Keytrade vreemde manier van werken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

timmermc schreef: Ik wacht af nu, op nieuws van hen hoe het met dit 'dossier' hierover is gesteld, hoewel niemand mij een nummer kon geven van het dossier om enige vooruitgang erover op te vragen... Hoor ik morgen tijdens werkuren niets, dan laat ik ze wel niet met rust, hun telefoon is tot 22u ter beschikking. :-D
Keytrade is tegenwoordig van Franse origine, dus vanaf je het "d-woord" hoort ben je voor even vertrokken. Voor het overige geen slechte bank, maar met de overname door een Franse groep is helaas ook de Franse bureaucratie binnengeslopen bij Keytrade, maw van "lean banking" en snelle responstijden is er geen sprake meer, wel van "dossiers" en "doorsturen naar de bevoegde dienst" enzomeer.

In ieder geval als je die vragen van hierboven kan beantwoorden zouden we al een beter beeld kunnen vormen van waar het probleem kan liggen. Zeker als de kaart onmiddellijk geweigerd wordt zonder backend-controle, dat toont toch aan dat wat de app aanbiedt niet 100% koosjer is (of de handelaar aanvaardt het gewoonweg niet) en Keytrade gaat daar bovendien dan ook geen log van hebben. Ik zou ook eens proberen op een niet-Atos terminal, die geven soms meer informatie dan enkel "Kaart geweigerd".
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef:Keytrade is tegenwoordig van Franse origine, dus vanaf je het "d-woord" hoort ben je voor even vertrokken.
Je wordt dus niet opgebeld met heugelijk nieuws door hen of op een andere manier verwittigd, maar je moet proberen om het zelf samen te rapen.

Nadat gisteren plots de andere debetkaart zomaar werd gekozen in de Payconiq app, heb ik gisteravond dit bankwezen gebeld en is me verzekerd dat alles nu voortaan in orde zou moeten zijn.

En inderdaad, zonder iets zelf te veranderen in de app heb ik vanmorgen op twee terminals betaald met de Payconiq en het bedrag is van mijn Keytrade geïnstalleerde debetkaart afgenomen.
De toegang tot gebruik werd vanop afstand in Keytrade banking of Payconiq/Bancontact opengesteld nu (een vinkje plaatsen?). :beerchug:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

is er tussentijds al iemand in geslaagd om Keytrade debet (maestro) kaart te laten werken met Payconiq zonder gebruik makende van een hardware key?
Ik krijg steeds de melding "De bevestiging van uw internetbanking is mislukt".
De E-commerce optie staat nochtans aan.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Nee, je hebt een hardkey nodig.

Keytrade ging die foutmelding proberen aan te passen, beweerden ze begin 2019. We zijn bijna 2 jaar verder...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”