Onnozelste "nieuwsartikel" van de dag...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Soms vraag je u toch af hoe de eindredactie van zo'n online krant in elkaar zit
“Waarom ontdek ik dit nu pas?” Jongedame beseft na twee jaar water geven plots dat haar vetplant van plastic is
Edit: Link aangepast door titel, om extra kliks te vermijden ;-)
Laatst gewijzigd door woutervh 03 maa 2020, 16:15, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ze hopen dat zoveel mogelijk mensen erop klikken en, met wat geluk, zit er eentje tussen die het zelfs op een forum gaat plaatsen. :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

De redactie is gewoon heel de tijd onzin op het web aan't browsen onder het motto "journalistiek".
De eindredactie is ook geen echte plant meer :lol: (vooral omdat dat artikel al meermaals in hln gestaan heeft)
correctie, denk dat het vorige keer een ander geval is (niet zeker of dat positief is :lol: ) maar in die rubriek stoort me dat niet zo veel.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

HLN is VTM niveau
Daarmee is alles gezegd over HLN.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Missie van de (eind)redacteur geslaagd, zou ik zeggen: de link wordt verspreid en aangeklikt. Wat anders dan voorgaande hadden ze met dit artikel in gedachten? Een dagenlang debat met een stroom aan opiniestukken? :-D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vooral niet op klikken, zo is er geen stimulans om meer van dat soort onzinberichten te posten.
Of zoek een krant dat zich daar (minder) mee bezig houdt: DeStandaard of DeTijd.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 585
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

Ik denk dat de reclame inkomsten van dergelijke artikels hier beetje onderschat wordt..
Wel jammer dat het zo is natuurlijk.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

ub4b schreef:HLN is VTM niveau
Gaat zelfs verder.... hln == vtm

Onder het motto "alles positief bekijken": door het lezen van hln bespaar je jezelf de foltering van ook nog story, tvblad en vtm te volgen om overal mee te zijn. (en hln is daarbij de enige met een interessante comment community :angel: ).
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

tomw schreef:Ik denk dat de reclame inkomsten van dergelijke artikels hier beetje onderschat wordt..
Wel jammer dat het zo is natuurlijk.
Met 230 000 000+ euro te bestemmen winst voor de dpg media voor 2018 ben ik er van overtuigd dat het moeilijke tijden zijn voor de media.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik vind het al een mirakel dat het artikel niet de volgende kop heeft : "Jongedame ontdekt na 2 jaar water geven ongelooflijk geheim van haar vetplant".
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ze wikken en wegen toch hun titels?

Volgens mij heb je net een job aanbieding gekregen bij HLN Tomby? :)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit zou nog gecatalogeerd kunnen worden als een 'dom blondjes' mop van de dag, actuelere versie van mop (als artikel)
Ik stoor me meer aan die artikels met bijhorende rokende titels die eigenlijk een verkapte vorm van reclame voor een bepaald product zijn onder het mom van een artikel.
Geloofwaardigheid van het product gaat ferm achteruit mede de journalistieke competentie van de schrijver (krant) in kwestie
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat dacht je van de Corona-hype?

Ik denk dat alle schade door paniekvoetbal erger is dan het virus zelf (economisch dan toch).

Verder is het dubbel hé... Bij een griep leggen we ons er maar bij neer dat het zo is en er toch niks aan te doen is maar nu is er eens iets nieuw en het is alsof de wereld vergaat.

Van de natuur kunnen we toch niet winnen, ook al geloven we dat graag...
Te veel mensen en dat blijft niet duren zoals we in een recordtempo (iedereen, u en ik) het milieu en klimaat hier aan het verzieken zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Economie kost ook levens. Ik denk als je puur objectief bekijkt dat de economische impact van de reactie op corona al meer levens heeft gekost dan corona zelf.

Maar we raken off topic.

Clickbait werkt juist omdat verontwaardiging en ongeloof nu eenmaak sterkere emoties zijn. Dit is een artikel die onder de "haha zo een dom persoon, ik ben slimmer hoor" categorie valt. En als doel heeft mensen hun superioriteitsgevoel te prikkelen. Dat werk, en verkoopt, dus kassa kassa.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boran_blok schreef:Clickbait werkt juist omdat verontwaardiging en ongeloof nu eenmaak sterkere emoties zijn. Dit is een artikel die onder de "haha zo een dom persoon, ik ben slimmer hoor" categorie valt. En als doel heeft mensen hun superioriteitsgevoel te prikkelen. Dat werk, en verkoopt, dus kassa kassa.
Je kan uzelf daar tegen wapenen/beschermen door notoire clickbait websites te vermijden.
Blijf bv weg van rioolpers: HLN, Familie/Story/...

Maar de realiteit leert dat mensen zich graag laten bedriegen, dat is zo met Nigeriaanse erfenissen, nieuwe Macbooks voor €500 op 2dehands.be, clickbait artikels en Brexit.

@economie kost levens
Heel zeker waar, alleen halen die levens niet de frontpage en iemand met een snotneus in een school in Tienen wel.
Politiek en media zullen dus alles doen om die snotneus in Tienen "aan te pakken" langs de voordeur, maar vergeten dat aan de achterdeur er veel meer gewonden vallen.
De seizoensgriep maakt in USA alleen al 60K doden, per jaar. Wereldwijd heeft sars-CoV-2 nog maar 3K doden.
De hittegolf van 2003 maakte in Frankrijk 14K doden, de hittegolf van 2019 maakte in Frankrijk 1,5K doden.
Om maar te zeggen: de mobilisatie van mensen, media en middelen rond covid19 staat niet in verhouding tot het dodentol.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

boran_blok schreef:En als doel heeft mensen hun superioriteitsgevoel te prikkelen. Dat werk, en verkoopt, dus kassa kassa.
Op facebook al die posts met "95% van de mensen lukt hier niet in"
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Wat er toen gebeurde raad je nooit :lol:

Het werkt enkel omdat mensen erin blijven trappen, vraag jezelf eens af of je al ooit iets gehad hebt aan zo'n bericht en klik er niet op.

Wat me meer stoort zijn de verdoken reclames. Artikels die eigenlijk gewoon reclame zijn voor producten maar vaker ook voor een verkoper/website. Financiële artikels die je gewoon naar spaargids leiden. Ook Tweakers doet dat nu.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Is tweakers ook niet bij dezelfde groep? (ja dus, was te lui om het zelf op te zoeken, mijn hln hersenhelft is nog actief)
Laatst gewijzigd door tien 04 maa 2020, 09:45, in totaal 1 gewijzigd.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

over Tweakers:
Tweakers is onderdeel van DPG Media, eigenaar van onder meer AD, Trouw, de Volkskrant, Autotrack en Q-Music.
https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

ygeffens schreef:over Tweakers:
Tweakers is onderdeel van DPG Media, eigenaar van onder meer AD, Trouw, de Volkskrant, Autotrack en Q-Music.
https://tweakers.net/info/over-tweakers/verdienmodel/
En de eigenaar van AD is...

De laatste jaren is er een nieuwe consolidatie van mediabedrijven in Noord-West Europa. De nationale groepen gaan internationaler. Vrees dat we naar toestanden gaan van slechts paar grote mediabedrijven die de meerderheid van de markt in handen hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het heeft nog lang geduurd, voor een bestaand topic gekaapt werd om het over Corona te hebben :-( .
Ik stel voor om de Corona post af te splitsen naar een afzonderlijk "Corona" topic ...
bear with me

[Mod]
Corona afgesplists, zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=57370
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

moeten we nu op zoek naar het artikel van vandaag :)
(exclusief wel alle temptation/familie/showbizzzz gerelateerde posts want zou te simpel zijn)

Voorstel:
deze-avontuurlijke-kat-is-de-meest-geliefde-inwoner-van-nieuw-zeelandse-stad-iedereen-wil-met-hem-op-de-foto
(feelgood kitty stuff... )

aangepast, titel op zich is eigenlijk al kunst op zich en dit valt zelfs als 'internationaal nieuws' ipv 'het leukste op het web' :wink:
Laatst gewijzigd door tien 06 maa 2020, 08:01, in totaal 1 gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

tien schreef: Voorstel:
Deze avontuurlijke kat is de meest geliefde inwoner van Nieuw-Zeelandse stad: iedereen wil met hem op de foto
(feelgood kitty stuff... )
:lol: Mss inderdaad wel beter de link zelf vervangen door de titel zelf. Kwestie van geen clickbait te promoten (zelfde gedaan hoor gisteren ;-))
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”