dan ben je blijkbaar toch een hersenloos schaap dat graag geslacht wordt om geen woorden te verkrachten :roll:

De regels zijn nodig en het doel is duidelijk: het virus bestrijden. Het is niet omdat je het niet met elke regel eens bent of dat je er individueel last van hebt dat je het dan maar moet betwisten. Gewoon eens collectief denken mag ook nog altijd. Dit is een collectieve uitdaging die van iedereen een inspanning vraagt maar dat is blijkbaar voor sommigen al teveel.

Politiestaat heeft niets met winkelkarren te maken maar wel met overdreven repressie op onschuldige zaken of privacyinbreuken. Als men echter enkel de regels volgt die voor onszelf goed uitkomen kunnen we er even goed mee stoppen. Het feit dat de meerderheid wel meewerkt is een argument meer om dat zelf ook te doen ipv het foute voorbeeld te geven.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ach, vanaf 4 mei mag hij waarschijnlijk terug op een bankje buiten gaan zitten zonder schrik te hebben om beboet te worden, en dan kan hem dat doen ipv elke regeltje in vraag te stellen en elke post in 37 quotes te ontleden. :lol: :cop: :angel:
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

philippe_d schreef:Ronduit degoutant, een advocatenbureau die via FB klanten ronselt om de Corona boetes aan te vechten.
De ethiek even terzijde vind ik dit toch minder degoutant of de advocaat die in het hospitaal gaat rondhangen om mensen te overtuigen een klacht in te dienen.
Wat mij in dit geval wel geruststelt is dat in tijden waarin het parlement zich heeft laten castreren en de gevolmachtigde regering het nodig acht de Raad van State buitenspel te zetten er nog juristen zijn die vraagtekens stellen bij de rechtsgeldigheid van de wetteksten.
De overheid dient zich namelijk zelf ook aan de wet te houden en zichzelf daar niet boven te plaatsen.
R2D2 schreef:@boulder

Nogmaals, het gaat niet om het gedrag van het individu, maar van de volledige bevolking. Uiteraard kan het geen kwaad als jij als enige geen kar neemt. Maar het wordt een probleem als iedereen denkt dat hij als een individu niet aan de regels moet voldoen. Idem met op het strand of in het park gaan liggen etc. Het individu is geen probleem, de menigte wel. En de overheid moet nu eenmaal rekening houden met de hele bevolking en niet met de ego's van de individuen die denken dat het voor hen niet geldt.
En het zou je sieren om daar vanaf nu ook rekening mee te houden.
Inderdaad, het gaat niet over het individueel gedrag. Maar persoonlijk stel ik toch in vraag of de overheid effectief rekening houdt met de volledige bevolking. Actueel met het mooie weer verleden week had ik er toch wat moeite moeite mee over hoe de regels in het park werden afgedwongen alsook de demonisering van de individuen die toch even van het mooie weer wilden genieten. Kijk ik woon in een losstaande bebouwing met redelijk grote tuin, heb dus de luxe gehad om tijdens deze lockdown te kunnen genieten van het mooie weer alsook gezellig te bbq’n (in eigen kring zonder gasten voor alle duidelijkheid). Maar wat met hen die deze luxe niet hebben, stedelijke omgeving appartementen zonder terras of kleine woonst zonder tuin of koertje. Hebben deze mensen dan geen recht om even van het mooie weer te genieten? Of kan de overheid ook eens aan hun denken en de agenten die er nu staan om te verbaliseren inzetten om te sensibiliseren, ervoor te zorgen dat er voldoende fysieke afstand bewaard word tevens meedelen dat het niet de bedoeling om de ganse dag daar te blijven zodat iedereen de kans krijgt om even te vluchten uit de huidige realiteit. En indien nodig kan men nog overgaan tot sluiting van het park of verbaliseren.
Als we samen deze regels nog lang zullen moeten volhouden, wat meer dan waarschijnlijk is. Dan zal mijn inziens men er toch voor moeten zorgen dat deze voor iedereen leefbaar zijn.

Het is niet ook niet zo dat als men de regels in vraag stelt men er zich per definitie niet aan houdt.
Dizzy schreef: De regels zijn nodig en het doel is duidelijk: het virus bestrijden. Het is niet omdat je het niet met elke regel eens bent of dat je er individueel last van hebt dat je het dan maar moet betwisten. Gewoon eens collectief denken mag ook nog altijd. Dit is een collectieve uitdaging die van iedereen een inspanning vraagt maar dat is blijkbaar voor sommigen al teveel.

Politiestaat heeft niets met winkelkarren te maken maar wel met overdreven repressie op onschuldige zaken of privacyinbreuken. Als men echter enkel de regels volgt die voor onszelf goed uitkomen kunnen we er even goed mee stoppen. Het feit dat de meerderheid wel meewerkt is een argument meer om dat zelf ook te doen ipv het foute voorbeeld te geven.
Inderdaad het virus bestrijden maar de diezelfde regels hebben ook hun weerslag op andere aspecten de economische, maatschappelijke en sociale aspecten mag men daarbij ook niet uit het oog verliezen. Of je er nu individueel last van hebt of niet is het toch ook mogelijk dat door de regel in vraag te stellen het collectief er ook baat bij heeft. We moeten ons toch ook niet als lemmings van een klif dumpen?
De beste uitvindingen en oplossingen worden dikwijls gevonden door degenen die net tegen de stroom in durven te gaan en af dwalen van het collectief gedachtengoed. Als iedereen op dezelfde manier denkt is er ook geen vooruitgang meer mogelijk.

Overdreven repressie op onschuldige zaken:
Eigenaar kapsalon krijgt €250 boete omdat ze aan het kuisen was in haar gesloten kapsalon. Politie zag dit als aanwezig zijn in haar tweede verblijf daar haar domicilie op haar appartement enkele straten verder staat. By the way ze mocht wel nog als mantelzorger naar haar broer gaan die in het aanpalende woongedeelte is gedomicilieerd maar geen voet meer zetten in haar eigen zaak. Dit terwijl zakelijke verplaatsingen uitdrukkelijk toegelaten zijn en het niet is omdat je gesloten bent voor het publiek je niet meer in je zaak mag werken.

Ouder echtpaar krijgt daags nadat het crisiscentrum hun faq aanpaste en daarin specifiek de toestemming voor voorzag een gezamenlijke boete van €500 om even uit rusten op een bankje in het park van Oostende.

Politie legt ook livestream van festival stil: “Wat is het verschil met mensen in de bouw die staan te metselen?”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200418_04926826

Politiestaat, repressie op onschuldige zaken? Als je hoefgeklap hoort, denk paarden geen zebra’s!!
duizend schreef:Ach, vanaf 4 mei mag hij waarschijnlijk terug op een bankje buiten gaan zitten zonder schrik te hebben om beboet te worden, en dan kan hem dat doen ipv elke regeltje in vraag te stellen en elke post in 37 quotes te ontleden. :lol: :cop: :angel:
Toch even een reality check nodig als je denkt dat vanaf 4 mei de Corona maatregelen al verleden tijd zullen zijn. Maar als het een troost mag zijn misschien zal jij wel weer naar school mogen gaan. :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

timmermc schreef:Ik ga niet veel met je argumenteren, want het is duidelijk dat jij regelgeving wil maken zodat die het beste voor jou uitkomt.
En die winkelbediende krijgt autoriteit van zijn zaakvoerder om je te vertellen wat moet. Wil je nu echt dat Jef Colruyt of een Alexandre Bompard het jou persoonlijk komen uitleggen misschien.
Zucht, een ordehandhaver is een politieman, niet een winkeleigenaar.
Jij verzint allerlei bevoegdheden van een simpele eigenaar van een winkel.
Maar vergis je niet, als die man mij zegt dat ik een kar moet nemen, dan zal ik die wel nemen, hoewel ik er zeker van ben dat ik daardoor extra werk bezorg aan de winkel, langer in de winkel zal rondlopen en dus minder veilig zijn.
Het wordt anders op het moment dat ik bijv. naar de Colruyt ga, en in plaats van één stuk, wel 20 verschillende artikels in mijn kar leg.
Dizzy schreef:Grappig, men begint over verkrachting van woorden maar gebruikt daarna een argumentatie die bestaat uit stelen, onzin, café psycholoog, hersenloze schapen, slachtbanken, politiestaat en een kluns van jewelste :lol:
Verkrachting van woorden is als je een term compleet een andere betekenis geeft, en dat deed je dus.
Je sprak over roversmentaliteit, maar kon op geen enkele manier iets van een rover in die veronderstelde mentaliteit aantonen.
De beelden die ik gebruikt heb, daar biljf ik achterstaan.
Ik zeg niet dat ze allemaal op jou van toepassing zijn, maar als ik zie hoe sommigen hier direct bereid zijn om van een winkelbediende een politieman te maken, om een app te gebruiken die hun verplaatsingen dag en nacht gaat volgen, als sommigen zeggen dat je regels moet naleven zonder erbij na te denken, ook als ze geen enkele zin hebben, ja, dan zijn zij inderdaad als hersenloze schapen die zich gewillig naar de slachtbank laten leiden.
Ik erger mij aan de wijze waarop sommigen zich zonder ook maar één moment na te denken gewillig alles laten afpakken waar in een democratie eeuwen voor gestreden is.
Dizzy schreef:Je hebt ook niet onthouden dat ik u grotendeels volg in uw redenering over de overdreven bestraffing. Ik heb u zelfs meermaals bijgetreden tov duizend omdat er een dosis gezond verstand nodig is bij de handhaving.
Wel, gelukkig dat we het niet altijd over alles oneens zijn, hee.
Ik geef hier gewoon mijn mening, en dat zal soms eens dezelfde zijn als de jouwe, soms eens niet.
Dizzy schreef:De regels zijn nodig en het doel is duidelijk: het virus bestrijden. Het is niet omdat je het niet met elke regel eens bent of dat je er individueel last van hebt dat je het dan maar moet betwisten. Gewoon eens collectief denken mag ook nog altijd. Dit is een collectieve uitdaging die van iedereen een inspanning vraagt maar dat is blijkbaar voor sommigen al teveel.
Voila, hierover zijn we het eens.
Dizzy schreef:Politiestaat heeft niets met winkelkarren te maken maar wel met overdreven repressie op onschuldige zaken of privacyinbreuken. Als men echter enkel de regels volgt die voor onszelf goed uitkomen kunnen we er even goed mee stoppen. Het feit dat de meerderheid wel meewerkt is een argument meer om dat zelf ook te doen ipv het foute voorbeeld te geven.
Dat ging erover dat sommigen die mensen hier al "ordehandhavers" noemt.
Dat is toch weer een stap te ver.
Als zo'n winkeluitbater enige autoriteit heeft, is dat op basis van het respect dat je als klant hebt voor de manier waarop hij het organiseert, niet zoals bij een politieagent, uit schrik voor boetes of wapendracht.
ZeroCool schreef:Kijk ik woon in een losstaande bebouwing met redelijk grote tuin, heb dus de luxe gehad om tijdens deze lockdown te kunnen genieten van het mooie weer alsook gezellig te bbq’n (in eigen kring zonder gasten voor alle duidelijkheid). Maar wat met hen die deze luxe niet hebben, stedelijke omgeving appartementen zonder terras of kleine woonst zonder tuin of koertje. Hebben deze mensen dan geen recht om even van het mooie weer te genieten?
Ja, ik woon op een appartementje, zonder tuin.
Maar wat grappig is, is de absurditeit van die regels.
Neen, je mag niet op een bankje in een park gaan zitten, beweren sommigen.
Maar anderzijds zijn er dan wel weer gemeentes die inzien dat mensen zonder tuin toch benadeeld zijn, en dan was er dat initiatief dat je een tuin (gratis?) kon huren voor een bepaalde periode.
Een stad of gemeente - ik weet nu niet meer welke - verhuurde die, en je kon online een slot reserveren.
In die tuin mag je dan wel op een bankje zitten.
Dat toont toch aan hoe belachelijk en absurd sommige regels wel zijn...
[/QUOTE]
ZeroCool schreef:We moeten ons toch ook niet als lemmings van een klif dumpen?
Dat is wel grappig, ik moest vandaag even aan dit forum denken, en toen schoot mij de slogan binnen "1000 lemmings can't be wrong!"
En inderdaad, sommigen gedragen zich echt als lemmings, zowel hier op het forum als in de maatschappij.
Zonder erbij na te denken staan ze al direct klaar om hun persoonlijke data af te staan, in het naïeve vertrouwen dat dat niet kan misbruikt worden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondertussen zijn we weer een week verder, ik moet zeggen dat al die bankzitters met Pasen de ziekenhuis cijfers enorm de hoogte in geduwd hebben. :angel: en dat onze regering wéér geen enkele kemel geschoten heeft deze week. :bang:
Ik hou mijn hart al vast voor de volgende groep die terug buiten/open mag.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

iceke schreef:Ondertussen zijn we weer een week verder, ik moet zeggen dat al die bankzitters met Pasen de ziekenhuis cijfers enorm de hoogte in geduwd hebben. :angel: en dat onze regering wéér geen enkele kemel geschoten heeft deze week.
Volgens mij moet dat nog blijken uit de cijfers van de komende week: er is een incubatietijd en dan een periode van milde symptomen. Pas na 2 weken ofzo stijgen hospitalisaties.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja ja, gelukkig mogen we wel naar den Brico, maar niet op een bankje zitten.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:Maar vergis je niet, als die man mij zegt dat ik een kar moet nemen, dan zal ik die wel nemen, hoewel ik er zeker van ben dat ik daardoor extra werk bezorg aan de winkel, langer in de winkel zal rondlopen en dus minder veilig zijn.
Het wordt anders op het moment dat ik bijv. naar de Colruyt ga, en in plaats van één stuk, wel 20 verschillende artikels in mijn kar leg.
Ik pak die ook mee, ook al is het voor 1 stuk, tijdelijk weliswaar, gedurende de maatregelen.
Naar het schijnt gebruiken veel winkels dat voor de telling van aanwezigen, dus wie ben ik om echt moeilijk te doen (tenzij ze niet gekuisd worden).
Ik laat die toch staan in een gang ergens terwijl ik winkel... afstand forceer ik zo ook wel.

Soit, handhaving hangt van winkel tot winkel af, ook binnen de ketens blijkbaar.
Iemand zei hier dat Aldi niet handhaaft en Carrefour moeilijk doet.
Wel, de Aldi in mijn buurt is zeer strict, en de Carrefours zijn hit en miss; de market vereist een kar, maar de hypermarkt niet.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

In het VTM nieuws van 25 april mag je met de motor rondrijden omdat dit als sport wordt beschouwd, kijken vanaf 16:05, wat Jambon hierover zegt:

https://vtm.be/vtmgo/afspelen/e42e1ff77 ... 053e414de2

Zie ook:

https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselar ... ~aa2dffcb/
Motorrijden is sport

Sinds Debaere het filmpje zaterdagmiddag postte, werd het al meer dan 2.000 keer gedeeld door gelijkgestemden. Het resultaat bleef niet uit. Tijdens het VTM NIEUWS liet Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) weten dat motorrijden beschouwd wordt als sport en dat de motards dus de weg op kunnen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze heel het land rondcruisen, op pad gaan met twee op een motorfiets of met een sidecar.
Ik rij zelf met een sportwagen (Focus RS MK3). Ik dacht zelfs dat ergens op een officieel staatspapierke er bij type wagen 'sportauto' stond, ga straks eens kijken. Volgens dezelfde logica mag ik dus ook in de streek (dus niet naar ardennen of de zee rijden) mijn autosport solo beoefenen, dus zonder passagier. Ik mag ook met een andere eigenaar van onze sportautoclub een toerke doen, zolang we maar de social distance respecteren. Ik mag echter geen tourke doen met onze volledige club (bijna 200 leden nu).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gij moogt dat.

en Jambon is een kieken. :bang:

*zucht* :roll:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef:Gij moogt dat.

en Jambon is een kieken. :bang:

*zucht* :roll:
J.
Als ik sport ga beoefenen met de auto, dan stap ik zelfs nergens uit, dus ik kan niemand besmetten en niemand kan mij besmetten.

Wettelijke basis: enkel het MB heeft dus enige juridische waarde, boetes op basis van richtlijnen zijn niet legaal, en laatste versie MB is dus:

https://crisiscentrum.be/sites/default/ ... 7april.pdf

Art. 2. Artikel 5 van het ministerieel besluit van 23 maart 2020
houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken, wordt vervangen als volgt :
″Worden verboden :
...
In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan :
— ... alsook de beoefening van een individuele fysieke activiteit dan
wel met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of
telkens met een zelfde vriend, en dit alles met respect van een
afstand van 1,5 meter tussen elke persoon;

Art. 4. Artikel 8 van het ministerieel besluit van 23 maart 2020
houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken, wordt vervangen als volgt :
″De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden
om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden,
behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende
redenen zoals :
...
om de activiteiten bedoeld in artikel 5, tweede lid uit te oefenen;

En lees ook hier waarom zowel motorsport als met de auto rijden een fysieke activiteit is:

https://m.motornieuws.be/be/nieuws/coro ... oeten-6242
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

"Ik zou graag een toertje met de motorfiets maken. Waarom kan dit niet en kunnen fietstochten wel?”
“Als je afstand kan houden tussen twee motoren, mag dat vanaf 4 mei”, klinkt het op het kabinet-Jambon.

“Mag ik binnenkort weer met een oldtimer rijden?”
Nee, zo liet minister van mobiliteit François Bellot (MR) afgelopen weekend weten aan de beroepsvereniging Belgische Federatie voor Oude Voertuigen vzw (BFOV). De regels voor vrijetijdsritjes met voertuigen - van gelijk welke aard - blijven verboden. Volgens Bellot klopt ook de bewering van Jambon in ‘VTM Nieuws’ over de motoren niet. “De ritjes met de motorfiets zijn geen regionale bevoegdheid. Dit blijft de bevoegdheid van de Nationale Veiligheidsraad, die hierover geen enkele discussie heeft gevoerd.”

Is niet de eerste keer dat Jambon zijn fantasie de vrije loop laat op het VTM nieuws...

https://www.hln.be/de-krant/je-mag-met- ... ~a5bb67da/ -> plusbericht, enkel voor abo.
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 27 apr 2020, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Joe de Mannen schreef:Gij moogt dat.

en Jambon is een kieken. :bang:

*zucht* :roll:
J.
I rest my case...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Slafes schreef:Is niet de eerste keer dat Jambon zijn fantasie de vrije loop laat op het VTM nieuws...
het enige wat telt is het MB, Jambon mag eender wat zeggen zolang er geen wettelijke onderbouwing is, houdt dat niet stand
net zoals die pipo van een De Crem die beweerde dat je met de fiets niet ver mocht rijden, wel ik rij nu tochtjes van 65km met gemak en ik ben volledig in m'n recht

in dat MB staat dat een fysieke activiteit toegelaten is, en er staat nergens een grens hoe ver je mag gaan

en om het dan tot in het absurde te trekken: we zijn niet achter onze PC of playstation met een auto/oldtimer/motor/fiets aan het rijden met een sim, dus puur toepassing van het MB, is autorijden en het besturen van eender welke fysieke machine, dus een fysieke activiteit

maar dan gaan alle corona boetes voor niet essentiële verplaatsingen in duigen vallen, en lopen ze bij schatkist inkomsten mis

trouwens, "essentiële verplaatsingen" is een term die zelfs niet in het MB staat

zeer benieuwd of het motorrijden stand houdt, het is totaal unfair tov eigenaars die met hun andere fysieke machine rondritjes maken voor de hobby/sport
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Leg een tennisbal of vislijn in uwen Otto hé, problem solved.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef: “Als je afstand kan houden tussen twee motoren, mag dat vanaf 4 mei”, klinkt het op het kabinet-Jambon.
Als je beiden een helm ophebt en een motopak draagt zal het met dat besmettingsgevaar wel meevallen denk ik.
En minder dan anderhalve meter achter elkaar rijden lijkt me redelijk suicidaal. Niet omwille van Corona, trouwens...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”