Keytrade vreemde manier van werken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Of ligt het aan mij.
Ik wil een betaling doen met mijn keytrade visa kaart vanop mijn smartphone. Ik breng alle gegevens in en een nieuwe pagina opent met een gekleurde qr code en er wordt gevraagd de keytrade app te openen en deze qr code te scannen!!!! Hallo hoe kan de smartphone nu zijn eigen scherm scannen of verwacht keytrade dat we met 2 smartphones rondlopen??

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Heb je geen hardkey? En is er geen optie om dit met de hardkey te bevestigen?
Als je smartphone app de enige manier is om iets te bevestigen kunnen ze het moeilijk anders doen lijkt mij. Een kopieerbare versie van de code die je in je app kan plakken zou wel makkelijk zijn.
Ik heb trouwens ook problemen bij Keytrade: Payconiq activeren lukt mij niet. Ik moet de code die mijn hardkey genereert ingeven in de app waarop ik vervolgens steeds de error krijg dat deze fout is.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

lanadekat schreef:Heb je geen hardkey? En is er geen optie om dit met de hardkey te bevestigen?
Als je smartphone app de enige manier is om iets te bevestigen kunnen ze het moeilijk anders doen lijkt mij. Een kopieerbare versie van de code die je in je app kan plakken zou wel makkelijk zijn.
Ik heb trouwens ook problemen bij Keytrade: Payconiq activeren lukt mij niet. Ik moet de code die mijn hardkey genereert ingeven in de app waarop ik vervolgens steeds de error krijg dat deze fout is.
Ik heb hier een hardkey liggen maar die batterij is plat, scherm is leeg. Maar in plaats van een scherm in de webbrwser te openen zou het toch beter zijn dat de app geopend wordt en dat ik adhv mijn inlogpin bevestig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

lanadekat schreef:Heb je geen hardkey? En is er geen optie om dit met de hardkey te bevestigen?
Als je smartphone app de enige manier is om iets te bevestigen kunnen ze het moeilijk anders doen lijkt mij. Een kopieerbare versie van de code die je in je app kan plakken zou wel makkelijk zijn.
Ik heb trouwens ook problemen bij Keytrade: Payconiq activeren lukt mij niet. Ik moet de code die mijn hardkey genereert ingeven in de app waarop ik vervolgens steeds de error krijg dat deze fout is.
Geen ervaring met de Keytrade VISA maar had een paar dagen geleden ook het probleem met Payconiq.
De support heeft me deze instructies gegeven waarmee het wel is gelukt:
We hebben opgemerkt dat de tekst die op de Bancontact app wordt getoond niet (meer) correct is. Hier zijn de correcte stappen:

1. Activeer de Hardkey door op ‘OK’ te drukken
2. Ga met de pijltjes naar 3. 'e-commerce’ en druk op ‘OK’
3. Geef uw pincode in en druk vervolgens op ‘OK’
4. Op de hardkey verschijnt ‘Bedrag’
5. Druk op '0'
6. Druk op ‘OK’
7. Op de hardkey verschijnt ‘referentie' - geef hier de code in die afgebeeld wordt op de app
8. Druk op ‘OK’
9. Op de hardkey verschijnt een achtcijferige responscode
10. Geef die in op de Bancontact app
11. Druk op de blauwe knop om te bevestigen
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

De clou is vooral puntje 5. aangezien er al een 0 stond, sloeg ik dit over. Toen ik effectief op 0 drukte werkte het wel.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

bartman schreef:Hallo hoe kan de smartphone nu zijn eigen scherm scannen of verwacht keytrade dat we met 2 smartphones rondlopen??
Recent iets soortgelijks gehad met PostNL.
Ik heb mijn vrouw met haar smartphone de QR laten scannen die op mijn telefoon verscheen en zij heeft de code (belachelijk lang) via whatsapp naar mij gestuurd.
Een beetje onhandig, maar het lukte :)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Of een foto maken en de foto scannen. Maar inderdaad wel een stevige design fout.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Twee spiegels?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

? Ik krijg dan gewoon een "openen met" popup op mijn android smartphone (en kan dan kiezen tussen mijn bankapp of payconic)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

bartman schreef:Ik breng alle gegevens in en een nieuwe pagina opent met een gekleurde qr code en er wordt gevraagd de keytrade app te openen en deze qr code te scannen!!!! Hallo hoe kan de smartphone nu zijn eigen scherm scannen of verwacht keytrade dat we met 2 smartphones rondlopen??
Dat is niet alleen met Keytrade een probleem. Ben er zelf ook al tegenaan gelopen met een mobiele betaling via Belfius. Was onderweg en wou nog rap lunch bestellen op 't werk. De mobiele betaling via Belfius genereert echter een QR code, maar aangezien ik de bestelling via mijn telefoon zelf deed, was er dus geen manier om die QR code te scannen.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Exact hetzelfde probleem gehad met delijn app. Je hebt gelijk. Designfout van keytrade
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit probleem doet zich wel enkel voor als je op uw mobiel toestel iets gaan aankopen en dan via datzelfde toestel die transactie moet gaan bevestigen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een desktop/laptop gebruiken voor zoiets. Dan heb je dat niet voor.

Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen. Zoals inloggen in een e-loket voor een subsidieaanvraag te doen of een omgevingsvergunning aan te vragen en dan verbaast zijn als het niet (goed) wil werken. Of vooral dat de layout helemaal onduidelijk is geworden.

Terug on-topic: elke kredietkaart heeft zijn eigen systeem om transacties te bevestigen. De NewB-prepaid kaart ( goodpay.coop ) werkt met een simple SMS te sturen met code. En als ik daarmee betaal via Aliexpress is er zelfs geen bevestiging. Dat zou in het scenario van de TS geen probleem geven.
Laatst gewijzigd door WalterB1 12 jan 2020, 12:43, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

WalterB1 schreef:Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen.
Als je onderweg bent en daardoor enkel je smartphone bijhebt, is het juist zeer handig dat je toch nog dringende zaken kunt doen. Cfr mijn lunch voorbeeld hierboven. Niet-dringende zaken kun je natuurlijk altijd beter thuis aan de PC doen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

De techniek laat het toe enkel de geesten lopen nog wat achter.

Dat e loket is er ook maar gekomen nadat de overheid zelf iedereen een pc en internet had aangesmeerd.

Nu ik was zelf ook verrast dat het visa gebeuren nog in de jaren stilletjes leeft en niet voorzien is op het mobiel gebeuren.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Klopt toch ook niet helemaal - ik kan perfect online betalen en m'n authorizatie gebeurd via een app op dezelfde smartphone, dit zowel bij Revolut als KBC, geen idee bij andere banken.

Wireless payment is ook al lang 'normaal' bij Visa/MC
WalterB1 schreef: Terug on-topic: elke kredietkaart heeft zijn eigen systeem om transacties te bevestigen. De NewB-prepaid kaart ( goodpay.coop ) werkt met een simple SMS te sturen met code. En als ik daarmee betaal via Aliexpress is er zelfs geen bevestiging. Dat zou in het scenario van de TS geen probleem geven.
The horror. SMS is inherent onveilig, geef me dan maar een QR code of iets waar meer data in kan zitten dan een SMS om validatie te doen van m'n transactie.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Tomby schreef:
WalterB1 schreef:Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen.
Als je onderweg bent en daardoor enkel je smartphone bijhebt, is het juist zeer handig dat je toch nog dringende zaken kunt doen. Cfr mijn lunch voorbeeld hierboven. Niet-dringende zaken kun je natuurlijk altijd beter thuis aan de PC doen.
Ik kan me ook wel inbeelden dat er nuttige use cases zijn voor (mobile web) apps voor serieuze zaken op smartphones. Maar laten we eerlijk zijn: het overgrote deel van die use cases is gebaseerd op de veronderstelling dat mensen hun zaken niet gedisciplineerd regelen en plannen op voorhand, thuis op een geëncrypteerde computer waarop de informatie goed geordend is en waarvan consequent geëncrypteerde backups gemaakt worden. De realiteit is uiteraard dat ze dat niet doen, maar als je dat aanvaardt normaliseer je die realiteit ook verder. Moet elke overheid en elk bedrijf nu enorme budgetten in apps gaan steken omdat mensen geen discipline hebben om hun zaken deftig te plannen en beheren? Banken als Beobank of Europabank die zogezegd achter lopen met hun apps zijn op dat vlak zo slecht nog niet. Gebrek aan discipline zie je ook op andere vlakken opduiken. "Sorry ik had uw e-mail nog niet gelezen". En dan tonen ze het E-mail-icoon op hun smartphone en staat er een badge met een getal in de 9000 op. Vraag met of zo'n mensen niet het gezond verstand hebben om zich gewoon af te melden de FB-notificatiemails voor elke scheet die iemand van hun 600 FB-vrienden heeft gelaten, of die mails ten minste deftig automatisch te laten verwerken door hun MUA, dan zouden ze misschien dagelijks nog maar een paar door mensen geschreven mails moeten lezen en beantwoorden.
Nexus1980 schreef: Exact hetzelfde probleem gehad met delijn app. Je hebt gelijk. Designfout van keytrade
Kan je dit soort problemen niet oplossen door je kaart toe te voegen aan de Payconiq app en daarmee te betalen? Hoe dan ook ga ik er nooit van uit dat iets dat door Belgen gemaakt is betrouwbaar werkt, een extra reden om alles zoveel mogelijk op voorhand vanop de laptop te regelen en altijd een low(er)-tech, simpeler plan B klaar te hebben. Of van plan B ineens plan A te maken als het niet duurder is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

WalterB1 schreef:Dit probleem doet zich wel enkel voor als je op uw mobiel toestel iets gaan aankopen en dan via datzelfde toestel die transactie moet gaan bevestigen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een desktop/laptop gebruiken voor zoiets. Dan heb je dat niet voor.
Persoonlijk kan ik dat moeilijk begrijpen dat tegenwoordig mensen steeds meer smartphones ook gebruiken om serieuze zaken te doen. Zoals inloggen in een e-loket voor een subsidieaanvraag te doen of een omgevingsvergunning aan te vragen en dan verbaast zijn als het niet (goed) wil werken. Of vooral dat de layout helemaal onduidelijk is geworden.
We kunnen SMS'en ook vervangen door papieren briefwisseling. En waarom BPost extra belasten als het ook met een duif kan, niwaar?
Of games op een smartphone, waarom niet thuis gewoon bikkelen met konijnenpoten en -ruggenwervels?
En wie heeft het over een e-loket? Enkel echte loketten gebruiken, tussen 10u en 15u (middagpauze 11-13).
Al die nieuwlichterij, nergens goed voor! Aanpassen aan de klant, daar doen we niet aan mee! Dienstverlening verbeteren, wat een onzinnige gedachte.
:bang:

Ik ken ondertussen heel wat mensen die geen pc (meer) hebben, zullen we die dan uitsluiten van subsidies en e-loketten?
Hoeveel aankopen gebeuren er ondertussen met een smartphone? Allemaal niet-serieuze mensen?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik kan Heist hier in bijtreden. Ik heb nog een laptop maar al mijn bankzaken gaan via men bankapp. Enkel wanneer een transactie of opdracht vraagt voor me in te loggen op de website doe ik dat nog maar anders gaat alles via de app.

Laptop gebruik ik voor games of streams kijken of gewoon omdat het iets prettiger werkt.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

normaliter betalingen "op de telefoon" zouden behalve qr code ook de optie "use installed bank app" moeten gebruiken;
dacht voor Belfius en zelfs argenta dat het werkte;
voor keytrade is dit idd niet het geval... al bij het activeren van deze app vraagt het al of je het voor (soft) signing wilt gebruiken of rekeningenbeheer;
een (gratis) hardkey bestellen is idd de oplossing maar tja lastig
de berekening van de visa onderdeel klopt ook niet 100%; ben ik ook nog mee in discussie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Raar dat keytrade niet deelneemt aan itsme beveiliging en instant overschrijvingen. Enkel in payconiq werkt hun kaart, de andere fintech initiatieven werken niet voor keytrade. Of zouden ze geband worden uit het clubje van grootbanken?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik koppel deze draad een beetje aan het fintechdraadje.


Je kan je debetkaart gebruiken als je de CVV code 000 gebruikt.


EDIT; bij mij lukte deze internettip alleszins niet.
Laatst gewijzigd door 9livesuni 16 jan 2020, 17:25, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

liegebeestig schreef:Raar dat keytrade niet deelneemt aan itsme beveiliging en instant overschrijvingen. Enkel in payconiq werkt hun kaart, de andere fintech initiatieven werken niet voor keytrade. Of zouden ze geband worden uit het clubje van grootbanken?
Ik denk dat het hun eigen keuze is.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

skynetbbs schreef:normaliter betalingen "op de telefoon" zouden behalve qr code ook de optie "use installed bank app" moeten gebruiken;
dacht voor Belfius en zelfs argenta dat het werkte;
voor keytrade is dit idd niet het geval... al bij het activeren van deze app vraagt het al of je het voor (soft) signing wilt gebruiken of rekeningenbeheer;
een (gratis) hardkey bestellen is idd de oplossing maar tja lastig
Een hele tijd geleden heb ik dat eens bij Keytrade aangekaart. Hun reactie: installeer de app op twee devices en het probleem is opgelost :roll:
Nou ja, vanuit veiligheidsoogpunt hebben ze wel een punt: het is eigenlijk niet verstandig om de transactie en de authenticatie te laten gebeuren op één en hetzelfde toestel. Andere banken, zoals KBC (en Belfius?), hebben echter duidelijk een andere weg gekozen en hebben daar bij mijn weten nog geen echte problemen mee gehad. Geen idee hoe dat in de toekomst mogelijk verder zal evolueren.

Argenta zit in hetzelfde schuitje als Keytrade op dat vlak: zonder 'bakje' en fysieke kaart kom je bij hen zelfs nog minder ver dan bij Keytrade.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

johann schreef:Argenta zit in hetzelfde schuitje als Keytrade op dat vlak: zonder 'bakje' en fysieke kaart kom je bij hen zelfs nog minder ver dan bij Keytrade.
is verbeterd bij Argenta.... ze ondersteunen nu itsme... hooguit bewaren van de personen naar wie je overschrijving doet blijft dacht ik een bakje vragen (deuh) doe maar eens een controle op phishing
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Mij lukt het in elk geval niet om een Keytrade debetkaart toe te voegen in de Payconic app. Nadat je het rijtje cijfers hebt ingevoerd en de initiatie begint krijg je bij iedere poging in de app een foutmelding.
Misschien lukt het met behulp van een hardkey maar die hebben we niet.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

timmermc schreef:Misschien lukt het met behulp van een hardkey maar die hebben we niet.
Lijkt inderdaad enkel met de hardkey en volgende stappen die hier reeds gepost waren te werken (deze komen niet overeen met wat de Payconiq app zegt dat je moet doen)
1. Activeer de Hardkey door op ‘OK’ te drukken
2. Ga met de pijltjes naar 3. 'e-commerce’ en druk op ‘OK’
3. Geef uw pincode in en druk vervolgens op ‘OK’
4. Op de hardkey verschijnt ‘Bedrag’
5. Druk op '0'
6. Druk op ‘OK’
7. Op de hardkey verschijnt ‘referentie' - geef hier de code in die afgebeeld wordt op de app
8. Druk op ‘OK’
9. Op de hardkey verschijnt een achtcijferige responscode
10. Geef die in op de Bancontact app
11. Druk op de blauwe knop om te bevestigen
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Timmermc email naar Keytrade sturen om te vragen of je een hardkey kunt krijgen? Ik heb toen ze overschakelde van de fysieke nummergenerator naar het huidige systeem eentje gratis gekregen. Klein prutsig ding, Werkt wel goed.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

timmermc schreef:Mij lukt het in elk geval niet om een Keytrade debetkaart toe te voegen in de Payconic app. Nadat je het rijtje cijfers hebt ingevoerd en de initiatie begint krijg je bij iedere poging in de app een foutmelding.
Misschien lukt het met behulp van een hardkey maar die hebben we niet.
Het is in ieder geval mogelijk: ik gebruik deze combinatie bijna dagelijks. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik de activatie gedaan heb, maar de kans is vrij groot dat het met de hardkey was. Ik ga er voor de volledigheid ook van uit dat je de e-commerce functionaliteit op je debetkaart geactiveerd hebt?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

tdemeyer schreef:Ik ga er voor de volledigheid ook van uit dat je de e-commerce functionaliteit op je debetkaart geactiveerd hebt?
Heb ik inderdaad gedaan en al enkele keren foutloos kunnen gebruiken.
Morgen trek ik eens aan de bel bij de helplijn van Keytrade, es horen wat ze erover te zeggen hebben.
Ik post het hier dan.

Misschien is die hardkey wel niet de eerste goede oplossing, want ik begrijp niet hoe je een kaart samen met de nieuwe Payconiq app en hardkey zou kunnen toevoegen als je kaart sowieso niet verschijnt.
Je kunt enkel je bank kiezen, kaartnummer invullen en geldigheidsduur bij de Payconiq app en daarna versturen.
Voor de rest moet je afwachten of het systeem dit aanvaard en je kaart dan getoond word voor je verder kan (hardkey code?), maar dat gebeurt dus al niet...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2050
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik kan bevestigen dat je een hardkey nodig hebt om je keytrade debetkaart toe te voegen aan Payconiq. Had ruim een jaar geleden hetzelfde voor en had toen enkel een softkey.

uittreksel uit de mail van keytrade payconiq support toen:

"U kunt uw hard-key rechtstreeks aanvragen via de beveiligde site van Keytrade Bank. Klik nadat u bent verbonden op uw voor- en achternaam, vervolgens op "voorkeuren" en op het punt "B.Security" en voer vervolgens "authenticatie" uit. Daar kun je om je hardkey vragen

Zodra u uw hardkey bezit, activeer deze eenvoudig en maak vervolgens verbinding met de beveiligde site. Klik rechtsboven op uw voor- en achternaam en klik op "voorkeuren" en activeer vervolgens de e-commercebeveiliging in het punt "kaartbeveiliging". Als u klaar bent, kunt u uw kaart opnieuw toevoegen aan de applicatie, deze keer biedt het systeem u aan om te valideren met uw hardkey."
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Zijn er mensen die bij de eigenschappen van hun Keytrade-kaart in Payconiq een "token voor contactloos betalen" zien staan? Bij mij ontbreekt deze enkel voor mijn Keytrade-kaart, vroeg me af of het te maken heeft met het feit dat ik de contactloze betaalfunctie op de kaart heb laten uitschakelen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Deze morgen telefonisch contact genomen met de helpdesk van Keytrade.
Er werd me vertelt dat een hardkey nodig is en dat ze me deze onmiddellijk gaan toesturen.

Na het ontvangen van deze hardkey en voor ik opnieuw de debetkaart van hen probeer te connecteren op Payconiq moet ik eerst opnieuw hun helplijn contacteren...
Het is dus nu afwachten op een pakje.... (word vervolgd)
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Didymus schreef:Contactless payment token staat er gewoon bij mij.
En heb jij de contactloze betaalfunctie wel of niet laten uitschakelen via de helpdesk?
Vraag me namelijk af of die gelinkt is aan enkel de fysieke kaart of aan alle vormen van de kaart, inclusief de gevirtualiseerde zoals in Payconiq.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

timmermc schreef: Het is dus nu afwachten op een pakje.... (word vervolgd)
Het komt niet in een pakje hoor :-) normaal komt het gewoon met de brievenpost. Het is een zeer klein en dun apparaatje.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

stefan1234 schreef: En heb jij de contactloze betaalfunctie wel of niet laten uitschakelen via de helpdesk?
Ik heb nog een kaart zonder NFC-chip. Niks laten uitschakelen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Gisteren de envelop met een code ontvangen voor de Keytrade HardKey. Vandaag dan de het miniscuul apparaatje HardKey zelf.
  • Activeren onder je naam (gebruiker) ging makkelijk op de webpagina van Keytrade, eerst de toegestuurde pin code aanpassen naar een zelf gekozen pin, daarna 'volg de stappen' activatie gedaan van deze HardKey op de site.
  • Eens getest met opnieuw inloggen op de site van Keytrade, wat net zoals met de SoftKey ook probleemloos met die HardKey werkte.
  • Daarna Payconiq app geopend op de telefoon, hun debetkaart + gegevens ervan toegevoegd onder nieuw betaalmiddel, vervolgens de nodige stappen doorlopen opgelegd door de Payconic app samen met je HardKey. Toegevoegd zonder enig probleem in de Payconic app!
Simpel en goede procedure, nu wel de kaart als eerste geplaatst in de Payconiq app (verslepen) zodat deze debetkaart voortaan gebruikt word om te betalen.
Iedereen bedankt voor de info met betrekking tot Keytrade en Payconiq.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

In navolging van mijn vorige post.

Payconiq met debetkaart werkt niet. Na een weekend uitproberen op diverse terminals krijg ik enkel de boodschap 'kaart geweigerd'.
Keytrade gebeld, begrijpen het ook niet, maar maken een dossier op ??? Wordt vervolgd...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geen ervaring met Payconiq maar meer vanuit algemene kennis electronisch betalen:

Ik veronderstel dat het hier over contactloze betalingen met Android gaat via NFC (niet via QR)?

=> Je hebt toch ooit al eens een Chip+PIN transactie met die fysieke Keytrade kaart gedaan zodat contactloos geactiveerd is? Dit staat nog los van de e-commerce flag van Keytrade.
=> Werkt het wel als je eens met de QR-code probeert te betalen of heb je dat niet getest?
=> Welk label wordt er aangeboden aan de terminal? Is dit gewoon "Bancontact" of is het "Payconiq"? In dat laatste geval kan het geweigerd worden als de handelaar het niet ondersteunt. De kans is groot dat de terminal dit nooit heeft laten zien, misschien dat iemand anders dit weet?
=> In verband met het laatste, heb je ook eens getest in een winkel waarvan je zeker weet dat ze Payconiq aanvaarden omdat de QR-codes er hangen?
=> "Diverse terminals" => waren dit steeds grijze bakjes of heb je het ook op een niet-Atos terminal kunnen testen? Verifone terminals zijn in mijn ervaring het beste om te testen gezien zowel de hardware als software superieur is tov Atos.
=> Komt "Kaart geweigerd" er meteen en zonder twijfel op vanaf je de smartphone tegen de terminal houdt, of merk je dat de terminal de gegevens capteert, dan een seconde (of twee) bezig is in de achtergrond, en vervolgens "Kaart geweigerd" toont?
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef:Komt "Kaart geweigerd" er meteen en zonder twijfel op vanaf je de smartphone tegen de terminal houdt, of merk je dat de terminal de gegevens capteert, dan een seconde (of twee) bezig is in de achtergrond, en vervolgens "Kaart geweigerd" toont?
Dit gebeurde meermaals tijdens het weekend.

Ik heb nog een tweede debetkaart van een andere bank in de payconiq app staan, die wel op de tweede plaats staat in het lijstje en dus niet mijn 'preferred' kaart is om te betalen. Nadat ik Keytrade opgebeld heb, werkt het nu plots vandaag heel anders. Deze voormiddag nam de payconiq app niet het bedrag van de Keytrade kaart of toonde mij 'geweigerd' maar het bedrag verdween van de tweede debetkaart op rij in de app. Voor alle zekerheid heb ik nadien in de app de instelling nog eens gecheckt of Keytrade wel degelijk als favoriet bovenaan stond in het lijstje, wat zo was.
Ik had het idee hierover dat mijn kaart uit het systeem verwijdert was, maar nog steeds zichtbaar is in de app.
Er is dus wat verandert in hun systeem of ze hebben in elk geval na mijn telefoon geknoeid op afstand.

Ik wacht af nu, op nieuws van hen hoe het met dit 'dossier' hierover is gesteld, hoewel niemand mij een nummer kon geven van het dossier om enige vooruitgang erover op te vragen... Hoor ik morgen tijdens werkuren niets, dan laat ik ze wel niet met rust, hun telefoon is tot 22u ter beschikking. :-D
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”