OO-VST op Flightradar
-
- Elite Poster
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 08 Sep 2011
- Locatie: Arendonk
- Bedankt: 50 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
OO-VST op Flightradar
Hi
Iemand een idee wat dit vliegtuig (nu, woensdag 25/3 om 10uur) aan 't doen is ?
OO-VST, een tecnam p2006T, een privaat vliegtuigje dat is opgestegen in Oostende rond 8u30, zit nu heen en weer te vliegen boven de kempen.
Iemand een idee wat dit vliegtuig (nu, woensdag 25/3 om 10uur) aan 't doen is ?
OO-VST, een tecnam p2006T, een privaat vliegtuigje dat is opgestegen in Oostende rond 8u30, zit nu heen en weer te vliegen boven de kempen.
So your snowman is confused too ?
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
-
- Plus Member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 04 Aug 2012
- Bedankt: 2 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Vliegtuig met registratie PHPNX boven Nederland doet hetzelfde, net zoals verschillende andere kleine vliegtuigen momenteel. Ik gok gewoon pilotenopleidingen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5049
- Lid geworden op: 01 Feb 2006
- Bedankt: 377 keer
- Recent bedankt: 7 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 866 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Stiaan schreef:Ik gok gewoon pilotenopleidingen.
Mag dat dan wel nog ? Lijkt me ook niet essentieel eigenlijk. Er zijn sowieso geen piloten nodig nu.
Hoe zit het eigenlijk met rijscholen ? Geven die nog lessen ?
Zo samen in een cockpit of een auto lijkt me allesbehalve social distancing, dus ik hoop toch dat die dingen allemaal niet doorgaan.
PS: een snelle google leert dat rij- en piloten-opleidingen gewoon opgeschort zijn, net zoals het onderwijs.
-
- Plus Member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 04 Aug 2012
- Bedankt: 2 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Zou niet weten wat het anders kan zijn, eventueel gewone pleziervluchtjes? Boven centraal Nederland zijn er ook wel een aantal vliegtuigjes momenteel die gelijkaardige dingen doen. Of iets met fotografie of onderzoek, kan natuurlijk ook!
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 17 Sep 2012
- Bedankt: 260 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Re: OO-VST op Flightradar
OO-VST is een toestel van Vansteelandt Smart Survey Services : http://www.vansteelandt.be/
De luchthavens van Antwerpen en Oostende zijn naar mijn weten gesloten voor niet-essentiële vluchten. Mijn zoon volgt een pilotenopleiding bij BAFA in Antwerpen en bevestigt dat. Dus opleidingsvluchten zijn het zeker niet.
De luchthavens van Antwerpen en Oostende zijn naar mijn weten gesloten voor niet-essentiële vluchten. Mijn zoon volgt een pilotenopleiding bij BAFA in Antwerpen en bevestigt dat. Dus opleidingsvluchten zijn het zeker niet.
- Didymus
- Elite Poster
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 17 Jun 2004
- Bedankt: 89 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Tomby schreef:Mag dat dan wel nog ? Lijkt me ook niet essentieel eigenlijk. Er zijn sowieso geen piloten nodig nu.
Nee, dat mag inderdaad niet meer sinds vorige week.
NOTAM (Notice To Airmen) daarover:
B1369/20
From:18 MAR 20 12:21 Till:05 APR 20 11:00
Text:BELGIAN AIRSPACE: NO TRG AND VFR FLIGHTS ALLOWED, EXC: MEDICAL, POLICE, SAR, STATE, MILITARY AND PIPELINE INSPECTIONS
TRG = training
VFR = Visual Flight Rules
EXC = exclusive
SAR = Search And Rescue
Opleiding kan btw ook solovluchten zijn, maar tenzij je naast het vliegveld woont zou dat een niet-essentiële, verboden verplaatsing zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6825
- Lid geworden op: 06 Jul 2008
- Locatie: Dendermonde
- Bedankt: 683 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 337 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Dat zijn vliegtuigen die ontsmettingsmiddelen tegen corona sproeien. Is eigenlijk een geheime operatie van de overheid.
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 10156
- Lid geworden op: 07 Okt 2010
- Locatie: Kempen
- Bedankt: 725 keer
- Recent bedankt: 18 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Niet zomaar de overheid, de Deep State.
Omdat de Deep State in de US het te warm kreeg, zijn ze de plas overgestoken om hier hun subversieve activiteiten verder te zetten.

Omdat de Deep State in de US het te warm kreeg, zijn ze de plas overgestoken om hier hun subversieve activiteiten verder te zetten.

- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 17 Sep 2012
- Bedankt: 260 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Net even ingelogd op skeyes. Oostende :
Antwerpen:
Code: Selecteer alles
1. NOTAM
1.1. EBOS (OOSTENDE-BRUGGE/OOSTENDE)
FROM: 17 MAR 2020 16:45 TILL: 30 APR 2020 23:59
NON HOMEBASED ACFT LESS THEN 2 MTOW PPR ONLY. CONTACT
OPERATIONS(AT)OSTENDAIRPORT.AERO
FROM: 09 MAR 2020 12:35 TILL: 31 AUG 2020 23:59
RWY 08 WDI OBST LGT U/S
FROM: 31 DEC 2019 16:43 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
RWY 08/26 RNP APCH NOT AVBL
FROM: 31 DEC 2019 16:35 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
IAP INCREASED CIRCLING OCA CAT A: 600FT DUE TO OBST
FROM: 31 DEC 2019 16:33 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
3 CRANES 511306N 0025310E 82M AGL. MEDIUM INTENSITY TYPE A OBST
LGT INSTALLED.
FROM: 31 DEC 2019 16:30 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
TWO CRANES 511317N 0025333E 70M AGL. MEDIUM INTENSITY TYPE A OBST
LGT INSTALLED ON HIGHEST CRANE
FROM: 12 DEC 2019 10:15 TILL: 31 MAR 2020 23:59
LEFFINGE CHURCH 511032N 0025240E OBST LIGHT U/S
Antwerpen:
Code: Selecteer alles
1. NOTAM
1.1. EBAW (ANTWERPEN/DEURNE)
FROM: 20 MAR 2020 16:30 TILL: 05 APR 2020 21:00
RFFS DOWNGRADED TO CAT 6
FROM: 23 MAR 2020 05:30 TILL: 27 MAR 2020 22:00
CRANE ERECTED 511250N 0042942E UP TO 61 M AMSL. ICAO MARKINGS
INSTALLED
FROM: 23 MAR 2020 05:30 TILL: 30 MAR 2020 22:00
CRANE 511147N 0042707E 42M AGL/52M AMSL. ICAO MARKINGS AVBL
FROM: 26 DEC 2019 09:51 TILL: 31 AUG 2020 09:51 EST
FIXED CRANE 511305N0042458E AT 4415M FM THE ARP. HGT 123M
AGL/ELEV 131M AMSL. ICAO MARKING AVBL.
FROM: 01 DEC 2019 07:00 TILL: 28 FEB 2021 17:00
CRANE 511232N 0042417E AT 4451M FROM ARP. BRG 299DEG.
HGT 52M AGL / ELEV 59M AMSL.
ICAO MARKINGS AVBL.
FROM: 01 DEC 2019 07:00 TILL: 28 FEB 2021 17:00
CRANE 511230N 0042411E AT 4527M FROM ARP. BRG 298DEG.
HGT 62M AGL / ELEV 69M AMSL.
ICAO MARKINGS AVBL.
FROM: 12 NOV 2019 06:00 TILL: 31 MAR 2020 16:00
CAUTION FOR INCREASED ACTIVITY OF VEHICLES IN THE VICINITY OF
INTERSECTION APRON 2 AND TWY K DUE TO WIP. INTERSECTION APRON 2 AND
TWY K REMAIN AVBL AT ALL TIMES
A0712/20
A0553/20
A0532/20
A4309/19
-
- Elite Poster
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 28 Mar 2009
- Bedankt: 86 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Re: OO-VST op Flightradar
blauwe hemel, strakke voorjaarszon
koele, zeer droge buitenlucht
temperaturen relatief laag, dus weinig optische verstoring door opwarmende luchtstromen
samengevat ideaal fotoweer, alle vliegtuigen waar een camera in de buik kan gemonteerd worden, zijn aan het vliegen.
Google Maps en consoorten, gaan weer een massa opname data binnenkrijgen.
koele, zeer droge buitenlucht
temperaturen relatief laag, dus weinig optische verstoring door opwarmende luchtstromen
samengevat ideaal fotoweer, alle vliegtuigen waar een camera in de buik kan gemonteerd worden, zijn aan het vliegen.
Google Maps en consoorten, gaan weer een massa opname data binnenkrijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4373
- Lid geworden op: 20 Jun 2016
- Bedankt: 324 keer
- Recent bedankt: 9 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Zoals de huiskat hierboven al gezegd heeft is er al een topic over dit vliegtuig op dit forum (jawel).
Is idd weer actief sinds nieuwjaar. Heeft vele dagen aan de grond gestaan omwille van het weer, maar nu kan hij natuurlijk goed z'n werk doen.
Gaat niet in tegen lockdown regels. Afaik zit er ook maar 1 persoon in dit vliegtuig, dus social distancing is gerespecteerd. Het is VFR maar de "state" uitzondering is van toepassing dacht ik. Zou ik eens moeten opzoeken.
Ik denk niet dat hij beelden levert aan Google Maps? Of wel?
Is idd weer actief sinds nieuwjaar. Heeft vele dagen aan de grond gestaan omwille van het weer, maar nu kan hij natuurlijk goed z'n werk doen.
Gaat niet in tegen lockdown regels. Afaik zit er ook maar 1 persoon in dit vliegtuig, dus social distancing is gerespecteerd. Het is VFR maar de "state" uitzondering is van toepassing dacht ik. Zou ik eens moeten opzoeken.
Ik denk niet dat hij beelden levert aan Google Maps? Of wel?
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 25 Mar 2020, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- depeje
- Premium Member
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 22 Jan 2011
- Locatie: Herent
- Bedankt: 32 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Contact:
Re: OO-VST op Flightradar
Die vliegtuigen kunnen precies wel nog wat besparen op brandstof door wat slimmer te draaien. Nu gaan ze sequentieel hun lijntjes af. Nu maken ze 2 bochten elke keer ze moeten omkeren. Namelijk ongeveer 30° naar kant A, om dan 210° naar kant B te draaien. Door die 2 bochten, duurt het omkeren veel langer dan nodig.
Als ze aan 1 kant +5 lijnen draaien, en aan de andere kant -4, dan vliegen ze uiteindelijk toch alle lijnen, maar moeten ze maar 1 bocht per kant maken. Dan moeten ze per kant maar in 1x 180° draaien. Dat zou ze veel tijd en brandstof besparen.
Als ze aan 1 kant +5 lijnen draaien, en aan de andere kant -4, dan vliegen ze uiteindelijk toch alle lijnen, maar moeten ze maar 1 bocht per kant maken. Dan moeten ze per kant maar in 1x 180° draaien. Dat zou ze veel tijd en brandstof besparen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4373
- Lid geworden op: 20 Jun 2016
- Bedankt: 324 keer
- Recent bedankt: 9 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Eigenlijk is dit ideaal voor hem, mooi weer EN quasi geen verkeer - een twice-in-a-lifetime situatie na die vulkaan in Ijsland. Nu kan hij rustig de CTR's mappen, wat hij momenteel ook aan het doen is
Op basis van de data die ik kan zien vliegt hij momenteel onder "IV" rules, zijnde VFR vanuit Nederland tot aan de grens met Belgie en dan IFR. Voor zijn huidige mapping heeft hij een "STAY" van 3 uur erin gezet rond het ONO baken. Dus misschien vliegt hij dan toch enkel officieel IFR in Belgie gezien die NOTAM van hierboven.
Voor zij die gaan vragen: data is via een bron op mijn werk en gezien mijn werk niet Belgocontrol is, is die data ook vrij gelimiteerd, maar als we de data samenleggen met FR24 weten we wel quasi evenveel als Belgocontrol, mede dankzij de ADS-B verplichting.

Op basis van de data die ik kan zien vliegt hij momenteel onder "IV" rules, zijnde VFR vanuit Nederland tot aan de grens met Belgie en dan IFR. Voor zijn huidige mapping heeft hij een "STAY" van 3 uur erin gezet rond het ONO baken. Dus misschien vliegt hij dan toch enkel officieel IFR in Belgie gezien die NOTAM van hierboven.
Voor zij die gaan vragen: data is via een bron op mijn werk en gezien mijn werk niet Belgocontrol is, is die data ook vrij gelimiteerd, maar als we de data samenleggen met FR24 weten we wel quasi evenveel als Belgocontrol, mede dankzij de ADS-B verplichting.
Laatst gewijzigd door CCatalyst op 25 Mar 2020, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 08 Nov 2010
- Bedankt: 50 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Dit zijn inderdaad ‘photo survey’ vluchten voor luchtfoto’s voor verschillende bedrijven.
Aangezien momenteel alle VFR vluchten verboden zijn omzeilen ze deze regel door IFR te vliegen wat normaal niet gedaan wordt.
Maar het is een perfecte periode hiervoor. Zeker die laagvliegende surveys boven Brussel zijn onder normale omstandigheden enorm hinderlijk.
Aangezien momenteel alle VFR vluchten verboden zijn omzeilen ze deze regel door IFR te vliegen wat normaal niet gedaan wordt.
Maar het is een perfecte periode hiervoor. Zeker die laagvliegende surveys boven Brussel zijn onder normale omstandigheden enorm hinderlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4373
- Lid geworden op: 20 Jun 2016
- Bedankt: 324 keer
- Recent bedankt: 9 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Beetje ten noorden ervan zit er nog ene bezig, OOGPS
Die zit 7000 te squawken, is dus VFR, maar is bezig in het luchtruim van NL.
OOVSB en OOESA zijn eveneens bezig. 't Is inderdaad het moment nu.

OOVSB en OOESA zijn eveneens bezig. 't Is inderdaad het moment nu.
-
- Premium Member
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 20 Aug 2015
- Bedankt: 51 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Re: OO-VST op Flightradar
DIBO schreef:blauwe hemel, strakke voorjaarszon
Maar wel een lage zon dus lange schaduwen
Weet iemand of die enkel foto's nemen of ook al lidar data voor 3D simulaties?
-
- Elite Poster
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 28 Mar 2009
- Bedankt: 86 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Aerodata in Deurne doen zeker Lidar http://aerodata-surveys.com/solutions/topographic-lidar/
-
- Elite Poster
- Berichten: 8045
- Lid geworden op: 28 Jan 2012
- Bedankt: 590 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Re: OO-VST op Flightradar
De "no-VFR" regel gaat ook gewoon gebruikt zijn om PPLers (prive piloten) aan de grond te houden, omdat die 1) heel vaak geen IFR rating hebben, en 2) vaak opstijgen vanop een airfield dat geen IFR ondersteunt.
-
- Pro Member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 28 Dec 2009
- Bedankt: 14 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Deze vooravond rond 17:30 zat ik van het zonnetje te genieten en hoorde al even een vliegtuigje rond cirkelen.
Ik heb een piaware tracker draaien dus even kijken en ja hoor het, het was familie van OO-VST -> OO-VSB
geen flauw idee wat hier de bedoeling van kan zijn:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oo-vsb#24454f80
Ik heb een piaware tracker draaien dus even kijken en ja hoor het, het was familie van OO-VST -> OO-VSB
geen flauw idee wat hier de bedoeling van kan zijn:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oo-vsb#24454f80
-
- Elite Poster
- Berichten: 4373
- Lid geworden op: 20 Jun 2016
- Bedankt: 324 keer
- Recent bedankt: 9 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Re: OO-VST op Flightradar
remus schreef:Deze vooravond rond 17:30 zat ik van het zonnetje te genieten en hoorde al even een vliegtuigje rond cirkelen.
Blijkbaar eerst een cirkeltje gemaakt boven het huis van ON4BAM en vervolgens naar Londerzeel gevlogen om dan nog een pak cirkeltjes te maken tot in Aarschot.
Wat die cirkeltjes zijn weet ik ook niet. Normaal vliegt die ook parallelle lijnen net zoals de andere vliegtuigjes.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3841
- Lid geworden op: 05 Mei 2006
- Bedankt: 288 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
Re: OO-VST op Flightradar
CCatalyst schreef:Blijkbaar eerst een cirkeltje gemaakt boven het huis van ON4BAM
Nee hoor.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- krisken
- Elite Poster
- Berichten: 19172
- Lid geworden op: 07 Nov 2006
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Bedankt: 963 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 1826 keer
- Contact:
Re: OO-VST op Flightradar
Moeten piloten niet minimaal x vlieguren per jaar hebben? MIsschien daar iets mee te maken?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Intense Smartphone + Scarlet Red
TV = App TV + Netflix + Disney+
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 28 Mar 2009
- Bedankt: 86 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Re: OO-VST op Flightradar
Die cirkeltjes vlucht had absoluut te maken met luchtopnames/observaties.
Welke apparatuur ze aan boord hadden of het precieze doel, daar heb ik geen info over.
Welke apparatuur ze aan boord hadden of het precieze doel, daar heb ik geen info over.
-
- Moderator
- Berichten: 15811
- Lid geworden op: 28 Apr 2008
- Locatie: Waregem
- Bedankt: 2793 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
- Contact:
Re: OO-VST op Flightradar
Misschien beetje off-topic ...
Deze morgen hoorde (en zag ik) een vliegtuig laag boven Waregem een bocht maken van 180°.
Vlug eens op FR24 gaan kijken, en dit bleek een Boeing 747 te zijn van KLM, die vertrokken was in Zuid-Afrika en een landing aan het maken was op Vliegveld Wevelgem (KJK).
Deze morgen hoorde (en zag ik) een vliegtuig laag boven Waregem een bocht maken van 180°.
Vlug eens op FR24 gaan kijken, en dit bleek een Boeing 747 te zijn van KLM, die vertrokken was in Zuid-Afrika en een landing aan het maken was op Vliegveld Wevelgem (KJK).
- - Ik wist niet dat zo'n grote vliegtuigen in Kortrijk konden landen??
- Wat doet een KLM vliegtuig in Kortrijk??
Laatst gewijzigd door philippe_d op 26 Mar 2020, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: correctie (KJK)
Reden: correctie (KJK)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4373
- Lid geworden op: 20 Jun 2016
- Bedankt: 324 keer
- Recent bedankt: 9 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Re: OO-VST op Flightradar
philippe_d schreef:Vlug eens op FR24 gaan kijken, en dit bleek een Boeing 747 te zijn van KLM, die vertrokken was in Zuid-Afrika en een landing aan het maken was op Vliegveld Wevelgem (KRK).
Ik denk dat je deze hebt gezien. Dat was een Dassault Falcon 7X van Flying Group (registratie PHAJX). Zuid-Afrika gaat vanaf morgen in lockdown, dus wellicht gaat het om het oppikken van een vermogend persoon die op tijd wou wegvluchten.
FR24 denkt dat het een Boeing 747 van KLM is omdat het toestel een verkeerde ADS-B identifier uitzendt; de toegewezen code voor de Falcon is 484D02, de code voor de Boeing 747 die FR24 denkt dat het is is 484002, 1 tekentje verschil dus. Het toestel zond die laatste (verkeerde) code uit, de code die toebehoort aan de 747.
Mogelijks heeft men recent een nieuwe unit geinstalleerd en men heeft een foutje in het adres geprogrammeerd? Of men heeft om een of andere reden bewust gefoefeld, dat kan ook. Die bewuste Boeing 747 van KLM die FR24 denkt dat het is staat overigens al 2 jaar gestockeerd in Spanje en volgens mij blijft er niet veel meer van over

De code van Wevelgem is trouwens KJK.
-
- Elite Poster
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 28 Mar 2009
- Bedankt: 86 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
Re: OO-VST op Flightradar
philippe_d schreef:Deze morgen hoorde (en zag ik) een vliegtuig laag boven
Geloof me, mocht dat een 747 geweest zijn ipv. een Falcon 7X, dat had je zeker geweten. Beiden even snel bij elkaar gezet (+/- op schaal)
Edit: nog een link naar een fotootje toegevoegd
https://www.flickr.com/photos/[email protected]/30995803332
-
- Moderator
- Berichten: 15811
- Lid geworden op: 28 Apr 2008
- Locatie: Waregem
- Bedankt: 2793 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
- Contact:
Re: OO-VST op Flightradar
CCatalyst schreef: Zuid-Afrika gaat vanaf morgen in lockdown, dus wellicht gaat het om het oppikken van een vermogend persoon die op tijd wou wegvluchten.
Dank voor de correctie en input
The Sky is the Limit (duur vluchtje met privé jet van Zuid-Afrika naar België)

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.24 Beta, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 708
- Lid geworden op: 22 Sep 2008
- Locatie: Diksmuide
- Bedankt: 54 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Re: OO-VST op Flightradar
OO-VST is net weer airborne gegaan vanaf Oostende!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 8045
- Lid geworden op: 28 Jan 2012
- Bedankt: 590 keer
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Re: OO-VST op Flightradar
krisken schreef:Moeten piloten niet minimaal x vlieguren per jaar hebben? MIsschien daar iets mee te maken?
Niet helemaal.
PPL (prive) piloten (en ik denk CPL ook) moeten voor hun basisvergunning (de SEP, single engine piston) te kunnen behouden deze om de twee jaar "hernieuwen".
Dit kan op twee manieren:
1) je zorgt ervoor dat je in de 12 maanden voor de hernieuwdatum minstens 12u gevlogen hebt (en je kan daar eventueel een beetje mee valsspelen, want men telt iirc "block time", dus aan de grond taxien telt technisch gezien mee).
In dat geval mag je gewoon samen met een instructeur een "recheck" vliegen.
2) je haalt de 12 uur niet; dan moet je met een examinator de lucht in om terug goedgekeurd te worden.
Er zijn nog andere voorwaarden voor je andere vergunningen ("ratings") zoals IFR, multi-engine, night rating, en voor alle andere vliegtuigen (bv turboprop, jet, ...); ook om passagiers te mogen vervoeren zijn er voorwaarden.