Wat is dit van Belgacom?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Kabel met orange omhulsel dat uit de vloer komt loopt naar dat bakje. Wij zijn niet aangesloten op belgacom maar als je dat knopje indrukt brandt het lampje wel, dus is dan iets actief? We denken er aan om eventueel over te stappen naar proximusAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Idd dit stopkontakt is de voorganger van de tf2007 die "normaal" het eindpunt van het Proximus netwerk aangeeft en het begin van de binnenbekabeling rechts onderaan zie ik de Proximus invoerkabel in het stopkontakt toekomen. Las je overschakeld dan wordt dit stopkontakt vervangen
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

De voorganger van de TF2007 is de TF2001, maar dit model is nog ouder (eind jaren 1990 !!).
Telefoon stopkontakt Belgacom (4).jpg
Telefoon stopkontakt Belgacom (5).jpg
Hieronder de TF2001:
Telefoon stopkontakt Belgacom (3).jpg
Telefoon stopkontakt Belgacom (2).jpg
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Zoals Bsoft zegt is dit een oud NTP (netwerk termination point)
Dit werd / wordt geplaatst om de lijn te kunnen meten. Als het lichtje brand dan wil dat zeggen dat die lijn nog gevoed word vanuit de centrale of de kabelverdeler (KVD). Op deze lijn kun je een bezettoon horen Dat wil zeggen dat er geen abonnement actief staat.

Als je een aansluiting vraagt komt er een technieker en die vervangt de NTP door een nieuwere versie met full-rate splitter.
De 2 andere kabels op 1 van de foto's zijn interne bekabeling. Die komen ergens in het huis toe in een stopkontakt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Stel we nemen een proximus abonnement, komt hun modem (b-box) dan in de buurt te hangen waar de nieuwe ntp komt of wordt de bbox eerder in de woonkamer geplaatst?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als er een bestaande (goede) telefoonkabel ligt tussen de NTP en de living, kan de modem in de living staan.
Modem met WiFi router in de garage of technische ruimte is niet altijd de ideale plaats ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Ik veronderstel dat de technieker dit zal kunnen uitmeten als hij terplaatse is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”