ddd schreef:Zoals de mod gevraagd heeft, ga ik niet meer op uw persoonlijke situatie antwoorden.
Maar het is wel de typische Belgische mentaliteit natuurlijk... bwa, zo erg is het toch niet. Ik zie het rond mij ook, ouders op bezoek komen, buren die samen komen en de kids op de trampoline... onbegrijpelijk.
Hopelijk gaan we niet naar chinese toestanden moeten, zodat de overheid je overal kan tracken...
Typisch Belgisch?
Ik denk dat wij de regels relatief goed naleven.
Kijk naar Frankrijk, toen daar de lockdown afgekondigd werd is 1/4e van de bevolking van Parijs naar het platteland gegaan.
Dat heb ik hier niet horen zeggen.
We moeten stoppen met altijd onze eigen bevolking af te breken, of het nu de Vlaamse of de Belgische is.
Unicorn1 schreef:Als je op een appt woont man dan kan je soms de buren niet vermijden, je staat sowieso samen in bv de lift.
Inderdaad, ik woon ook op een appartement.
Als ik wil buitengaan luister ik eventjes aan de deur om te horen of mijn buurvrouw niet toevallig ook net buiten wil of in het gangetje is.
Die gangen zijn veel te smal om die 1,5 meter afstand te houden.
Liefst neem ik dan de traphal, je komt ook overal knoppen tegen (van de lift, van het licht, een deurklink, etc.), die je moet vastnemen om buiten te raken.
En als ik aan de laatste deur ben (de buitendeur) weet ik niet zeker of er niet toevallig iemand zal passeren op het trottoir.
Mocht dat zo zijn is het onmogelijk die afstand te houden.
1207 schreef:als mijn ouders in de lift staan en er wil nu iemand mee instappen dan weigeren die dat gewoon (ze zullen de lift dan terugsturen)
maw wederom zo'n lulkoek uitleg
Ik zou het eens moeten meten, maar als ik in de lift zit en ik ga van het 3e naar het gelijkvloers, ik kan niet beletten dat iemand anders op die knop duwt vanop het 2e of 1e verdiep terwijl ik er inzit.
Als dat zo is, gaat de deur open op dat verdiep, ik kan wel "weigeren", maar als die persoon toch instapt, wat doe ik dan?
Hem of haar eruit duwen?
Dan heb je dus fysiek contact, wat je zeker niet wilt.
Als er toevallig iemand beneden staat, dan wordt het nog moeilijker.
Die gang is erg smal, de liftdeur gaat open, en daar staat dan iemand anders.
Waar moet die zo snel naartoe?
Misschien dat jij denkt dat een appartement over extreem brede, lange gangen beschikt, maar de werkelijkheid is wel helemaal anders.
Om dit te vermijden neem ik dus liever de trappenhal.
Dan kan ik als ik aan de laatste deur kom, eventjes wachten en luisteren of ik mensen in de gang hoor.
Gelukkig komen die mensen allemaal veel minder buiten, dus tot hier zijn er nog geen problemen geweest.