Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Straks heb je in elke gemeente(of per wijk) andere regels. Soms uit noodzaak, soms als preventie. Het zal niet makkelijk worden.

Ik denk ook niet dat de nieuwe regels van de stad Antwerpen de opmars zal tegen houden daar. De Wever heeft toch iets gedaan. Nu gaan ze 2 à 3 weken wachten op het resultaat. :lol:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

dragonflo schreef:Nu gaan ze 2 à 3 weken wachten op het resultaat. :lol:
Je moet wel gezien oa de incubatie.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Voor de versoepelingen was dat van geen belang.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

dragonflo schreef:Voor de versoepelingen was dat van geen belang.
Resultaat zie je nu hé
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

dragonflo schreef:Straks heb je in elke gemeente(of per wijk) andere regels. Soms uit noodzaak, soms als preventie. Het zal niet makkelijk worden.

Ik denk ook niet dat de nieuwe regels van de stad Antwerpen de opmars zal tegen houden daar. De Wever heeft toch iets gedaan. Nu gaan ze 2 à 3 weken wachten op het resultaat. :lol:
Uit noodzaak snap ik dat perfect, als preventie al veel minder.
Ze weten gvd maar al te goed waar die besmettingen zich hebben voorgedaan, maar gerichte maatregelen treffen ? Dat zit er dan weer niet in.
19 cluster's hebben ze, hoeveel winkels, terrasjes, winkelstraten, markten of stranden zouden daar tussen zitten denk je ? en toch mag je er zeker van zijn dat we vooral daar weer een verstrenging gaan zien.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef: Ze weten gvd maar al te goed waar die besmettingen zich hebben voorgedaan,.
ben je daar zeker van?

tracing werkt niet dus je hebt hooguit ongeveer een idee, maar dat volstaat niet.

versoepelingen zijn te snel op mekaar gevolgd en men heeft bepaalde politieke compromissen gesloten. Op een bepaald moment was de incubatie nog maar 5 dagen en voor kinderen was het virus geen probleem qua ziekte, besmetting,...
We zijn 14 dagen verder en het ene na het andere jeugdkamp gaat dicht omdat er besmettingen zijn. Als resultaat haalt men dan die jeugdkampbubbels uit mekaar, stuurt die kinderen naar huis waarna al die gezinnen ook maar in quarantaine moeten.

men heeft dus, tijdens het versoepelen, ook totaal niet naar worstcasescenario's gekeken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Het gaat echt veel te snel en hard met de verspreiding. Ze hadden al veel eerder moeten ingrijpen (weer exact dezelfde fouten als in februari/maart :-( ).

Hoop echt dat ze vandaag sterke maatregelen nemen als in nieuwe lockdown, grenzen dicht, geen enkel evenement meer tot september, cafés dicht, onmiddellijke annulering van alle lopende en toekomstige jeugdkampen (met een over enkele dagen gespreide terugkeer naar huis indien via OV). Hoe sneller en strenger de maatregelen zijn, hoe minder lang het zal moeten duren.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Wilmès en strenge maatregelen ??

Het zal wéér halfslachtig zijn, met mogelijkheid tot interpretatie. Zoals zondag. Kondigden ze aan dat het ging verstrengen. Over vier dagen :bang:

Duidelijk zou bv zijn op ALLE drukke plaatsen mondkapjes verplicht. Zoals Tim al aanhaalde ivm Oostende zal het echter wéér opgespltst worden. Niet op de drukke zeedijk, wel in de drukke winkelstraat.

En ondertussen zullen de cijfers blijven oplopen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De brulboei van Middelkerke vind het niet nodig in te grijpen

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200722_97787442
Volgens burgemeester Jean-Marie Dedecker heeft het gemeentebestuur wel degelijk alle noodzakelijke maatregelen genomen. ‘We beleven momenteel de drukste periode van het jaar’, zegt Dedecker. ‘En dat betekent dat we een gezond evenwicht moeten zoeken tussen vakantiegevoel en veiligheid. We hebben ervoor gezorgd dat deze avondmarkt correct en veilig kon verlopen. De mensen volgen de aangeduide looprichting. De marktkramen staan zoals ze moeten tegen een omheining en de uitbaters werken volop mee.’

‘Ik merk echter ook dat niet altijd de noodzakelijke afstand wordt genomen en dat niet iedereen een mondmasker draagt, maar dat verplichten zie ik echt niet zitten. De mensen moeten beseffen dat ze zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen.’
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

In verband met Oostende: de redenering gister in radio-interview was dat de zeedijk hun paradepaardje was en dat daarom mondmaskers niet nodig waren. Euh,.... ??? :bang: :bang: :bang:
Ze hebben het daar nog altijd niet begrepen dus. Federaal en gemeenschappen hebben gefaald en nu gaan ze het in handen geven van de burgemeesters “omdat die de locale situatie beter kennen”...
Het enige dat die kennen is de lokale middenstand en de cafés waar ze tournees geven voor hun kiesvee.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja die in Middelkerke is er nooit voor geweest je kan dan niet verwachten dat hij er nu voor is...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

De risico's voor deze mini Trump zijn dan ook klein. Diegenen die op zijn overbevolkte avondmarkt waren, waren voor 90 procent toeristen.

Tegen dat zij symptomen krijgen, zitten ze al lang weer in Brussel, Antwerpen, Limburg...
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

heist_175 schreef:De brulboei van Middelkerke vind het niet nodig in te grijpen
0aea0714-34e7-458a-89b7-527dc06499b1.jpg
Ja het was inderdaad heel rustig en georganiseerd :|
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef: Hoop echt dat ze vandaag sterke maatregelen nemen als in nieuwe lockdown, grenzen dicht, geen enkel evenement meer tot september, cafés dicht, onmiddellijke annulering van alle lopende en toekomstige jeugdkampen (met een over enkele dagen gespreide terugkeer naar huis indien via OV). Hoe sneller en strenger de maatregelen zijn, hoe minder lang het zal moeten duren.
I have a dream... Dat zou natuurlijk het ultieme redmiddel zijn, voorlopig toch.
Toeristen terug naar huis, buitenlanders ook en alles terug op slot.

Nooit hadden de maatregelen mogen verslappen in juni en misschien hadden we er vandaag dan stukken beter voorgestaan.
Maar wat doe je dan met het buitenland? Als de maatregelen daar niet gelijk met ons land zouden verstrengen.

We zijn er nog lang niet vanaf, ik krijg overigens een bangelijk vermoeden dat het nooit meer zal zijn als voorheen.
Ik stel mijn hoop dat er snel medicatie zal gevonden worden, een vaccin ertegen is eerder een droom.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Hoe pak je corona best aan ? Nog doeltreffender dan een vaccin

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@timmermc

Ik vooral dat ze alle versoepelingen van 30 juni niet hadden mogen laten doorgaan.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

koenraaddeconinck schreef:Hoe pak je corona best aan ? Nog doeltreffender dan een vaccin

En ook dit is weer fake... is geen WO 2 uitrusting. Even gegoogeld, en blijkt een foto van 1958 te zijn uit Algerije.
Of je had er een :-D achter moeten zetten.. :wink:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

De redenen waarom het mis gaat is inderdaad de bevolking die te veel haar voeten veegt aan de maatregelen. De reacties hier tonen ook een steeds terugkerende denkfout bij de bevolking aan, men is super goed in het verwijten van subgroepen maar stekeblind voor de balk in eigen oog. Iedereen moet streng aangepakt worden en zwaar gestraft bij inbreuken maar zelf wenst men van elke uitzondering gebruik/misbruik te maken. Aanpassen is voor anderen, zelf doen we wat we willen en dat is typisch Belgisch.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik respecteer haast elke maatregel maar dat het probleem zich enkel over heel België een probleem vormt denk ik niet hoor. ik ga zeggen dat je mijn dorp ook gewoon niet mag vergelijken met een roeselare ofzo.

Hier heb je een import van Nederlanders. Die zijn vaak die maatregelen van ons niet gewend etc... Dan moet je er hun op wijzen maar dat is echt niet makkelijk als je een gewoonte moet veranderen terwijl die bij ons meer ingeburgerd is.

Bv mondmaskers in winkels is voor hun onbekend. Nu pas begint er daar besef te komen of het nodig is of niet.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Dizzy schreef:De redenen waarom het mis gaat is inderdaad de bevolking die te veel haar voeten veegt aan de maatregelen.
klopt gedeeltelijk maar dat wordt ook mee door de overheid veroorzaakt. het is qua maatregelen zo'n soep dat ge op den duur zoiets hebt van:" zoek het zelf maar uit"

welke bubbel is nu geldig? ik heb geen idee om eerlijk te zijn. 10 of 15? en altijd dezelfde of moogt ge elke week 10/15 andere zien? Neit dat ik dat haal maar dit terzijde
openlucht? 200, 400, 800?

die onduidelijkheid helpt niet hé
Indertijd een hele uitleg over 2 bubbels, 2 dagen voor moederdag, en dan de block die vrolijk 3 bubbels mengt voor moederdag (zij, haar ma en hare kleine).
haar antwoord op de 7e dag? " we zullen voorzichtig zijn". Dit is dus dodelijk want dan neemt ge het als beleidsmaker zelf niet eens serieus

ge moogt op restaurant dus doen mensen dat, ge moogt naar de cinema, ge moogt naar de zomer van Antwerpen,... ge kunt de mensen ni verwijten dat ze dit doen. Dat geen enkele winkel voorzien is om een leven op 1,5m afstand te organiseren kunt ge niemand verwijten.

maar zo'n oproep om niet allemaal samen naar de zee te gaan?
Denkt de regering dat er een soort van België-whatsappgroepje is waar 10 miljoen Belgen afspreken wie morgen en wie overmorgen naar de zee gaat? Zo werkt dat neit hé :). Ik kan naar de meir gaan en als het te druk is naar huis komen, voor mij is dat 10 minuten. Maar zijt ge met den trein gaat ge ni teug naar huis hé :)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad strenge maatregelen treffen. Cafés toe, jeugdkampen annuleren, mondmaskers verplicht, blijf in uw kot, ... Morrelen aan die bubbel heeft geen zin want volgens mij snapt niemand nog hoe het nu zit (ik alvast niet)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dizzy schrijft: ...zelf doen we wat we willen en dat is typisch Belgisch...

Gelukkig maar, want op velerlei andere vlakken doen we al stom genoeg :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk gewoon een vaste bubbel van 10 per week en andere maatregelen fors verstrengen.

Die bubbel is niet het probleem de onduidelijkheid eromtrent en de onduidelijkheid omtrent alle andere maatregelen wel.

met 10 per week he ben ik zelfs niet persoonlijk gelimiteerd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:De redenen waarom het mis gaat is inderdaad de bevolking die te veel haar voeten veegt aan de maatregelen.
Bullshit, het gaat helemaal niet mis, dit was gewoon te verwachten.
Je kan heel Belgie gewoon niet maandenlang opsluiten, heeft trouwens ook geen enkel nut.
Wat er nu moet gebeuren is kort op de bal spelen, probleem bij een Chiro opleiding ? Direct allemaal een test en in quarantaine.
Probleem in een restaurant..hetzelfde.
Probleem op een familie feest...hetzelfde
Probleem bij de Turkse, Marokkaanse,Joodse gemeenschap...hetzelfde.

Met iedereen terug in zijn kot te zetten los je dat probleem niet op
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef:
Dizzy schreef:De redenen waarom het mis gaat is inderdaad de bevolking die te veel haar voeten veegt aan de maatregelen.
Bullshit, het gaat helemaal niet mis, dit was gewoon te verwachten.
Met iedereen terug in zijn kot te zetten los je dat probleem niet op
het vervelende is nu dat er geen tracing is en dat men ook niet doordacht te werk gaat
coronageval op een scoutskamp? dezelfde dag worden alle 50 kinderen gewoon naar huis gestuurd waardoor die kinderen, broers/zussen en hun ouders automatisch in quarantaine moeten.

toen, je kampen toeliet moest je toch nadenken wat je zou doen bij evtl. besmettingen? dit heeft men duidelijk nagelaten.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1207 schreef:coronageval op een scoutskamp? dezelfde dag worden alle 50 kinderen gewoon naar huis gestuurd waardoor die kinderen, broers/zussen en hun ouders automatisch in quarantaine moeten.
En 0,0 opvolging.

Ik hoorde net van een familie waarvan de kinderen op Chirokamp hoopten te gaan, tot die Spaanse regio code oranje kreeg. Core oranje = geweigerd op Chirokamp. Maar dus, net terug van Spanje en daar is de controle alvast veel strikter dan hier.

We betalen als burgers het uitblijven van serieuze controle (zie Antwerpen/BDW, Middelkerke/Brulboei, ...) cash: nog meer horeca failliet na een nieuwe verstrenging. Nog meer mensen werkloos!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

De communicatie was niet altijd optimaal maar de Belg is ook uitzonderlijk creatief om voor zichzelf uitzonderingen te bedenken.

Zo onsamenhangend en onlogisch zijn de regels niet. Je moet afstand bewaren, hygiënemaatregelen treffen en niet in grotere groepen opeen gaan zitten. Je kan dan beginnen met allerlei uitzonderingen te bedenken of gewoon deze simpele regels te respecteren.

Is de zee nu het enige dat een Belg kan bedenken als uitstap? (Had ik al land voor corona)
Ga op restaurant maar enkel als de zaak de regels respecteert, anders ga je elders.
Ik ga op reis maar vlak over de grens en ik ga wandelen en kom op een dag nog geen 15 man tegen.

Het grootste gevaar dat ik loop is naar mijn werk gaan waarbij ik OV gebruik. Te voet is te ver al heb ik een stuk door fietsen vervangen.

Voor de gemiddelde Belg is dit blijkbaar allemaal te moeilijk, niet voor zijn favoriete zondebokken, maar wel voor zichzelf.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ook de nieuwe veiligheidsraad stelt niets voor... Aanbevelingen. Zucht.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

En de verantwoordelijkheid afschuiven op burgemeesters. Zodat je in gemeente A verplicht bent in de winkelstraten mondkapjes te dragen en in de gemeente ernaast niet. Slim :bang:

Bubbels van 10 ? Nee, dan straffen we de burger die zich wél aan de regels houdt. Maw feest maar lekker verder, het zal ons worst wezen.

Intussen blijven we het land waar corona het slechtst wordt gemanaged. Een voorbeeld voor de hele wereld hoe het NIET moet dus.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

phil48 schreef:Een voorbeeld voor de hele wereld hoe het NIET moet dus.
Daar zijn we wel stabiel in want we zijn ook het enige land waar men vast staat in de files die men zelf subsidieert, we hebben meer regeringen dan 5 landen bij elkaar ook al zijn we kleiner dan heel wat steden. Belgen doen het graag wat anders en maken zichzelf dan wijs dat het beter is dan wat al de rest doet. Als het fout loopt, is het de schuld van anderen maar niet van ons :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Dizzy schreef: Belgen doen het graag wat anders en maken zichzelf dan wijs dat het beter is dan wat al de rest doet. Als het fout loopt, is het de schuld van anderen maar niet van ons :roll:
En intussen doen we neerbuigend over Trump, terwijl die nog als excuus heeft dat zijn IQ gewwon te laag is om beter te weten.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

uit de persconferentie heb ik vooral begrepen dat een mondmasker ons gaat beschermen tegen een uitbraak. Wie gelooft dat eigenlijk.

weinig mensen gebruiken het correct en daar moet het dan vanaf hangen. :nono:

ook die bubbel van 15 is me niet duidelijk. We zijn met 5 thuis, wil dit dan zeggen dat we per week elk 10 mensen extra mogen zien. dus een totaal van 50 mensen per week voor ons gezin en in totaal niet meer dan 15 per groep ?

maar evengoed kan het zijn dat we maar 10 man mogen zien per week met onze gezinsbubbel van 5. waar ik eerder vanuit ging. :-(

mensen die beroepshalve in je onmiddelijke omgeving komen met masker aan, horen die ook in die bubbel van 15 thuis ? (bijvoorbeeld een tech die de ketel naziet)

iemand die dit kan ophelderen. :oops:

EN

Zijn er leden die een lijst bijhouden van hun contacten zodat die sneller opgespoord kunnen woden ?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

phil48 schreef:En intussen doen we neerbuigend over Trump, terwijl die nog als excuus heeft dat zijn IQ gewwon te laag is om beter te weten.
Wie zegt dat zijn IQ zo laag is dan zijn volgers :lol:

We zitten hier ook met clowns maar ze zijn minder oranje nu Peeters van eugh... het toneel verdwenen is :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Geen versoepelingen, een heel klein beetje meer mondmaskers, nachtwinkeluitbaters pesten en macht naar de burgemeester. Dat is het min of meer.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

dragonflo schreef:macht naar de burgemeester. Dat is het min of meer.
ook relatief hé
de typische logge bureaucratische keten blijft gelukkig bestaan
burgemeester-gouverneur-federaal crisiscentrum en dan de weg terug :)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

En het circus gaat door, de clowns stelen weer de show, op naar de volgende lockdown dus.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Wie thuiskomt van een buitenlandse reis moet een soort formulier invullen en dat 48 uur op voorhand maar wacht het beste moet nog komen: hoe gaat dat dan voor degenen die een dag uitstap doen zoals mezelf want ik blijf maar slechts een zestal uren in een buitenlandse stad of gemeente, mag gaat mij toch niet vertellen dat ik verplicht ben om 48 uur ter plaatse te blijven vooraleer ik naar huis zou mogen gaan want dat zou helemaal absurd zijn. :bang:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat laatste is aan bod gekomen. De verplichte melding geldt enkel voor mensen die minstens 48 uur aan stuk in het buitenland verblijven.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Stroper schreef:Dat laatste is aan bod gekomen. De verplichte melding geldt enkel voor mensen die minstens 48 uur aan stuk in het buitenland verblijven.
tegen wanner is dat document klaar en bruikbaar? en wanneer staat het team klaar om die duizenden papiertjes per dag te controleren en te verwerken
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hoe gaan ze een duur van 48u controleren?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”