Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

men heeft schrik dat degene die normaal op cafe zou gaan, dat deze massaal hun tijd gaan spenderen op netflix...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Splitter schreef: het is mooi van de operatoren om de limieten te verhogen/af te schaffen voor een weekje of 2...
Die bedank moest een quote zijn (dikke vingers). Lees mijn bericht nogmaals: dat doet scarlet dus NIET.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Splitter schreef:normaal is je abbo toch afgestemd op gebruik doorheen het jaar, inclu vakantie periodes?
deze 2 weken dat alles dichtgaat, heeft toch niet zo een absurde invloed dat je ineens niet meer genoeg internet of whatever hebt?
Absurde invloed niet, maar invloed zal het zeker hebben.
In een normale vakantie-periode komt je ook veel meer buiten, of ben je zelfs een tijd op reis. Nu zit iedereen letterlijk binnen en gaat er bij iedereen toch echt wel impact zijn qua netwerk-gebruik. Bij mij is het altijd kantje boordje of ik met mijn 750GB het einde van de maand haal. Ben er vrij zeker van dat dit nu niet het geval zal zijn, maar we zullen zien. Ik vind het wel nogal belachelijk dat ze voor de FUP klanten niets doen, want voor die FUP klanten is er evenzeer een limiet. Enige verschil is misschien dat bij de échte-limiet-klanten hun Internet wellicht onbruikbaar wordt eens ze boven hun limiet gaan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Ik vind het wel nogal belachelijk dat ze voor de FUP klanten niets doen, want voor die FUP klanten is er evenzeer een limiet.
is daar eigenlijk bewijs van? ze draaien de snelheid dicht als je over een limiet gaat, maar ze kunnen evenzeer dat nu uitgezet hebben?
er is namelijk "geen limiet" volgens hen, en ik ben vrij zeker dat je bij de FUP kan inroepen dat dit speciale omstandigheden en dus fair use is...
dus dat kan mss eveneens afgeschaft zijn, maar daar roepen ze dan niet mee omdat ze al roepen dat het zogezegd zonder limiet is?

Jack Daniels schreef: Lees mijn bericht nogmaals: dat doet scarlet dus NIET.
in all fairness, scarlet is al een goedkopere als de andere 2, maar dan nog: ze geven dingen bij op het vaste abbo...
je weet wel, het abbo dat je in principe meer gaat gebruiken omdat je thuis zit? :)
mobiele data bijgeven als je thuiszit, snap ik dat ze minder belangrijk vinden... dan gebruik je gewoon je wifi.

en op vakantie gaan is het precies niet de moment voor, dusjah...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Splitter schreef:is daar eigenlijk bewijs van? ze draaien de snelheid dicht als je over een limiet gaat, maar ze kunnen evenzeer dat nu uitgezet hebben?
Dacht je nu echt dat Telenet 'iets' zou geven maar er totaal niet over zou communiceren ?

Dit staat er letterlijk op hun site :
Met YUGO, WIGO (home) of All-Internet surf je onbeperkt én supersnel. Jouw internet was al klaar voor deze uitzonderlijke tijden. We zorgen er graag voor dat ál onze klanten de komende periode zo goed mogelijk doorkomen,en verhogen daarom het volume van onze beperkte internetabonnementen. Voor jouw internetabonnement verandert er dus niets.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Splitter schreef: in all fairness, scarlet is al een goedkopere als de andere 2, maar dan nog: ze geven dingen bij op het vaste abbo.. .
Ik had het over mobiele data, NIET over vast internet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

even diezelfde quote iets anders gemarkeerd:
Tomby schreef:
Met YUGO, WIGO (home) of All-Internet surf je onbeperkt én supersnel. Jouw internet was al klaar voor deze uitzonderlijke tijden. We zorgen er graag voor dat ál onze klanten de komende periode zo goed mogelijk doorkomen,en verhogen daarom het volume van onze beperkte internetabonnementen. Voor jouw internetabonnement verandert er dus niets.
er hoeft in de marketing niet aangegeven worden dat er wat zou veranderen want het was al "unlimited".
nu is het gewoon waarschijnlijk "unlimited unlimited" en dat zou slechte marketing zijn omdat zo te brengen.
Jack Daniels schreef:Ik had het over mobiele data, NIET over vast internet.
Splitter schreef:mobiele data bijgeven als je thuiszit, snap ik dat ze minder belangrijk vinden... dan gebruik je gewoon je wifi.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Splitter schreef: mobiele data bijgeven als je thuiszit, snap ik dat ze minder belangrijk vinden... dan gebruik je gewoon je wifi..
WiFi? Op de trein? Tijdens woon-werkverkeer? Want ik ga gewoon werken. Zoals het gros van de bevolking.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Voor de operatoren is dit ineens ook een ideale test. Kijken hoe het gedrag van de klanten verandert wanneer je ze quasi onbeperkte toegang geeft. Op basis van die nieuwe informatie kunnen ze misschien hun toekomstige abonnementen aanpassen (?).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:WiFi? Op de trein? Tijdens woon-werkverkeer? Want ik ga gewoon werken. Zoals het gros van de bevolking.
maar dan heb je dus in theorie niet echt extra nodig, want je bent gewoon relatief hetzelfde patroon aan het aanhouden...
zoals ik dus al zei, is dat dus eerder willen profiteren van iets dat een (marketing maar toch hulpzame) geste is voor degenen die er effectief beinvloed door zijn.

bij de aanslagen in zaventem zat ik net een kleine week in italie voor het werk... dat is de enige keer dat ik eens over mijn limiet gegaan ben,
en dat was dus omdat ik vanuit italie enkel mobiel internet had + al een kleine week aanwezig was + de filmpjes en berichten van zaventem volgen + een abbo dat eigenlijk zowiezo al niet gemaakt was voor veel data te verbruiken (2gb MV abbo)

dus dat je gaat klagen dat je niks extra krijgt, terwijl je leven gewoon nog quasi hetzelfde is als ervoor, is van de pot gerukt imho.
en nu ga ik even een grove vergelijking maken, maar ik vind het een beetje klinken als "ik mag toch ook op die handicap-parking staan als ik goesting heb, want ik moet ook winkelen"

ygeffens schreef:Op basis van die nieuwe informatie kunnen ze misschien hun toekomstige abonnementen aanpassen (?).
daar geloof ik helaas niet veel van.
anderzijds denk ik eigenlijk ook niet dat er zo enorm veel verandering zal zijn in het gedrag.
voor zij die netflix hebben, misschien wat meer netflix. maar de programmatie is niet erg aangepast, en door de week is er (momenteel) relatief weinig wijziging.
moesten we echter in een volledige lockdown gaan dat het land lam zou liggen en alles stil ligt, dan misschien wel.
hoewel ook dan me dat zou verbazen.

er zal ongetwijfeld wel wat meer data vloeien, maar ik betwijfel dat het een "boatload" meer zal zijn.
moest kinepolis bv op de boot van online streaming springen, zou dat mogelijks anders zijn (en -imho- een leuke test om het hele bioscoopding misschien wat te moderniseren)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Splitter schreef: en nu ga ik even een grove vergelijking maken, maar ik vind het een beetje klinken als "ik mag toch ook op die handicap-parking staan als ik goesting heb, want ik moet ook winkelen"
Zelf heb ik mij er nog nooit aan bezondigd (en ik zal het ook nooit doen) maar het gebeurt nu al volop. Dus, wat is je punt?
Jouw mening luidt: wie thuis blijft of moet blijven heeft recht op meer dan iemand die wel gaat werken? Meer data als gevolg van Corona is er enkel voor de thuisblijvers? Dat is pas van de pot gerukt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zoals hier of ergens anders gezegd is, is ook een stuk marketing. Ik hoorde gino vanopstael zeggen (weet niet meer op welke zender hij stond), hoe dan ook de mensen denken en redeneren anders. Kijk naar het hamsteren. Wel voor telecom is dat ook zo. De mensen het gevoel geven van : als er iets gebeurd proximus laat ons niet in de steek. En ik vrees daar dat orange misschien wel het meest onder te lijden zal hebben, zei konden bvb netflix op hun decoders gestoken hebben (omdat ze anders niks hebben) ze konden hun abo intens echt onbeperkt maken aan volle snelheid. De meeste mensen zullen het niet gebruiken, maar gewoon het gevoel geven doet wonderen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef: Jouw mening luidt: wie thuis blijft of moet blijven heeft recht op meer dan iemand die wel gaat werken? Meer data als gevolg van Corona is er enkel voor de thuisblijvers? Dat is pas van de pot gerukt.
het lijkt me logisch dat als je geforceerd bent om thuis te zitten in het belang van het algemeen goed, je daar inderdaad wat hulp bij krijgt.
in dit geval dus in de vorm van wat extra data.
data die iemand dat nog zijn normale gang kan gaan, op zich niet nodig heeft (want er moet verondersteld worden dat dat abbo op gebruik afgesteld is en het gebruik dus niet tot amper gewijzigd is op dit ogenblik)

als we het hebben over het algemene aanbod en promoties die ongerelateerd zijn aan uitzonderlijke omstandigheden, is het een ander scenario en ander verhaal.
maar in dit geval is dat inderdaad mijn mening en is die niet zo van de pot gerukt.

als je jou houding zou doortrekken, zou je vinden ook recht te hebben op bepaalde uitkeringen van mindervaliden "omdat jij toch ook niet minder bent dan hen" ?

ik zeg het nogmaals, de operatoren hadden evengoed (en mss beter!) dit aanbod voorbehouden aan mensen die in quarantine gezet waren.
dan zou er mss veel minder gezeik op komen van "jij krijgt wel wat en ik niet ook al is er voor mij nog niets veranderd"
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

vind ik ook, de anderen gewoon op snelheid gepakt en flauw afkooksel na apen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jack Daniels schreef: Dus, wat is je punt?
Jouw mening luidt: wie thuis blijft of moet blijven heeft recht op meer dan iemand die wel gaat werken? Meer data als gevolg van Corona is er enkel voor de thuisblijvers? Dat is pas van de pot gerukt.
Neen, zijn mening is:
  • voor wie thuis blijft of moet blijven (of kinderen heeft die thuis moeten blijven) verandert hun internet gebruik drastisch. hier wordt aan tegemoet gekomen door de verhoogde limieten voor vast internet.
  • voor wie thuis blijft of moet blijven zal zijn mobiel data gebruik niet veel wijzigen: je kan thuis de wifi gebruiken.
  • voor wie gewoon blijft werken, verandert er niets. Waarom zou plots je (mobiel) dataverbruik gaan stijgen?
Dat is zijn mening (en totaal niet van de pot gerukt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fluppie schreef:Proximus was er duidelijk heel vlug bij,heeft iemand een idee wie de leiding heeft,daar bij Proximus de laatste tijd? want dit was toch wel een sterk staaltje.
de CEO had misschien zelf corona en wou wat meer data op haar lijn, dus heeft ze het ineens maar doorgetrokken? :lol:

serieus: ik denk dat ze ginds gewoon wat meer gestructureerd te werk gaan tegenwoordig, en uiteindelijk kon je afgaande op de rest van de landen wel zien dat dit ook een bruikbare marketing stunt zou worden. zal wel een hele tijd geleden al zijn klaargezet.
beetje zoals een "als jij de lotto vanavond wint, trakteer je morgen een biertje" logica.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe ik denk dat dit vooral te maken heeft met oudere mensen die infeite nu genoeg hebben met geen of klein beetje data op hun gsm. en door die groep extra dat te geven hebben ze mogelijkheid te skypen, voor oudere mensen die geen vast internet hebben.
Anders zou ik ook niet kunnen bedenken waarom ze extra mobiel geven. Maar zoals ik zei een groot stuk marketing
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:philippe ik denk dat dit vooral te maken heeft met oudere mensen die infeite nu genoeg hebben met geen of klein beetje data op hun gsm. en door die groep extra dat te geven hebben ze mogelijkheid te skypen
de oudere mensen die nu geen data hebben zullen wss ook niet kunnen skypen ;)

ik moet wel zeggen dat mijn grootmoeder zich er geen f*ck van aantrekt (en daar voel ik me enigszins dubbel bij),
dus zij gaat gewoon door met life as usual.
het enige wat er voor haar recent gewijzigd is, is dat ze nu DVB-C heeft door telenet hun afschaffing van anloge zenders,
en daardoor merkt ze op dat het beeld beter is en het geluid luider... ideaal voor haar snooker te kijken :)
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Beste klant,

Naar aanleiding van de opmars van het coronavirus zijn strenge maatregelen aangekondigd, waardoor verschillende ondernemingen hard getroffen worden. Allicht neemt ook u ongeziene maatregelen, waarvan u professioneel en privé de impact voelt.

Als IT- en connectiviteitspartner denken wij mee en stellen we alles in het werk om de impact op uw organisatie zo beperkt mogelijk te houden. We willen er mee voor zorgen dat uw bedrijf kan blijven draaien, uw personeel van thuis uit kan werken en efficiënt kan blijven communiceren.

We beantwoorden alvast enkele vragen waar u misschien mee zit:

1. Biedt Telenet Business extra diensten aan om vlot bereikbaar te blijven?
Uiteraard is het nu belangrijker dan ooit om contact te houden met klanten, collega’s, partners, familie, … Daarom zorgen we er zonder kost en helemaal automatisch voor dat u zeker tot en met 3 april extra vlot surft, e-mailt, belt, sms’t en dergelijke.

2. Uw medewerkers werken van thuis uit, maar u twijfelt of het wel voldoende vlot gaat?
Mocht u een uitbreiding van uw VPN-verbinding willen dan zullen wij u tijdens weekdagen waar mogelijk binnen de 24 uur verder helpen.

3. Maakt u zich zorgen om deze periode financieel te overbruggen?
Dan is een tijdelijke opschorting van de diensten mogelijk op aanvraag. Indien nodig kan u voor facturen vanaf maart uitstel van betaling of een betalingsplan aanvragen.

4. In hoeverre krijgen organisaties in cruciale sectoren voorrang bij interventies?
Uiteraard geven we prioriteit aan interventies bij organisaties die cruciaal zijn om deze crisis onder controle te krijgen.

5. Hoe voldoende ontspannen nu sporten, cultuur of een cafébezoek er niet meer in zit?
In tijden van crisis is ontspanning belangrijker dan ooit. Daarom vindt u vanaf maandag een reeks van gratis films en series terug in de TV-theek en op kanaal 11. Veel kijkplezier!

Hebt u nog vragen? Meer antwoorden en praktische informatie zoals contactinfo vindt u op onze klantenservicepagina.

Het coronavirus verslaan, dat doen we samen. Wij staan voor u klaar. #SamenErdoor
Dus: "als u nu snel meer bandbreedte bestelt zullen we u snel helpen" ???
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Voor zij die denken dat kinderen thuis blijven en op hun wifi zitten. Denk nogmaals. De kinderen van mijn vriendin zitten nu al constant bij vriendjes want 3 weken saai thuis, no way, dat kunnen we niet aan. Hun gebruik van data zal wel degelijk stijgen. Als ze op school zitten is hun verbruik laag. Allez ja, laag... De jongste zijn limiet is er op 1 week al door en 3 weken zonder 4g en dit maand na maand. Leert echt niet bij. Geloof me vrij... Die hun verbruik zal zeker sterk stijgen.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Alleen zullen de shop tot naderorder niet meer open gaan en zllen ze enkel nog dringende interventies uitvoeren bij zo zowel repair als installaties.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wifi aan de vriendjes vragen :)?
Bij ons mogen ze allemaal op het gastennetwerk.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Slafes schreef:Voor zij die denken dat kinderen thuis blijven en op hun wifi zitten. Denk nogmaals. De kinderen van mijn vriendin zitten nu al constant bij vriendjes want 3 weken saai thuis, no way, dat kunnen we niet aan.
off topic

Joepie lekker Corona verder verspreiden. Kom dan niet klagen als je ziek thuis ligt, op Intensieve moet vechten voor je leven of dat één van hun ouders in de lijst met Corona doden terecht komen.

Thuis blijven, No way ..... :oops: :eek:

On topic
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Verantwoordelijkheid nemen als ouder... Niet dus.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Sommigen snappen het idd nog niet... zal wachten worden tot het opgelegd wordt door de overheid (komplete lockdown).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

solidair? Is gewoon marketing die thuis productief zijn...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

DOet me denken aan dat nummer van Kenji Minogue:
[youtube]
[/youtube]
Onze wifi pakken ze ons niet af :)

Als dit geen tegen is dat veel (kinderen) gewoon junkies zijn van data dan weet ik het niet. Het is aan ouders om hun kinderen verstandig te leren omgaan met wat er mogelijk is, niet om erachter aan te lopen als een grenzeloze cashmachine. Later lopen ze zich dan vast tegen de grenzen die de ouders niet gesteld hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

https://www.hln.be/ihln/proximus-en-tel ... ~a821f7e6/


Ik kwam deze tweet tegen: eerlijk gezegd ben ik helemaal akkoord met deze stelling want ik heb ook nergens gehoord van grote problemen bij de providers. Misschien kan Corona ons ook eindelijk doen genezen van de datalimieten?? :lol:
Twitter: https://twitter.com/sschroey/status/1239568433655820289 (ik kwam dus eerst de tweet tegen en daarna pas het artikel)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Ik las dat MS Teams 2 u op zijn gat lag toen de europeanen massaal inlogden vanmorgen...
https://arstechnica.com/information-tec ... logged-in/
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

^ Dat hebben we inderdaad mogen merken.
Deze ochtend inlogproblemen, deze middag problemen om kanalen in te laden, bellen werkte niet, noem maar op.
Tot ongeveer 16u30 heeft Teams problemen gehad vandaag.

Dus... of we Azure willen vertrouwen om onze applicaties te schalen, dat is nog de vraag :twisted:
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Vandaag een hele dag een opleiding via Teams meegevolgd en dat was geen probleem met maar 8 mensen.
Alleen viel de vpn van het werk (intranet) af en toe uit.
Internet via Mobile Vikings
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Webex sputterde vandaag ook tegen. Inbelnummers voor a België werkte bij momenten niet- dus maar overgeschakeld op de Webex voip.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Niet dat Telenet klanten zullen afhaken,maar het gedacht dat,als het alleen aan Telenet lag,er niets zou gebeurd zijn is heel bitter.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Buiten een VPN hickup naar 't werk weinig problemen gemerkt - om niet te zeggen geen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Velen precies zonder jong volwassen kinderen. Is het verboden om bij vrienden/liefjes te zitten?

Denk dat de jeugd ook wel zelf enige verantwoordelijkheid mag nemen. We kunnen het niet genoeg zeggen en herhalen, de uiteindelijke keuze ligt bij hen. Als je werken bent kan je moeilijk je kind tracken met een gps chip. :roll:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Verboden om bij vrienden en liefjes te zitten ... neen tis niet verboden, maar de maatregel lijkt me wel duidelijk, niet? Ik denk dat wij, volwassenen, ook proberen om zoveel mogelijk contact te vermijden met vrienden op dit moment.

Nu, café's gesloten, cinema gesloten, shoppen gaat niet meer. Bind uw kinderen vast aan hun bed, anders heb je over 9 maand een ander probleem : overbezetting in een ander deel van t ziekenhuis ;-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Youporn Youtube en pornhub Vimeo werkten probleemloos via Orange ;-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

De Coronials ipv de millennials binnen 9 maand. :p

Misschien is de userbase groep zo slim, maar op het werk hoorde ik toch ook dat de familie etentjes op zondag ook gewoon door gaan hoor. Collega was een brunch aan het organiseren voor familie en vrienden bvb voor dit weekend. Anderzijds mochten de ouders hun kleinkinderen niet meer zien tot 3 april. :roll:

Het grootste bewijs zijn de lockdown feestjes. :eek:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Idioten zal je altijd vinden. Maar goed, een beetje verlies heb je altijd natuurlijk...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

blaatpraat schreef:Tot ongeveer 16u30 heeft Teams problemen gehad vandaag.
Video conferencing en chats verlopen momenteel vlot... maar documenten openen op Teams is momenteel een drama.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”