Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

duizend schreef:Tja, het appartement op het derde verdiep zal wel bemeubeld zijn zeker, dus zit je daar gewoon op de bank/stoel/sofa ipv naar buiten te gaan en op een bank te gaan zitten.
Ah, dus in de buitenlucht zitten is nu al hetzelfde als binnen zitten?
Zij dat je 'volwassen' argumenten? :roll:
duizend schreef:De rest van je scheldtirade hoeft niet voor mij...
Ja, en jouw veroordelingen, onterechte bechuldigingen en gezwaai met boetes hoef ik ook niet.
Met stenen gooien en dan Calimero spelen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef: Ah, dus in de buitenlucht zitten is nu al hetzelfde als binnen zitten?
Zij dat je 'volwassen' argumenten? :roll:
Tja, dat is inderdaad de kern van de zaak.
Je mag volgens het MB niet buiten op een openbare plaats gaan zitten, je moet zoveel mogelijk binnen blijven.

ik heb dit al eens uitgelegd…

uit het mb
Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:

jij mag mij dus de noodzakelijkheid eens bewijzen om buiten op een bank te gaan zitten.
het is uiteraard niet noodzakelijk om buiten te komen om op een bank te zitten, want dat kan je in uw kot/appartement ook.

Het mb is geschreven met als doel om de bewegingsvrijheid te beperken hé…
Maar "blijf in uw kot" is precies ne lastige voor velen


En je blijft maar scheldnamen gebruiken, foei.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

duizend schreef: Tja, dat is inderdaad de kern van de zaak.
Het spreekt vanzelf dat de sofa niet hetzelfde is als het bankje in het park.
Net zoals buitenlucht niet hetzelfde is als de lucht in je appartement.
Als dat al te moeilijk is, kan ik begrijpen dat je zo verkrampt bent in je gedachten.
duizend schreef:Je mag volgens het MB niet buiten gaan zitten, je moet zoveel mogelijk binnen blijven.
En daar gaat het dus niet over.
Het gaat erover dat je tijdens een fysieke activiteit niet zou mogen uitrusten (op een bankje of niet).
Volgens jou mag dat niet.
Ik zeg dat dat vanzelfsprekend mag, en ook bij die fysieke activiteit hoort.
Stel je voor dat je dat mensen ontzegt, en als gevolg van jouw dictatoriaal denken, krijgt die mens een hartaanval.
duizend schreef:ik heb dit al eens uitgelegd…
Je mag het honderd keer uitleggen, het is gewoon fout, jij bent god de vader niet.
duizend schreef:uit het mb
Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
Zoals het uiteofenen van een fysieke activiteit.
duizend schreef:jij mag mij dus de noodzakelijkheid eens bewijzen om buiten op een bank te gaan zitten.
Als iemand vermoeid is tijdens het sporten of bewegen, mag die eventjes rusten, dat is een fysieke noodzaak.
Dat is dus iets anders dan naar het park gaan, u op een bankje zetten, een blikje Cola opentrekken en een boek lezen.

Maar nog eens, wat als er geen bankje in het spel is?
Ik had geen bankje, ik ben zelfs niet van mijn fiets gestapt.
Gewoon remmen en eventjes stilstaan met de voeten op de grond.
Mag dat volgens regelneven?
duizend schreef:het is uiteraard niet noodzakelijk om buiten te komen om op een bank te zitten, want dat kan je in uw kot/appartement ook.
Dat is nonsens, en dat weet je heel goed.
duizend schreef:Het mb is geschreven met als doel om de bewegingsvrijheid te beperken hé…
Fout, het MB is geschreven met als DOEL het virus te bestrijden en als MIDDEL social distancing.
Het bewegingsvrijheid beperken is GEEN DOEL OP ZICH.
Hoeveel keer moet ik dat nog uitleggen?
Precies te lastig voor jou..
duizend schreef:En je blijft maar scheldnamen gebruiken, foei.
Omdat ik je erop wijs dat je mij hier meermaals onterecht beschuldigd hebt, en daarna onschuld veinst?
Of ken je de uitdrukking Calimero spelen niet?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

duizend schreef:
Onze wetgevende macht heeft een mb opgesteld, dat moet gewoon gevolgd worden of aangepast.
1. de beoefening van een individuele fysieke activiteit.
er is geen enkel zinnig mens op de wereld die zegt mijn favoriete fysieke activiteit die ik beoefen is bankzitten

2. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
1. Even uitrusten ≠ bankzitten of mogen enkel maar de Corona vrije mensen met perfecte conditie buitenkomen? En nee mij zal je er niet op betrappen maar moest mijn 70 jarige moeder zo’n PV krijgen zal ik deze op mijn kosten tot het bittere uiterste aanvechten.

2. Mooi voorbeeld van selectief leesgedrag. Gelukkig maar is onze wetgevende macht toch nog in staat van meer dan enkel het hoofd van een artikel neer te pennen maar ook een definitie en de daarop geldende uitzonderingen. Kijk nog eens goed naar artikel 5 alinea 2 en de uitzonderingen op artikel 8.

Om af te sluiten met quote van mijn wijlen grootvader “je kan geen ezel doen drinken als hij geen dorst geeft”

Zalig Pasen!!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, als je zo overtuigd bent van je grote gelijk dan weet je wat je moet doen.
Gewoon je eigen goesting en als ze je beboeten niet zeuren maar de rechterlijke macht laten oordelen.
Als er genoeg zijn die dat doen (en gelijk krijgen van de rechter, wat ik zeer betwijfel) dan veranderen ze het mb waarschijnlijk wel

Ondertussen raad ik iedereen die geen zin heeft om boetes te krijgen aan om de regels zo strikt mogelijk op te volgen…
Blijf in uw kot, het is zo simpel

@zercool
uitzondering is er enkel in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen
pas als dat voldaan is geldt artikel 5

daarom is in artikel 5 uitdrukkelijk wandelen naast andere fysieke activiteit gespecifieerd
Want wandelen kan je ook binnenshuis of in de tuin doen, het is niet nodig om daarvoor naar een openbare plaats te gaan, maar het mb stipuleert specifiek dat dit mag

Misschien ben jij diegene die geen dorst heeft …

Voor de rest, indien groot gelijk bovenstaande advies toepassen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

duizend schreef:Tja, als je zo overtuigd bent van je grote gelijk dan weet je wat je moet doen.
Gewoon je eigen goesting en als ze je beboeten niet zeuren maar de rechterlijke macht laten oordelen.
Eigen gelijk?
JIj bent zowat de enige die met zo'n wereldvreemde interpretatie van de regels afkomt.
Waar haal je ook al die beweringen die je doet?
Je beweert dat jij de "geest van de wet" interpreteert, dat doet een RECHTER.
Ben jij rechter?
Je beweert dat mensen in perfecte conditie nooit uitrusten tijdens een fysieke activiteit.
Dat zou ik wel eens van een arts willen horen, ik weet in elk geval dat voetballers tijdens de helft van de match RUSTEN...
En ook in het tennis rust men tussen de spelletjes door.
Is dat omdat al die topsporters geen conditie hebben?
Dat soort uitspraken verwacht ik dus van een ARTS.
Ben jij een arts, dat we jouw uitspraken ernstig moeten nemen, ook als we in de realiteit het bewijs van het tegendeel zien?

En zoals altijd, als het wat moeilijk wordt, dan antwoord je niet op de vraag.
De vraag was :
Maar nog eens, wat als er geen bankje in het spel is?
Ik had geen bankje, ik ben zelfs niet van mijn fiets gestapt.
Gewoon remmen en eventjes stilstaan met de voeten op de grond.
Mag dat volgens jou?
Ik heb die vraag al 2 keer gesteld, maar er komt geen antwoord op...
duizend schreef:Als er genoeg zijn die dat doen (en gelijk krijgen van de rechter, wat ik zeer betwijfel) dan veranderen ze het mb waarschijnlijk wel
Het MB is nochtans redelijk duideiljk, tenzij je natuurlijk op een politiestaat wilt uitkomen.
duizend schreef:Ondertussen raad ik iedereen die geen zin heeft om boetes te krijgen aan om de regels zo strikt mogelijk op te volgen…
Ik raad iedereen aan zijn gezond verstand te volgen.
We leven niet in een politiestaat, hoe graag de Crembo's van deze wereld dit ook zouden willen.
Het doel is niet bewegingsvrijheid beperken, maar het virus bestrijden, en daarvoor is er social distancing.
Vandaar dat er ook geen limiet op het aantal kilometers van je fietsritje staat.
Als je aan het sporten bent, en je moet even uitrusten, dan is dat een fysieke noodzaak om uit te rusten.
duizend schreef:Blijf in uw kot, het is zo simpel
Neen, het is niet zo simpel.
Anders was dat MB veel korter.
De oorspronkelijke zin was trouwens ALS JE ZIEK BENT, blijf in uw kot.
Schijnbaar zijn velen vergeten dat het oorspronkelijk daarom draaide...

Mijn advies is : volg de social distancing.
Doe dat niet omdat je een willoze slaaf bent die blindelings elke regel, hoe dwaas ook, volgt.
Doe dat alleen omdat je het virus wilt bestrijden.
Laatst gewijzigd door boulder 12 apr 2020, 01:32, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ZeroCool
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2020, 22:55
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
- toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
- toegang te hebben tot medische zorgen;
- om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare personen;
- het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van het woon-werkverkeer.
-Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.

Begrijpend lezen :roll:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

devilkin schreef:Dus jij geloofd effectief de cijfers uit China? Amai. Goedgelovig...
Er is duidelijk een attitude verschil tussen een aziaat en europeaan. Ofwel ben je deel van een collectief ofwel sta je daar als invidu boven.

Uitslovers die op IC belanden kennen ze daar wellicht minder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

9livesuni schreef:
devilkin schreef:Dus jij geloofd effectief de cijfers uit China? Amai. Goedgelovig...
Er is duidelijk een attitude verschil tussen een aziaat en europeaan. Ofwel ben je deel van een collectief ofwel sta je daar als invidu boven.

Uitslovers die op IC belanden kennen ze daar wellicht minder.
China is dan ook geen democratie.
In een dictatuur kun je natuurlijk makkelijker regels opleggen.
Maar als het in China veel rapper bedwongen is, is dat ook omdat de politici daar het serieus genomen hebben.
Wij hebben van die grote lichten die maandenlang beweerden dat het "een griepje" was, en iedereen afblafte en voor drama queen uitmaakte die wél klaar zag.
Toen de boel helemaal uit de hand liep, moesten we plots wel allemaal binnen.
Hadden ze geluisterd naar kritische virologen (Marc Wathelet bijv., die maandenlang waarschuwde en door De Block als drama queen weggezet werd, maar volledig gelijk gekregen heeft : https://www.demorgen.be/nieuws/belgie-h ... ~b36ae746/), en gewone burgers met gezond verstand, zoals ik, dan hadden we nooit zoveel besmettingen gehad.
Slecht beleid dus.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

DarkV schreef:Ik heb altijd geweten dat bij hoestbuien deeltjes gerust 8m verder vliegen... ik begrijp de 1.5m dan ook totaal niet.
1,5m is "uitvinding", niet gebaseerd op wetenschap.
In Frankrijk is het 1m en in Canada is het 2m. Die 1,5 (of 1 of 2) is een compromis tussen "zeker veilig zijn" (8m) en eigenlijk totaal onwerkbaar (in winkels, op straat, zelfs in rijwoningen, ...)
Niezen en hoesten zou al lang op een hygiënische manier moeten gebeuren.
1207 schreef: 1,5m is normaal gedrag

vanaf de moment dat je sport, hoest of niest ...
maar goed, joggers lopen om te sporten maar als ze u inhalen zijn meestal wel te lui om die 2 stappen extra te zetten om afstand te houden.
fietsers hebben dat ook
Ik zie nog altijd fietserkes die pal naast elkaar rijden (ze zullen met 10 van hetzelfde gezin zijn :roll: ) en bij het "snuiten" gewoon hun snot in het rond spuiten. Degoutant.
boulder schreef: China is dan ook geen democratie.
In een dictatuur kun je natuurlijk makkelijker regels opleggen.
Maar als het in China veel rapper bedwongen is, is dat ook omdat de politici daar het serieus genomen hebben.
Wij hebben van die grote lichten die maandenlang beweerden dat het "een griepje" was, en iedereen afblafte en voor drama queen uitmaakte die wél klaar zag. Toen de boel helemaal uit de hand liep, moesten we plots wel allemaal binnen.
Hadden ze geluisterd naar kritische virologen (Marc Wathelet bijv., die maandenlang waarschuwde en door De Block als drama queen weggezet werd, maar volledig gelijk gekregen heeft : https://www.demorgen.be/nieuws/belgie-h ... ~b36ae746/), en gewone burgers met gezond verstand, zoals ik, dan hadden we nooit zoveel besmettingen gehad.
Slecht beleid dus.
Het probleem van België begint ook bij China.
Niet omdat het virus daar als eerste de kop opstak, wel omdat China de andere leden van de WHO onder druk heeft gezet om Taiwan uit de WHO te zetten. De WHO kan dus ook geen adviezen van Taiwan meenemen in hun weging van het risico. Taiwan waarschuwde begin januari al voor het gevaar, maar mocht niet meespelen in de WHO (omdat China het weigerde).
Denk dus 2 keer na voor je China roemt, want het dictatoriale maakt net dat je geen transparantie hebt.
bronnen: DeStandaard, DeStandaard, DeStandaard, TheEconomist

@maandenlang waarschuwen
Vergelijk even met de Mexicaanse griep in 2009. De Franse minister reageerde toen adequaat, maar werd wel weggezet als verspiller.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200405_04913875
n 2009 klopte de Mexicaanse griep op de Europese poorten. Na Mexico en de VS dook het H1N1-virus op in Spanje en Groot-Brittannië. De WHO riep de griep uit tot een pandemie. Verschillende landen legden strategische voorraden mondmaskers en vaccins aan. Toenmalig Frans president Nicolas Sarkozy droeg premier François Fillon en minister van Volksgezondheid Roselyne ­Bachelot op om zich voor te ­bereiden op het ergste. ‘Een gezondheidscatastrofe zal ons veel duurder komen te staan dan een te grote bestelling vaccins.’
Uiteindelijk kostte de Mexicaanse griep ‘slechts’ 342 Fransen het leven. Van de miljoenen vaccins werd slechts een fractie gebruikt. De hele operatie had Frankrijk meer dan een miljard euro gekost. Bachelot werd aan de schandpaal genageld. Te ijverig, spilziek, geobsedeerd door vaccins. De minister kreeg het hard te verduren. ­‘We moeten ons ook vaccineren ­tegen lepra en dinosaurus­aanvallen’, grapte een Franse ­komiek.
Bachelot werd subtiel aan de deur gezet, maar bleef haar aanpak verdedigen. ‘Een voorraad opbouwen doe je uit voorzorg. Als er een pandemie uitbreekt, is het te laat om eraan te beginnen’, zei Bachelot toen. Tien jaar later blijft ze dat herhalen, met het grote verschil dat iedereen nu instemmend knikt.
De vernietiging van de maskers is duidelijk wanbeleid, maar niemand in Vlaanderen valt daar blijkbaar echt over, in Wallonië wel. Daar eisen ze het ontslag van DeBlock.
Maar adequaat reageren? Je kan ook niet voor elk virus uw land plat leggen: ebola, SARS, MERS, ... hadden allemaal potentieel disaster in zich en het is er in het Westen toch niet van gekomen.
De terugkeer van skireizen, dat heeft - denk ik - voor België de das omgedaan: veel infecties, overal in het land (voornamelijk het rijkere Vlaanderen waar op skireis gaan mondain is) en nadien allemaal nog een weekje collega's gaan aansteken.
Anderzijds: onze politici zijn te zwak om te bewegen zonder "draagvlak", dat is zo bij het vormen van een (federale) regering, bij de slimme kilometerheffing en dus ook bij de schrik om de skireizigers te isoleren.

Een crisis legt meteen de pijnpunten in een systeem bloot
- WHO: Taiwan weigeren
- VS: geen ziekteverzekering, slechte gezondheidszorg, een clown als president
- BE: politici die niet durven bewegen zonder draagvlak
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben blij dat de politie er is. Mensen die zich niet houden aan de regels de bon op !!! (de regels die niet voor interpretatie vatbaar aub)

Probleem is wel dat we met vlamingen te maken hebben, die rekken alles uit tot het springt!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dan moet je de vlogs van Amerikaans expats in China maar eens bekijken,
We kunnen nog veel lullen over wie/wat/waar en hoe, maar als we iemand moeten beschuldigingen is het 1. China die het probleem onder tafel geveegd heeft en 2. het who, het is gvd hun taak om er op toe te zien dat zo'n dingen niet kunnen gebeuren.
Ik vraag me nog altijd af waarom er geen draaiboek klaar lag voor zo'n situaties.
Als er morgen een probleem is in Doel, dan weet iedereen die het moet weten een uur erna wat er moet gebeuren, als er ergens een opstand/oorlog/natuurramp uitbreekt idem. Maar een viruske van ja m'n kl*ten, dat kan zo maar alles plat leggen en iedereen begint te stuiptrekken als kippen zonder kop. Ik snap dat niet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:1,5m is "uitvinding", niet gebaseerd op wetenschap.
Klopt, in Portugal is het 2m.
De afstand die genomen wordt, zal waarschijnlijk ook gebaseerd zijn op de breedte van de voetpaden, en dergelijke.
heist_175 schreef:Ik zie nog altijd fietserkes die pal naast elkaar rijden (ze zullen met 10 van hetzelfde gezin zijn :roll: ) en bij het "snuiten" gewoon hun snot in het rond spuiten. Degoutant.
Ik vind sowieso dat zowel fietsers als voetgangers niet naast elkaar zouden mogen lopen, want je krijgt altijd de situatie dat je hen moet voorsteken als fietser of voetganger, en hoeveel afstand kun je dan nog bewaren?
Ook als tegenligger heb je dat probleem.
heist_175 schreef:Het probleem van België begint ook bij China.
Niet omdat het virus daar als eerste de kop opstak, wel omdat China de andere leden van de WHO onder druk heeft gezet om Taiwan uit de WHO te zetten. De WHO kan dus ook geen adviezen van Taiwan meenemen in hun weging van het risico. Taiwan waarschuwde begin januari al voor het gevaar, maar mocht niet meespelen in de WHO (omdat China het weigerde).
Dat zijn toch allemaal veel te gemakkelijke excuses.
Je bent als België niet verplicht om blindelings de WHO te volgen als je ziet dat het niet klopt, je kunt ook nog je gezond verstand gebruiken.
Het is natuurlijk gemakkelijk als je gigantisch gefaald hebt, om je dan achter de WHO te verschuilen.
Ik als gewone burger stelde mij enorme vragen toen ik in december die doden op straat zag liggen in China.
Toen dan de eerste Belg besmet werd, kon men zich ook niet meer verschuilen achter het "misschien blijft het wel beperkt tot China" verhaal.
En zeker toen het in Italië uitbrak, waren alle excuses op.
En toch bleef men doen alsof het nu beperkt ging blijven tot "de risicogebieden".
Het was zoals bij de bankencrisis, steeds maar weer ontkennen en doen alsof het hier niet ging gebeuren.
Er waren ook stemmen zoals Marc Wathelet die waarschuwden, maar die werden door De Block als drama queens weggejaagd.
heist_175 schreef: Vergelijk even met de Mexicaanse griep in 2009. De Franse minister reageerde toen adequaat, maar werd wel weggezet als verspiller.
Dat is spijtig, maar wat primeert er, mensenlevens of het eigen politieke hachje?
Het wordt nog stuitender als je weet dat we een voorraad mondmaskers hadden, en die vernietigd werd.
Ondertussen laat de regering zich bevoorraden door oplichters, wij zullen de rekening wel betalen...
heist_175 schreef:De vernietiging van de maskers is duidelijk wanbeleid, maar niemand in Vlaanderen valt daar blijkbaar echt over, in Wallonië wel. Daar eisen ze het ontslag van DeBlock.
Ik denk dat het eerder de Vla
amse pers en politici zijn die De Block beschermen.
Als ik met andere mensen praat hoor ik overal dat De Block, Beke en Debacker gefaald hebben, dat de situatie in de woonzorgcentra schrijnend is.
heist_175 schreef:Maar adequaat reageren? Je kan ook niet voor elk virus uw land plat leggen: ebola, SARS, MERS, ... hadden allemaal potentieel disaster in zich en het is er in het Westen toch niet van gekomen.
Eens dat virus buiten Azië begint op te duiken, zoals in Italië, dan heb je dat excuus niet meer.
Bovendien, moeten wij ons laten leiden door een bende gokkers, die erop gokt dat het virus niet naar hier zal komen?
Bij andere zaken zijn ze altijd bezig met "het voorzorgsprincipe", hier laat de mensen eerst doodgaan, voordat ze iets doen.
heist_175 schreef:De terugkeer van skireizen, dat heeft - denk ik - voor België de das omgedaan: veel infecties, overal in het land (voornamelijk het rijkere Vlaanderen waar op skireis gaan mondain is) en nadien allemaal nog een weekje collega's gaan aansteken.
Dat was de zoveelste kwakkel.
Scannen op temperatuur vond men niet nodig, want "vals gevoel voor veiligheid" en "niet helemaal waterdicht".
Dat is ook een nepargument dat je heel veel hoort in dit land, dat iets niet helemaal perfect is, en dat er dan maar niets gedaan wordt.
Dat perfecte middel wordt natuurlijk nooit gevonden, en zo wordt er niets gedaan.
heist_175 schreef:Anderzijds: onze politici zijn te zwak om te bewegen zonder "draagvlak", dat is zo bij het vormen van een (federale) regering, bij de slimme kilometerheffing en dus ook bij de schrik om de skireizigers te isoleren.
Dat is ook zo'n excuus waar ze zich achter verschuilen.
Het belet hen niet om GAS boetes in te voeren, kom mij niet zeggen dat de bevolking daar zo achter staat.
Het belet hen ook niet om keer op keer accijzen te verhogen, de enige rem hierop is als ze zien dat het tot minder inkomsten leidt.
Was er een draagvlak bij de bevolking om de woonbonus af te schaffen?
Neen, natuurlijk niet.
"Geen draagvlak" is dus gewoon een drogreden.
heist_175 schreef:- BE: politici die niet durven bewegen zonder draagvlak
België: politici die hun verantwoordelijkheid niet nemen, die hopen dat het probleem vanzelf weggaat, die graag de schuld voor hun falen in de schoenen van de bevolking schuift, die niet luistert naar 'dissidente' experts, zich verschuilt achter experts die vertellen wat ze willen horen, enz.
iceke schreef:Dan moet je de vlogs van Amerikaans expats in China maar eens bekijken,
We kunnen nog veel lullen over wie/wat/waar en hoe, maar als we iemand moeten beschuldigingen is het 1. China die het probleem onder tafel geveegd heeft
Als die expats kunnen communiceren dat de Chinezen informatie achterhouden, via hun vlogs, waarom werd er dan niet naar geluisterd, en waarom kan men er nu plots wel naar refereren?
Het verhaal duidelijk klopt niet.
Bovendien, heel Wuhan is in lockdown gegaan, dat nieuws werd niet geheim gehouden.
Op dat moment weet je wel degelijk dat het niet over een kleinigheidje gaat.
Ten derde, het is niet dat na China, het virus direct vaste voet aan grond kreeg in België.
Er was eerst nog Italië en Oostenrijk.
Dat zijn geen dictatoriale regimes.
Opnieuw, onze bewindslui deden niet anders dan sussen en minimaliseren.
iceke schreef:en 2. het who, het is gvd hun taak om er op toe te zien dat zo'n dingen niet kunnen gebeuren.
Dat is zich wegsteken achter een andere organisatie.
Lid zijn van een organisatie betekent niet dat je moet stoppen met nadenken.
Maar het is natuurlijk wel het typische excuus als men meermaals zwaar gefaald heeft.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

iceke schreef:Dan moet je de vlogs van Amerikaans expats in China maar eens bekijken,
Oh over wat handelen die dan? Gezond verstand die het aan de stok heeft met collectief gedrag?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:1,5m is "uitvinding", niet gebaseerd op wetenschap.
Klopt, in Portugal is het 2m.
De afstand die genomen wordt, zal waarschijnlijk ook gebaseerd zijn op de breedte van de voetpaden, en dergelijke.
Vermoedelijk zelfs dat niet, gewoon natte vinger.
Zoals de 3% drempel van de Maastrichtnorm :)
heist_175 schreef:Ik zie nog altijd fietserkes die pal naast elkaar rijden (ze zullen met 10 van hetzelfde gezin zijn :roll: ) en bij het "snuiten" gewoon hun snot in het rond spuiten. Degoutant.
Ik vind sowieso dat zowel fietsers als voetgangers niet naast elkaar zouden mogen lopen, want je krijgt altijd de situatie dat je hen moet voorsteken als fietser of voetganger, en hoeveel afstand kun je dan nog bewaren?
Ook als tegenligger heb je dat probleem.
Ik reed met de auto achter zo'n bende fietserkes en één van hen loosde op degoutante - maar klassieke - wijze zijn neus, zijn snot spoot naar overal. Dan is 8m niets...
heist_175 schreef:Het probleem van België begint ook bij China.
Niet omdat het virus daar als eerste de kop opstak, wel omdat China de andere leden van de WHO onder druk heeft gezet om Taiwan uit de WHO te zetten. De WHO kan dus ook geen adviezen van Taiwan meenemen in hun weging van het risico. Taiwan waarschuwde begin januari al voor het gevaar, maar mocht niet meespelen in de WHO (omdat China het weigerde).
Dat zijn toch allemaal veel te gemakkelijke excuses.
Je hebt gelijk, maar toch zal DeBlock zich erachter verschuilen :).
Ik als gewone burger stelde mij enorme vragen toen ik in december die doden op straat zag liggen in China.
Het lijkt me heel straf dat jij eind december dode Chinezen op straat hebt gezien?
Ik had er het eerst over gelezen:
07/01/2020 DeStandaard https://www.standaard.be/cnt/dmf20200106_04794420
11/01/2020 TheEconomist https://www.economist.com/the-world-thi ... -this-week
Het lijkt me straf dat je in december 2019 al gelezen zou hebben over een virus in Wuhan, laat staan dat er foto's waren van doden die op straat lagen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Er zijn hier en blijkbaar overal personen die nog altijd de regels en de redenen erachter niet begrijpen.
De meeste effectieve en helaas ook enige werkende regel is isolatie, compartimentering. Omdat dat niet voor 100% uitvoerbaar is zijn er uitzonderingen: verplaatsingen om voeding te kopen / zorgpersoneel / essentiële beroepen / beperkte recreatieve wandeling/fietstocht omdat altijd in je kot zitten ook niet gezond is.
Maar je geeft ze een vinger en ze nemen je arm. En dat is wat er permanent gebeurt. Alle discussies hierboven zijn daar toe te herleiden. "Ik doe niets verkeerd, als dat mag, dan mag dit toch ook?".

Anderzijds begin ik het zelf ook op de heupen te krijgen door de maatregelen. Psychologisch (valt nog wel mee maar toch zwaarder dan ik gedacht had), sociaal en vooral ook economisch (zonder inkomsten sinds begin maart en wellicht nog gedurende vele maanden).
Vooral professioneel valt het zeer zwaar: die weggevallen inkomsten, dat levert een put op, maar nog belangrijker waren enkele projecten waar al veel werk ingekropen was en die wellicht nooit nog realiseerbaar zullen zijn post corona).

En daarom heb ik het bijzonder moeilijk met al die mensen die de maatregelen niet willen volgen en zelfs niet inzien dat door hun gedrag het extra lang, zwaar en levensgevaarlijk is en wordt voor zoveel anderen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

R2D2 begrijp ik. Hier gisteren ook bij zeker 4 buren bezoek zien toekomen. Onze directe buren ook en dan tetteren op hun terras over dat het toch straf is dat ne mens niet eens meer naar een doe het zelf zaak kan, dat die en die kennissen al gepakt zijn, dat ze al die vreemdelingen die rondrijden maar eens moeten controleren etc., ge kent het wel. Ik erger mij er meer en meer aan, aan al die rebellen. Allemaal goed en wel die rock&roll anarchistische houding, lekker chill, geen probleem als één iemand dat doet, maar natuurlijk wel als iedereen dat doet eh, maar dat wil men niet inzien. Behoorlijk egoïstisch en/of dom dus.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Jack Daniels schreef:250 euro boete per persoon is ondertussen echt veel te weinig
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/grot ... ~a93eceb7/
https://m.hln.be/in-de-buurt/aalter/pol ... ~a153c55f/
En zullen ze die boete ook betalen ?

Als ik de UB'ers hier op het forum als voorbeeld neem, zullen de meesten de boete aanvechten voor de rechtbank.

Tegen het dan allemaal uit de voeten is, zijn we drie of vier maand verder.

Ondertussen zullen zij wel de eersten zijn die klagen als de lockdown weer verlengd wordt. Typisch Belgisch hé.

Waar was dat achterpoortje alweer :twisted:

Voorstel. Voortaan alle boetes cash (via BC app of dergelijke) betalen en als de rechter hen gelijk geeft, krijgen ze het binnen x maand terug.

Voorstel 2. Al dat crapuul dat naar agenten/winkelbedienden... spuwt, verplicht twee maand werken als schoonmaker op corona afdelingen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Blijf maar lekker discussiëren .... en uitvluchten zoeken om toch maar de opgelegde maatregelen op eigen egoïstische manier te interpreteren en te omzeilen en wangedrag goed te praten. Misschien gaan jullie het licht zien (als het veel te laat is) als onze zorg volledig instort en je niet meer in aanmerking komt voor een plaats in IC. Als men je dood op straat legt omdat het ganse maatschappelijk systeem als een kaartenhuis omvalt. Of wanneer je voor weken / maanden zelfs niet meer mag buiten komen (zomer of niet).

Misschien willen jullie Wuhan achterna?

één advies, lente of niet ................ BLIJF IN UW KOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...... zo simpel is dat ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/va ... ~aaa8c182/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/12 ... gerust-ge/
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad; tenzij uw huis in brand staat, binnenblijven. Zoals in de rusthuizen!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

maar de onzin rond communicatie blijft

essentiËle verplaatsing en dan deze week online zien passeren dat de cremerie terug open is?
uiteraard gisteren een ijsje gaan halen en ik was niet alleen (op die moment respecteerde iedereen wel de regels

dit gecombineerd met de goednieuwsshow die al 2 weken bezig is.
nu splitst men tussen rusthuis en normale bevolking en bij de 2e groep is alles onder controle blijkbaar
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

phil48 schreef:Voorstel. Voortaan...
Militairen op straat, de avondklok en iedereen afschieten die z'n teen uit z'n deur steekt :twisted:

Ik vrees dat de hardste roepers bij de eerste slachtoffers zullen zijn... zo was het ook in de buurt met de snelheidsovertredingen :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Ik reed met de auto achter zo'n bende fietserkes en één van hen loosde op degoutante - maar klassieke - wijze zijn neus, zijn snot spoot naar overal. Dan is 8m niets...
Klopt, ja, vandaag was ik minder in vorm, zo'n 20 kilometer gefietst, reed een hele familie naast elkaar die mij voorbijstak.
Heel dicht natuurlijk, niets afstand, 4 mensen.
Ik ben dan niet de persoon die gaat beginnen roepen, maar het is een feit dat sommigen er echt hun broek aan vegen.
In het VTM Nieuws nog andere beelden gezien, ook van een jonge dame die ongegeneerd op een bankje zat met 2 anderen.
De regels waren "niet helemaal duidelijk" volgens haar, er was "een grjize zone".
Tja, genoeg van dat soort mensen en de onmensen met hun onmenselijke regels krijgen de macht...
heist_175 schreef:Ik had er het eerst over gelezen:
07/01/2020 DeStandaard https://www.standaard.be/cnt/dmf20200106_04794420
11/01/2020 TheEconomist https://www.economist.com/the-world-thi ... -this-week
Het lijkt me straf dat je in december 2019 al gelezen zou hebben over een virus in Wuhan, laat staan dat er foto's waren van doden die op straat lagen...
Het kan zijn dat ik mij enkele weken van tijdstip vergis, ik heb daar geen logs van.
Feit is dat het lang was voordat het naar Italië kwam, tijd genoeg voor onze wetenschappers om contact op te nemen met China en te informeren wat er aan de hand was, meer dan tijd genoeg om mondmaskers te bestellen ook, en niet te wachten tot het als pandemie verklaard werd.
Jack Daniels schreef:250 euro boete per persoon is ondertussen echt veel te weinig
Als ik die eerste foto zie, in Kortrijk genomen, herken de Lange Steenstraat, dan zit ik daarop te kijken, maar de meeste mensen op die foto respecteren de social distancing.
Er is weliswaar een rij, maar vaak zie je 1 of 2 personen naast elkaar met wat afstand tussen.
Dan komt een of andere fotograaf zeggen van "kijk eens hoeveel volk", en dan is het plots een probleem.
Als je naar de supermarkt gaat heb je ook strepen op de grond, en daar kan ook een lange rij staan, dat maakt het nog niet zo dat mensen de regels niet respecteren.
Dus gelieve allemaal ook eens voor jezelf te denken, en niet zomaar klakkeloos over te nemen wat de pers schrijft.

Hetzelfde verhaal met die containerparken.
Je sluit ze 4 weken lang, en dan ben je verwonderd als ze weer opengaan, dat er volk staat?
En dan spreekt men van "kuddegedrag".
Niets is minder waar, kuddegedrag is als een iemand beslist iets te doen, en de rest het naäapt.
Daar heb je gewoon een feit (het opnieuw opengaan van containerparken) dat bij heel wat individuen los van elkaar, dezelfde reflex opwekt.
Laatst gewijzigd door boulder 12 apr 2020, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

boulder schreef:
heist_175 schreef:Ik had er het eerst over gelezen:
07/01/2020 DeStandaard https://www.standaard.be/cnt/dmf20200106_04794420
11/01/2020 TheEconomist https://www.economist.com/the-world-thi ... -this-week
Het lijkt me straf dat je in december 2019 al gelezen zou hebben over een virus in Wuhan, laat staan dat er foto's waren van doden die op straat lagen...
Het kan zijn dat ik mij enkele weken van tijdstip vergis, ik heb daar geen logs van.
Feit is dat het lang was voordat het naar Italië kwam, tijd genoeg voor onze wetenschappers om contact op te nemen met China en te informeren wat er aan de hand was, meer dan tijd genoeg om mondmaskers te bestellen ook, en niet te wachten tot het als pandemie verklaard werd.
We (BE, W-Europa) hadden best nog wel wat tijd, maar China is niet de meest meewerkende partij.
Zie ook de waarschuwingen van Taiwan naar de WHO (+/- 15/01/2020): compleet genegeerd.
Er zijn bronnen die al melding van een virus maken eind november, maar moeilijk te verifiëren wegens totalitair regime.

We zijn in BE ongeveer 14 dagen te laat geweest met maatregelen (ingevoerd op 13/3, had eigenlijk 28/2 moeten zijn). Iedereen die terugkwam van Italië én China had in isolatie geplaatst moeten worden. Maar onze politici zagen dat niet zitten: liever ruzie maken over de federale onderhandelingen dan ingrijpen waar nodig.
Achteraf is het ook wel makkelijk praten natuurlijk...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef: Je beweert dat mensen in perfecte conditie nooit uitrusten tijdens een fysieke activiteit.
Neen, ik beweer dat het mb zegt dat je buiten mag om een fysieke activiteit te beoefenen.
Rusten is geen fysieke activiteit, dus dat mag je niet buiten je kot doen.

Dus, als je 20km kan fietsen zonder rusten dan rij je 10km heen en 10 km terug en rust je thuis.
Je mag volgens het mb niet 20km gaan fietsen en ergens onderweg rusten en dan terug naar huis.

Of dit nu een goeie maatregel is doe ik geen uitspraak.
Maar je beboeten als je rust mogen ze.
Hoe meer hoe liever, zeker voor de hardleerse gevallen.

Dat is dan ook het antwoord op je onwaarschijnlijke vraag.

Echt moeilijk zulle, maar doe gewoon je eigen zin, en niet zeuren als je een boete krijgt om te rusten.
Waarom zou je zeuren, jij betaalt de boete immers niet maar gaat ze aanvechten.
En volgens jou 100% zeker winnen ... lachen toch man ... :lol: :lol:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

9livesuni schreef:
iceke schreef:Dan moet je de vlogs van Amerikaans expats in China maar eens bekijken,
Oh over wat handelen die dan? Gezond verstand die het aan de stok heeft met collectief gedrag?
Niet echt...
[youtube]G5VGPYtbTk8[/youtube]
Hou er vooral rekening mee dat dit een video is van 14 dagen voor de krokus vakantie hé ;-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:We (BE, W-Europa) hadden best nog wel wat tijd, maar China is niet de meest meewerkende partij.
Dat wil ik gerust geloven, maar ik vind het typisch dat men wel die Amerikaanse expats in China gebruikt als bron van informatie nadat het allemaal uit de hand gelopen is, maar in de periode dat ze wel van belang waren als bron van informatie doet men alsof die bron niet bestond.
Als de Chinezen dus zaken verzwegen, en die expats wisten ervan, dan was die informatiestroom daar toen ook, en moet men nu niet afkomen dat die expats achteraf iets gezegd hebben, dat is niet geloofwaardig.
heist_175 schreef:Zie ook de waarschuwingen van Taiwan naar de WHO (+/- 15/01/2020): compleet genegeerd.
Maar wij zijn als België niet verplicht om 100% in de pas te lopen over wat de WHO doet, we doen dat ook niet met andere internationale organisaties.
Het is een goedkoop excuus van politici die niet wilden luisteren.
heist_175 schreef:We zijn in BE ongeveer 14 dagen te laat geweest met maatregelen (ingevoerd op 13/3, had eigenlijk 28/2 moeten zijn). Iedereen die terugkwam van Italië én China had in isolatie geplaatst moeten worden. Maar onze politici zagen dat niet zitten: liever ruzie maken over de federale onderhandelingen dan ingrijpen waar nodig.
Yep, en dan hun gezever over economische schade, hadden ze toen ingegrepen (mensen die uit Italië of Oostenrijk kwamen direct voor 2 weken in quarantaine), dan was er misschien nooit een lockdown geweest, met alle maatregelen vandien, die nu heel de economie platleggen.
Het voorkomen van een schrammetje aan de economie op korte termijn heeft als gevolg gehad dat diezelfde economie nu meerdere mokerslagen te verduren heeft gekregen.
heist_175 schreef:Achteraf is het ook wel makkelijk praten natuurlijk...
Ware het niet dat er wel degelijk waarschuwende stemmen waren, ware het niet dat eenvoudige burgers als ik wel vreesden dat ze het veel te licht opnamen.
Naar niemand luisteren en dan achteraf afkomen dat niemand dit had voorspeld is bijzonder schijnheilig.
duizend schreef:Neen, ik beweer dat het mb zegt dat je buiten mag om een fysieke activiteit te beoefenen.
Rusten is geen fysieke activiteit, dus dat mag je niet buiten je kot doen.
En wie zegt dat rusten een aparte activiteit is, en niet gewoon bij die fysieke activiteit hoort?
Als een toptennisser na een paar spelletjes eventjes (op een bankje dan nog wel!)) moet rusten, wat zou een modale Vlaming dan nooit moeten rusten?
Maar ja, dat heb je als mensen met 0,0 kennis van medische zaken zich eens gaan moeien.
Ook juridisch ken je er niets van, zoals gebleken is uit je totaal verkeerd interpreteren van MB's.
duizend schreef:Dus, als je 20km kan fietsen zonder rusten dan rij je 10km heen en 10 km terug en rust je thuis.
Dat is dus pure bullshit.
Niemand kan met zekerheid zeggen hoe lang hij precies kan fietsen zonder dat hij eventjes moet rusten.
Je conditie is geen vlakke lijn die iedere dag dezelfde is.
En een belangrijke reden van fysieke activiteit is precies om die conditie te verhogen.
Vraag is ook hoe je dat rusten definieert.
Ik heb je gezegd hoe ik dat doe: remmen (of laten uitbollen) en twee voeten op de grond, en dan een aantal minuten stilstaan.
Daar komt geen bankje aan te pas.
Is dat rusten of niet?
Maar dat zijn vragen voor een dokter, niet voor om het even welke UB'er die denkt dat hij specialist is van elke discipline.
duizend schreef:Je mag volgens het mb niet 20km gaan fietsen en ergens onderweg rusten en dan terug naar huis.
Jouw interpretaties van wetteksten stellen niets voor, dat heeft ColaZero hier al bewezen.
Op zijn laatste vraag heb je niet meer geantwoord, want er bleek uit dat je totaal fout zat.
duizend schreef:Of dit nu een goeie maatregel is doe ik geen uitspraak.
Maar je beboeten als je rust mogen ze.
Hoe meer hoe liever, zeker voor de hardleerse gevallen.
Als het de bedoeling is dat ze allemaal in hun zeteltje chips zitten eten, moeten ze dat zeker doen.
Dikke mensen die Covid19 krijgen blijken veel meer risico te lopen, wat ook logisch is.
duizend schreef:Dat is dan ook het antwoord op je onwaarschijnlijke vraag.
Mijn vraag is niet onwaarschijnlijk, maar toont aan hoe onwaarschijnlijk absurd jouw interpretaties van een MB wel zijn.
Nog eens, ben jij arts?
Ben jij jurist?
Wat je vertelt is complete nonsens, medisch, juridisch, etc.
duizend schreef:Echt moeilijk zulle, maar doe gewoon je eigen zin, en niet zeuren als je een boete krijgt om te rusten.
Die boete gaat er niet komen, zo onredelijk als jij gaan ze geen flik vinden.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

ZeroCool schreef:Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
- toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
- toegang te hebben tot medische zorgen;
- om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare personen;
- het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van het woon-werkverkeer.
-Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.

Begrijpend lezen :roll:
Tja, nu nog de noodzakelijkheid of de dringende reden aantonen die maakt dat je op een openbare plaats moet zijn om te kunnen zitten, en we zijn er. :roll:
Oh neen, we zijn er toch nog niet: zitten is namelijk niet het beoefenen van een fysieke activiteit.

Veel succes in de rechtbank! :lol:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9742
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

@duizend: je bent te fanatiek in het verdedigen van regels die er zijn voor een doel en niet voor de regel zelf of de bevrediging van een gefrustreerde kommaneuker of overactieve politieagent.

Bewegen is absoluut noodzakelijk, niet alleen fysiek maar ook mentaal. Wil je dat mensen deze periode volhouden en ook (mentaal) gezond blijven moet men dus bewegen. Bij bewegen komt vermoeidheid en dus ook uitrusten, het ene hoort du bij het andere en is onlosmakelijk verbonden. Mensen beboeten omdat ze uitrusten is dus compleet overdreven en gaat in tegen de geest van de regels. Mensen mogen bewegen en dus ook uitrusten. Dat ze dat beter niet op een bankje doen omdat dit zou kunnen besmet zijn klopt, maar niet uitrusten is belachelijk.

Het niet laten bewegen van de bevolking gedurende een periode als deze zou veel meer miserie opleveren dan het virus zelf. Niet iedereen heeft een grote tuin, fitnesstoestellen of een park direct in de buurt. Bewegen is dus noodzakelijk en voor velen is buiten de woning het enige alternatief. Mits respect voor de afstand zie ik ook geen enkel probleem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

duizend schreef:Oh neen, we zijn er toch nog niet: zitten is namelijk niet het beoefenen van een fysieke activiteit.

Veel succes in de rechtbank! :lol:
We weten ondertussen dat jij geen wetteksten kunt interpreteren.
Ademen staat er ook niet op, dus je mag niet ademen volgens duizend.
En mocht je na 10 km lopen plots de drang voelen om te plassen, dan mag dat niet, want die activiteit staat er niet apart op, volgens Duizend...
:bang:
Hoe onnozel kun je wetteksten interpreteren...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

De overtredingen volgen elkaar in ijltempo op
https://m.hln.be/in-de-buurt/gistel/pol ... ~aff9a385/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ice Voor mij is het echt onduidelijk welk punt dat je tracht te maken.

De syndicale delegatie wou mij al in quarantaine steken op 25/01 en dat zonder youtube maar gewoon op basis wat hier in de media verschenen is. ( die vloggers baseren zich ook maar op wat hen bereikt)

Trouwens genoeg zaken die reeds op die datum reeds actie ondernamen. Het weigeren van klanten uit risicogebieden vond ik zo een leuke.

In de krokus zat de schrik hier al goed in. Het was bijna stotend die panische angst van al dat roddelend volk bij de bakker en slager met al hun demonen.


@dizzy

Ik geloof niet in je bewegingstheorie. Als uitlaatklep misschien maar de schade zit vooral bij de oudjes die door hun wouldbe sportkampioenen in huis gegijzeld worden. Mij maak je echt niet wijs dat al die inactieven nu plots moeten gaan bewegen om geen gezondsheidsschade te krijgen.
Laatst gewijzigd door 9livesuni 13 apr 2020, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:De overtredingen volgen elkaar in ijltempo op
https://m.hln.be/in-de-buurt/gistel/pol ... ~aff9a385/
Eigenlijk ongelooflijk dat. Ook wel niet toevallig dat het dus blijkbaar ook een hoop allochtonen waren.
Ik blijf er echter wel op hopen dat dit allemaal alleenstaande gevallen zijn, en dat we nu eenmaal in een situatie leven waar elk alleenstaand geval ook direct nieuwswaardig is, al is het maar om er voor de elfendertigste keer op te wijzen dat zoiets op dit moment echt niet kan. Dus ja, uiteraard was het ook overal zeer druk, maar loop je op de dijk aan een kuststad meer risico dan in een behoorlijk volle Colruyt, zeker als je op de social distancing let ?
Ik denk/hoop dus wel dat we over 2 weken geen nieuwe opflakkering gaan krijgen, omdat we nog altijd over een klein percentage van het volk spreken dat buitengekomen is, en daarvan ook weer maar een beperkt percentage zich niet aan de regels gehouden heeft.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9742
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

9livesuni schreef:@dizzy

Ik geloof niet in je bewegingstheorie. Als uitlaatklep misschien maar de schade zit vooral bij de oudjes die door hun wouldbe sportkampioenen in huis gegijzeld worden. Mij maak je echt niet wijs dat al die inactieven nu plots moeten gaan bewegen om geen gezondsheidsschade te krijgen.
Is geen theorie maar gewoon wetenschappelijk aanvaarde realiteit. Zitten is de nieuwe kanker. Bewegen is waarvoor ons lichaam gemaakt is, niet om in een zetel te zitten een ganse dag. Mensen gaan nu inderdaad meer buiten omdat het mentaal moeilijk is om opgesloten te zitten. Ze missen ook de beweging die hun normale leven bracht (werk/hobby's).

Oudjes zijn vaak in slechte staat omdat ze net te weinig bewegen wat op termijn ook hun mentale achteruitgang doet toenemen. Mensen moeten zowel fysiek als mentaal getriggerd worden en beweging is de eenvoudigste en beste manier daarvoor. Nogmaals, bewegen en de regels zijn geen onmogelijke combinatie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

9livesuni schreef:@dizzy

Ik geloof niet in je bewegingstheorie. Als uitlaatklep misschien maar de schade zit vooral bij de oudjes die door hun wouldbe sportkampioenen in huis gegijzeld worden. Mij maak je echt niet wijs dat al die inactieven nu plots moeten gaan bewegen om geen gezondsheidsschade te krijgen.
Hoezo plots?
Ik beschouw mezelf niet als een sportief persoon, maar desondanks deed ik toch af en toe aan fitness.
En ook als ik geen fitness deed, dan had ik op een dag toch veel meer beweging dan nu, mocht ik niet eens de fiets nemen en een ritje maken.
Hoeveel mensen hebben geen last van rugklachten, omwille van het feit dat ze een zittend beroep hebben?
En nu plots bestaat dat gevaar zogezegd niet meer?

En ja, een uitlaatklep is ook belangrijk, er is ook nog zoiets als geestelijke gezondheid.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Met al de vrijheid die we nog hebben, we mogen nog buiten e.d., zullen velen misschien beseffen dat een gevangenisstraf geen luxeleventje in een hotel is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het stopt niet, ook niet in mijn eigen gemeente
https://m.hln.be/in-de-buurt/dendermond ... ~a0574ffd/
En nog meer cijfermateriaal
https://m.hln.be/in-de-buurt/gent/gents ... ~a6e46080/
Maar ook leuk nieuws uit het buitenland
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/indi ... ~a978d981/
Bij overtreding van de corona maatregelen:Ze dreigden ook personen in een ruimte op te sluiten waarin permanent liedjes worden afgespeeld uit Indiase Bollywood-films
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef: Bij overtreding van de corona maatregelen:Ze dreigden ook personen in een ruimte op te sluiten waarin permanent liedjes worden afgespeeld uit Indiase Bollywood-films
Ik vind dat je die straffen locaal moet aanpassen.
Verplicht in één keer een heel seizoen van De Kampioenen kijken bijv.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

boulder schreef: Hoezo plots?
Ja plots. Het is een jaarlijkse traditie dat bij de start van de eerste zonnestralen de goede voornemens moeten worden omgezet. Enkel dit jaar is het aandeel niet baanwaardige fietsen met een bestuurder die de stuurvaardigheid heeft van een driejarige kleuter monsterlijk groot. Over mijn joggerkes die hier voor dood neervallen ga ik zelf niet beginnen.

Het grote gros dat ik zie zou gewoon beter blijven doen met wat ze vroeger deden en daar gaan ze met die paar maand afstel zich heel wat leed besparen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”